התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קשת התהפכות בסמוראי 94



שימי בר
23-10-10, 19:31
סוף כל סוף הסתיים הפרוייקט של בניית קשת התהפכות בסמוראי שלי
החומרים 6 מטר צינור סקדיול 40 קוטר 2" מגולוון
2 קשתות ריתוך 2" ללא גילוון
פלכים 6 מ"מ לא מגולוון
פלטות ברזל 10 מ"מ מגולון
3 מוטות הברגה באורך 1 מטר עובי 12 מ"מ מגולון
אומים 12 מ"מ מגולון
שייבות 12 מ"מ מגולון
אומים סוגרים עם פלסטיק 12 מ"מ מגולון
זויות 4 מ"מ 90 מעלות רוחב 40 מ"מ
צינורות 1.5" וגם 1.25" מגולונים

התכנון שלי

הביצוע במסגריה ע"י המסגרים בפיקוח שלי

ההתקנה משותפת המסגרים ואני

זמן עבודה יומיים ריתוכים יום צביעה בהתזה ויום התקנה סה"כ 4 ימי עבודה נטו שנפרסו על 2 ימי שישי עמוסים ויומים באמצע השבוע

עלויות

500 ש"ח לצינורות סקדיול + ברגים אומים שייבות מוטות הברגה וקשתות ריתוך

600 ש"ח עבור העבודה ריתוכים שיופים חיזוקים בזויות90 מעלות פלטות1 ס"מ פלכים 6 מ"מ וצביעה והתקנה

בתכנון שלי הקשת איננה קבועה מתפרקת ל5 חלקים ומחוברת ע"י ברגי 12 מ"מ לשילדה ב4 נקודות

חיבור הקשת ע"י הלבשה בקיבוע הברגים עם תמיכות של פלכים 6 מ"מ מהחוץ ומהפנים עם הצינורות 1.5+"1.25"

יש לציין שסמוראי ג'יפ שלא הקל בתכנון וקושי רב היה לי בצד שמאל אחורי ליד מערכת הדלק
שם אין מקום לזוז מקובע ע"י בורג יחיד של 12 מ"מ לשילדה מתוך הג'יפ והבורג השני מחוץ לג'יפ ע"י 2 פלאכים 6 מ"מ.
תמונות מפורטות ביותר בהמשך:cool:

RAMURAI
23-10-10, 20:01
זה טוב שאתה משתף אותנו בכל זה...

לשם כך יש את השרשור הזה:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=46806

יהיה נחמד להעביר את זה לשם.

תתחדש לך.

אלדר
23-10-10, 20:21
תמונה שווה 1000 מילים.:D

שימי בר
23-10-10, 20:36
להלן הריקשה 94תמונות

שימי בר
23-10-10, 21:04
ריקשה 94

GodsFather
02-11-10, 04:22
הקישור לא עובד, שימי

RAMURAI
02-11-10, 19:14
הקישור לא עובד, שימי


וטוב שכך.
כי זה לא קשת התהפכות, זה חבלה.

סלח לי שימי שאני אומר ככה, אבל זה מה שזה.

לקדוח את הבודי בצורה כזאת?!

ishc
02-11-10, 19:59
וטוב שכך.
כי זה לא קשת התהפכות, זה חבלה.

סלח לי שימי שאני אומר ככה, אבל זה מה שזה.

לקדוח את הבודי בצורה כזאת?!

עכשיו זה מסקרן. למה צריך קשת בג'יפ סגור אם יורשה לי לשאול.

RAMURAI
02-11-10, 21:02
עכשיו זה מסקרן. למה צריך קשת בג'יפ סגור אם יורשה לי לשאול.


וברכב שלא עושה שטח אקסטרים, אפילו לא שטח קשה.

ושוב אני רוצה להבהיר משהו נורא חשוב. זה לא שאני "יורד" על שימי או משהו כזה.

פשוט כאב לי בלב שראיתי את כל החורים+העבודה הירודה שנעשה בבודי סמוראי בן השמורות בארץ.

ובל מה שכן אני יכול להגיד לטובה, מסיבי זה כן.

שימי בר
02-11-10, 21:17
ראיתי סרטון בyoutube של ג'יפ מתהפך וחשבתי שפח הסמוראי הוא נייר עם צבע לבן וכדאי מאוד לבנות משהו חזק בתקוה שלא נצטרך אז בניתי לפי דעתי משהו שהתאים לי:http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28367&stc=1&d=1288725370D

שימי בר
02-11-10, 21:23
רמי היקר זה לא כל כך גרוע ואל תיקח יותר מדי ללב זה כולה פח 4x4 שצריך להגן על הנהג והנוסעים גם בשטח וגם בכביש

RAMURAI
02-11-10, 21:29
צר לי, אבל אתה כבר הספקת להכיר אותי;-).

