JonathanS
27-09-10, 11:36
במאמר השמן מנוע (http://www.jeepolog.com/570.html)מופיעה הפיסקה הבאה:
...
...
מספר הצמיגות ה"גבוה" קשור רק לטמפרטורת העבודה של המנוע, ונקבע לפיה. המנוע, לא משנה אם עובד בתנאים ארקטיים או ב50 מעלות בצל, כל עוד מערכת הקירור שלו תקינה (וכוללת תרמוסטט מתאים ותקין!) עובד בטמפרטורת עבודה כמעט קבועה. נכון שבתנאי אקלים חמים הטמפרטורה גם בחלקו הפנימי של המנוע גבוהה יותר. אבל מדובר במעלות בודדות בלבד, בדרך כלל עקב כך שמערכת הקירור אינה מושלמת, דבר שמשפיע באופן זניח על קביעת צמיגות השמן.
למיטב ידיעתי אין קשר (ישיר) בין הצמיגות המוצהרת בטמפ' עבודה (נמדד למיטב זכרוני ב-100 מע' קבוע) לבין עמידות השמן בחום.
יותר מכך יצרן השמן אינו מצהיר מה צמיגות השמן בטמפ' העובדה בפועל של המנוע (כ-120 מע').
ולסיום וחשוב מכל, צמיגות השמן בשימוש קשורה בעיקר לתיכנון המנוע והטולרנסים בו.
כך לדוגמא מנועי אופנועים שבנויים לרמת דיוק גבוהה יעשו שימוש בשמנים 10W40 ולא שמני 15W50 ברמת המלצת היצרן.
זאת למרות שמשטר העבודה יותר קיצוני ממנוע בנזין ברכב 4 גלגלי.
המסבים מעברי השמן וכל מע' השימון בנויים להעביר את צמיגות 40 סנטיסטוק (יחידות הצמיגות) טוב יותר מה-50 סנטיסטוק.
אם בכל זאת טמפ' העבודה של השמן גבוהה יותר ובלי קשר לצמיגותו, הוא יאבד מהר מאד ממשקלו (יתאדה) ויתחמצן, וישרף.
מה דעתכם?
...
...
מספר הצמיגות ה"גבוה" קשור רק לטמפרטורת העבודה של המנוע, ונקבע לפיה. המנוע, לא משנה אם עובד בתנאים ארקטיים או ב50 מעלות בצל, כל עוד מערכת הקירור שלו תקינה (וכוללת תרמוסטט מתאים ותקין!) עובד בטמפרטורת עבודה כמעט קבועה. נכון שבתנאי אקלים חמים הטמפרטורה גם בחלקו הפנימי של המנוע גבוהה יותר. אבל מדובר במעלות בודדות בלבד, בדרך כלל עקב כך שמערכת הקירור אינה מושלמת, דבר שמשפיע באופן זניח על קביעת צמיגות השמן.
למיטב ידיעתי אין קשר (ישיר) בין הצמיגות המוצהרת בטמפ' עבודה (נמדד למיטב זכרוני ב-100 מע' קבוע) לבין עמידות השמן בחום.
יותר מכך יצרן השמן אינו מצהיר מה צמיגות השמן בטמפ' העובדה בפועל של המנוע (כ-120 מע').
ולסיום וחשוב מכל, צמיגות השמן בשימוש קשורה בעיקר לתיכנון המנוע והטולרנסים בו.
כך לדוגמא מנועי אופנועים שבנויים לרמת דיוק גבוהה יעשו שימוש בשמנים 10W40 ולא שמני 15W50 ברמת המלצת היצרן.
זאת למרות שמשטר העבודה יותר קיצוני ממנוע בנזין ברכב 4 גלגלי.
המסבים מעברי השמן וכל מע' השימון בנויים להעביר את צמיגות 40 סנטיסטוק (יחידות הצמיגות) טוב יותר מה-50 סנטיסטוק.
אם בכל זאת טמפ' העבודה של השמן גבוהה יותר ובלי קשר לצמיגותו, הוא יאבד מהר מאד ממשקלו (יתאדה) ויתחמצן, וישרף.
מה דעתכם?