צפייה בגרסה מלאה : התחממות היילקס 96
שלום חברים
הרכב הוא היילקס 96 מנוע מקורי 400K
אתמול בדרך חזרה מרמת הגולן בעליות לכפר תבור הרכב התחמם , יש לציין שהיה יום חם מאוד
קצת פרטים מעבר : בשטח המחוג תמיד נשאר על 1/3 עליות ירידות תמיד 1/3
בכביש ב 100 קמ"ש המחוג יושב על 1/2 אם עולים ל 110 קמ"ש המחוג עולה קצת מעל 1/2
את העליות עליתי בהילוך 2 בעדינות רבה עם מזגן - התחמם
עליה אחר כך בלי מזגן - התחמם קצת פחות .
אני מקבל את הרושם שהרדיאטור שלי עייף ולא עושה את העבודה - מהסתכלות נראה רדיאטור מקורי.
או שהפאן קלאצ' לא תקין. איך בודקים פאן קלאצ' ?
פקק רדיאטור + טרמוסטט הוחלפו לא מזמן.
אשמח לקבל עצות לבדיקת הבעיה.
איציק - 4X6ZH
03-10-10, 08:57
אתה מתאר מצב כללי של מנוע חלש בהילקס
400.000 זה כבר גיל מתקדם
זה לא אומר שאתה לא יכול להמשיך עוד
אבל לא בטוח שזה הזמן להתחיל לחפור ולחפש תקלה שהיא בעצם שילוב של גיל \ תנאי נסיעה \ אופי נהיגה \ מצב כללי של מערכות הרכב .
אז מנתקים מדחס מזגן ל5 דקות ובסוף העליה הכל חוזר למצב רגיל .
איציק
חנן-ג'יפולוג
03-10-10, 09:38
אני מצטרף לכל מה שאיציק כתב.
המצב שאתה מתאר הוא הסטטוס אצלי כבר כחמש שנים. המצנן היה חדש לפני חמש שנים, לא מקורי. הפאן קלאץ' נבדק והוא מצמיד 97 אחוז כל הזמן. הטרמוסטט נבדק ונמצא תקין. מע' הקירור נוצצת מבפנים.
אז מכבים מזגן לכמה דקות כמה פעמים בשנה בימים החמים במיוחד. לא נורא.
מה זה התחמם? הגיע לאדום, או קרוב אליו? איבד נוזל קירור?
. הפאן קלאץ' נבדק והוא מצמיד 97 אחוז כל הזמן. חנן אתה יכול בבקשה לשפוך קצת אור על אופן הבדיקה
?
יואב
חנן-ג'יפולוג
03-10-10, 10:22
שמתי מדבקה זוהרת על הציר שמניע את הפאן-קלאץ' ועוד מדבקה על המאוורר, ובדקתי מהירויות עם טכוגרף אופטי בזמן שהמנוע היה קר וחם ובתחומי סל"ד שונים, וזו היתה התוצאה. מהירות סיבובי המאוורר, בכל המצבים, היתה 97 אחוז ביחס למהירות הציר.
זה לא מצב תקין, כמובן, אבל זה הבהיר לי שההתחממות לא נובעת מפאן-קלאץ' לא תקין.
מה זה התחמם? הגיע לאדום, או קרוב אליו? איבד נוזל קירור?[/QUOTE]
הגיע קרוב לאדום כי עצרתי ונתתי לרכב לנוח .
לא איבד נוזל קירור .
בסדר גמור אם זה המצב וצריך לקבל אותו מקובל עלי .
חנן-ג'יפולוג
03-10-10, 11:33
אם הוא לא הגיע לאדום, אין צורך לעצור או לתת לרכב לנוח, לדעתי. מספיק לכבות מזגן והוא כבר יתקרר בזמנו החופשי.
חשבתי שרק הטנדרים המשודרגים לטורבו מתחממים ...
האם באמת הגעה לאדום אינה מסוכנת למנוע? לא חייבים לעצור לפני?
אני לעולם לא נתתי למנוע להגיע לאדום, תמיד עצרתי או הורדתי למהירות זחילה לפני.
אצלי גם יש מאוורר חשמלי על המצנן של המזגן שמחובר ביחד עם המדחס, כך שהקירור יותר טוב עם המזגן דולק...
כל ההתחממות הזאת קצת מוזרה בעניי ...
גם אם המנוע עייף אם המערכת קירור תקינה למה שהמים התחממו כל כך ?
