צפייה בגרסה מלאה : מחפש זרוע פיטמן מקורית (לרכב ללא הגבהה)
boaz avrahami
28-09-10, 13:48
לאחר בדיקה נראה שהחופש בהגה נובע מהפיטמן.
אני מניח שלרבים יש בצד את המקורית שהוחלפה באחרת במסגרת ההגבהות.
אני נמצא באיזור גדרה(גר) / ת"א (עובד).
אם מישהו מעוניין למכור זרוע כנ"ל במצב טוב אשמח לדעת.
אגב, מנסיונכם - האם מתפרק בקלות בד"כ או שנדרש חימום וכוח?
בועז
054-6327045
איך בדיוק החופש יכול לנבוע מהפיטמן?
בפיטמן אין שום משחק, היא זרוע טיפשה, ועוד לא ראיתי שום ]יטמן שפיתחה חופשים, השיניים מונעות את זה.
שמיל, החופש יכול להיות בנק' שבה התפוח בא במגע עם הפיטמן. קיים קונוס בפיטמן שאליו מתחבר התפוח. החופש יכול להיווצר שם כתוצאה משחיקה.
ואתה צודק אין חופש בנק' העליונה יש שם שגם וגלגלי שיניים + אום שסגור מאוד חזק.
מצטער להפתיע אתכם , אבל אצלי בזמנו , זה בדיוק מה שקרה .
חופש התפתח בשיני הפיטמן בחיבור לקונוס של התיבה (אומנם מדובר בפיטמן מונמכת) אבל
הבסיס , אותו בסיס . זה אומנם לא שכיח , אבל עדיין יכול לקרות.
הבדיקה שלי , לאיתור החופש וטרם ההחלפה , היתה פשוטה . חבר הזיז ההגה , ימינה שמאלה ,
בזמן שאני מביט על פעולת הפיטמן או יותר נכון , מה קורה שם . לא היה צריך יותר מזה...
ואיך ? לוקחים צמיג 33" , מעמיסים קצת , על מע' ההיגוי בשטח לא קל , בורג שסגור חזק , אבל
לא מספיק והנה , אחלה מתכון . נשמע הגיוני / מסכימים ?
יותר מכך , לא הסתפקתי בהחלפת זרוע פיטמן חדשה , אלא מתחת לפיטמן , הוספתי
שייבה/ספייסר עבה , ע"מ להצמיד/לדחוק , את חיבור הפיטמן לשיני התיבה (קיים קונוס)
ומאז , לא היה כל חופש .
שחר.
בועז לשאלתך...
" אגב, מנסיונכם - האם מתפרק בקלות בד"כ או שנדרש חימום וכוח? "
יש חולץ לפיטמן , תשאל כאן , אולי למישהו יש או שתפתח שרשור חדש בנושא .
אם אין , זה תלוי... יכול להיות שילך בקל , יש מצב שידרש חימום כח מתון וסבלנות .
שחר.
ואללה, לא רונה.
החיבור לתיבה הוא קוני עם שיניים. כל כך קוני, שאפילו אי אפשר להכניס את הפיטמן הפוך.
החיבור לתפוח הוא קוני גם כן.
כדי שיהיה חופש שהקונוס לא יכול לבטל, צריכה להיות הזנחה מטורפת עד כדי חצי בחוץ במשך הרבה זמן.
אני אומר שוב - מעולם לא ראיתי, וגם קשה לי להאמין.
בועז, מה דעתך לצלם?
שמיל , תצטרך להאמין ...הזנחה ...? לא בטוח ..., לא 'בבית ספרי' (אולי ממי שקניתי ממנו)
היה בלאי קודם , של הסקטור תיבת הגה ...? עבר טראומה ...? , אולי...
חבר שטייל איתי , (נסע בסופה בעבר הלא רחוק) הוא בעל מוסך באיזור מגוריי ,
ראה את זה בעצמו וגם השאיל לי חולץ לשם ההחלפה...
שוב , לא נפוץ , אך בהחלט עלול לקרות...הבאתי לכאן את העדות שלי מנגד , בהקשר
למה שכתבת למעלה : " איך בדיוק החופש יכול לנבוע מהפיטמן?
בפיטמן אין שום משחק, היא זרוע טיפשה, ועוד לא ראיתי שום ]יטמן שפיתחה חופשים,
השיניים מונעות את זה. "
שחר.
AvigdorAharon
28-09-10, 21:35
יש לי זרוע פיטמן תקינה של CJ (זרוע ישרה) וגם חולץ.
