צפייה בגרסה מלאה : למה במנוע דיזל יש כל כך הרבה שמן?
שאלה שעלתה לי בראש תוך כדי עיון במפרטים של מנועי דיזל מול מנועי בנזין מנפח דומה.
בד"כ למנועי הבנזין יש תכולת שמן קטנה יותר בכ-30% (משהו כמו 4.5 ליטר מול 6-6.5 במנועי דיזל).
למה בעצם?
במיוחד לאור העובדה שאינטרוול הטיפולים לא שונה מהותית כך שמנוע דיזל לא יכול לטעון כי הוא עושה שימוש במכסת השמן הגדולה יותר לטובת אינטרוול מורחב.
מה דעתכם?
שאלה שעלתה לי בראש תוך כדי עיון במפרטים של מנועי דיזל מול מנועי בנזין מנפח דומה.
בד"כ למנועי הבנזין יש תכולת שמן קטנה יותר בכ-30% (משהו כמו 4.5 ליטר מול 6-6.5 במנועי דיזל).
למה בעצם?
במיוחד לאור העובדה שאינטרוול הטיפולים לא שונה מהותית כך שמנוע דיזל לא יכול לטעון כי הוא עושה שימוש במכסת השמן הגדולה יותר לטובת אינטרוול מורחב.
מה דעתכם?
שאלה מעניינת,
אני התלבטתי למה אצלי [ מנוע בנזין V8 5200 ] יש כ"כ מעט שמן [ פחות מגלון ... ]
מצד שני יש לי 18 ל' נוזל קירור, אולי פה התשובה. כמה יש במנועי דיזל ?
שאלה מעניינת,
אני התלבטתי למה אצלי [ מנוע בנזין V8 5200 ] יש כ"כ מעט שמן [ פחות מגלון ... ]
מצד שני יש לי 18 ל' נוזל קירור, אולי פה התשובה. כמה יש במנועי דיזל ?
18 ליטר נוזל קירור? מה יש לך שם מתחת למכסה תחנת כח פחמית? :mrgreen:
בכל מקרה אני הייתי מהמר על כך שמנועי דיזל טוחנים את השמן שלהם ולכן הצורך בכזאת תכולה גדולה, פשוט כדי להקטין את השחיקה - אבל זה יותר ניחוש מושכל מאשר ידיעה ברורה אז אשמח לשמוע אתכם.
אצלי יש גם וגם... :)
קרוב ל 12 ליטר נוזל קרור ו 9.5 ליטר שמן מנוע...
איציק - 4X6ZH
29-09-10, 10:17
אחת הסיבות היא המבנה הטרימבולוגי של מערכת השמן .
בגלל שלחצי העבודה של המנוע גבוהים יותר ( יחס דחיסה גבוה יותר ) .
נדרש שטח חיכוך גדול יותר במיסבי המנוע .
אבל זאת רק אחת הסיבות .
מנועי דיזל בדרך כלל יש להם גם מגדש ואז אתה חייב כמות שמן גדולה יותר ( בגלל הטורבו )
יש עוד סיבות שאלה מענינית
תתחיל לחפור את המושג טרימבולגיה .
איציק
טריבולוגיה
The tribological interactions of a solid surface's exposed face with interfacing materials and environment may result in loss of material from the surface. The process leading to loss of material is known as "wear". Major types of wear (http://www.jeepolog.com/wiki/Wear) include abrasion (http://www.jeepolog.com/wiki/Abrasion_(mechanical)), friction (http://www.jeepolog.com/wiki/Friction) (adhesion (http://www.jeepolog.com/wiki/Adhesion) and cohesion (http://www.jeepolog.com/wiki/Cohesion)), erosion (http://www.jeepolog.com/wiki/Erosion), and corrosion (http://www.jeepolog.com/wiki/Corrosion). Wear can be minimized by modifying the surface properties of solids by one or more of "surface engineering (http://www.jeepolog.com/wiki/Surface_engineering)" processes (also called surface finishing (http://www.jeepolog.com/wiki/Surface_finishing)) or by use of lubricants (http://www.jeepolog.com/wiki/Lubricant) (for frictional or adhesive wear).
אכן טריבולוגיה :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
מנועי דיזל בדרך כלל יש להם גם מגדש ואז אתה חייב כמות שמן גדולה יותר ( בגלל הטורבו )
במנוע בנזין רגיל לעומת הדגם המוגדש ההבדל קטן מאד - קצת שמן בצינור הדק למגדש ואולי עוד כמה מאות סמ"ק למצנן שמן (אם יש). אני חושד שגם בדיזל זה כך.
דני
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.