לא מבין יותר מדי במנועי דיזל האם חום המנוע בהם מתנהג אחרת ממנועי בנזין , אני רגיל לסמוראי מד חום כל הזמן על 1/3 אם הרכב מתחמם משהו במערכת לא בסדר
מתקנים ומד חום עוד פעם כל הזמן על 1/3 .
אצלי גם יש מאוורר חשמלי על המצנן של המזגן שמחובר ביחד עם המדחס, כך שהקירור יותר טוב עם המזגן דולק...
הסיכוי שמה שכתבתה נכון מאוד נמוך....
ב 99 אחוז המזגן מיצר הרבה יותר חום ממה שהמניפה יכולה לקרר
אם אתה רוצה תוספת קרור - תפעיל את המניפה ללא המזגן - וגם זה מן הסתם רלוונתי רק במהירות נסיעה איטית
כל ההתחממות הזאת קצת מוזרה בעניי ...
גם אם המנוע עייף אם המערכת קירור תקינה למה שהמים התחממו כל כך ?
לא מבין יותר מדי במנועי דיזל האם חום המנוע בהם מתנהג אחרת ממנועי בנזין , אני רגיל לסמוראי מד חום כל הזמן על 1/3 אם הרכב מתחמם משהו במערכת לא בסדר
מתקנים ומד חום עוד פעם כל הזמן על 1/3 .
גם לי מאוד הפריע העיניין הזה, במשך 3 שנים עם ויטרה 91 לא ראיתי פעם אחד שהמחוג עבר את השליש. בטויוטה המחוג מטייל על שני שליש סקאלה, וזה כנראה בסדר (למראת שהחלפתי את כל מע' הקירור). אני חושב שמה שכתבו לפני לגבי מנוע חלש שמאוד מתאמץ להזיז 2טון בעליה ועוד ביום חם שכזה.
יאללה, מי מארגן קבוצת רכישה למנועי טורבו :D
מוני אורבך
03-10-10, 18:05
רק הערה קטנה...
העובדה שמד החום נמצא תמיד באותו המקום ולא זז אינה מעידה על כך שזה המצב של המנוע.
בהרבה מדי חום אין תזוזה למרות שחום המנוע נע בטווח של 10 מעלות מעלה ומטה.
רק תשאלו את כל אלו שהתקינו מד דיגיטלי נוסף.
לא זה כך?
רק ניחוש שלי - ענינים פסיכולוגיים, לא רוצים להקפיץ את הנהג על כל שטות.
רק כאשר באמת יש בעיה המד עולה.
יש רכבים (היליקס וגם סופה לדוגמא) שהמצב הוא לא כזה והמד באמת עולה (על אף שלא תמיד מדיק).
אצלי , היילקס 97 מחוג החום עומד על ה- 1/3 כל הזמן , בימים חמים במיוחד עם מזגן דולק בעליה ארוכה ומיגעת ( לדוגמה : העליה של מעלה אדומים לכיוון ירושלים ) אפילו לא מגרד את החצי .
הרכב עם 360K ללא טורבו .
נ.ב - טרמוסטט תקין .
אצלי , היילקס 97 מחוג החום עומד על ה- 1/3 כל הזמן , בימים חמים במיוחד עם מזגן דולק בעליה ארוכה ומיגעת ( לדוגמה : העליה של מעלה אדומים לכיוון ירושלים ) אפילו לא מגרד את החצי .
הרכב עם 360K ללא טורבו .
נ.ב - טרמוסטט תקין .
אז מה זה אומר בעצם שווה להחליף רדיאטור או להמשיך לחקור את הבעיה ??
או שאין מה לעשות וזה המצב
כשקניתי את הרכב עשיתי ניקוי רדיאטור , לא בגלל שהוא התחמם אלה בגלל שהיו בו מים רגילים ולא ירוקים ולכן רציתי "לאפס" את המערכת .
אם הרכב שלי לא מתחמם בגלל זה .... אני לא יודע , ישנם יותר מידי משתנים במשוואה הזו ...
נ.ב - אם הרדיאטור בסדר ולא בוטלו בו שורות - ניקוי אמור להספיק ולדעתי אין צורך להחליף רדיאטור .
איפה טושיי שישפוך קצת אור על הנושא ???
חנן-ג'יפולוג
03-10-10, 22:03
כדאי להבהיר משהו. לא נכתב כאן שזה מצב תקין שהיילקס מתחמם. בעברי נסיון רב מאוד עם היילקסים 95-6 חדשים והם לא מתחממים.
רק כתבו שכל עוד אתה מוכן לחיות עם כיבוי מזגן פעם בכמה זמן בימים חמים במיוחד לא חובה להתחיל לחפור ברכב לחפש את התקלה\ות. אפשר לחיות עם המצב הזה הרבה שנים.
