צפייה בגרסה מלאה : ויטרה קצרה שנת 93 לפני קניה
אני ממש לפני החלטה לרכוש ויטרה ידנית שנת 93 וזקוק לעצתכם.
המנוע שקט, עובד חלק ואין שום רעשי רקע, מה שקצת מפריע לי זה הסל"ד הגבוהה
שעומד על 1500 סיבובים לדקה בניוטרל ללא מזגן. כאשר מפעילים את המזגן הסל"ד יורד
לרמתו התקינה באיזור 900-950 סיבובים.
לדעתי זו בעיה קטנה רק שאינני יודע עד כמה זה חמור או לא, :confused:
והאם אפשר לחיות עם זה או שיש לטפל בבעיה מיד לאחר הקניה.
האם מישהו יודע או לפחות יכול לשער מה זה יכול להיות.
תודה לכל העונים!
המצב הוא לא מושלם אבל לא נשמע כאילו הבעיה היא גדולה מדי.
יכול להיות שזה מה שקרה אצלי, אחת הצינוריות ואקום של מגבר טורים הייתה סדוקה ולכן לא החזיקה יניקה, מה שגרם לטורים לא תקינים. הפתרון כמו שבטח הבנת היה בהחלפת צינוריות, בעלות של מטר צינור כדי להחליף את כולן. 10 שקלים + עודף לקולה.
בכל מקרה בדוק שהבעיה לא נובעת ממשהו אחר, ובהצלחה בקניה
נשמע כמו בעייה של מגבר טורים למזגן, שבמקום לפתור אותה פשוט העלו את הטורים של הסרק, ואז בלי מזגן הטורים עולים.
קודם כל, כדי לשלול בעיות אחרות, בקש מהמוכר להוריד את סל"ד הסרק כדי לראות שבלי מזגן המנוע נשמע טוב ועובד חלק.
בהנחה שהמנוע עובד עגול גם בסרק נורמלי בלי מזגן, נותר לפתור את סוגיית מגבר הטורים.
בויטארה הגברת סל"ד הסרק בהפעלת המזגן היא פנימית בתוך הקרבורטור ולא מגבר חיצוני, אז הבעייה יכולה לנבוע סתם מצינורית (עלות זניחה לחלוטין כפי שאלי כתב מעלי), או מבעייה בתוך הקרבורטור עצמו.
אם זה בתוך הקרבורטור, זה עדיין לא אומר שצריך לפרק אותו. יש לקרבורטור הזה הגברת טורים גם בהדלקת האורות שגם הוא מופעל ע"י ואקום. אם מחברים את הואקום של המזגן עם מחבר T ואל כניסת הואקום של האורות, זה גם עושה את העבודה.
אם 2 הכניסות לא מתפקדות האפשרויות הן או לפתוח את הקרבורטור ולתקן מה שצריך, או להרכיב מגבר כמו של פעם, כשהוסיפו את המזגן בארץ ...
בכל מקרה, אם כשמורידים את סל"ד הסרק בלי מזגן המנוע עובד חלק, אז כל שאר הבעיות הן לא "שוברות עסקה" וניתנות לפתרון סביר, מקסימום הורדה קטנה במחיר ...
אגב: חשוב לבדוק שהחימום עובד טוב. התיקון הזה יכול לעלות מעל 2000 ש"ח ...
בהצלחה :razz:
נדב, אני מנצל את ההרמה שלך לגבי החימום - והולך לכיוון המיזוג
אני מחפש את הפילטר של המזגן - ולא מוצא אותו, גם לא בעזרת הספר רכב של היינס.
אם אתה יודע איפה הוא נמצא עזור לי בבקשה. ויטארה 92 קצרה.
תודה
אני מחפש את הפילטר של המזגן - ולא מוצא אותו, גם לא בעזרת הספר רכב של היינס.
חיפשתי גם בתוכנה עם כל השרטוטים ולא מצאתי פילטר. אתה בטוח שיש בכלל ?
המזגן שלי קצת מרגיש חלש וכששאלתי במוסך באשקלון הוא אמר לי שצריך להחליף פילטר מזגן.
אני מאמין שדי ברור לך שהסיכויים שהוא יעשה את זה היו פחות מאפס - ולכן לא החלפתי עדיין ומאז אני מחפש איפה זה נמצא בכלל. הבעיה היא שיש סיכוי שהוא ניסה להאכיל אותי באיזה לוקש של "מילאנו לך ואקום, והאלמנט עלינו"
הי,
אולי כאן, בחימום, חלקים 12 עד 15 בשרטוט.
זה הדבר היחידי שראיתי (ואף פעם לא יצא לי לגעת בזה בויטארה עצמה ...)
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28118&stc=1&d=1287783891
אגב: חשוב לבדוק שהחימום עובד טוב. התיקון הזה יכול לעלות מעל 2000 ש"ח ...
