PDA

צפייה בגרסה מלאה : תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה



אלון_ק
11-10-04, 01:34
אחרי הRUF אני נתקל בכמה תופעות מרגיזות מאוד, שאחת מהם משותפת גם לכל מי שמערגל את הקפיצים שלו משמעותית: השינוי בזוית בין הדראג לינק והרצפה יוצר במפ סטיר וחוסר סימטריות בסיבובי ההגה (יותר לשמאל).

הפתרון המוכר הוא הנמכת הפיטמן (3'' במקרה שלי). אני שואל למה לא דרופ דראג לינק?

למה אין כזה דבר? מה מונע ממני לעשות S בדראג לינק שלי (לייתר דיוק, לבנות חדש)? זה לא יפתור את אותן הבעיות שיפתור לי דרופ פיטמן? זה הרבה יותר פשוט וזול מבניית (או קניית) דרופ פיטמן.

הסיבה היחידה שאני מצליח להעלות בדעתי היא התפוחים, שבעצם ישנו את את מצב הדראג לינק הזה ביחס לרצפה - יש לו תנועה על ציר רוחבי, תנועה שאיננה רלוונטית לצינור עגול אבל תהיה רלוונטית לצורה החדשה. האם זו הסיבה?


אני לא מגביל את הכותרת לנושא משום שיש לי הרגשה שעוד יהיו לי הרבה שאלות בקרוב לגבי HI STEER וכד'.

ד ו ר ו ן
11-10-04, 11:11
משהו כזה במקרה?
http://www.jeepolog.com/j6tech_hilux_modified_draglink.htm

גם אצלי היה bamp-steer מורגש בגלל הקפיצים,ההנמכה של הזרוע העלימה עד הפחיתה אותו לרמה לא מורגשת.

חנן א.
11-10-04, 11:16
אלון, גם אם תעשה את הדראג לינק שלך בצורה של ף סופית, מה שמעניין באמת, זה המרחק בין שני התפוחים והזוית של הקו ביניהם שתישאר זהה.


בקיצור, אתה לא מרויח כלום, חוץ מזויות תפוחים טובות יותר, שימנעו, אם הגעת למצב כזה, הגעה לקצה מהלך התפוח.

דרופ בפיטמן או לחילופין הרמת התפוח התחתון של הדראג לינק על ידי שינוי זרוע ההיגוי, משנים את הבדל הגובה בין שני התפוחים, שזה מה שמעניין, ולכן הפתרונות האלה כן עובדים.

האידיאל הוא ששני התפוחים של הדראג לינק הם באותו גובה, כך שתזוזה של אחד מהם למעלה או למטה, תשנה באופן מינימלי את התזוזה הצידית שלו.

אלון_ק
11-10-04, 12:17
ומבין 2 האפשרויות שלי, דרופ פיטמן או היי-סטיר (או כל שם אחר שתתן להרמת התפוח התחתון), מה עדיף לדעתך?

אם מה שבאמת חשוב כאן זה הזוית בין שני התפוחים אזי אנחנו נקבל את אותה התוצאה בשני המקרים, רק שע"י שינוי התפוחים התחתונים אני בעצם גם אגביה את מוט השפור וארחיק אותו מהרצפה. כמובן שזה יהיה יותר מסובך מללכת ולקנות דרופ פיטמן.

דוגמה להרמת התפוחים התחתונים (מRRO הפעם):
http://www.rocky-road.com/media/ottsteer1.jpg
http://www.rocky-road.com/media/yjkit4.jpg

חנן א.
11-10-04, 12:23
אין לי מילה להוסיף על הניתוח שלך. הוא נראה נכון, לעניות דעתי, ולמעט עניין הגובה מהקרקע אני באמת לא רואה הבדל בין השניים.

gil4
11-10-04, 13:38
בתמונה השניה שים לב לחבק שעל הקפיץ. עוד כמה ס"מ למהלך מתלה.

אלון_ק
11-10-04, 13:51
היה על זה איזהשהו דיון פעם, גיל.

אצלי פתוח כך מלפנים, סגור בכוונה מאחור (עוד הגבלה קטנה בנוסף על הבולם).

