התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זקוק לעצתכם - ג'יפ ישן ורכב פרטי או ג'יפ חדש



Erann
06-10-10, 10:34
שלום לכולם , היום בבעלותי טרופר שנת 95 שהושקע בו המון כסף על יישור קו ושיפורים (כ 15K)
ובנוסף רכב מליסינג. הוחלט להחזיר את הרכב לחברת הליסינג וכנראה לקנות רכב נוסף (לאשתי ולתינוקת) בכ 50-60K שישמש להסעת הילדה לגן כל יום בעיר ופעם בשבוע נסיעה של כפר סבא - נתניה (בעיקרון האשה נוסעת עם האוטו כל יום גם לת"א)

הועלה רעיון שאולי כדאי למכור את הג'יפ , ולקנות ג'יפ חדש יותר שישמש את האישה להסעת הילדה לגן כל יום בעיר , פעם בשבוע נסיעה לנתניה וכל יום היא תסע לעבודה בתחבורה ציבורית.

מה דעתכם ? האם מישהו התנסה במשהו שכזה ?

המטרה לחסוך תשלומי ביטוח ל 2 רכבים , וגם ככה אני לא מטייל הרבה עם הג'יפ.. רק פעם ב....

תודה.

zerez
06-10-10, 11:23
ואיזה תשובה אתה רוצה לקבל כאן?
אם אישתך מוכנה לנסוע כל יום לעבודה בתחבורה ציבורית ואתם יכולים להסתפק ברכב אחד - יש לך תשובה.
ואם אישתך לא מוכנה/יכולה לנסוע כל יום בתחבורה ציבורית ואתם זקוקים לשני רכבים - גם אז יש לך תשובה.

Erann
06-10-10, 13:53
ואיזה תשובה אתה רוצה לקבל כאן?
אם אישתך מוכנה לנסוע כל יום לעבודה בתחבורה ציבורית ואתם יכולים להסתפק ברכב אחד - יש לך תשובה.
ואם אישתך לא מוכנה/יכולה לנסוע כל יום בתחבורה ציבורית ואתם זקוקים לשני רכבים - גם אז יש לך תשובה.

האישה מוכנה לשניהם.
השאלה מה כדאי יותר.

שגיא S
06-10-10, 14:03
תחשוב ככה:
כשיש רק רכב אחד - ופתאום הוא נכנס למוסך לשלושה ימים - תוכלו להסתדר?
כשתצא לטייל מתישהו, וחס וחלילה תשבור ציריה, תפרק מיכל שמן/דלק, או משהו כזה, והאוטו יצטרך להיות מושבת לאיזה תקופה - תוכלו לעמוד בזה?

חוצמזה, זה תלוי גם איזה רכב יחיד אתה רוצה לרכוש, משהו מונע בנזין שלוגם 1 ל6 או דיזל שעושה 1 ל8-9?
הכל תלוי באיזה רכבים אתה רוכש...

Juv
06-10-10, 15:03
אחרי ניסיון עם ג'יפ ששימש את אשתי ביומיום ולטיולים משפחתיים פעם בחודש - אני הגעתי למסקנה שעדיף להחזיק מכונית קטנה וג'יפ לטיולים.
הרכב של ה-CEO בבית צריך להתניע בבוקר, כל בוקר. המשמעות היא שאם קורה משהו לג'יפ צריך לתקן אותו בלחץ של זמן וזה גורר הוצאה גדולה. ג'יפ שיכול לעמוד כמה ימים מאפשר לחפש פתרונות טובים וזולים (חלקים מפירוק, ייבוא חלקים ושאר שיטות מוזילות). כמו-כן, את אחזקת ג'יפ הטיולים אפשר להוזיל אל מול ג'יפ יומיום ע"י ביטוח בחובה בלבד וחסכון גדול בהוצאות דלק ואחרים כאשר רכב קטן עושה את רוב הק"מ בבית. בנוסף, שחיקת ערך הוא מרכיב מרכזי בעלויות האחזקה - ג'יפ יקר מפסיד מערכו באופן משמעותי עם כל חודש שעובר, את הטרופר שלך תמכור היום ובעוד שנה כמעט אותו הסכום.
מצד שני, החלטות מסוג זה הן בעיקר אישיות, הכלכלה כאן משחקת תפקיד משני בד"כ.

