צפייה בגרסה מלאה : המוט שמחבר בין 2 התפוחים של הגלגלים
מישהו כבר חרט מוט כזה עם חיבור ל2 תפוחים בצדדים ( במקום לקנות את כל המוט כל פעם)
יש למישהו שרטוט/מידות/ חרט שעשה את זה כבר עלויות???
תודה
עמית
מישהו כבר חרט מוט כזה עם חיבור ל2 תפוחים בצדדים ( במקום לקנות את כל המוט כל פעם)
יש למישהו שרטוט/מידות/ חרט שעשה את זה כבר עלויות???
תודה
עמית
כמובן שמדובר על ג'יפ סופה
סופת המדבר
12-10-10, 22:02
המוט הארוך עם התפוח הקבוע
בא רק עם תפוח אחד ובצד שני הברגה
גם אני חשבתי לייצר כזה אבל נראה לי שזה יעלה הרבה
וגם לא נראה לי שאפשרי כי יש צמוד לתפוח 'עין' של המוט הגה שבא מהפיטמן
לך לרועי וגיא קח אחד חדש ב350-400 ש'ח וזהו
אני יודע מחבר שהוא שיפץ את התפוח אצל המדביק בעלות של 120 ש'ח
לא יודע כמה זה יחזיק.... רק הזמן יגיד
מישהו כבר חרט מוט כזה עם חיבור ל2 תפוחים בצדדים ( במקום לקנות את כל המוט כל פעם)
יש למישהו שרטוט/מידות/ חרט שעשה את זה כבר עלויות???
תודה
עמית
עמית תשמע , כנראה האוטו שלך עובד קשה , מאד קשה או לא נכון...(נשמע שהאוטו אוהב
לאכול תפוחים) עם איזה צמיגים אתה ? וטוב , טוב ששאלת , כי ממש מיותר לקנות כל פעם
את כל המוט שפור עם התפוחים קומפלט...
המוט הארוך עם התפוח הקבוע
בא רק עם תפוח אחד ובצד שני הברגה
גם אני חשבתי לייצר כזה אבל נראה לי שזה יעלה הרבה
וגם לא נראה לי שאפשריכי יש צמוד לתפוח 'עין' של המוט הגה שבא מהפיטמן
לך לרועי וגיא קח אחד חדש ב350-400 ש'ח וזהו
אני יודע מחבר שהוא שיפץ את התפוח אצל המדביק בעלות של 120 ש'ח
לא יודע כמה זה יחזיק.... רק הזמן יגיד
כמו שנכתב כאן , רק בצד אחד של השפור התפוח יצוק למוט , הצד השני מוברג .
"וגם לא נראה לי שאפשרי כי יש צמוד לתפוח 'עין' של המוט הגה שבא מהפיטמן" = דראג לינק
אפשרי , אבל , מבצעים את זה רק לרכבים עם צמיגים מאד גדולים (בדר"כ לרכבי תחרויות)
וזה נקרא אייג'ונטים (אחפש תמונה לצרף). זה לא זול , אבל גם אין לך צורך בזה .
לסיום , ניתן ובצעתי את זה ,לפרק ת'שפור מהאוטו ולגשת לשפץ אותו או אצל המדביק , כפי שציין
סופת המדבר , אני שיפצתי בדיסקל ת"א באותו טווח מחיר .אגב , אצלי החזיק 4 שנים עם צמיג
33" ועבודה דיי קשה בשטח .
שחר.
חשוב רק לא לבלבל בין השפור לדרג לינק.
לשפור תפוחים משני הצדדים שניתנים להחלפה, והוא מורכב מאוזן לקרקע מקצה גלגל נהג לדרג לינק. הוא גם יותר חשוף לסלעים והתפוחים בו נשחקים יחסית מהר, במיוחד עם צמיגים גדולים.
הדרג לינק עולה מהגלגל בצד הנוסע (passenger) דרך מוט השפור, כשבצידו תפוח קבוע לבורג כוון של ההגה שמחובר לפיטמן.
התפוח הזה אמנם קבוע אך הוא נשחק הרבה הרבה הרבה פחות משאר התפוחים.
לגביי ההיים ג'וינט שהוזכר, נהוג לחברו בשני צידי השפור במקום התפוחים. תקבלו שפור חזק יותר, אך היגוי יותר רגיש למהמורות בכביש. בסך הכל משתלם. ההיים ג'וינט הטוב ביותר מיוצר על ידי חברת QA1 ובארץ האפשרויות הוא לא כזה יקר. משהו סביבות ה 30$.