עזוב חבקים, תראה את הSPOA...

danip
09-11-04, 16:47
האם הזרוע פיטמן המקורית ישרה או שיש לה דרופ קטן?
כי לשלי יש כיפוף מסוים.

gil4
09-11-04, 18:03
גם למקורית יש כיפוף.

dizza man
30-09-05, 14:24
אחרי הruf שעשיתי גם לי הבאמפ סטיר נהיה קצת כרוני

לכן ייצרתי דראג לינק חדש עם s ותפוח שמחובר בהברגה וניתן להחליפו אבל..

עדיין יש באמפ סטיר! אמנם יותר קליל אבל זה מרגיזזז ,מה עוד אפשר לעשות???

dizza man
30-09-05, 15:34
:idea: יש לי מוט פרנהרד של ג'ימני שממש מת להיכנס לי מתחת לאוטו
כל פעם שאני מסתכל עליו הוא לוחש לי תרכיב אותי תרכיב אותי!!

הפרנהרד יועיל לי מבחינת יציבות אבל מה עם באמפ סטיר ? יכול להיות שאולי גם טיפה יעזור

אלון_ק
30-09-05, 20:19
אלון, גם אם תעשה את הדראג לינק שלך בצורה של ף סופית, מה שמעניין באמת, זה המרחק בין שני התפוחים והזוית של הקו ביניהם שתישאר זהה.


בקיצור, אתה לא מרויח כלום, חוץ מזויות תפוחים טובות יותר, שימנעו, אם הגעת למצב כזה, הגעה לקצה מהלך התפוח.

דרופ בפיטמן או לחילופין הרמת התפוח התחתון של הדראג לינק על ידי שינוי זרוע ההיגוי, משנים את הבדל הגובה בין שני התפוחים, שזה מה שמעניין, ולכן הפתרונות האלה כן עובדים.

האידיאל הוא ששני התפוחים של הדראג לינק הם באותו גובה, כך שתזוזה של אחד מהם למעלה או למטה, תשנה באופן מינימלי את התזוזה הצידית שלו.

זה כתוב מעלה. זה מה שיפתור לך את הבמפ סטיר. הרמה של השפור או הורדה של הפיטמן.

הפנהרד לא יזיז לך מבחינת במפ-סטיר. אין לו שום קשר לזה, אבל הוא רעיון טוב באורכי מתלים כאלו, במיוחד עם אורך השאקלים שלך.

חנן-ג'יפולוג
30-09-05, 21:57
הפנהרד לא יזיז לך מבחינת במפ-סטיר. אין לו שום קשר לזה

לדעתי, זה משפט לא נכון.

אם הפאנהארד הולך, מליד תיבת ההגה, אל הסרן, באותה זווית שבה הולך הדראג לינק, אז כאשר הסרן עולה כלפי מעלה,קצה הדראג לינק בצד נוסע, אמנם יזוז לצד נוסע, ביחס לרכב, אבל הפאנהארד יזיז, בדיוק באותה מידה, את כל הסרן, לצד נוסע, ולכן הגלגלים יישארו באותה זווית היגוי, כמו לפני עליית הסרן.

dizza man
30-09-05, 22:16
אני ירכיב את הפרנהרד ונראה מה קורה..

נוריד אותו כמו שחנן אמר מהצד של תיבת ההגה

ד"א הרכבתי בולמי קוני מקדימה שהם קשים בטירוף וזה עובד מצויין מגהץ מהמורות באופן שבחיים לא חשבתי שסמוראי יכול לגהץ!

תמונות בקרוב של ה s בדראג לינק -יצא סוף הדרך

dizza man
03-10-05, 15:33
תמונה של הדראג לינק

[/img]http://imgsrv.pic4u.co.il/7e04357f259e0e10874f888c0db65c60020000.a spx

dizza man
03-10-05, 16:08
http://imgsrv.pic4u.co.il/7e04357f259e0e10874f888c0db65c60020000.a spx


ועוד כמה תמונות לא קשורות

http://imgsrv.pic4u.co.il/7e04356ac8f22f3d5d4e2292c7c2f110020000.a spx

http://imgsrv.pic4u.co.il/7e04354e79bf2af19346089f7b3880e0020000.a spx

combina347
03-10-05, 18:50
דיזה יקר שלי
האם שכחת לציין של מי העבודה
או איפה אחיו התאום של הדראג שלך.
בקיצור אני לא מבין איפה יש לך בעיה בדראג לינק ולדעתי הוא בסדר גמור
אני חייב לציין שדראג לינק משופר פותר את כל הבעיות ואין לי בעיה בהיגוי בכלל
ואפילו יש לי אפשרות להגביהה את הרכב בעוד המון מבלי לפגוע בהיגוי שוב
נ.ב
דיזה אני ממש שמח לעבוד על מפלצת כמו שלך
בקרוב אכתוב מידות לכולם ודרך עבודה אולי יכניסו אותי לטכני באתר
וארגיש שעשיתי משהוא למען זן הסמוראים

dizza man
03-10-05, 19:10
כמובן תודות לקובי קומבינה וכל כלי העבודה שעזרו לנו לכופף לרתך לחתוך לקדוח למעוך לדפוק להרוס לשבור ולתכנן !!