:razz:
נדב,
ואם באמת החימום לא עובד אז על איזה תיקון מדובר?
האם ידוע לך למה התיקון כל כך יקר? זה כרוך בהחלפת חלק יקר כלשהו או עבודה מסוג אחר?
תודה
נדב,
ואם באמת החימום לא עובד אז על איזה תיקון מדובר?
האם ידוע לך למה התיקון כל כך יקר? זה כרוך בהחלפת חלק יקר כלשהו או עבודה מסוג אחר?
תודה
רדיאטור כזה (משופץ/מפירוק/חליפי - לא מקורי) עולה בערך אלף ש"ח, וכדי להחליף אותו צריך לפרק את הדשבורד - מוסך ייקח על העבודה כ- 1500 ש"ח ...
נדב, אני מנצל את ההרמה שלך לגבי החימום - והולך לכיוון המיזוג
אני מחפש את הפילטר של המזגן - ולא מוצא אותו, גם לא בעזרת הספר רכב של היינס.
אם אתה יודע איפה הוא נמצא עזור לי בבקשה. ויטארה 92 קצרה.
תודה
אהלן אלי.
תתמקד בלחפש אותו פיזית באזור המפוח הפנימי, בינו לבין הסוללה הפנימית.
חפש פתח מלבני מאורך שניתן לפתוח אותו.
כל זאת, בהנחה כמובן שפילטר מזגן אכן קיים אצלך.
בהצלחה.
חברים, אשמח לקבל את דעתכם על ויטרה שראיתי, אציין
שאין לי נסיון עם ג'יפים אני רוכב על אופנוע שטח וזה יהיה
הרכב הראשון שלי וישמש אותי רק בסופי שבוע.
תקציב 20,000 + 4000 ליישור קו
ויטרה קצרה, שנת 93, יד 4 , הבעלים אומר שהמנוע מקורי מ-93
ולא הוחלף אף פעם, קילומטראז' של כ- 180000
פלוסים (לטעמי):
- הגבהה 2''
- לוקרים ידניים
- מיגון מנוע אספיר
- מגן חזירים (אין חשיבות רבה בשבילי אבל הוא שם)
- וו גרירה
- 4 צמיגים כמעט חדשים, ג'אנטים במצב טוב, אין מכות.
- צבע לבן במצב טוב, אין קילופי צבע נראה שמור גם מבחוץ וגם מבפנים.
- לא זיהיתי חלודה ופגיעות מרכב כמו בויטרות אחרות שראיתי.
- הרכב לא נראה מוזנח
- רדיאטור חדש (עם נוזל קירור ולא מים רגילים כמו באחרות)
- אלטרנטור משופץ
- מצבר לא חדש אבל מניע חלק וטוב
- מחזיק סל"ד קבוע, המנוע נשמע טוב ללא רעשי רקע מיותרים ומחשידים.
- בעת פעולת המזגן בסרק גם כן הסל"ד קבוע.
- בהאצה וגם בבלימה חזקה ההגה נשאר במקום ולא מושך לצדדים.
- הילוכים עוברים חלק, קלאץ לא קשה מידי ולא רך מידי.
- 4X4 נכנס ועובד בכל המצבים.
- ריפודים שלמים ונקיים, פנים הרכב נראה נקי (היו כמה ויטרות עם הרבה זבל בתוך הרכב).
- בנסיעה הרכב לא רועד, לא רוקד ואין רעשים מוזרים, נסיעה רכה בהשוואה לאחרות.
- טיימינג יש לעשות בעוד כ-50אלף
מינוסים:
- יש הזעה בחיבור מכסה ראש מנוע עם המנוע.
- אין רדיו ואין רמקולים (לא קריטי)
- אחרי ששאלתי את בעל הרכב למה הסל"ד כה גבוהה בניוטרל וללא מזגן הוא הוריד את
הסל"ד יותר לכיוון 1200-1100 ללא מזגן (עדיין טיפה גבוהה לטעמי).
- היחידה הפנימית של המזגן מתחילה לפעול רק במהירות מניפה 3 ו-4
למרות שהמדחס נכנס לפעולה במהירות מניפה 1 ו-2 .
מחר אגש לבדוק את החימום של המזגן כמו שנדב42 ייעץ לי, אבדוק שוב את נושא הסל"ד,
נעילת גלגלים בבלימה, בדיקה לבלם היד ואת המסמכים. את כל אלה עדיין לא בדקתי.
האם לדעתכם (ועל בסיס מה שרשמתי כמובן) הרכב שווה רכישה?
אם יהיו רעיונות לגבי מה עוד ניתן לבדוק באופן עצמאי אשמח לשמוע.