Saar
06-10-10, 15:32
גם אני בדיעה שעדיף רכב ליום יום וג'יפ בנפרד,
אם זה מתאפשר, זו הדרך הטובה.

סער.

feril_7
13-10-10, 08:57
אחרי ניסיון עם ג'יפ ששימש את אשתי ביומיום ולטיולים משפחתיים פעם בחודש - אני הגעתי למסקנה שעדיף להחזיק מכונית קטנה וג'יפ לטיולים.
הרכב של ה-CEO בבית צריך להתניע בבוקר, כל בוקר. המשמעות היא שאם קורה משהו לג'יפ צריך לתקן אותו בלחץ של זמן וזה גורר הוצאה גדולה. ג'יפ שיכול לעמוד כמה ימים מאפשר לחפש פתרונות טובים וזולים (חלקים מפירוק, ייבוא חלקים ושאר שיטות מוזילות). כמו-כן, את אחזקת ג'יפ הטיולים אפשר להוזיל אל מול ג'יפ יומיום ע"י ביטוח בחובה בלבד וחסכון גדול בהוצאות דלק ואחרים כאשר רכב קטן עושה את רוב הק"מ בבית. בנוסף, שחיקת ערך הוא מרכיב מרכזי בעלויות האחזקה - ג'יפ יקר מפסיד מערכו באופן משמעותי עם כל חודש שעובר, את הטרופר שלך תמכור היום ובעוד שנה כמעט אותו הסכום.
מצד שני, החלטות מסוג זה הן בעיקר אישיות, הכלכלה כאן משחקת תפקיד משני בד"כ.
צודק 100%

udi500
13-10-10, 12:39
סליחה שאני נגד הזרם, אבל:
ג'יפ יותר חדש (ומהסיבה התקציבית מן הסתם גם קצת יותר קטן) יכול בהחלט לשמש תחליף לפרייבט ביומיום, ועם קצת השקעה יתן לך את האפשרות לטייל כמעט בכל מקום שהטרופר ביקר בו.
אובדן הערך השנתי שהוא ההוצאה הגדולה ביותר בד"כ משתווה לאובדן הערך של פרייבט גם כן חדש, אולם אתה מקבל 2 במחיר אחד.
מאחר ולדבריך אינך מטייל ממש הרבה, אינני רואה הצדקה כלכלית (לא שיש הצדקה כלכלית לג'יפ -זה הרי תחביב ואיננו אמור להיות מוצדק כלכלית) לרכוש ג'יפ ישן שיעמוד בחניה ועדיין יעלה כסף.
אינני מתווכח עם מי שנגד, אולם מצביע על העובדה שאצלנו והרבה מחברינו שיטה זו עובדת של ג'יפ שבעיקר משמש כפרייבט.
בהצלחה בכל מה שתבחר.

יקיר גרין
13-10-10, 13:55
אחרי ניסיון עם ג'יפ ששימש את אשתי ביומיום ולטיולים משפחתיים פעם בחודש - אני הגעתי למסקנה שעדיף להחזיק מכונית קטנה וג'יפ לטיולים.
הרכב של ה-CEO בבית צריך להתניע בבוקר, כל בוקר. המשמעות היא שאם קורה משהו לג'יפ צריך לתקן אותו בלחץ של זמן וזה גורר הוצאה גדולה. ג'יפ שיכול לעמוד כמה ימים מאפשר לחפש פתרונות טובים וזולים (חלקים מפירוק, ייבוא חלקים ושאר שיטות מוזילות). כמו-כן, את אחזקת ג'יפ הטיולים אפשר להוזיל אל מול ג'יפ יומיום ע"י ביטוח בחובה בלבד וחסכון גדול בהוצאות דלק ואחרים כאשר רכב קטן עושה את רוב הק"מ בבית. בנוסף, שחיקת ערך הוא מרכיב מרכזי בעלויות האחזקה - ג'יפ יקר מפסיד מערכו באופן משמעותי עם כל חודש שעובר, את הטרופר שלך תמכור היום ובעוד שנה כמעט אותו הסכום.
מצד שני, החלטות מסוג זה הן בעיקר אישיות, הכלכלה כאן משחקת תפקיד משני בד"כ.