אלון_ק
03-10-05, 22:37
דיזה יקר שלי
בקרוב אכתוב מידות לכולם
המידות לא מתאימות לכולם. הן מתאימות להגבהה שלכם בלבד, אבל מידות לSלינק מאוד פשוטות:
המרחק בין שני התפוחים (בקו ישר) צריך להיות המרחק בין החיבור לשפור לפיטמן כשהתיבה ממורכזת. גובה הS צריך להיות בדיוק התוספת של ההגבהה. כך אתה גם מפצה על זה שהארכת את היתר במשולש (ניצב אחד זה השפור, ניצב שני דמיוני, הדראג לינק הוא היתר) וגם מפצה על הארכת הניצב הדמיוני.


וארגיש שעשיתי משהוא למען זן הסמוראים
אתם כנראה לא חושבים על זה כי אתם באמצע מירוץ חימוש וזה מה שמעסיק אותכם, אבל אתם עושים הרבה מאוד. לפני כמה שנים הסטנדרט לסופה היה צמיג 29', היום הוא 31. זה לא כי משרד התחבורה גידל שכל, זה כי כולם שמו ז*** ועשו את זה, אז זה הפך לסטנדרט. ככל שירבו מפגרים כמונו, כך אנחנו נהפוך מאקסנטרים (מפגרים?) למיין-סטרים והסטנדרט יחד איתנו.
האופציה השניה, כמובן, היא שאנחנו נישאר אקסנטרים ואז נדפקנו... :lol:

כתבות טובות שאתם יכולים לתת בערימות אלו כתבות מסודרות על שיפורי מנוע. אתם מוזמנים להמשיך את זה בפרטי אם זה מעניין אתכם, יש לי כמה רעיונות למספר כתבות טובות.

combina347
03-10-05, 23:25
אני כן יכול לעזור ולתת מידות אפילו אם חלק מהן יחודיות לסמוראי שלי
רוב המידות הם סטנדרט לשנת 88 ומעלה חוץ ממידה אחת של הגובה
אך אני יכול לעזור המון בחישוב המידה איך בונים איך עושים מה לעשות שיהיה חזק
ועוד המון מניסיון של בניית שני מוטות דראג לינק משופרים
בבקשה תן לי זמן ואני מבטיח לא לאכזב יש לי המון הפתעות גם בשביך
ואני לא שואף להיות השף ואני נותן את כל הקרדיט לך.
בכל אופן אנשי הסמוראי זה תלוי בכם
אם תרצו אכתוב אך אם אין ביקוש אז למה להתאמץ הרי יותר קל לעבוד מאשר לכתוב
דיזה בלעדיך אני לא הייתי עושה זאת הרי אתה מביא לי את האומץ והנכונות לבנות דברים
אשמח לבנות איתך עוד דברים ולראות את המפלצת שלך מטפסת

סוזי המשתוללת
04-10-05, 01:02
דיזה מן
אתה נובוניט (ברומנית - לא שפוי :twisted: )
מה זה השאקלים המטורפים האלו? זה יותר ארוך משל דרקסוס וגם שלו ארוך מדיי
בגלל זה הרכבים שלכם מתנדנדים כמו שיכורים בים :twisted:
אני עד היום נוסע עם השאקלים המקוריים אך ורק כי היציבות חשובה לי מאד

dizza man
04-10-05, 02:44
השאקלים זמניים.. לא הספקתי לערגל את הקפיצים האחוריים שהרכבתי מקדימה

אני יערגל אותם יוריד איזה עלה 2 ויקצר שאקלים לכ130 מ"מ במקום 170 שעכשיו מורכבים

בעיקרון פרנהרד הולך לשבת לי גם מתחת לאוטו אז הסרן יפסיק להתנדנד בכלל בקרוב
וחדות ההיגוי תחזור לנורמאל ואף תשתפר אני מקווה מאוד!!