מישהו כבר חרט מוט כזה עם חיבור ל2 תפוחים בצדדים ( במקום לקנות את כל המוט כל פעם)
יש למישהו שרטוט/מידות/ חרט שעשה את זה כבר עלויות???
תודה
עמית
עשיתי עשרות כאיילו.עלויות. 2 תפוחים 260 שקל. מקשר ביין התפוח למוט 200. חרט 300 שקל
מוט שפור בסופה אכן יש לו צד אחד מתפרק בלבד, הצד השני הוא חלק ממוט השפור.
כמו כן יש לו שני חורים, אחד למוט הגה שמגיע מזרוע הפיטמן והשני לבולם הגה.
אני מניח שעלות ייצור של מוט כזה אצל חרט תהייה יותר יקרה מאשר שיפוץ בהרבה.
אפשר לשפץ את התפוח שבקצה מוט השפור ואת השני להחליף. עלות שיפוץ התפוח לא בשמיים (200ש"ח) והוא מחזיק די טוב.
אפשר לרכוש מוט שפור חלופי במחיר זול יחסית, לא מזמן התחלתי לעבוד עם ספק שעלות המוט (כמובן חדש) עולה בסביבות 400 ש"ח.
יניב
חשוב רק לא לבלבל בין השפור לדרג לינק.
לשפור תפוחים משני הצדדים שניתנים להחלפה, והוא מורכב מאוזן לקרקע מקצה גלגל נהג לדרג לינק. הוא גם יותר חשוף לסלעים והתפוחים בו נשחקים יחסית מהר, במיוחד עם צמיגים גדולים.
הדרג לינק עולה מהגלגל בצד הנוסע (passenger) דרך מוט השפור, כשבצידו תפוח קבוע לבורג כוון של ההגה שמחובר לפיטמן.
התפוח הזה אמנם קבוע אך הוא נשחק הרבה הרבה הרבה פחות משאר התפוחים.
לגביי ההיים ג'וינט שהוזכר, נהוג לחברו בשני צידי השפור במקום התפוחים. תקבלו שפור חזק יותר, אך היגוי יותר רגיש למהמורות בכביש. בסך הכל משתלם. ההיים ג'וינט הטוב ביותר מיוצר על ידי חברת QA1 ובארץ האפשרויות הוא לא כזה יקר. משהו סביבות ה 30$.
האם זה חוקי [ אצלנו] ? האם אפשר להחליף את התפוחים ב "היים ג'וינט"? כזה ?
מוט שפור בסופה אכן יש לו צד אחד מתפרק בלבד, הצד השני הוא חלק ממוט השפור.
כמו כן יש לו שני חורים, אחד למוט הגה שמגיע מזרוע הפיטמן והשני לבולם הגה.
אני מניח שעלות ייצור של מוט כזה אצל חרט תהייה יותר יקרה מאשר שיפוץ בהרבה.
אפשר לשפץ את התפוח שבקצה מוט השפור ואת השני להחליף. עלות שיפוץ התפוח לא בשמיים (200ש"ח) והוא מחזיק די טוב.
אפשר לרכוש מוט שפור חלופי במחיר זול יחסית, לא מזמן התחלתי לעבוד עם ספק שעלות המוט (כמובן חדש) עולה בסביבות 400 ש"ח.
יניב
לא שווה לשפץ. השיפוץ זה חראטה אחת גדולה.. פשוט לוחצים את התפוח על פרס . עבודה של דקה וחצי. ועל זה לשלם 200 שקל. בו ביזמן שחדש עולה 400 שקל.. היתרון בבניית מוט עם 2 הברגות בצדדים הוא שאם הולך תפוח אתה מוציא רק 130 שקל.. ולא 400. דרך אגב מה זה מוט חילופי?
האם זה חוקי [ אצלנו] ? האם אפשר להחליף את התפוחים ב "היים ג'וינט"? כזה ?
אפשר, וספציפית על לא עושים בעיות בטסט.
כידוע, מחר יכול לקום מישהו ולטעון שזה בעייתי, אבל נכון להיום זה עובר.
אפשר, וספציפית על לא עושים בעיות בטסט.
כידוע, מחר יכול לקום מישהו ולטעון שזה בעייתי, אבל נכון להיום זה עובר.
