צפייה בגרסה מלאה : בהמשך לשרשורי ה"התחממות"- מה מראה אצלכם המד טמפ?
לאור ריבוי שרשורי ההתחממות- סקר קצר לבעלי ג'ימני:
בנסיעה מנהלתית על כביש- מה מראה מד הטמפרטורה אצלכם? - אצלי הוא בדיוק במרכז (עם ובלי מזגן)
בנסיעה בשטח עם ובלי מזגן? - אצלי מטפס לכיוון ה-60% עם מזגן, בלי מזגן- נשאר במרכז.
חשבתי על ניקוי רדיאטור כצעד מונע- המחיר 450 ש"ח כולל מע"מ ועבודה- הגיוני??
בשנה שהג'ימני היה אצלי - תמיד הוא היה טיפה מתחת לחצי, אף פעם לא ראיתי אותו במצב אחר.
עם מזגן בשטח לא הייתי נוסע, ככה שאין לי אינפורמציה לגבי מצב זה.
אהלן נועם
צריך לבדוק את תקינות הפאן קלאץ' , רדיאטור נקי ובדיקת יוניט חום מנוע .
יום טוב ליאור .
אהלן נועם
צריך לבדוק את תקינות הפאן קלאץ' , רדיאטור נקי ובדיקת יוניט חום מנוע .
יום טוב ליאור .
תודה ידידי,
לצערי מאז שעזבתי את נתניה אני לא מגיע מספיק לקפה!!!!!!
חג שמח
אני עשיתי ניקוי רדיאטור לסמוראי ב 250 כולל פירוק והרכבה וכולל נוזל קירור איכותי וכולל מע"מ.
העבודה בוצעה במקום שהומלץ לי אצל בעל מקצוע מוכר ואמין וגם היה אחלה קפה;).
אגב, איפה ביקשו ממך כזה סכום???, זה כולל ניקוי בגרניק, חוטר, ובדיקה באמבטיה?
אני עשיתי ניקוי רדיאטור לסמוראי ב 250 כולל פירוק והרכבה וכולל נוזל קירור איכותי וכולל מע"מ.
העבודה בוצעה במקום שהומלץ לי אצל בעל מקצוע מוכר ואמין וגם היה אחלה קפה;).
אגב, איפה ביקשו ממך כזה סכום???, זה כולל ניקוי בגרניק, חוטר, ובדיקה באמבטיה?
כנראה שזה כולל גם מסאג' תאילנדי + פילינג עמוק. וברצינות- כולל חוטר, גרניק, הכול.
אשמח לקבל מידע לגבי המקום שבו ביצעת ניקוי.
תודה!
נועם*
נראה לי שאתם מחפשים בעיות מתחת לאדמה ...
מי שהקפיד על הימצאות נוזל קירור איכותי/סביר קבוע, החלפתו אחת לשנתיים שלוש,
אין שום סיבה לנקות רדיאטור !
בנוסף לנ"ל, החלפת צינורות המיים (ראשיים + הזוג לרדיאטור החימום הפנימי) יזום אחת ל-7 שנים,
החלפת משאבת מים בביצוע טיימינג, החלפת רצועת אביזרים כול 3 שנים,
מקבל כמעט ערובה וודאית לאריכות ימים למנוע ...
הפרדת קירור השמן גיר אוטומט מהרדיאטור הראשי, פעולה מבורכת שמאד שומרת על הגיר וממתנת את
התחממות המנוע במאמץ.
חוץ מזה, אין מה להתרגש אם במאמץ (שטח, זחילה בעליות) מד הטמפ' מגיע גם 3/4 סקאלה.
העיקר שבעצירה לאחר כמה דקות בסרק הטמפ' מתחילה לרדת לכיוון המצב הרגיל.
רענן
השבוע באחד הימים החמים ברמת הגולן .
שעון חום הגיע למקסימום באזור האדום למספר דקות , עצירה והשפרצת מים על הרדיאטור הורידו את הטמפ לנורמלי במהירות,
לאחר נסיעה קצרה שוב עלייה של הטמפ והשפרצת מיים לרדיאטור וירידת טמפ , ככה בערך 3 פעמים עד עלייה לכביש ומאז החום נורמלי*...
