צפייה בגרסה מלאה : יחסי הפחתה.. תהיות, תהיות (ואני יודע שאני לא הראשון)
שלום לכולם,
לאחרונה נגזרו לי התושבות של המוטות רדיוס מהסרן,
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=48866
לאור תיקון הכרחי ולאור העובדה שאני מתכנן עוד גדולות למסולסל שלי.. אני שוקל מאוד להשבית אותו לתקופה לצורכי השבחה.
אני מאוד חושש מההשבתה, שכרגע בלתי נמנעת לאור נזק שהתגלה בבולמים (סט חדש יוזמן חודש הבא עם המשכורת הבאה), בנוסף לתושבות הקרועות,
לכן אני מאוד רוצה לשמוע את חוות דעתכם לפני שנעשים צעדים גדולים בדרך להשבתה.
בעיקרון, כרגע יש רכב מהעבודה, אך אף אחד לא מבטיח עתיד מזהיר בעבודה (עבודה חדשה)..
מצד אחד, הסתדרתי בלי אוטו 4 שנים, עכשיו צריך לחדש את הביטוח.. ועוד ועוד.
הוא ברשותי כרגע בדיוק שנה, בה התקנתי נעילה ומיגונים ועוד שטויות, אבל אני צמא לעוד גובה (לטובת שמירה על המכלולים, עבירות מספקת+/-) ורוצה יותר שיכוך..
שוקל באמת לחסוך 4-5 חודשים ולהעמיד את הבייבי על הרגליים, או לטייל עם 205 וזהו!
http://jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=28163&stc=1&d=1287867017
אני מאוד רוצה 235 עכשיו, אפילו יותר רוצה 32" בעתיד...
אז כרגע, על מנת לזרז את הדרך ל-235, אני שוקל להתקין יחסי העברה בסרנים, ולסלול את הדרך ל-32 חלומיים.
טרנספר יגיע בהמשך החיים, אין ספק שזה הצעד היעיל יותר להתמודד עם העלאת קוטר גלגל, אבל במקביל יותר מורכב טכנית ויקר יותר מבחינתי.
כרגע אני מציב דרישה לאפשר תנועה על גלגל 235 בזריזות יומיומית וטיולים אתגריים בצורה בטוחה עם low סביר ומבלי להאכיל את הקלאצ' מרורים..
האם מעבר מ-3.9 בסרנים של המסולסל שלי ל4.10 בג'ימיני יפצו דיה על השינוי מידה?
האם ידרשו ממני שינויים נוספים לביצוע הדרישות שהצבתי?
כמובן, שיגיע בבוא הזמן והמזומן טרנספר גלג"ש, קיט הפחתה... ויום אחד גם סט 32".
כאשר היעד הסופי הוא 32", מה יהיה שילוב יחסי העברה הנכון?
קיט 4.16?
איך יעבוד טרנספר 1000?
האם זה נכון שיש קייסים של טרנספר 1300, עם בפנוכו של 1000? (סתם כי זה נראה לי האידיאל לפני מעבר ל-32", לא?)
בקיצור,
תהיות, תהיות, תהיות...
עזרו לי להגיע להחלטה.
בידידות,
אורי.
קודם כל, לפני שאתה מתכנן 32" לסמוראי, תחשוב טוב אם אתה ערוך להתמודד עם האספקטים החוקיים של העניין - על סמוראי, מוגבה ככל שיהיה, כל שוטר (ולא בר דעת, פשוט כי אין כאלו ...) יראה שזה מוגזם. אני הייתי חושב טוב טוב לפני צעד כזה, ולא משיקולים טכניים כאמור.
אחרי שאמרנו את זה: אני לא הייתי נוגע בסרנים והולך ישר על קיט הפחתה בטראנספר. אם במצב High הסמוראי יתמודד באופן סביר עם התחלת נסיעה (בכביש/שטח/פקקים) אז תרוויח שיוט נעים ושקט יותר בכבישים בין-עירוניים (אולי גם חסכוני יותר - ואולי לא ...). אם זה לא יעבוד לך טוב, אז תפנה גם לסרנים ...
אגב, לסמוראי אפשר לשרשר שני טראנספרים... חפש ברשת, ברח לי עכשיו השם של זה ....
