PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע משתולל בעת נסיעה (טורים גבוהים בלחיצה על הקלאץ')-פיאסטה 98



אסף ב
20-10-10, 21:33
משהו הזוי לחלוטין-כאשר אני נוסע ומעביר הילוכים,בעת לחיצה על הקלאץ',ללא לחיצה על הגז כמובן,הרכב במקום לרדת לסרק,מעלה טורים בטירוף,עד שאני מכניס הילוך ואז הוא חוזר למוטב,רק שכל שילוב כזה עושה לי רע על הלב-חבל על הקלאץ'.מה גם שהבן אדם שעומד ברמזור ליידי חושב שהשתגעתי... או שאני רוצה לעשות איתו "פתיחות" אם זה ערס

הקטע ההזוי הוא,שאם האוטו עומד במקום,ואני נותן לו בגז (בין אם הוא בהילוך וקלאץ' או בין אם ניוטרל) הוא מייד חוזר לסרק תקין. אפילו אם אני נכנס לחניה בניוטרל,המנוע צורח,ברגע שהאוטו עומד הטורים יורדים. כאילו שהאוטו חש מתי הוא נוסע ומתי הוא עומד,וכשהוא נוסע הוא לוחץ במקומי על הדוושה.

בדקתי כבל גז ומצערת כדי לראות שהכבל רץ ולא תופס את המצערת,הקפיץ של המצערת גם כן תקין וחזק.

מקווה למצוא פתרון,תודה לכל מי שקרא ,אסף.

eliyoval
20-10-10, 22:47
משהו הזוי לחלוטין-כאשר אני נוסע ומעביר הילוכים,בעת לחיצה על הקלאץ',ללא לחיצה על הגז כמובן,הרכב במקום לרדת לסרק,מעלה טורים בטירוף,עד שאני מכניס הילוך ואז הוא חוזר למוטב,רק שכל שילוב כזה עושה לי רע על הלב-חבל על הקלאץ'.מה גם שהבן אדם שעומד ברמזור ליידי חושב שהשתגעתי... או שאני רוצה לעשות איתו "פתיחות" אם זה ערס

הקטע ההזוי הוא,שאם האוטו עומד במקום,ואני נותן לו בגז (בין אם הוא בהילוך וקלאץ' או בין אם ניוטרל) הוא מייד חוזר לסרק תקין. אפילו אם אני נכנס לחניה בניוטרל,המנוע צורח,ברגע שהאוטו עומד הטורים יורדים. כאילו שהאוטו חש מתי הוא נוסע ומתי הוא עומד,וכשהוא נוסע הוא לוחץ במקומי על הדוושה.

בדקתי כבל גז ומצערת כדי לראות שהכבל רץ ולא תופס את המצערת,הקפיץ של המצערת גם כן תקין וחזק.

מקווה למצוא פתרון,תודה לכל מי שקרא ,אסף.

חבל על הזמן אין לך מינוס לשילדת הרכב (לא למנוע)

אסף ב
20-10-10, 23:24
היי גבר,תודה על היחס. אם אתה יכול לפרט קצת,איך אני מסדר את העניין הזה,מאיפה להוציא מינוס לשלדה? מהמצבר עצמו???

ואם יש לך כוח,איך זה מתקשר אחד לשני ולעובדה שבעמידה ובנסיעה התגובה שונה.

תודה רבה,אסף.

חנן-ג'יפולוג
21-10-10, 05:36
כדאי לבדוק\לנקות מנוע צעדים. מינוס חסר למרכב יתבטא בצרכני חשמל בתוך הקבינה שלא עובדים כמו שצריך, כמו אור פנימי, רדיו, תאורת לוח שעונים, שעונים ועוד.

eliyoval
21-10-10, 05:45
[QUOTE=חנן-ג'יפולוג;345351]כדאי לבדוק\לנקות מנוע צעדים. מינוס חסר למרכב יתבטא בצרכני חשמל בתוך הקבינה שלא עובדים כמו שצריך, כמו אור פנימי, רדיו, תאורת לוח שעונים,

או בטורים גבוהים:roll::roll::roll::roll::roll::rol l:

alal
21-10-10, 06:43
כדאי לבדוק\לנקות מנוע צעדים. .

היה לי את זה בטרופר
חיישן צעדים תקול / מלוכלך
לוקח זמן עד שהמחשב מתגבר על הסטיה וזה מתבטא בטורים מוטרפים .
כמו כן בדוק את ה map sensore וצינורות ואקום . יתכן גם פיח בציר המצערת , כבל גז תפוס שלא חוזר עד הסוף.

חנן-ג'יפולוג
21-10-10, 07:47
[quote=;345351]

או בטורים גבוהים:roll::roll::roll::roll::roll::rol l:

לא "או" אלא "ו". כשאין מינוס למרכב ייתכנו תופעות מוזרות במכלולי ההינע אבל בהכרח גם כל הצרכנים בקבינה שמקבלים מינוס מהמרכב יסבלו מחוסר מתח. השואל לא דיווח על תופעות מוזרות בחשמל של הקבינה.