גימני 2008 אוט'
128,000 ק"מ
צמיגים 215
רעיונות ?
השבוע באחד הימים החמים ברמת הגולן .
שעון חום הגיע למקסימום באזור האדום למספר דקות , עצירה והשפרצת מים על הרדיאטור הורידו את הטמפ לנורמלי במהירות,
לאחר נסיעה קצרה שוב עלייה של הטמפ והשפרצת מיים לרדיאטור וירידת טמפ , ככה בערך 3 פעמים עד עלייה לכביש ומאז החום נורמלי*...
גימני 2008 אוט'
128,000 ק"מ
צמיגים 215
רעיונות ?
מה היה אופי הטיול? האם טיילת עם מזגן?
הרעיון היחיד שיש לי הוא שהמערכת קירור שלך לא תקינה, מומלץ לגשת למכון רדיאטורים לבדיקה..
גימני 2008 אוט'
128,000 ק"מ
צמיגים 215
רעיונות ?
גיר אוטו?
נסיעה ב HI/LOW?
סוג השטח?
נסיעה בשטח טכני ב HI מתכון מצוין לחימום נוזל גיר ובעקבות הנ"ל - התחממות המנוע.
ערן , צוטטת אותו והוא ציין : ג'ימני 2008 אוט' .
עדיין , הוא לא ניפק מספיק פרטים במה שכתב , כדי לנסות לאבחן היכן הבעיה.
למשל : מה מצב המים ברדיאטור/מיכל עיבוי , נזילות ? , פקק לחץ רדיאטור , הייתי פחות
חושד למשל במשא' מים / טרמוסטט (לא ב 128,000 ק"מ) אבל מצריך בדיקה.
ברור שמע' הקירור לא תקינה ומצב כזה , לא צריך לקרות , גם אם הוא נוסע עם מזגן .
ערן , אני מסכים איתך בזה : " נסיעה בשטח טכני ב HI מתכון מצוין לחימום נוזל
גיר ובעקבות הנ"ל - התחממות המנוע."
לא יהיה מנוס מלבצע את הבדיקות הרגילות.
שחר.
אופי הטיול :
התחממות החלה לאחר מעלה עורבים ברמת הגולן בשטח ישר וללא סלעים (פודרה)
את העלייה עליתי ללא מזגן ולאחר מכן בישורת הודלק המזגן .
העלייה בוצעה בשילוב 4X4 HI
מצב המים ברדיאטור - המים לא היו חמים. והפקק נפתח ללא קושי.
מיכל עיבוי היה מלא ונבדק טרם היציאה למסלול.
נזילות לא היו.
פקק לחץ רדיאטור - תקין
אופי הטיול :
התחממות החלה לאחר מעלה עורבים ברמת הגולן בשטח ישר וללא סלעים (פודרה)
את העלייה עליתי ללא מזגן ולאחר מכן בישורת הודלק המזגן .
העלייה בוצעה בשילוב 4X4 HI
נו באמת ?
את עורבים עלית ב-HIGH. אז מה הפלא שהמנוע התחמם ...
יותר נכון השמן גיר רתח !
ממליץ לך להחליף שמן גיר במוסך שיש ברשותו מכונה דוחפת/שואבת
להחלפת כול השמן כולל בטורק.
רענן
רענן קבל תיקון .
מעלה עורבים עליתי ב 4X4 LOW ללא מאמץ מיוחד .
ההתחממות החלה לאחר כ 500 מטר מתום המעלה בשטח ישר וללא סלעים (פודרה).
השמן גיר יבדק בהזדמנות הראשונה - אבל זה רק תוצאה של ההתחממות ולא מקור הבעיה :confused:
נתון נוסף שלא ציינתי בעת פתיחת פקק הרדיאטור שהתבצע ללא בעיות והמיים היו חמימים אבל לא רותחים.
מהם הבדיקות הרגילות שיש לבצע על מנת לאתר את הבעיה ?