נדב.
הירשפלד יובל
24-10-10, 00:20
מאיפה הבאת את הגודל 32 ומי בדיוק יאשר לך להרכיב גודל כזה?
אני נוסע עם 7.00-15 שהם בגודל '30.3 ,שהורכבו על הרכב לפני התקנת calmini 5.14 והם היו כבדים/גדולים מאד לרכב עד שהיו עליות מסוימות בכבישים סלולים מסוימים שנאלצתי לרדת להילוך ראשון בhigh.
שקלתי פעם להרכיב טרנספר 1000 אבל בעלות של 1200-1700 ש"ח עבור מעבר מיחס 2.268:1 ל-2.6:1 כאשר קיט 1 :5.14 בחו"ל עלה לי 2800 ש"ח , וזה עוד אחד היקרים שיש,
זה סתם לזרוק כסף לדעתי אם רוצים לעבור לצמיגים גדולים.
יחסי העברה בסרנים הם פתרון נכון לדעתי מבחינה מכנית לרכבת הכוח.(נקודה אחרונה לפני יחסי העברה כמו בסרנים פורטלים של יונומג) וגם אותה שקלתי בזמנו.מורי יעץ לי :"אל תגע בהם" ויש מידה של צדק בדבריו.
הרכב יזדקק ל-2 ,ידפק 1 (אם אחורי תהיה חייב לרוץ לחפש דומה) ומהירות הסמוראי שגם כך אינו מטוס תואט גם ב-high.
אחד השירים האהובים עלי הוא " ליפא העגלון " וכך אני נוהג ושיקפצו כולם.(לאן הם יכולים לרוץ בפקקים של ירושלים עם/בלי הרכבת הקלה).
אחרי הרכבת הקיט " זמינות " הכוח השתפרה ב-high/low אבל על חשבון מהירות סופית עד שלעיתים בירידות ארוכות אני נותן לו ליסוע ב-N כדי שהקיט לא יגביל מהירות בחמישי.
אני מבוגר ממך ביום יומים ולמדתי שבירושלים לפחות אין לאן לרוץ ואותי הרכב משמש ביום יום.
אם הרכב ישמש אותך ביום יום לא בטוח שיהיה לך נוח עם הפחתה בסרנים.
עדיף לדעתי לחסוך לקיט בטנספר,להרכיב ולזכור שהקיט מסוגל לייצר יותר כוח ממה שתוכנן הרכב,לחזק בהתאם מה שדרוש,לנהוג בהתאם ולא להתפרע.
תשאל את כפיר :4.56 בסרן, 6.5 בטרנספר. כוח בטוח יש ברכב ,השאלה מה קרה למהירות הסופית?
קודם כל, לפני שאתה מתכנן 32" לסמוראי, תחשוב טוב אם אתה ערוך להתמודד עם האספקטים החוקיים של העניין - על סמוראי, מוגבה ככל שיהיה, כל שוטר (ולא בר דעת, פשוט כי אין כאלו ...) יראה שזה מוגזם. אני הייתי חושב טוב טוב לפני צעד כזה, ולא משיקולים טכניים כאמור.
אני אופטימי.
אחרי שאמרנו את זה: אני לא הייתי נוגע בסרנים והולך ישר על קיט הפחתה בטראנספר. אם במצב High הסמוראי יתמודד באופן סביר עם התחלת נסיעה (בכביש/שטח/פקקים) אז תרוויח שיוט נעים ושקט יותר בכבישים בין-עירוניים (אולי גם חסכוני יותר - ואולי לא ...). אם זה לא יעבוד לך טוב, אז תפנה גם לסרנים ...
אני יגיד את זה בקול רם,
טרנספר גלג"ש - 1000-1500ש"ח.
קיט 4.16- 2000ש"ח במקרה הכי טוב.
גל הינע אחורי - ? ..
תושבות מחוזקות - ?
עבודה.
אני כאמור, שואל .., בין השאר, מאחר והסרנים למטה לתיקון, ומאחר ויקח לבולמים זמן מה להגיע.