אביגדור
boaz avrahami
28-09-10, 22:57
מחר אנסה לפרק ונראה מה המצב בפנים.
על פניו נראה שיש חופש בין השינים והציר.
האם זרוע של CJ היא מתאימה 1:1 למה שיש לי כרגע?
אם לא מה זה אומר מבחינת ההחלפה?
מה זה חולץ לזרוע פיטמן?
במה הוא שונה מחולצים אחרים של שתים או שלוש שינים?
כמובן תודה מקרב לב על כל התגובות!
בועז
boaz avrahami
28-09-10, 23:50
הלכתי לבדוק שוב ואכן יש חופש בין הציר שמגיע מהמשאבה לבין הפיטמן.
נראה שהאום אינו משוחרר אבל אני לא משוכנע שהוא מחוזק מספיק.
יש לי הרגשה שיש מתחתיו שיבה שאני יכול להרגיש שהיא זזה יחד עם החופש של הפיטמן.
עדיין מחפש פיטמן מקורית.
לא מחליפים פיטמן ב ZJ לארוכה יותר גם לאחר הגבהה. היא כבר ארוכה.
הפיטמן המקורית ב ZJ זהה לפיטמן ארוכה שמרכיבים בסופות לאחר הגבהה. לכן תמסה למצוא אותה אצל משפרי סופות כמו אודי מזרחי, יריב וכו'
הלכתי לבדוק שוב ואכן יש חופש בין הציר שמגיע מהמשאבה לבין הפיטמן.
נראה שהאום אינו משוחרר אבל אני לא משוכנע שהוא מחוזק מספיק.
יש לי הרגשה שיש מתחתיו שיבה שאני יכול להרגיש שהיא זזה יחד עם החופש של הפיטמן.
עדיין מחפש פיטמן מקורית.
בועז , אז אל תרוץ ותמהר לקנות , בעצמך כתבת ...
תנסה קודם את אופציית ההידוק , יכול להיות שהחופש שהתפתח ייסגר בהידוק , זאת בהנחה ,
שלא הלכו שיני הפיטמן .
לפי דבריו של grand , אני מבין שמדובר בזרוע פיטמן מונמכת כמו של סופה שעברה הגבהה ,
אתה עובד בת"א ...קפוץ לינובי'ץ , אמור להיות לו .
שחר.
נ.ב : גם השועל כתב ואני מצטרף , האום שסוגר את הפיטמן על הסקטור של תיבת ההגה
אמור להיות סגור חזק , מאד חזק , (לא זוכר כמה זה ב N.M) אבל אל תפחד ללחוץ בסגירה .
שחר.
נ.ב : גם השועל כתב ואני מצטרף , האום שסוגר את הפיטמן על הסקטור של תיבת ההגה
אמור להיות סגור חזק , מאד חזק , (לא זוכר כמה זה ב N.M) אבל אל תפחד ללחוץ בסגירה .
שחר.
מומנט ההידוק הנדרש לאום של הסקטור הוא 250 ניוטון מטר.
בברכת חג שמח, אורן ;)
מומנט ההידוק הנדרש לאום של הסקטור הוא 250 ניוטון מטר.
בברכת חג שמח, אורן ;)
תודה רבה , רשמתי...;) בועז לטיפולך ...
שחר.
boaz avrahami
29-09-10, 23:05
טוב חברים,
את הבוקר התחלתי עם טלפון שקיבלתי מיואב ( HITOY) שהזמין אותי לבוא לקחת חולץ לפיטמן.
קפצתי על ההזמנה - בין היתר כי זו הזדמנות נפלאה מבחינתי לקבל קצת הכוונה מקצועית...
יואב בחן את הפיטמן והגיע למסקנה שהידוק אמור לפתור את הנושא.
על הדרך קיבלתי עוד כמה עצות מועילות ונפרדתי ממנו אסיר תודה(!!!)
המשכתי בדרכי למושב הולדתי בעמק יזרעאל והתנחלתי כהרגלי בסדנה של עידו לוריה.
על סדר היום:
תיקון חופש בהגה - תוקן. הידוק הפיטמן.
תיקון נזילה ממיכל נוזל חלונות - תוקן. פירוק המשאבות , ניקוי הגומיות והידוק נכון.