שחר-סופה
21-10-10, 11:58
הקטע ההזוי הוא,שאם האוטו עומד במקום,ואני נותן לו בגז (בין אם הוא בהילוך וקלאץ' או בין אם ניוטרל) הוא מייד חוזר לסרק תקין. אפילו אם אני נכנס לחניה בניוטרל,המנוע צורח,ברגע שהאוטו עומד הטורים יורדים. כאילו שהאוטו חש מתי הוא נוסע ומתי הוא עומד,וכשהוא נוסע הוא לוחץ במקומי על הדוושה.



אני בהערכה עם חנן ! למרות , ששימו לב לציטוט של פותח השרשור וקיראו אותו שוב יש
סתירה בדבריו / בתיאור .=פעם אחת מדווח על סרק תקין בעמידה , פעם 'צורח' ,פעם הטורים
יורדים =מצב שלא כל כך מאפיין מנוע צעדים .הוא יהיה אחראי לייצוב הסל"ד בסרק ללא תלות
בעומס המנוע.לכן גם חיישן ה T.P.S וה M.A.P הם בגדר חשודים עפ"י תיאורו של פותח השרשור.
לכן ,הייתי מחבר את מחשב ניהול המנוע של הרכב למחשב האיבחון במוסך המרכזי כדי שיצביע
על החיישן הסורר- זאת השיטה הטובה ביותר ומכאן ' תוקף ' את הבעיה .
למרות ששוב , מנסיון שלי , אני עם חנן בהערכה .

שחר.

חנן-ג'יפולוג
21-10-10, 12:32
עד כמה שידוע לי בד"כ יש הבדל ביעד הסל"ד שהמחשב מוגדר להגיע אליו כשהרכב עומד או נוסע. בנסיעה יעד הסל"ד יהיה מעט גבוה יותר. ברגע שהמחשב מזהה עמידה של הרכב הוא עובר ליעד הנמוך יותר. מכאן גם נובעות הוראות הפעלה שונות למנוע הצעדים ואולי גם מכאן ההבדלים בהתנהגות.

אסף ב
21-10-10, 12:33
היי חבר'ה.

מאיפה יוצאת ההאכה לשלדה? שאני אסדוק ם משהו התנתק או תלוי על כמה גדילים...

אמנם לא ציינתי כי אתמול זה לא היה ,אבל קרה לי לפני כמה ימים שהתאורת לוח מחוונים לא נדלקה,ואני חשבתי שזה נורה,ואז בדרך הביתה באמצע הנסיעה היא נדלקה.חשבתי שאולי זה מגע סורר...

מאיפה יוצאת ההארכה לשלדה?


תודה מראש,אסף.

ד.א -רק בנסיעה זה קורה. בעמידה האוטו ממושמע מאוד.

tallevi
21-10-10, 18:53
לפי מה שאני מבין עד כה,לא מינוס לשלדה ולא מנוע צעדים.
תבדוק את כל צנרת הוואקום שיש לך מתחת למכסה מנוע,ויש לא מעט.
תכוון במיוחד לאזור שסתום הקניסטר לחיבורים אליו וממנו.
הרציונל הוא שהשסתום הנ"ל מקבל פקודה להיפתח ממחשב ניהול המנוע רק בנסיעה,ולכן אם יש לך צנרת קרועה לפניו ברגע שהוא יפתח(בנסיעה)המנוע ישאב אוויר ככל הבא ליד והטורים יקפצו בהתאם.
אתה חייב לפרק את כל הבית של הפילטר על מנת לחשוף את כל הצנרת.
מבט חטוף לא מספיק,אתה חייב לגעת לכופף ולהרגיש את הצנרת.

בהצלחה ותעדכן.



טל.

eliyoval
21-10-10, 19:18
דיי חלס בדוק מינוס לשילדת הרכב שם הבעיה.
בדיקה של דקה אם צריך התקן מינוס לשילדת הרכב או נקה הייטב את הקיים ותדווח.
לדעתי שילדת הרכב מקבלת מינוס מקבל הקלאץ.

boba banay
21-10-10, 20:46
במנוע של פיאסטה שסתום בקרת הסרק (מנוע צעדים) יושב מלפנים על הסעפת - נראה כמו גליל כסוף שיושב לרוחב - מחובר עם שני ברגי 10.
השסתום הזה לעיתים כושל\נסתם ומפסיק לתפקד - מנסיון לנקות אותו לא ממש עוזר אבל שווה לנסות.
נתק את הקונקטור ותניע - תראה אם הסל"ד נשאר נמוך.

אסף ב
14-11-10, 22:00
היי חבר'ה,חזרתי לעדכן...

פתחתי וניקיתי קצת את הקונקטור של החיבור למייצב סל"ד,זה שיושב על הבית מצערת... עכשיו האוטו נוסע נהדר והדבר כלא היה... פתרון של חצי דקה לבעיה שיכולה לשגע פילים ממש.

תודה רבה על העזרה.

אסף

-->