אם זוג דפרנציאלים 4.10 של ג'ימיני יהווה חלופה זמנית סבירה לקיט 4.16, לסחיבה בכביש וטיולים מאתגרים (לא לצורכי שעשועים טכניים) על 235?
עוד לפני סט הפחתה יש לי שלב של מעבר לטרנספר גלג"ש.
אגב, לסמוראי אפשר לשרשר שני טראנספרים... חפש ברשת, ברח לי עכשיו השם של זה ....
תגיד לי כשתזכר.. (:
נדב.
תודה,
אורי..
מאיפה הבאת את הגודל 32 ומי בדיוק יאשר לך להרכיב גודל כזה? כשנגיע לגשר נחצה אותו, חוץ מזה יובל כבר היו לפניי..
אני נוסע עם 7.00-15 שהם בגודל '30.3 ,שהורכבו על הרכב לפני התקנת calmini 5.14 והם היו כבדים/גדולים מאד לרכב עד שהיו עליות מסוימות בכבישים סלולים מסוימים שנאלצתי לרדת להילוך ראשון בhigh. לא נעים לי לזרות לך מלח על הפצעים, אבל - 1. המנוע שלי מוזרק 2. האוטו שלי מעט קל יותר 3. אני כן מתכנן הפחתה מסויימת. 4.אני שוקל על קוטר 29".
שקלתי פעם להרכיב טרנספר 1000 אבל בעלות של 1200-1700 ש"ח עבור מעבר מיחס 2.268:1 ל-2.6:1 כאשר קיט 1 :5.14 בחו"ל עלה לי 2800 ש"ח , וזה עוד אחד היקרים שיש,
זה סתם לזרוק כסף לדעתי אם רוצים לעבור לצמיגים גדולים. כאמור אתה שוכח שאני מתחיל שתי צעדים אחורה, יחס הפחתה בטרנספר 2.123:1, טרנספר שרשרת שמצריך שינויים בגל הינע.. ו..אה כן, טרנספר גלג"ש, לפני רכישת הקיט המיוחל.
יחסי העברה בסרנים הם פתרון נכון לדעתי מבחינה מכנית לרכבת הכוח.(נקודה אחרונה לפני יחסי העברה כמו בסרנים פורטלים של יונומג) וגם אותה שקלתי בזמנו.מורי יעץ לי :"אל תגע בהם" ויש מידה של צדק בדבריו.
הרכב יזדקק ל-2 ,ידפק 1 (אם אחורי תהיה חייב לרוץ לחפש דומה) ומהירות הסמוראי שגם כך אינו מטוס תואט גם ב-high.
אחד השירים האהובים עלי הוא " ליפא העגלון " וכך אני נוהג ושיקפצו כולם.(לאן הם יכולים לרוץ בפקקים של ירושלים עם/בלי הרכבת הקלה).
אחרי הרכבת הקיט " זמינות " הכוח השתפרה ב-high/low אבל על חשבון מהירות סופית עד שלעיתים בירידות ארוכות אני נותן לו ליסוע ב-N כדי שהקיט לא יגביל מהירות בחמישי.
אני מבוגר ממך ביום יומים ולמדתי שבירושלים לפחות אין לאן לרוץ ואותי הרכב משמש ביום יום.
אם הרכב ישמש אותך ביום יום לא בטוח שיהיה לך נוח עם הפחתה בסרנים.
עדיף לדעתי לחסוך לקיט בטנספר,להרכיב ולזכור שהקיט מסוגל לייצר יותר כוח ממה שתוכנן הרכב,לחזק בהתאם מה שדרוש,לנהוג בהתאם ולא להתפרע.
תשאל את כפיר :4.56 בסרן, 6.5 בטרנספר. כוח בטוח יש ברכב ,השאלה מה קרה למהירות הסופית?
קבל: http://www.ottindustries.com/kicker3.htm
אורי, 2 דיפרנציאלים של ג'ימני יעלו לפחות כמו טרנספר +יחסי העברה.
ובנוסף,ההבדל ביחס ההעברה ממש לא יאפשר לך פתאום זחילה עם צמיגים גדולים.
בקיצור-טרנספר !