הפרוייקט הבא שנכנס לי לאוטו (שנה ככה אני מאמין) זה קיט סלילים תוצרת בית
אני כבר יושב על שירטוטים ומתכנן העתקה של הקיט מרוקי רואד :twisted:

עוד כמה שבועות מתוכנן מפגש בבור בתל ברוך .. נגרור לשם כמה מכוניות מושבתות ונתחיל לטפס עליהם מכל הכיוונים תכינו מצלמות וידאו..הולך להיות להיט

נמרוד
09-10-05, 01:04
דיזה וקומבינה - אתם לא שפויים. למרות זאת, ובעצם בגלל זה, אתם מתאימים בול לרוח של האתר הזה - כתוב למטה בתוך ריבוע צהוב... :lol:

אני תמיד בעד כתבות מסודרות בגוף האתר, לכתוב בפורום זה טוב אבל לטווח הרחוק זה נשחק והולך לאיבוד. כשלוקחים איזשהו נושא ועושים עליו כתבה מסודרת, איכותית, בדוקה, ברורה, עם צילומים טובים, ורצוי גם קצת הומור - זה נשאר לתמיד. אנחנו תמיד מחפשים כותבים חדשים, התחלנו שניים לפני חמש שנים והיום רוב החומר באתר כבר לא נכתב לא על ידי ולא ידי חנן. דברו עם אלון, הוא מרכז את כל מה שקשור בסוזוקים.

Samurai Kfir
23-01-06, 19:56
היום הגבהתי את הסמוראי והרכבתי לו צמיגים וג'אנטים חדשים, ג'אנטים של סופה וצמיגים של BF 30/9.5/15 MTR הסמו נראה טוב ולא איבד יותר מידיי כח אבל ההגה..
ההגה נהיה ממש מעורפל ויש חופש רציני מאוד.
ברקסים חזקים ונסיעה במהירות של מעל 70 מרגישים מאוד מסוכנים והג'יפ בורח מצד לצד בלי שההגה זז.
מה אני עושה בקשר לזה? איפה אפשר להשיג זרוע פיטמן מונמכת בארץ?

תמונות מחר

אלון_ק
23-01-06, 22:53
ג'אנטים של סופה
לא של סופה, של סיקס. של סופה לא מתאימים, מעגל חלוקה שונה.

זרוע פיטמן מונמכת לא ניתן, למיטב ידיעתי, להשיג בארץ. זה גם לא הגורם לבעיית השיוט; הגורם נעוץ כלל הנראה באופן שבו הגבהת, לכן אם תוכל לפרט מה בדיוק עשית זה יעזור.

Samurai Kfir
24-01-06, 08:34
הגבהתי על ידי עירגול קפיצים והארכת שאקלים.

אלון_ק
24-01-06, 17:17
הארכת השאקלים היא האשמה העיקרית. תחשוב על מוט באורך מטר שקצה אחד קבוע לרצפה והמוט ניצב לה. אם אתה תזיז את המוט כמה מעלות כך שהוא כבר לא ניצב, הקצה הלא קבוע יזוז מעט. אם תזיז מוט אחר שאורכו 100 מטר את אותה כמות מעלות אתה תקבל תנועה הרבה יותר גדולה בקצה המוט. זה בדיוק מה שקורה כשאתה מאריך את השאקל - אתה מאריך את המוט (הדוגמא הייתה קיצונית למען ההבנה, ברור שזה לא אותו יחס כאן) ולכן הקצה זז יותר.

כשאתה מסובב את ההגה הגלגלים מגיבים באותה המהירות, אבל מכאן והלאה נכנס ההבדל. קודם הגלגלים הסתובבו ותו"כ זה הסרן זז (אם פנית ימינה, הסרן זז שמאלה. לא ניכנס למתי בדיוק הסרן מתחיל לנוע ביחס לרכב) כמות מסויימת שיצרה לך עיכוב קטן, מה שאתה עד היום הגדרת כנורמלי. היום הסרן זז הרבה יותר, אז לוקח יותר זמן עד שאתה מקבל תגובה מההגה, אז נוצר לך עיכוב בסיבוב. בעת נסיעה על כביש מהיר, הסיבוב הוא מאוד קטן ולכן התנועה המועטה של הסרן לוקחת הרבה יותר זמן, זה מתורגם אצלך לשיוט לא נורמלי.