תיקון נזילה ניקוז המזגן - תוקן. מערכת הניקוז לא היתה סתומה אבל קופסת הניקוז נזלה מתחת לשטיחים והמים הגיעו עד למתחת המושב האחורי. בוצע איטום לקופסה וכרגע הכול תקין.
המים נשאבו והכול יובש ואין נזקים...
תיקון נעילת דלת נהג: הדלת לפעמים ננעלת אבל בד"כ לא.
פורק המנגנון מהדלת על לרמת הגורם הבודד.
המנוע החשמלי של המנגנון אטום ואין אליו גישה בעוד ששאר המנגנון נבדק ונמצא תקין.
תודה לעידו על הסבלנות שלו לפרק, לחקור ולהרכיב מחדש.
הניתוח עבר בסדר אבל בלתי ניתן לשפץ את החלק וצריך לחפש פתרון.
או למצוא חלק מפירוק או למצוא אוניברסלי זול (אני בעד המקורי באופן כללי)
בסה"כ היה יום די פרודוקטיבי.
תוד לכולם על הסיוע,
בועז
טוב חברים,
את הבוקר התחלתי עם טלפון שקיבלתי מיואב ( HITOY) שהזמין אותי לבוא לקחת חולץ לפיטמן.
קפצתי על ההזמנה - בין היתר כי זו הזדמנות נפלאה מבחינתי לקבל קצת הכוונה מקצועית...
יואב בחן את הפיטמן והגיע למסקנה שהידוק אמור לפתור את הנושא.
על הדרך קיבלתי עוד כמה עצות מועילות ונפרדתי ממנו אסיר תודה(!!!)
המשכתי בדרכי למושב הולדתי בעמק יזרעאל והתנחלתי כהרגלי בסדנה של עידו לוריה.
על סדר היום:
תיקון חופש בהגה - תוקן. הידוק הפיטמן.
תיקון נזילה ממיכל נוזל חלונות - תוקן. פירוק המשאבות , ניקוי הגומיות והידוק נכון.
תיקון נזילה ניקוז המזגן - תוקן. מערכת הניקוז לא היתה סתומה אבל קופסת הניקוז נזלה מתחת לשטיחים והמים הגיעו עד למתחת המושב האחורי. בוצע איטום לקופסה וכרגע הכול תקין.
המים נשאבו והכול יובש ואין נזקים...
תיקון נעילת דלת נהג: הדלת לפעמים ננעלת אבל בד"כ לא.
פורק המנגנון מהדלת על לרמת הגורם הבודד.
המנוע החשמלי של המנגנון אטום ואין אליו גישה בעוד ששאר המנגנון נבדק ונמצא תקין.
תודה לעידו על הסבלנות שלו לפרק, לחקור ולהרכיב מחדש.
הניתוח עבר בסדר אבל בלתי ניתן לשפץ את החלק וצריך לחפש פתרון.
או למצוא חלק מפירוק או למצוא אוניברסלי זול (אני בעד המקורי באופן כללי)
בסה"כ היה יום די פרודוקטיבי.
תוד לכולם על הסיוע,
בועז
אהלן בועז שמח שנפתרה לך התקלה..
גם לי יש את בעיית הדלת וכמו שכתבת גם אני פירקתי והגעתי למסקנה שצריך מנעול קומפלט...חלק לא ממליצים על חלופי ..אפילו מתקין שהגעתי אליו אמר לי לא כדאי לא מחזיק...אבל פגשתי פה מהפורום חבר שהרכיב חלופי ומרוצה...אני אנסה שיהיה לי קצת זמן...
אז תפרט קצת איך פתרת את נזילת המים במזגן...(בזמנו אמרו לי וביצעתי ולא עזר)...לקדוח חור של 4 ממ במרכז הפלסטיק השחור העגול כדי לשחרר סתימה בצינור הנקוז ברגליים של הנוסע על קיר האש ....אצלי לא עזר ... מה אתה עשית?
אגב אחלה שם יש לך ...:)
יורם-דרומי
30-09-10, 10:09
אהלן בועז שמח שנפתרה לך התקלה..
גם לי יש את בעיית הדלת וכמו שכתבת גם אני פירקתי והגעתי למסקנה שצריך מנעול קומפלט...חלק לא ממליצים על חלופי ..אפילו מתקין שהגעתי אליו אמר לי לא כדאי לא מחזיק...אבל פגשתי פה מהפורום חבר שהרכיב חלופי ומרוצה...אני אנסה שיהיה לי קצת זמן...