נ.ב.-דבר איתי.יתכן ויש לי הצעה מעניינת עבורך...:rolleyes:
GodsFather
24-10-10, 07:52
נדב, מה הקשר בין קיקר3 למה שהבחור רוצה ? זה סמוראי קצר, גם ככה אין שם מקום לגרב ברכבת כוח הזו, אז להוסיף עוד טרנספר ? עזוב רגע, נדון בזה בהמשך/בנפרד.
1. צמיגים 32" זה לא כזו בעיה, אלון עשה את זה בעבר והרכב תפקד יפה, ואם אני זוכר נכון, גם הוא העלה יחסי העברה בביצים ל3.9. אבל בכל מקרה צריך לקחת בחשבון את האספקט המשקלי והעומסים שיהיו על הסרנים האומללים האלה כתוצאה מכך. בית הסרן לא יאהב את זה, המיסבים לא יאהבו את זה, מערכת ההיגוי לא תאהב את זה, הציריות (במיוחד הקדמיות) לא תאהבנה את זה ולנסוע כמו הירשפלד לא בהכרח יעזור, אפילו שזו הדרך הכי חסכונית ורגועה. בנוסף, כל ההשקעה הזו במצטבר, גדולה יותר מלהשקיע בג'ימני ולבנות מפלצון כמו שמורי בנה בזמנו ואפילו טיפה יותר מזה. אבל בוא נצא מנקודת הנחה שאתה לא רוצה להפרד מהסמוראי. (ממליץ בחום לשבת עם דף ועט או קובץ אקסל ומקלדת ולהתחיל לחשב עלויות של הפרויקט הזה, אם אתה לא רוצה לבנות כי אתה יכול, אלא רוצה לבנות ובהמשך לעבור הלאה....תחשוב שוב).
אנחנו כן רוצים להשקיע בהפחתה בביצים אפילו שתהיה הפחתה בטרנספר בסופו של יום, ולכן ניקח הפחתה ליחס של דיפרנציאל של ויטרה. זה מתאים כמעט אחד לאחד, יש עוד רינג שצריך לקנות בדולרים בודדים כולל משלוחה מארץ החלומות המתגשמים ובזאת זה מסתכם. יחס העברה הרבה יותר נמוך וטוב, אפשר יהיה לנסוע עם הרכב גם בכביש וגם בשטח.
כאן (http://rocky-road.com/zukringandpinion.html)יש הסבר בדיוק של אילו יחסים לקנות ומהו אותו רינג, אבל אני לא ממליץ לקנות מהאתר עצמו אלא רק לקבל את המושג ואז לשאול באתר מצוין אחר.
אגב, אופציה מאד מעניינת ואפשרית והרבה יותר חסכונית וטובה היא שינוי הסרנים לסרנים של ויטרה (כן, יש גם חי-קדמי לויטרה). אבל זה פרויקט אחר. (יש אפילו כאלה למכירה, למי שמעוניין).
עכשיו - לגבי הטרנספר, כמה שיותר נמוך, יותר טוב. ה4.16 הוא נחמד, אבל לזחילת סלעים, אפילו שיש לך הפחתה בביצים עכשיו, אתה תעדיף את ה6.54 או 6.4. למה ? כי כמה שיותר איטי הוא יותר טוב ויותר נשלט. ההבדל בין השניים הוא שה6.4 נותן הפחתה של 17 אחוז בHIGH לעומת 20 אחוז בקיט השני ומכיוון שהרכב הזה נוסע בכביש , עדיף לתת לו את 3 האחוז האלה.
קיט 5.14, כמו שאלון הרכיב, אגב, הוא גם כן מצוין, אבל הקיט הזה עולה הרבה יותר מהקיטים האחרים ואין סיבה אמיתית לכך.
על כל אלה, אתה צריך לחזק דרייבשאפטים, אחורי במיוחד אבל גם הקדמי צריך חיזוק. ואם אתה לא מחליף בתי סרן לחזקים יותר, אז לכל הפחות תחזק אותם עם תוספת של מתכות, יש קיטים מוכנים לכך או לפחות בשביל שתוכל לקבל את הקונספט ולבנות לבד, ויש כמובן גם אנשי מקצוע בתחום יודעים לעשות זאת, אם לא תרצה לרתך בעצמך.