מה המרחק בין חור לחור בשאקלים?

Samurai Kfir
24-01-06, 21:02
אני מדבר על חופש בהגה שהיה גם לפני ולא הגדרתי אותו כנורמאלי, והיום הוא הרבה יותר לא נורמאלי, הג'יפ מטייל בכביש ימינה ושמאלה הרבה מאוד, בלי שזה מורגש בהגה בכלל.

מרחק החורים הוא 14 ס"מ (אני יודע שזה קצת הרבה אבל אני לא מאמין שרק מפה נובעת הבעיה)

אלון_ק
24-01-06, 21:56
החרפת הבעיה נובעת ישירות מהאורך של השאקל, לא משום דבר אחר. אף אחד לא יכול להצביע על מספר מדוייק שממנו השיוט נהיה בלתי סביר, אבל מקובל לומר שתוספת של מעל 30% היא לרוב יותר מדי. המרחק המקורי היה 70 או 75 מ"מ, דהיינו המרחק המקסימלי הרצוי איננו עובר את ה11 ס"מ וכנראה גם לא מגיע אליו. ישנם גם גורסים רבים בזכות תוספת מרחק של לא יותר מ2 אינץ', דהיינו לא יותר מ12 ס"מ. כך או כך, אתה הרבה מעבר.
אם יש לך בעיות במערכת ההיגוי בלי קשר להגבהה, תקן אותם בלי קשר להגבהה. השינוי בגובה של הדראג לינק ייצור לך באמפ סטיר, לא שיוט, לכן דרופ פיטמן כן נדרש אבל לא יפתור לך את הבעיה של השיוט. אמרנו בעבר ונאמר שוב, הגבהת ערגול ושאקלים היא ההגבהה הזולה, הפשוטה והגרועה ביותר שיש להוציא אולי את הבודי ליפט. זכותך לבחור בה, אבל זה המחיר.

Samurai Kfir
25-01-06, 06:48
זה התקציב שיש כרגע...

מה לגבי הסבה להגה כח של ויטרה?
בכל הדיון זה לא הועלה, לא שווה?

אלון_ק
25-01-06, 12:04
הגה כח זה דבר נהדר, לא דנים בו כאן כי יש שרשורים פתוחים בנושא. אנחנו מקפידים על הצמדות לנושאים וריכוז מידע, כך קל יותר לאחרים למצוא את מבוקשם. תעשה חיפוש על "הגה כח", אתה תמצא לפחות 2 שרשורים בנושא.

dizza man
25-01-06, 15:10
הגה כוח עדיין לא ימנע את השיוט... אלא אם כן יש לך חופש בתיבת ההגה המקורית והחלפת לתיבה תקינה ללא חופשים..

דבר ראשון תבדוק חופש בתיבה שלך =סובב את ההגה בעדינות ימינה ושמאלה ותראה אם יש לך חופש
אתה צריך שלא יהיה חופש בכלל במידה ויש לך חופש אתה יכול לחזק סקטור הגה
(אום 14 ובורג שטוח בתוכו יושב מתחת למיכל עיבוי) וכמו כן לבדוק חופש בכל התפוחים..
ועוד נקודה שכדי להתיחס אליה -תבדוק את הבושינג של הקפיצים אם הם תקינים במידה וכן תחפש בושינג מחומר יותר חזק זה גם יעזור!

אני נוסע עם שאקלים 13 ס"מ מחור לחור ומעורגל חזק (20 ס"מ) והרכב משייט קלות ..אפשר לחיות עם זה .(עד שיהיה לי זמן לדחוף פנהארד!)

combina347
07-06-06, 22:07
כאשר אני מגביהה את הרכב ע"י שאקלים גדולים לדוגמא אני משנה את זוית הסרן כך שהגלגלים הקדמיים כאילו ופונים מטה דבר המפריע להיגוי ומסוכן מאוד לרכב
עד היום זה לא הפרע כלל לא לי ולא לשו חבר שהגביהה אך עד כמה הגבההנו?
ולאן אני חותר? בקיצור החלטטתי להעמיד את הרכב לתקופת שיפוצים כמו לעיטים דחופות כשאני מתכנן כמה דברים נחמדים
העברתי את הסרנים שלי מתחת לקפיצים וכמובן אני פוגע בזוית הדרייבשאפט עם הסרן, את בעיית הטרנספר פתרתי עם דרייב שאפט של טויוטה
כאשר אני רוצה לתקן את הזוית של בסרן אני פשוט מפנה אותו מעט מעלה כך שהוא ישר עם הדרייבשאפט והינה אני פוגע בזוית הגלגלים כך שההיגוי שלי נפגע אנושות מה עושים
הרי אין מצב לחתוך את הסרן ולסובב אותו?
איך מגביהים רכב בצורה כזאת?