תודה מראש לכולכם על הסבלנות והעזרה! :smile:
הי דני,
מאחר ואתה עומד לראות את הרכב שוב, אני מציין עוד דברים לבדוק:
חברים, אשמח לקבל את דעתכם על ויטרה שראיתי, אציין
שאין לי נסיון עם ג'יפים אני רוכב על אופנוע שטח וזה יהיה
הרכב הראשון שלי וישמש אותי רק בסופי שבוע.
תקציב 20,000 + 4000 ליישור קו
ויטרה קצרה, שנת 93, יד 4 , הבעלים אומר שהמנוע מקורי מ-93
ולא הוחלף אף פעם, קילומטראז' של כ- 180000
נדב: לנסות לבדוק שהקילומטראז' אמיתי. מד הקילומטרים בן 5 ספרות ו- 280000 ק"מ הרבה יותר הגיוניים לשנתון הזה. אם אכן 180,000 זה קילומטראז' נמוך לרכב ואז זה ייתרון. אם 280,000 ולא הוחלף מנוע אז אתה מתקרב לאורך החיים המקובל של המנוע ...
פלוסים (לטעמי):
- הגבהה 2''
- לוקרים ידניים נדב: כך זה במקור בשנתון הזה
- מיגון מנוע אספיר
- מגן חזירים (אין חשיבות רבה בשבילי אבל הוא שם)
- וו גרירה נדב: לוודא שרשום ברשיון
- 4 צמיגים כמעט חדשים, ג'אנטים במצב טוב, אין מכות. נדב: לבדוק התאמה למידת הצמיגים ברשיון, לבדוק שלא עקומים (סע אחריו ותראה שאין "שמיניות"). איזו מידה ?
- צבע לבן במצב טוב, אין קילופי צבע נראה שמור גם מבחוץ וגם מבפנים. נדב: פתח את דלת הנהג ובדוק חלודות מתחת לציר התחתון שלה. אם יש אפילו קצת ג'ינג'ים, בדוק מתחת לאוטו אם זה מסתיר משהו רציני יותר.
- לא זיהיתי חלודה ופגיעות מרכב כמו בויטרות אחרות שראיתי. נדב: מצויין
- הרכב לא נראה מוזנח נדב: מצויין
- רדיאטור חדש (עם נוזל קירור ולא מים רגילים כמו באחרות)
- אלטרנטור משופץ
- מצבר לא חדש אבל מניע חלק וטוב נדב: בדוק תאריך שמוטבע על המצבר. אם יותר משנתיים, שריין תקציב להחלפה ...
- מחזיק סל"ד קבוע, המנוע נשמע טוב ללא רעשי רקע מיותרים ומחשידים.
- בעת פעולת המזגן בסרק גם כן הסל"ד קבוע. נדב: עניין הסל"ד נידון בהודעות הקודמות
- בהאצה וגם בבלימה חזקה ההגה נשאר במקום ולא מושך לצדדים.
- הילוכים עוברים חלק, קלאץ לא קשה מידי ולא רך מידי.
- 4X4 נכנס ועובד בכל המצבים. נדב: רד עם הרכב לכורכר או שביל, שלב 4X4 כולל לוקרים וסובב את ההגה עד הסוף, בצע שמיניות הדוקות (ימין ושמאל) ובדוק שאין רעשים חשודים ב- High ו- Low. נתק את הלוקרים והשאר 4X4 משולב בידית, חזור לכביש ובדוק רעשים בנסיעה רגילה בכביש - אתה אמור לשמוע את ההנעה הקדמית מסתובבת על ריק, אבל לא רעשים חריגים.
- ריפודים שלמים ונקיים, פנים הרכב נראה נקי (היו כמה ויטרות עם הרבה זבל בתוך הרכב).
- בנסיעה הרכב לא רועד, לא רוקד ואין רעשים מוזרים, נסיעה רכה בהשוואה לאחרות.
- טיימינג יש לעשות בעוד כ-50אלף
מינוסים:
- יש הזעה בחיבור מכסה ראש מנוע עם המנוע. נדב: זו לא נזילה טיפוסית לויטארה, אולי זו תוצאה של התחממות בעבר (או קילומטראז' גבוה ממה שהמוכר מציין ...). לשאול במוסך שמכיר היטב את הויטארה.
- אין רדיו ואין רמקולים (לא קריטי) נדב: אכן לא קריטי. אם תרכוש את הרכב אשמח להמליץ לך על רמקולים טובים בעיקר לקדמיים בהם המקום מוגבל ל- 4" ...