שימי בר
02-11-10, 22:25
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachhttp://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28375&stc=1&d=12887http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28376&stc=1&d=128872937429374mentid=28374&stc=1&d=1288729374

שימי בר
02-11-10, 22:38
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28378&stc=1&d=1288730161attachmentid=28377&stc=1&d=12887http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28379&stc=1&d=128873016130161

אלון_ק
02-11-10, 23:36
שימי,

ריתוך של זוויות בצורה כזו מבטיח קשת מאוד מסוכנת במקרה של התהפכות; זה מחליש את המבנה בדיוק בנקודות בהן הוא צריך להיות חזק ביותר. אני מציע שתשתמש במה שבנית כאבטיפוס למוצר סופי, בו תיישם כמה לקחים מהמבנה הזה.

זו לא בושה ללמוד מדגם ראשון פחות ממושלם, רובנו למדנו (ולומדים) כך. חשוב להיות מספיק רציני כדי לקום ולומר שלמרות ההשקעה הכלכלית ושל שעות העבודה צריך לחזור על זה מההתחלה, הפעם תוך יישום לקחים כך שתקבל מוצר מתאים יותר.

אלון.

combina347
03-11-10, 01:00
שימי היקר
זה בדיוק מה שאמרתי לך בטלפון והנה יש על הנושא שלך שרשור
שמע לעצת בעלי ניסיון

ishc
03-11-10, 07:50
אלון, קובי אם בא לכם לתת הסבר על המבנה של הקשת (למה הוא מסוכן?)

itay
03-11-10, 07:54
אלון, קובי אם בא לכם לתת הסבר על המבנה של הקשת (למה הוא מסוכן?)


הקשת מסוכנת בגלל הזויות האלו :

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28374&d=1288729374

הן מרותכות ולא מכופפות.....

איתי.

GodsFather
03-11-10, 09:19
ובל מה שכן אני יכול להגיד לטובה, מסיבי זה כן.

לא חייבים מסיבי, רמי, שנינו יודעים את זה. אפשר גם משהו בעל קוטר יותר קטן ועדיין יעשה את העבודה יופי. במיוחד בסמוראי סגור, כשגם ככה אין מקום לברוח מהנאד שהנהג תקע.

אגב, לא רואים בתמונות על איזו פגיעה בבודי בוצעה ,אני מניח שמדובר בקדיחות של תושבות הקשת ?



מבחינת מבנה הקשת והחסרונות שלה, איתי כתב את זה.
עם קצת מעבר על פורום הבונים וספורט מוטורי בשביל להבין איך בונים כלוב, אפשר להבין מה הצורה הנכונה לבניית קשת התהפכות.

שימי בר
03-11-10, 21:26
תודה חברים על ביקורת בונה אפיק לקחים ואשפר את הקשת אבל בגדול עד כמה הקופסה עמידה בהתהפכות ללא קשת בסמוראי סגור?
ואם יש מעט חוזק לקופסה אז למה הקשת כל כך מסוכנת הרי הקשת חוטפת מכה אחרי הקופסה כי היא פנימית .
תודה על ההסברים:)

איש
03-11-10, 22:42
ה-"קופסה" דיי חזקה , אני נוכחתי לראות סמוראי שעשה 4 גלגולים , והחוץ מזה שכל הרכב התפרק
הקורות צד דווקה שרדו יחסית .
והבן אדם שהיה בפנים חוץ מיזה שלא היה עם חגורת בטיחות ועבר כביסה יצא ולא נמחץ.
הבעיה עם קשת כזאת זה שאם במרכז יבוא עליה עומס רציני איפה שהקורות אינן מכסות , הקורה עלולה להישבר באזור הריתוך ולשפד אותך .

גלעד.

שימי בר
03-11-10, 23:28
מחר אשפר תמצב האם יש אפשרות של חיזוקים עם ברזלים בצורת משולש מפלאכים 6 מ"מ משני הצדדים וברגים של 12 מ"מ בחיזוק כפול?

GodsFather
04-11-10, 05:44
עזוב טלאים ושיפוץ הקיים, שימי. תעשה חדש מצינור אחד מכופף לצורת "ח" ולא 3 מחוברים יחד. ושוב, נסה למצוא צינור יותר צר בקוטרו, כי לפי התמונות מדובר בצינור רחב מידי.

אגב, תמונות של החיבור לבודי גם יעזרו, אולי גם שם יש טעויות בחיבור וטעויות בריתוך בין ה"ח" לפלטות פיזור לחץ.

לגבי חוזק הבודי המקורי - הכל תלוי בעוצמת הגלגול, דבר שאתה לרוב לא שולט בו. מה גם שאתה לא יודע עד כמה הבודי רקוב באמת והאם הוא יושב כראוי או מעוות, אפילו אם בעין נראה שהרכב במצב טוב יחסית לגילו.

-->