מנוע אטמוספרי, 500K ק"מ, רדיאטור חדש, מד חום בנסיעה בינעירונית נע בין השליש לרבע, גם בימים חמים.
טרם ההחלפה, בשנים האחרונות המצב היה דומה למה שתואר ע"י חנן ואיציק, הרכב נסע על רבע~ בנסיעות בינעירוניות, ובעליות קשות עמוס, ביום חם גם הגיע ל-3/4.
אז התחלתי לחפש מה לא בסדר,החלפתי פקק רדיאטור שהאטימה שלו היתה בלויה(עזר קצת), טרמוסטט 82 (עזר עוד קצת) ומידי פעם כיביתי מזגן.. עד שבא הסדק בדוד, סדקונצ'יק אבל בכל זאת רדיאטור בן 12.
אז הרדיאטור הוחלף כי חשבתי שהגיע זמנו, בפירוק התברר שאחד מלוחות הצד שמהווים את המסגרת התנתק וכנראה שמהויברציות נוצר סדק בדוד, אז הוחלף ברדיאטור נחושת חדש.
על הדרך נפתח המקורי (12 שנים) כדי לתקן את הסדק ולבחון את המצבו הפנימי.
המסקנות היו שלמרות שימוש בנוזל קירור אמיתי כל חיי הרכב (נוזל מקורי למעט שנתיים עם נוזל אחר אבל לפי מפרט יצרן), למרות הטיפול האוהב, להערכת מתקן הרדיאטורים כשליש מהרשת לא תפקד כמו שצריך בגלל התגבשות במעברים שכמעט וסגרה חלק מהם.
זאת למרות שממבט דרך הפקק הרדיאטור נראה נקי ובמצב מצויין והצנרת מהתרמוסטט פנימה נראתה מבריקה כמו שחנן תיאר.
שבוע אחרי ההחלפה יצא לי לעלות את העליות מהכינרת לצומת אלומות-יבניאל לכפר תבור, בדיוק בשיאו של גל חום הנוראי שהיה הקיץ, כשהטמפ' בכינרת נשקה ל-50 מעלות צלסיוס, מד חום המנוע עמד על נימה פחות מהחצי.
עם שלושה נוסעים ומזגן עובד .
בשורה התחתונה,
אם לא פתחת מעולם את הרדיאטור ובטח אם אתה לא ממש סגור על מה עבר עליו, יכול להיות שאתה צריך "רק" לאפס את המערכת כמו שצריך:
ניקוי/החלפת רדיאטור, תרמוסטט מעט קר יותר (יש של הונדה, מתאים בול), פקק רדיאטור חדש, לבדוק מצמד-מניפה אם לא בדקת עדיין, לראות שהבנדים על הצנרת לא מאפשרים בריחת לחץ ובטח ובטח נוזל קירור איכותי.
דורון
שכחת לציין שהרדיאטור החדש שלך הוא הבי דיוטי 3 שורות.
קשה למצא כאלה היום.
בברכה,טושי
אני לא מחפש תקלות סתם אבל לדעתי הלא מלומדת מערכת תקינה לא צריכה להתחמם .
התחלתי בקטן החלפת פקק אחר כך את הצנרת של מערכת הקירור כולל טרמוסטט אבל לדעתי הרדיאוטור שלי עייף ואי אפשר להאשים אותו ...
אז אשמח לקבל המלצות איפה בכל זאת מוצאים ראדיאטור טוב .
דורון
שכחת לציין שהרדיאטור החדש שלך הוא הבי דיוטי 3 שורות.
בברכה,טושי
צודק,
אבל לפי מצבו הפנימי של המקורי, אני תולה בו את הגורם, המצב הנוכחי הוא יתירות רבה על המקורי.
לפני שהתחילו תופעות החום בעומס הרכב לא הגיע לאזור ה-3/4 במד החום.
אני מתכנן ללכת למתקן ראדיאטורים אם ניתן לשפץ מה טוב אם לא להחליף לחלופי .
יש איזה שהם דגשים המלצות לראדיאטור חלופי אם יהיה צורך ??
דורון
שכחת לציין שהרדיאטור החדש שלך הוא הבי דיוטי 3 שורות.
קשה למצא כאלה היום.
בברכה,טושי
טושי, איפה קונים רדיאטור הבי דיוטי 3 שורות?
איציק - 4X6ZH
05-10-10, 13:22
אפשר להזמין בסוכנויות של בשן .
