PDA

צפייה בגרסה מלאה : הוספת אינטרקולר לטורבו דיזל,הגודל קובע??



סוול
19-10-10, 23:35
כיצד משפיע גודל האינטרקולולר +גודל הצנרת על זמינות הכח ??
האם ההשהיה מתארכת או מתקצרת כאשר נפח הצנרת +אינטרקולר גדל???
מצד אחד -בתחילת פעולה לוקח זמן לטורבו למלא את כל הנפח ומכאן שההשהיה תהיה ארוכה
מאידך בהעברת הילוכים -ובפעילויות קצרות עושה רושם שהנפח ישמש כמאגר אוויר זמין בלחץ גבוה .

ושאלה נוספת -במערכת הטורבו יש פורק לחץ ,האם במילוי חלל גדול פורק הלחץ עשוי לעבוד פחות ??

tzagi
20-10-10, 04:54
כיצד משפיע גודל האינטרקולולר +גודל הצנרת על זמינות הכח ??
האם ההשהיה מתארכת או מתקצרת כאשר נפח הצנרת +אינטרקולר גדל???
מצד אחד -בתחילת פעולה לוקח זמן לטורבו למלא את כל הנפח ומכאן שההשהיה תהיה ארוכה
מאידך בהעברת הילוכים -ובפעילויות קצרות עושה רושם שהנפח ישמש כמאגר אוויר זמין בלחץ גבוה .

ושאלה נוספת -במערכת הטורבו יש פורק לחץ ,האם במילוי חלל גדול פורק הלחץ עשוי לעבוד פחות ??

תלוי, ובדרך כלל לא מורגש, הנפח הנוסף לא מורגש בטורבו שמותאם טוב למנוע.
ואין כל קשר לפורק לחץ, זה לא שונה מכול מערכת פנומטית אחרת, אין קשר בין נפח הצנרת ללחץ (המקסימלי).

סוול
20-10-10, 06:46
תלוי, ובדרך כלל לא מורגש, הנפח הנוסף לא מורגש בטורבו שמותאם טוב למנוע.
ואין כל קשר לפורק לחץ, זה לא שונה מכול מערכת פנומטית אחרת, אין קשר בין נפח הצנרת ללחץ (המקסימלי).
ומדוע אין קשר מדחס חזק שינסה לדחוס אוויר לחלל קטן (לדוגמא טורבו שמחובר ישירות לסעפת היניקה) עשוי להגיע ללחצים גבוהים באופן מהיר(עוצמת המדחס באותו רגע תבוא לביטוי מהיר מאוד בעוצמת הלחץ בחלל הקטן -ולכן התנודתיות בדחיסות בטותו חלל קטן תהיה חדה ) בשעה שבחלל גדול התנודתיות יורדת ???
והשאלה נשאלה לגבי שינוי או הוספה של אינטרקולר -גדול+הארכה של הצנרת אליו ומימנו ??

tzagi
20-10-10, 07:04
ומדוע אין קשר מדחס חזק שינסה לדחוס אוויר לחלל קטן (לדוגמא טורבו שמחובר ישירות לסעפת היניקה) עשוי להגיע ללחצים גבוהים באופן מהיר(עוצמת המדחס באותו רגע תבוא לביטוי מהיר מאוד בעוצמת הלחץ בחלל הקטן -ולכן התנודתיות בדחיסות בטותו חלל קטן תהיה חדה ) בשעה שבחלל גדול התנודתיות יורדת ???
והשאלה נשאלה לגבי שינוי או הוספה של אינטרקולר -גדול+הארכה של הצנרת אליו ומימנו ??

בגלל שהמדחס מסוגל ליצר הרבה יותר לחץ משהמנוע מסוגל לקבל,
תרכיב שעון לחץ, פרק או תחסום את הצינור לפורק לחץ ותראה מה יקרה.....
תעשה קצת מחקר ותגלה שהגדלים והלחצים במדחסים קבועים על פי גודל המנוע ולחץ העבודה, עם או בלי אינטרקולר.
כלומר, קח את אותו סוג רכב, אחד עם קולר ואחד בלי, שנייהם ישתמשו במדחס באותו גודל, אותו הספק.
הרכבת אינטרקולרים (על רכבים בלי) זה לא פטנט חדש, יש קיטים לזה עוד משנות ה70 ואולי לפני, כמובן שאותם קיטים השתמשו במדחס הקיים.

-->