בתודה.
השבוע באחד הימים החמים ברמת הגולן .
שעון חום הגיע למקסימום באזור האדום למספר דקות , עצירה והשפרצת מים על הרדיאטור הורידו את הטמפ לנורמלי במהירות,
לאחר נסיעה קצרה שוב עלייה של הטמפ והשפרצת מיים לרדיאטור וירידת טמפ , ככה בערך 3 פעמים עד עלייה לכביש ומאז החום נורמלי*...
גימני 2008 אוט'
128,000 ק"מ
צמיגים 215
רעיונות ?
מאז החום נורמלי או הבעיה לא נפתרה ?
שחר.
רענן קבל תיקון .
מעלה עורבים עליתי ב 4X4 LOW ללא מאמץ מיוחד .
ההתחממות החלה לאחר כ 500 מטר מתום המעלה בשטח ישר וללא סלעים (פודרה).
השמן גיר יבדק בהזדמנות הראשונה - אבל זה רק תוצאה של ההתחממות ולא מקור הבעיה :confused:
נתון נוסף שלא ציינתי בעת פתיחת פקק הרדיאטור שהתבצע ללא בעיות והמיים היו חמימים אבל לא רותחים.
מהם הבדיקות הרגילות שיש לבצע על מנת לאתר את הבעיה ?
בתודה.
לדעתי אתה סתם נלחץ ...
תבין, מעלה עורבים ארוך ולא קל .
בזמן הטיפוס השמן בגיר רתח. אבל,
בטיפוס היית בסל"ד גבוה לכן המאוורר המכני "משך" היטב את האוויר + סירקולציה גבוהה
של נוזל הקירור (משאבת המים גם מסתובבת מהר יותר) לכן טמפ' המים הייתה יציבה.
ברגע שנתת למנוע להסתובב בסרק (סוף המעלה) השמן עדיין היה רותח (לוקח כמה דקות/עשרות עד שהוא חוזר לטמפ' רגילה) אבל הסירקולציה ומשיכת האוויר נחלשה לכן הטמפ' התחילה לטפס.
לדעתי לאחר כ-10 דקות בסרק הכול היה מתייצב, או בפחות זמן אם הייתה מעלה סל"ד (1500-2000) כשאתה בניוטרל.
בקיצור, זה טבעי שמנוע מתחמם במאמץ !
אין מה להתרגש אם במאמץ (שטח, זחילה בעליות) מד הטמפ' מגיע גם 3/4 סקאלה.
העיקר שבעצירה לאחר כמה דקות בסרק הטמפ' מתחילה לרדת לכיוון המצב הרגיל.
המלצה שלי, להפריד את קירור שמן הגיר מנוזל קירור המנוע.
אני בצעתי זאת בויטארה וכול תופעות התחממות כגון זאת נעלמו.
רענן
לאחר הטיפוס והרטבת הרדיאטור הטמפ' צנחה.
המשך נסיעה בשטח (שביל) ללא שילוב 4X4 וללא מאמץ העלו שוב את הטמפ לאחר מספר דקות ושוב נוהל הרטבת רדיאטור , ככה כ 3 פעמים .
חשוב לציין ש :
בעבר לא התרחשה בעיה מסוג זה.
מאז מידת הצמיגים הוגדלה , הורכב פגוש ברזל , והרכב היה עמוס מאוד בטיול !
לאחר הטיול בנסיעה על כביש שכללה את העליות בצלמון הרכב לא התחמם והתנהג כשורה והחום נורמלי בעוד אני כותב ;)
לדעתי אתה סתם נלחץ ...
תבין, מעלה עורבים ארוך ולא קל .
בזמן הטיפוס השמן בגיר רתח. אבל,
בטיפוס היית בסל"ד גבוה לכן המאוורר המכני "משך" היטב את האוויר + סירקולציה גבוהה
של נוזל הקירור (משאבת המים גם מסתובבת מהר יותר) לכן טמפ' המים הייתה יציבה.