איציק
לא צריך להזמין,לקחתי מהם אחד כזה בדיוק בשבוע שעבר,יש במלאי!! למי שמוכן להפרד מ-1600 שח בערך:mad:
אספתי מסוכנות בשן רדיאטורים באזור
דורון אתה יודע של איזה הונדה[דגם ושנה?]
אצלי לאחר החלפת רדיאטור המד חום בקושי זז, רק בעליות של ירושלים עם מזגן ואוטו עמוס הוא עולה לרבע...העניין הוא שהמניפה עובדת תמיד, אני רוצה לנסות להחליף את הטרמוסטט ולראות אם פה הבעיה...
יש לך מושג לגבי עלות??
מתן.
מנוע אטמוספרי, 500K ק"מ, רדיאטור חדש, מד חום בנסיעה בינעירונית נע בין השליש לרבע, גם בימים חמים.
טרם ההחלפה, בשנים האחרונות המצב היה דומה למה שתואר ע"י חנן ואיציק, הרכב נסע על רבע~ בנסיעות בינעירוניות, ובעליות קשות עמוס, ביום חם גם הגיע ל-3/4.
אז התחלתי לחפש מה לא בסדר,החלפתי פקק רדיאטור שהאטימה שלו היתה בלויה(עזר קצת), טרמוסטט 82 (עזר עוד קצת) ומידי פעם כיביתי מזגן.. עד שבא הסדק בדוד, סדקונצ'יק אבל בכל זאת רדיאטור בן 12.
אז הרדיאטור הוחלף כי חשבתי שהגיע זמנו, בפירוק התברר שאחד מלוחות הצד שמהווים את המסגרת התנתק וכנראה שמהויברציות נוצר סדק בדוד, אז הוחלף ברדיאטור נחושת חדש.
על הדרך נפתח המקורי (12 שנים) כדי לתקן את הסדק ולבחון את המצבו הפנימי.
המסקנות היו שלמרות שימוש בנוזל קירור אמיתי כל חיי הרכב (נוזל מקורי למעט שנתיים עם נוזל אחר אבל לפי מפרט יצרן), למרות הטיפול האוהב, להערכת מתקן הרדיאטורים כשליש מהרשת לא תפקד כמו שצריך בגלל התגבשות במעברים שכמעט וסגרה חלק מהם.
זאת למרות שממבט דרך הפקק הרדיאטור נראה נקי ובמצב מצויין והצנרת מהתרמוסטט פנימה נראתה מבריקה כמו שחנן תיאר.
שבוע אחרי ההחלפה יצא לי לעלות את העליות מהכינרת לצומת אלומות-יבניאל לכפר תבור, בדיוק בשיאו של גל חום הנוראי שהיה הקיץ, כשהטמפ' בכינרת נשקה ל-50 מעלות צלסיוס, מד חום המנוע עמד על נימה פחות מהחצי.
עם שלושה נוסעים ומזגן עובד .
בשורה התחתונה,
אם לא פתחת מעולם את הרדיאטור ובטח אם אתה לא ממש סגור על מה עבר עליו, יכול להיות שאתה צריך "רק" לאפס את המערכת כמו שצריך:
ניקוי/החלפת רדיאטור, תרמוסטט מעט קר יותר (יש של הונדה, מתאים בול), פקק רדיאטור חדש, לבדוק מצמד-מניפה אם לא בדקת עדיין, לראות שהבנדים על הצנרת לא מאפשרים בריחת לחץ ובטח ובטח נוזל קירור איכותי.
דורון אתה יודע של איזה הונדה[דגם ושנה?]
אצלי לאחר החלפת רדיאטור המד חום בקושי זז, רק בעליות של ירושלים עם מזגן ואוטו עמוס הוא עולה לרבע...העניין הוא שהמניפה עובדת תמיד, אני רוצה לנסות להחליף את הטרמוסטט ולראות אם פה הבעיה...
יש לך מושג לגבי עלות??
מתן.
הונדה סיוויק אם אני זוכר נכון, טמפ' פתיחה 82.
המקורי נפתח ב-88 כך שאם הרכב לא מגיע בכלל לטמפ' עבודה אז לא כדאי להשאר עם המקורי?
הונדה סיוויק אם אני זוכר נכון, טמפ' פתיחה 82.
המקורי נפתח ב-88 כך שאם הרכב לא מגיע בכלל לטמפ' עבודה אז לא כדאי להשאר עם המקורי?
אוקיי שאלה, המניפה אמורה להסתובב תמיד?
הונדה סיוויק אם אני זוכר נכון, טמפ' פתיחה 82.
המקורי נפתח ב-88 כך שאם הרכב לא מגיע בכלל לטמפ' עבודה אז לא כדאי להשאר עם המקורי?