כמו כן, מומלץ לחזק ציריות, לפחות את הקדמיות אם לא את כולן, העניין הוא שאני לא בטוח שיש להשיג ציריות מחוזקות לדגם הסרן של המודלים המתקדמים יותר, אולי מורי יוכל לשפוך אור על הנושא הזה.
מקווה שזה עזר.
בנוסף, תקרא פה (http://www.jeepolog.com/suzuki.html) בעיקר את הכתבות הישנות יותר, שאלון כתב, על הרכב שלו. השינויים שצריך לעשות בשביל לדחוף 32" ועוד.
ראשית, אני בעד. שלא יהיו שום אי הבנות בנושא, לטעמי האישי התהליך, העבודה והתוצאה מצדיקים עצמם מעל ומעבר. כעת כשזה ברור, אני אתן את דעתי האישית לגבי חלק מהנושאים שהועלו. ההנחה שלי היא שאתה מדבר על צמיג 32' צר, הווה אומר 235/85/16.
עמידות מכלולים: אין בעיה של עמידות מכלולים עם מידת צמיגים כזו. הבלאי מהיר יותר בחלקים הנשחקים (מיסבים), אך קצב השחיקה איננו כזה שמטריד. משום שאני לא ידעתי מה יקרה עם צמיג כזה אני בדקתי את הדברים האלו על בסיס כמעט יומי בתחילה, שבועי לאחר מכן. בסופו של דבר החלפתי מיסב פעם אחת בשנתיים (או שלוש, מי זוכר) שנסעתי עם 32 – וגם זה בגלל שהייתי אידיוט ונכנסתי במכשול בזווית גרועה במהירות. כן הייתי צריך לחזק את המיסבים הקדמיים תכופות (פעם בחודשיים-שלושה, אם אני זוכר נכון). בית הסרן, הציריות ונועלי הטבור הקדמיים לא הראו שום סימן שלילי בכל התקופה אצלי. כאן יש לציין שאני משתדל להיות נהג שקול וככזה, אינני נוהג "לרסק" את הרכב לתוך מכשול. כן טיילנו במספיק מקומות שדרשו גם המון גז כדי לעבור, אבל לא השתוללויות.
מערכת ההיגוי הייתה נוחה להפתיע. לא היה קל במיוחד לסובב את ההגה, אבל גם לא קשה; לא משהו ששווה התייחסות. מערכת ההיגוי לא הראתה שום סימן של שחיקה מואצת אצלי. בכל חמש השנים שהרכב היה אצלי, החלפתי 4 קינגפינים – 2 מתוכם עם קניית הרכב, פחות או יותר. מוט השפור והדראג לינק מעולם לא קיבלו שום טיפול אצלי שאני זוכר, בכלל כך החלפת תפוחים. את זרוע הפיטמן החלפתי למונמכת.
בלימה: כדאי להכניס הידרובוסט. שים הגה כוח וחבר את המערכות במקביל. הבלמים המקוריים כן עוצרים את הרכב גם עם 32, גם בירידות ארוכות, אבל בשום שלב לא עשיתי בדיקת FADE מסודרת לרכב ולכן אינני ממליץ על השארת מערכת הבלימה המקורית. לא לשחק עם זה.
אם אתה הולך על שינוי כזה, אתה לא תפסיק לבלות מתחת לרכב. אתה תמיד צריך לבדוק את המצב של המכלולים, תמיד להיות עם אצבע על הדופק. אני חושב שזו אחריות אישית מינימאלית להיכנס מתחת לאוטו פעם בשבוע ולבדוק את מערכות ההיגוי, מצב המיסבים (נענוע גלגל), לחפש סדקים וכו'. זה לוקח 10 דקות או פחות וזה המינימום האחראי לעשות לרכב עם שינויים כאלו.
המרכב שלך יסבול ממערכת מתלים עם מהלך מתלה גדול. סדקים באזור השמשה בקדמית, שהם מחלה מוכרת של סמוראי ממילא, הופכים להיות סטנדרט – כל הצלבה גדולה ויש סדק. לא נורא, אבל צריך להבין שבלי חיזוק שלדה זה לא יפסיק לקרות.