אז תפרט קצת איך פתרת את נזילת המים במזגן...(בזמנו אמרו לי וביצעתי ולא עזר)...לקדוח חור של 4 ממ במרכז הפלסטיק השחור העגול כדי לשחרר סתימה בצינור הנקוז ברגליים של הנוסע על קיר האש ....אצלי לא עזר ... מה אתה עשית?
אגב אחלה שם יש לך ...:)
אצלי החלפתי 2 דלתות אחוריות לסולונואיד חלופי - עובד אחלה,,,
עלות - 60 ש"ח ליחידה כולל אביזרים (חדש)
עבודה עצמית - 20 דקות
אחד הוחלף לפני שנה - מחזיק יופי. השני הוחלף שלשום
בהצלחה
boaz avrahami
30-09-10, 12:58
היי בועז
לפי מה שקראתי כאן ובפורומים נוספים, חלקם מארה"ב, יש שני סוגי תקלה.
1. סתימה פנימית בצנרת הניקוז - התיקון מצריך קידוח והברת חוטר לניקוי פנימי.
2. נזילה הקפית מסביב לקופסת ניקוז העגולה (זו שקדחת בה) - התיקון הצריך יבוש האיזור ומריחת חומר אטימה מסביב לקופסה העגולה עם התרכזות בחלק שבין קיר האש המתכתי לקופסה.
לצורך האיטום יש להרים גם את השטיח ולמשוך אותו לכיוון כיסא הנוסע.
לאחר מכן להרים ולדחוף כלפי מעלה את הבידוד הפנימי שעל קיר האש (מין פלסטיק שבחלקו התחתון ספוג בידוד).
אם עשית זאת נכון קופסת הניקוז חשופה ומאפשרת לך עבודת איטום טובה.
יבש את המקום היטב והשתמש בחומר איטום מהיר גמיש ועמיד למים.
לגבי המנגנון דלת.
אפשר לקנות מפירוק מקומי או להזמין באי ביי חלק מקורי.
מצד שני אני מעוניין לשמוע איך מתקינים את החליפי ולשקול את הכדאיות.
שתי האפשרויות לא יהנו מאמינות מופלגת אם אני מבין נכון.
אשמח לשמוע קצת יותר פירוט ממי שהתקין חלופי.
בעל מקצוע או עבודה עצמית?
איפה נרכש החלק ובאיזה מחיר?
איך מיושמת ההתקנה פיזית?
איך מחברים את החשמל לחלופי?
בועז
AvigdorAharon
01-10-10, 21:49
אם עשית זאת נכון קופסת הניקוז חשופה ומאפשרת לך עבודת איטום טובה.
יבש את המקום היטב והשתמש בחומר איטום מהיר גמיש ועמיד למים.
בועז
מה שם החומר שהשתמשת לאיטום?
אביגדור
עידו לוריה
03-10-10, 08:42
מה שם החומר שהשתמשת לאיטום?
אביגדור
סיקה -פלקס .
עידו
AvigdorAharon
03-10-10, 18:44
סיקה -פלקס .
עידו
מצאתי בקישור המצורף שיש שני סוגים. איזה מבינהם?
http://www.rotenberg1929.co.il/ShowProduct.asp?DynamicContentID=902
אביגדור
boaz avrahami
03-10-10, 18:58
מה שם החומר שהשתמשת לאיטום?
אביגדור
השתמשתי בחומר של חברת SIKAFLEX .
חומר איטום שמאפשר עד 12.5 אחוז התפשטות או כיווץ גם לאחר היבוש.
לא זוכר איך נקרא הסוג המסויים הזה כי "התעלקתי" על עידו לוריה.
תוכל לשלוח אליו הודעה פרטית והוא ישמח לדעתי לנדב עוד מידע...
בועז
עידו לוריה
03-10-10, 22:38
אביגדור זה החומר:
http://www.gilar.co.il/var/90/7856-%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%A4%D7%9C%D7%A7%D7% A1%20%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%A1%D7%98%D7%A 8%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%9F.pdf
ולפעמיים אני משתמש בזה :
http://www.gilar.co.il/var/90/3864-%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%A4%D7%9C%D7%A7%D7% A1%2011FC.pdf
עידו
עידו לוריה
03-10-10, 22:39
השתמשתי בחומר של חברת SIKAFLEX .
חומר איטום שמאפשר עד 12.5 אחוז התפשטות או כיווץ גם לאחר היבוש.
בועז
25% התפשטות /התכווצות בתפר.
עידו
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.