אלון_ק
07-06-06, 23:14
מתפשרים. משאירים את הסרן בזוית המקורית, שמים קרדן כפול ולא מכוונים את הפיניון אל הטרנספר, מה שלא נורא כל כך כי זה לא סרן מניע רוב הזמן.

נמרוד
07-06-06, 23:19
הזוית שאתה מדבר עליה נקראת קסטר. זו הזוית של ציר ההיגוי מהאנך במבט צד. זה סתם בשביל שנדבר על אותו הדבר. לרכב יש זוית קסטר של כמה מעלות אחורה, וזה אחד מהמנגנונים שאחראים למרכוז הטבעי של ההיגוי, הנטייה של הגלגלים להתיישר. כשאתה מאריך שאקל קדמי, אתה מקטין את זוית הקסטר, ומקטין מהיציבות של ההיגוי במידה מסויימת.

המילה "מסוכן" לא קשורה לדיון.

הבעייה שלך אם אני מבין נכון - וכאן תעזור לי ותגיד לי אם הבנתי נכון -

עברת לדרישפט קדמי עם צלב כפול ביציאה מהטרנספר.

עם דרישפט כזה, הפיניון צריך כמה שיותר "להצביע" אל הטרנספר.

הסרן של הסמוראי מתוכנן לדרישפט עם צלב רגיל, שבו ציר הפיניון אמור להקביל לטרנספר.

אז כן, יש כאן סתירה בין הדברים. אם תתקן את זוית הקסטר חזרה למקורית (על ידי קלינים בין הסרן לעלים אני מניח) אז ציר הפיניון יצביע נמוך מדי ויהיו ויברציות, אם מצד שני תרים את הפיניון שיצביע גבוה מספיק ליוון הטרנספר, זוית הקסטר תקטן מאד.

אני לא יודע עד כמה הבעייה חמורה, אבל כיוונים אפשריים לפתרון הם:

1. כמו שכתבת, לחתוך, לסובב ולרתך מחדש את הנאקלים בזוית הנכונה.
2. להרכיב את הדיפרנציאל הפוך, להפוך אותו לhi-pinion. ברכבים אחרים עושים את זה, אני מניח שזה אפשרי בזוקי וכולל בעיקר עבודה של התאמה של חורי הברגים בבית הסרן, דומה למה שעושים כדי להתקין נעילה אחורית של היילקס בסרן הקדמי, חפש מידע בפורום טויוטה. בשאיפה הhi-pinion יאפשר לך לחזור להשתמש בדרישפט המקורי, ואז בעיית הזוית נפתרת לגמרי.

פתרון 2 לא קל לביצוע, אבל הרבה יותר קל מפתרון 1, וגם יותר אלגנטי ו"נכון".

asafk
08-06-06, 00:02
או שלא תתקן. תתרגל לנהוג ככה- ההגה הרבה יותר חד ומגיב, אם הקסטר הוא 0, אבל לא חוזר לאמצע בקלות, ו"נתקע" בנקודה מסויימת של ההיגוי- ברגע שאתה מכיר את זה- זה לא נורא.

אסף.

אלון_ק
08-06-06, 01:40
אני נגד פתרון 2 של נמרוד בסוזוקי מהסיבה שיש מעט מאוד - אם בכלל - תקדימים לכך בסרן הזה. זה מעלה סדרה של שאלות שאין לנו תשובה עליהן, כמו שימון המערכת. נמרוד גם אמר שזה לא פשוט כל כך וזה די אנדרסטייטמנט, לדעתי.

אני הייתי מתפשר. זה לא סרן מניע רוב הזמן, הויברציות לא יהיו נוראיות. חבל לשבור את הראש על זה, לדעתי.

בדקת שאתה בכלל חייב קרדן כפול מקדימה? הדרייבשאפט הקדמי ארוך יותר מהאחורי אצלנו, אולי הוא מספיק?

-->