ברגע שנתת למנוע להסתובב בסרק (סוף המעלה) השמן עדיין היה רותח (לוקח כמה דקות/עשרות עד שהוא חוזר לטמפ' רגילה) אבל הסירקולציה ומשיכת האוויר נחלשה לכן הטמפ' התחילה לטפס.
לדעתי לאחר כ-10 דקות בסרק הכול היה מתייצב, או בפחות זמן אם הייתה מעלה סל"ד (1500-2000) כשאתה בניוטרל.
בקיצור, זה טבעי שמנוע מתחמם במאמץ !
אין מה להתרגש אם במאמץ (שטח, זחילה בעליות) מד הטמפ' מגיע גם 3/4 סקאלה.
העיקר שבעצירה לאחר כמה דקות בסרק הטמפ' מתחילה לרדת לכיוון המצב הרגיל.
המלצה שלי, להפריד את קירור שמן הגיר מנוזל קירור המנוע.
אני בצעתי זאת בויטארה וכול תופעות התחממות כגון זאת נעלמו.
רענן
יופי של תגובה ידידי..
רק דבר אחד לא הצלחתי להבין, ברור לי שצריך לתת לרכב להתקרר אחרי מאמץ ובמיוחד בימים חמים.. בסיום העליה כאשר אני נותן לרכב להתקרר בניוטרל ללא העלאת סל"ד.. הרכב למעשה ממשיך להתחממם כתוצאה מהחלשות הסירקולציה והאוויר שאמורים לסייע בקירור הרכב.. שאלתי היא מהיא הדרך הנכונה לקרור הרכב??
העלאת סל"ד בניוטרל לכמה דקות? או לתת לרכב לעמוד בניוטרל מס' דקות ללא העלאת סל"ד?
תודה.
יופי של תגובה ידידי..
רק דבר אחד לא הצלחתי להבין, ברור לי שצריך לתת לרכב להתקרר אחרי מאמץ ובמיוחד בימים חמים.. בסיום העליה כאשר אני נותן לרכב להתקרר בניוטרל ללא העלאת סל"ד.. הרכב למעשה ממשיך להתחממם כתוצאה מהחלשות הסירקולציה והאוויר שאמורים לסייע בקירור הרכב.. שאלתי היא מהיא הדרך הנכונה לקרור הרכב??
העלאת סל"ד בניוטרל לכמה דקות? או לתת לרכב לעמוד בניוטרל מס' דקות ללא העלאת סל"ד?
תודה.
אתה זוכר מה עושים לאחר ריצה מהירה ...
עוברים לריצה קלה ואח"כ להליכה. בסוף מתיישבים על הסלע ...
בקיצור, סרק כמה דקות בניוטרל שהמנוע והגיר "ירגעו" מהמאמץ.
מה שבטוח שאסור לעשות, כיבוי מנוע מיד לאחר נסיעה מאומצת. בפרט לרכבים עם טורבו !
אם "כול העסק" רותח, אז לרסס (לשמור באוטו מיכל עם שפריצר ביתי של החלונות) מים על הרדיאטור תוך כדי פעולת המנוע (ריסוס מהצד של הגריל כמובן).
חשוב מאוד לא לשפוך מים על המנוע (אפשר לגרום לסדק).
כמובן שאם התפוצץ צינור/רדיאטור, מכבים מיד את המנוע ומקווים לטוב ...
רענן
אופי הטיול :
התחממות החלה לאחר מעלה עורבים ברמת הגולן בשטח ישר וללא סלעים (פודרה)
את העלייה עליתי ללא מזגן ולאחר מכן בישורת הודלק המזגן .
העלייה בוצעה בשילוב 4X4 HI
מצב המים ברדיאטור - המים לא היו חמים. והפקק נפתח ללא קושי.
מיכל עיבוי היה מלא ונבדק טרם היציאה למסלול.
נזילות לא היו.
פקק לחץ רדיאטור - תקין
אם הבנתי נכון, בזמן ששעון החום היה באזור האדום,
פתחת את פקק הרדיאטור בקלות, והמים לא היו חמים?????
אם אכן כך היה, גש להחליף טרמוסטט.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.