ניהוג: מראש סמוראי הוא רכב לא נעים לנהיגה. עם צמיגים 32 ומערכת מתלים נורמאלית הוא יהפוך להיות הרבה יותר נוח, אבל הרבה פחות נהיג. כמות הריכוז שתידרש להפעיל בנהיגה תעלה כי הרכב ישייט יותר, כי אתה רוצה לשמור יותר מרחק, כי אתה צריך לתכנן נסיעה עוד 100-200 מטר קדימה יותר ממה שאתה מתכנן היום. בסוף זה מה ששבר אותי, אבל אני נסעתי ברכב כל יום 60-70 ק"מ בעליות וירידות.
יחסי ההעברה: לדעתי שים בטרנספר, סגור עניין. לדעתי לא כדאי להוריד יחסי העברה בסרנים אלא אם אתה מחליף סרנים. לי הייתה הפחתה מינימאלית ל-3.9 כי קיבלתי חינם, אצלך הרכב מגיע ככה. ההפחתה מחלישה את הקורונה והפיניון וממילא היא לא כל כך משמעותית. המהירות הסופית היא לא שיקול, אפשר להיכנס לנושא של איך בוחרים יחסי העברה כדי להתאים למהירות רכב בשרשור אחר, ל-100 אתה תגיע וגם ל-110 בלי לקרוע את הרכב.
הכי חשוב זה למה. יש רק סיבה אחת שמצדיקה את זה, לדעתי, והיא כי אתה רוצה לעבור את התהליך. מכל בחינה הגיונית עדיף לך לקנות רכב אחר שעונה לדרישותיך, אלא אם הדרישות שלך כוללות תהליך ואז... נו... ברוך הבא למועדון האידיוטים עם החיוך הנצחי.
GodsFather
24-10-10, 13:48
הכי חשוב זה למה. יש רק סיבה אחת שמצדיקה את זה, לדעתי, והיא כי אתה רוצה לעבור את התהליך. מכל בחינה הגיונית עדיף לך לקנות רכב אחר שעונה לדרישותיך, אלא אם הדרישות שלך כוללות תהליך ואז... נו... ברוך הבא למועדון האידיוטים עם החיוך הנצחי.
יותר מהכל.
אורי, צמיגי 32" על סמוראי..?
כן, זה אפשרי- אבל אתה באמת רואה את עצמך חי ככה ברכב יומיומי?
לנושא השאלה עצמה:
הפחתה בטרנספר עושה את העבודה. לשמחתנו יש מגוון של אופציות וקיטים- ויש הרבה חבר'ה שנוסעים ככה.
לא יודע אם יש הצדקה לגעת בסרן עצמו.
אני יכול להעיד מנסיוני האישי- קיט 4.16 וצמיגים 215 עשו עבודה נהדרת.
גם בקטעים טכניים שנחשבים קשים.
אני יכול להציע לך לנסות לקבל סיבוב על הסמוראי הישן שלי (סגור 97 דומה לשלך)
כדי להבין מה הכלי יכול ולא יכול לעשות. ומה ההרגשה בזמן נהיגה.
אדגיש שלא רדפתי אחרי מסלולים טכניים קיצוניים, אלא טיילתי למען הטיול ואם היו אתגרים בדרך הג'יפ התמודד איתם יפה.
אני מצאתי ש 215 עם 4.16 היה לא נעים בכביש- ולכן רציתי לעלות ל 235. (פינוק נטו!)
מהמעט שנסעתי ככה זה היה שיפור נחמד ומתבקש.
אישית הרגשתי ש 4.16 מספיק, ברוב המכריע של הנסיעות הטכניות הייתי מתחיל ב2 LOW כי הראשון היה נמוך מאוד.
אבל זה כאמור מאוד תלוי איזו עבירות ואיזו התנהגות רכב אתה מצפה לעשות.
אל תשכח, שלעבור מתצורה מקורית של טרנספר שרשרת וצמיגים 205
לתצורת של ייחס 6.5 על צמיג 32" זה לעבור מהבריכה של התינוקות לאוקינוס בקפיצה... זה פשוט לא אותו הרכב!
יתכן ולא תאהב את התוצאה הסופית.
