alal
01-10-10, 14:21
החורף מתקרב ואיתו הלחץ(של אישתי) לוודא שמערכת החימום בתא הנוסעים תעבוד כשורה אחרת כנראה לא אהיה יותר חלק מפורום זה אלא בפורום סובארו DL.
הרכב הוא ZJ שנת 95 ,מערכת החימום מנותקת ויש צינור מעקף .
פניתי למספר הצעות מחיר לטיפול ברדיאטור וכולם דיברו על 1000 שח וצפונה .
טענת המוסכניקים היא שהעבודה להחלפת רדיאטור החימום היא די קשה ודורשת פירוק מסיבי של כל הדשבורד , לאחר ההרכבה תמיד יהיה סיכוי של נזקים עקיפים .
החלטתי לוותר על התענוג ולנסות משהו יותר יצירתי (אין לי מה להפסיד).
אחרי שעת עבודה נעלמה הנזילה , חוברו הצינורות המקוריים למערכת המים של האוטו .
נסיעת מבחן עברה בשלום וכעת נראה שזה עובד (הזמן יגיד )
להלן המתכון :
חומרים:
1 X אבקה לאיטום נזילות רדיאטור.- 15 שח
1 X משאבת מים למקדחה ביתית - 25 שח
2 מטר צינור גינה .
1 X דלי לשטיפת ריצפה .
4 ליטר מים רותחים .
1 ילד בן 10 שיפעיל את המקדחה .
אופן ההכנה :
מלא את הדלי ב 2 ליטר מים בטמפ החדר .
העמד את הדלי על הטמבון כך שלא תהיה התנגדות למשאבה (כלים שלובים).
חבר צינור יציאה מהמשאבה לכניסת הרדיאטור
חבר צינור ליצאת הרדיאטור ואל הדלי בחזרה .
חבר צינור שאיבה למשאבה וצד שני בדלי .
הפעל את המקדחה במהירות איטית ,להתחלת צירקולציה יש לעזור בהתחלה ע"י יניקה אויר מהצינור החוזר .
ברגע שמתחילה זרימה יש להגביר את הסל"ד ולתת למיםלשטוף את המערכת .
יש להוסיף 2 ליטר מיים רותחים לדלי ויחד איתם להוסיף את אבקת האיטום לתת למערכת להסתובב כך כ 2~3 דקות ולהוסיף עוד 2 ליטר מים רותחים.
יש להגביר את הסל"ד למקסימום של המשאבה וכך להמשיך כ 10 דקות.
מידי פעם רצוי לחסום מעט את צינור היציאה כדי להעלות את הלחץ ברדיאטור.
זהו זה ! אם הנזילה היתה קטנה היא כנראה נסגרה (עד ההודעה החדשה).
בהצלחה .
נ.ב
פתרון זה נוסה אצלי והצליח(והמקום נשאר בגדר חשוד) אך קיים סיכוי שברכב אחר הוא לא יעבוד תלוי במהות הנזילה וגודל החור.
גם אם הצליח חייבים להשאר עם אצבע על הדופק ולוודא שהתקלה לא חוזרת . יש לוודא שאין חוסר במיי קרור או שמא יש רטיבות בתוך האוטו . ובמידה וזה קורה יש לנתק את הצינורות ולחזור למעקף :sad: .
הרכב הוא ZJ שנת 95 ,מערכת החימום מנותקת ויש צינור מעקף .
פניתי למספר הצעות מחיר לטיפול ברדיאטור וכולם דיברו על 1000 שח וצפונה .
טענת המוסכניקים היא שהעבודה להחלפת רדיאטור החימום היא די קשה ודורשת פירוק מסיבי של כל הדשבורד , לאחר ההרכבה תמיד יהיה סיכוי של נזקים עקיפים .
החלטתי לוותר על התענוג ולנסות משהו יותר יצירתי (אין לי מה להפסיד).
אחרי שעת עבודה נעלמה הנזילה , חוברו הצינורות המקוריים למערכת המים של האוטו .
נסיעת מבחן עברה בשלום וכעת נראה שזה עובד (הזמן יגיד )
להלן המתכון :
חומרים:
1 X אבקה לאיטום נזילות רדיאטור.- 15 שח
1 X משאבת מים למקדחה ביתית - 25 שח
2 מטר צינור גינה .
1 X דלי לשטיפת ריצפה .
4 ליטר מים רותחים .
1 ילד בן 10 שיפעיל את המקדחה .
אופן ההכנה :
מלא את הדלי ב 2 ליטר מים בטמפ החדר .
העמד את הדלי על הטמבון כך שלא תהיה התנגדות למשאבה (כלים שלובים).
חבר צינור יציאה מהמשאבה לכניסת הרדיאטור
חבר צינור ליצאת הרדיאטור ואל הדלי בחזרה .
חבר צינור שאיבה למשאבה וצד שני בדלי .
הפעל את המקדחה במהירות איטית ,להתחלת צירקולציה יש לעזור בהתחלה ע"י יניקה אויר מהצינור החוזר .
ברגע שמתחילה זרימה יש להגביר את הסל"ד ולתת למיםלשטוף את המערכת .
יש להוסיף 2 ליטר מיים רותחים לדלי ויחד איתם להוסיף את אבקת האיטום לתת למערכת להסתובב כך כ 2~3 דקות ולהוסיף עוד 2 ליטר מים רותחים.
יש להגביר את הסל"ד למקסימום של המשאבה וכך להמשיך כ 10 דקות.
מידי פעם רצוי לחסום מעט את צינור היציאה כדי להעלות את הלחץ ברדיאטור.
זהו זה ! אם הנזילה היתה קטנה היא כנראה נסגרה (עד ההודעה החדשה).
בהצלחה .
נ.ב
פתרון זה נוסה אצלי והצליח(והמקום נשאר בגדר חשוד) אך קיים סיכוי שברכב אחר הוא לא יעבוד תלוי במהות הנזילה וגודל החור.
גם אם הצליח חייבים להשאר עם אצבע על הדופק ולוודא שהתקלה לא חוזרת . יש לוודא שאין חוסר במיי קרור או שמא יש רטיבות בתוך האוטו . ובמידה וזה קורה יש לנתק את הצינורות ולחזור למעקף :sad: .