טרמוסטט הונדה סיוויק נפתח ב 78
רכשתי אחד כזה לפני שבועיים - אם תרצה אחפש עבורך את המק"ט
איתי
שלום. מקפיץ את השרשור לטובת שאלה-
מה המק"ט של התרמוסטט המדובר לסיוויק (עבור היילקס כמובן)?
היכן ניתן למצוא באזור חיפה?
מה העלות?
תודה רבה!
שלום לכולם.......
קראתי את כל השרשור בעיון רב ,מנו אלף סיבות לחימום הילקס וכנראה שרובם נכונות .
אני נוסע עם הילקס אטמוספרי שהוסף לו טרבו והוא עשה 500 אלף קילומטר .
את בעיית החימום פתרתי על ידי החלפת רדיאטור אלומניום שהוא יותר טוב ב30 אחןז בקירור,החלפת פאן קלאץ פלוס מניפה של לנדקרוזר החלפת טרמוסטט ל78 מעלות החלפת פולי משאבת מים מינרוסטה שקטן ב25 אחוז מהמקורי .
היתה תקופה שהטמבון צינורות היה מעביר את נוזל הקירור דרכו ובמערכת היה 18 ליטר נוזל קירור [פתר את בעיית החימום] אבל לא היה נעים למגע וביטלתי את המערכת הזו .
הילקס שלי נכון להיום לא מתחמם גם במצב הקיצוני ביותר ולא יעבור את החצי גם באוגסט בעליות של סדום עמוס פלוס מזגן .
פתרון יעיל ואמתי יכלול את כל המרכיבים שציינתי ...
לעשות את השינוי הנכון פעם אחת .
רדיאטור אלומיניום שורה אחת יעיל יותר מנחושת שלוש שורות ..
במידה ומישהוא זקוק יש ברשותי רדיאטור שלוש שורות נחושת משופץ בין שנתיים עבר בדיקה ,של בשן 650 שח .
בהצלחה אלי 0524782986
אלי , הקטנת הפולי מים היתה מוצדקת , אבל ..
אם היית מחליף גם את האגזוז ( במנועי טורבו הקוטר של האגזוז גדול יותר ) יכול להיות שלא היית צריך רדיאטור משופר .
אם היית מחליף גם את האגזוז ( במנועי טורבו הקוטר של האגזוז גדול יותר ) יכול להיות שלא היית צריך רדיאטור משופר .
זה אחד הפרטים הכי מפוספסים בשדרוג למנועי טורבו.
שגיא ודורון
תיקון קל לגבי צנרת האגזוז
ב 93-97 וגם ב 98-01 , קוטר הצנרת הוא 2 צול (48 מ"מ בקוטר החיצוני)
ההבדל בינהם הוא דוד הפליטה אשר שונה בין דגמי המנוע האטמוספרי לזה עם הטורבו
איתי
נכון , וכאלה כמעט ולא קיימים יותר , דגמי 2002 ומעלה נפוצים יותר ( או הייס ) ובאלה קוטר האגזוז גדול יותר .
דגמי 98-2001 הם בעלי מנוע 2LT הזהה לזה של ההאייס
ולכן גם אלו עם הטורבו המקורי עד שנת 2001 מגיעים עם צנרת בקוטר זהה - ולכן מה שאמרת לאלי על צנרת של טורבו לא נכון (רק הדוד שונה וזהו)
משנת 2002 , מנועי D4D בעלי הזרקת מסילה שונים בתכלית - הצנרת שלהם היא 2.5 צול
אלי, מאיפה הקביעה הזאת?
נחושת מוליכה חום (ולכן גם מפזרת) הרבה יותר טוב מאלומיניום.
נשמע לי מוזר..
איתי,
אני עובד מידי פעם עם מודלים 99-01 מקוריים לגמרי והצנרת שלו גדולה בצורה בולטת לעין ביחס למה שיש ברכב הפרטי שלי.
הדוד חייב להיות שונה כי המנוע הזה מפנה גזים בספיקה שונה, בגלל זה גם הגיוני יותר שהצנרת שלו תהיה שונה.
יכול להיות שביציאה מהסעפת הוא בקוטר זהה ואחרי זה מתרחב- זה עוזר ליצור אפקט שאיבה ופינוי מהיר יותר.
יש כאן איפושהו באתר שרשור ישן לגבי הסיבות להתחממות היילקס שעברו הסבה למנוע טורבו, דנו שם בהבדלים בצנרת, אם תוכל לאתר אותו זה יכול לעזור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.