אני חשבתי בדיוק אותו דבר, אבל ... ירידת ערך יש גם ברכב ישן (עדיין כ-10%), ואני לא הייתי עולה על הכביש בלי ביטוח צד ג' לפחות ...
בסוף הגעתי למסקנה שעדיף להחזיק את הטנדר כרכב יום-יומי, ולא לקנות גרוטאה ישנה + פרייבט.
התוספת של ביטוח וטסט לשנה על רכב נוסף עולה על עלות הטיפולים הגבוהה יותר בג'יפ לעומת רכב פרטי. (לפחות כך זה יצא אצלי).

Juv
13-10-10, 14:07
נראה לי שההבדל בינינו נובע מהנקודה המרכזית בסיפור - מי נוסע בג'יפ "החדש" או בפרייבט.
אם זה אתם - השיקולים אחרים מאשר במקרה בו הנהגת היומיומית מיועדת היא האישה.

Erann
19-10-10, 11:34
סליחה שאני נגד הזרם, אבל:
ג'יפ יותר חדש (ומהסיבה התקציבית מן הסתם גם קצת יותר קטן) יכול בהחלט לשמש תחליף לפרייבט ביומיום, ועם קצת השקעה יתן לך את האפשרות לטייל כמעט בכל מקום שהטרופר ביקר בו.
אובדן הערך השנתי שהוא ההוצאה הגדולה ביותר בד"כ משתווה לאובדן הערך של פרייבט גם כן חדש, אולם אתה מקבל 2 במחיר אחד.
מאחר ולדבריך אינך מטייל ממש הרבה, אינני רואה הצדקה כלכלית (לא שיש הצדקה כלכלית לג'יפ -זה הרי תחביב ואיננו אמור להיות מוצדק כלכלית) לרכוש ג'יפ ישן שיעמוד בחניה ועדיין יעלה כסף.
אינני מתווכח עם מי שנגד, אולם מצביע על העובדה שאצלנו והרבה מחברינו שיטה זו עובדת של ג'יפ שבעיקר משמש כפרייבט.
בהצלחה בכל מה שתבחר.

ואז על איזה "ג'יפ" מדובר שיכול לשמש גם כפרייבט ואינו דורש השקעה נוספת גדולה מידי ?

udi500
21-10-10, 22:15
לנו יש גרנד ויטרה קצרה, שנחשבת מבחינת ביטוח וטסט לפרייבט.
מנוע 1600, בעיר 1:7 , מחוץ לעיר כשהאשה נוהגת 1:10, כשבעלה נוהג 1:13.
פעם בשנה טיפול, 500 ש"ח ממוצע וזהו בארבע שנים האחרונות.

Erann
27-10-10, 22:45
לנו יש גרנד ויטרה קצרה, שנחשבת מבחינת ביטוח וטסט לפרייבט.
מנוע 1600, בעיר 1:7 , מחוץ לעיר כשהאשה נוהגת 1:10, כשבעלה נוהג 1:13.
פעם בשנה טיפול, 500 ש"ח ממוצע וזהו בארבע שנים האחרונות.

האם מדובר על הגראנד ויטרה הישנה או החדשה ?
חשבתי על הישנות , אבל הבנתי שאין ממש שיפורים לג'יפים הללו...
האם אני לא אתבעס לטייל עם גראנד אחרי שהיה לי טרופר ?!

דרך אגב , לחבר יש גראנד 2010 ולשבת ברכב כזה היה ממש כיף , אבל אין מה להשוות בן הגרנד החדש לישנה...

-->