זה הרי מוט שהולך במקביל לסרן ונע יחד איתו, למיטב הבנתי אין שום אפקט לזה שיהיה תפוח... או שאני טועה ?!
נראה לי שדווקא במיקום המדובר, [ מוט שפור] זהו שיפור משמעותי, לעומת תפוח ....
מוט חלופי, זה מוט חדש כנראה תוצרת הארץ, אני לא בטוח, אני אבדוק ביום ראשון ואחזיר תשובה.
לגבי השאלה של sos4u, כן יש אפקט לתפוחים וחובה שיהיו שם תפוחים (אני בטוח שאם היצרן היה יכול להוריד אותם, הוא היה מוותר עליהם, ברגע שיש תפוחים, יש מקום לחופשים) מכיוון שהזוית שנוצרת בין התפוח לבית שלו ביד הסרן משתנה עם הסיבוב של ההגה. מכיוון שציר הסיבוב של הגלגל לא מקבילה לכביש המקום בו מתחבר התפוח עולה ויורד יחסית לכביש ומשנה את הזוית שלו בכל רגע נתון יחסית למוט שפור, לכן צריך תפוח בכל קצה שיתאם בין מוט השפור לחיבור שלו ביד הסרן. לגבי ההים ג'וינט, צריך לעשות שינוי שאין חזרה לו, החור ביד הסרן הוא קוני, צריך לקדוח ביד הסרן על מנת לקבל חור רגיל ולמצוא היים ג'וינט שיתאים לקוטר של החור או יותר גדול ואז יש להגדיל את החור עד למידה של ההיים ג'וינט. דבר נוסף אם ההיים ג'וינט לא מגיע עם שני ספייסרים צריך לבנות ספייסרים על מנת לקבל את האפקט של ההיים ג'וינט כי אם תצמיד אותו ליד הסרן אתה מאבד את האפקט של האוזן הפנימית שלו. בדיוק כמו שיש בבולמים של FOX עם היים ג'וינט בקצה, הוא מסופק עם שני ספייסרים שיאפשרו את התנועה של ההיים ג'וינט.
זה הרי מוט שהולך במקביל לסרן ונע יחד איתו, למיטב הבנתי אין שום אפקט לזה שיהיה תפוח... או שאני טועה ?!
נראה לי שדווקא במיקום המדובר, [ מוט שפור] זהו שיפור משמעותי, לעומת תפוח ....
אתה לא טועה. כמו שכתבתי לך בשרשור האחר, ההיים ג'וינט במוט השפור אינו מגביל את פתיחת מתלה כיוון שטווח התנועה שלו מוגבל גם ככה, ללא קשר להאם היה שם תפוח או לא.
חשוב שתפוח ההיגוי, מה שנקרא ROD END, ומתחבר באיזור זרוע הפיטמן, יישאר תפוח מהסיבות שציין יניב.
היצרן לא יוריד אותם כי אז יהיו לו פחות חלקי חילוף למכור (והוא מוכר הרבה מאילה) + שיכוך הזעזועים בהגה יקטן. היים ג'וינט משכך פחות.
מסכים עם יניב לגבי הפיכת החור מקונוס לחור רגיל ומומלץ אפילו להבריז את החור כדי שהבורג יתברג לתוכו בתוספת אום בקצה. אסור לחור להיות יותר גדול כי אז זה שווה ערך לחופש בתפוח, מה שגורם ל Death Wobble ושאר מיני סיוטים בהיגוי.
מסכים גם לגבי הספייסרים. היים ג'וינט בכל המקרים שפגשתי לא מגיעים עם ספייסרים.
סופת המדבר
12-11-10, 22:19
למה לקדוח את החור ב'יד הסרן'?
אפשר ליצר בורג שצד אחד ישר וצד אחד קוני וזהו
ותמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו..
בורג שדומה לבורג שתופס את הבולם הגה למוט הגה
הייתי נמנע מייצור בורג קוני מכיוון שהוא יידרוש חיסום והרפייה נכונה כדי להגיע לגרייד מתאים כמו בורג סטנדרטי. יותר פשוט ונכון הנדסית זה לחרוט תותב (אינסרט) קוני. החסרון - קוטר קטן יותר, אבל לפי דעתי הגזירה שפועלת על הבורג מכוחות השפור לא תגיע לגזירה מקסימלית על בורג בגרייד 8 או אם הולכים על אינצ'י (וראש אלן) 12.9.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.