- אחרי ששאלתי את בעל הרכב למה הסל"ד כה גבוהה בניוטרל וללא מזגן הוא הוריד את
הסל"ד יותר לכיוון 1200-1100 ללא מזגן (עדיין טיפה גבוהה לטעמי). נדב: לצורך הבדיקה הורד יותר, לסל"ד סרק נורמאלי. בדוק במנוע אם יש כבר מחבר T לצינורות הואקום ליד הקרבורטור. בדוק אם הסל"ד מתגבר (טיפה) או יורד בהדלקת אורות, זה ייתן כאמור אינדיקציה על עלות התיקון ...
- היחידה הפנימית של המזגן מתחילה לפעול רק במהירות מניפה 3 ו-4 למרות שהמדחס נכנס לפעולה במהירות מניפה 1 ו-2 . נדב: זה חלק יקר (לא זוכר כמה). היתה לי את התקלה הזו בויטארה הקודמת וחייתי איתה שנתיים בשלום, יותר כיף כשזה עובד תקין. שאל במוסך כמה זה עולה כדי להוריד קצת במחיר, אבל זה לא שובר עסקה.
מחר אגש לבדוק את החימום של המזגן כמו שנדב42 ייעץ לי, אבדוק שוב את נושא הסל"ד,
נעילת גלגלים בבלימה, בדיקה לבלם היד ואת המסמכים. את כל אלה עדיין לא בדקתי.
האם לדעתכם (ועל בסיס מה שרשמתי כמובן) הרכב שווה רכישה?
אם יהיו רעיונות לגבי מה עוד ניתן לבדוק באופן עצמאי אשמח לשמוע.
תודה מראש לכולכם על הסבלנות והעזרה! :smile:
לא כתבת את המחיר, אבל אם זה 20K אז נשמע כמו עסקה טובה באופן כללי.
מבחינתי, "שובר העסקה" היחידי פה שצריך לבדוק היטב הוא מצב המנוע והקילומטראז'. נסה לבקש תיעוד לקילומטראז' (חשבוניות מוסך, כולל מהבעלים הקודמים, למשל). כמו שכתבתי, הזעה/נזילה מאטם הראש היא לא תקלה טיפוסית, ותהייה הגיונית אם המנוע עשה 280K. אם ייסתבר כי אכן 280,000 עברו על המנוע והרכב, אז הייתי שוקל שוב כי לא ברור מה עוד המוכר מסתיר ומשקר ...
בקש לבדוק לחצים במוסך. זה צריך לכלול קומפרסיה, דליפת קומפרסיה, ולחצים הפוכים על מנוע חם וקר (לבדוק שאין דליפות בין הצילינדרים, המים והשמן). אגב, העובדה שהוחלף רדירטור עשוייה להסתיר דליפה כזו ... מאחר ויש ספק לגבי הקילומטראז', לא הייתי מוותר על הבדיקה הזו, למרות שהיא תיקח כמה שעות במוסך (המנוע צריך להתקרר).
לא ציינת, אבל קורות האורך שעל הגג הן ייתרון נוסף, ומצד שני יש לבצע תיקון מעל הפגוש הקדמי לפני שיחמיר. אפשר באמצעים ביתיים ובעלות זניחה (סילוקון שחור יעשה את העבודה שם).
בהצלחה !
נדב.
כמה תגובות בתוך הציטוט...
- יש הזעה בחיבור מכסה ראש מנוע עם המנוע. נדב: זו לא נזילה טיפוסית לויטארה,
אולי זו תוצאה של התחממות בעבר (או קילומטראז' גבוה ממה שהמוכר מציין).
לשאול במוסך שמכיר היטב את הויטארה. דני: הרכב נמצא באזור הוד השרון, האם
תוכל להמליץ על מוסך שמכיר ויטארות באזור?
- לא כתבת את המחיר, אבל אם זה 20K אז נשמע כמו עסקה טובה באופן כללי. דני: כרגע
המחיר עומד על 21K
- בקש לבדוק לחצים במוסך. זה צריך לכלול קומפרסיה, דליפת קומפרסיה, ולחצים הפוכים
על מנוע חם וקר (לבדוק שאין דליפות בין הצילינדרים, המים והשמן). דני: האם יש לך
הערכה כמה תעלה בדיקה כזאת?
תודה על התשובה המפורטת, אגש לבדוק היום את מה שרשמת.
תודה!
דני
לבעלי ויטרה, אודה לכם אם תוכלו גם לכוון אותי למיקום של מספר השלדה והמנוע בויטרה.
לבעלי ויטרה, אודה לכם אם תוכלו גם לכוון אותי למיקום של מספר השלדה והמנוע בויטרה.
תתעלמו מהודעה זו, כבר מצאתי את מיקומם.
תתעלמו מהודעה זו, כבר מצאתי את מיקומם.
יש בחור מקסים בשם רון נחמן שמוכר ויטרה
עם הרבה הפתעות גיר חדש קלטת נעילת דיפרנציאלי
כדאי לראות
תבדוק בפורום סזוקי את השם שלו
בהצלחה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.