בכל מקרה אפשר להתחיל לאט ולבנות דבר-דבר ולא לעשות את השדרוג במכה.
ולנושא הרהורי הלב:
כמו שהציע אמיר- שב עם עצמך, עם דף, ותעשה "רשימת קניות" של המפלץ שאתה רוצה לבנות.
ליד תתחיל לשבץ מחירים. ותחשוב אם אתה מוכן להיכנס לזה או לא.
תחשוב עם עצמך- כמה שנים עוד תישאר עם הסמוראי?
ועד מתי הסמוראי באמת יוכל לשמש אותך?
מעל כל זה- צא מנקודת ההנחה שכשתמכור- תקבל מחירון- גם אם האוטו יהיה מצופה בזהב.
אני לא כותב את זה בגלל שאני רוצה לרפות את ידיך- להיפך!
אני רוצה מאוד-מאוד שמישהו ירים כאן פרוייקט שכולנו נוכל לרייר עליו.
וסמוראי הוא אחד הכלים שעוד מאפשרים את זה בעלות שפויה.
להסתובב ביומיום עם סמוראי על צמיגים 32" עם ייחסי העברה מפחתים - לדעתי חוויה לא נוחה.
בנוסף, תגלה שהאוטו מתחיל לשתות בנזין כמו גמל, ואמינותו לאט לאט יורדת.
פיזית, סמוראי הוא רכב קטנטן ולא נוח - בהגדרה.
ויש גבול כמה שנים נוכל לחיות איתו כרכב יומיומי.
ואם הוא לא רכב יומיומי- לדעתי בכלל אין לו יתרון כלשהו על ג'יפים אחרים, עתירי כוחות סוס נוחים יותר ושופעי מקום.
ולמרות כל האמור כאן- כל התחביב הזה מראש לא הגיוני.
וככזה- צריך לעבוד עם הלב ולא רק עם הראש....
ובכל מקרה, אם תזדקק לכתף רק תגיד!
...בנוסף, תגלה שהאוטו מתחיל לשתות בנזין כמו גמל....
צריכת הדלק הייתה, למיטב זכרוני, כ-1:9 או 1:8.
נדב, מה הקשר בין קיקר3 למה שהבחור רוצה ? זה סמוראי קצר, גם ככה אין שם מקום לגרב ברכבת כוח הזו, אז להוסיף עוד טרנספר ?
אם אני לא טועה, הקיקר נכנס בין המנוע לטראנספר של הסמוראי בלי לשנות את מיקום הטראנספר של הסמוראי, אז אין משמעות למקום ולזה שמדובר בסמוראי קצר (למעט הידית הנוספת כמובן)
סרן חי לויטארה ? בארץ ? מאיפה הבאת את היציאה הזאת ??? לא נראה לך שאני מספיק מושקע כבר, היית חייב להעלות את זה ???
(גילוי נאות: יש לנגב היטב את הריר לפני קריאת הודעה זו)
ראשית, אני בעד. שלא יהיו שום אי הבנות בנושא, לטעמי האישי התהליך, העבודה והתוצאה מצדיקים עצמם מעל ומעבר. סוף כל סוף מישהו מבין אותי. כעת כשזה ברור, אני אתן את דעתי האישית לגבי חלק מהנושאים שהועלו. ההנחה שלי היא שאתה מדבר על צמיג 32' צר, הווה אומר 235/85/16.
בפנטזיה שלי אני דווקא רואה את הסמו שלי משנה צורה לדיפנדר 70, עם צמיג כזה:
http://www.expeditionexchange.com/michelin/DCP_1154.jpg
לדעתי המישלין באותו רוחב כמו המקור (205).
.................
בלימה: כדאי להכניס הידרובוסט. שים הגה כוח וחבר את המערכות במקביל. הבלמים המקוריים כן עוצרים את הרכב גם עם 32, גם בירידות ארוכות, אבל בשום שלב לא עשיתי בדיקת FADE מסודרת לרכב ולכן אינני ממליץ על השארת מערכת הבלימה המקורית. לא לשחק עם זה.
אם אתה הולך על שינוי כזה, אתה לא תפסיק לבלות מתחת לרכב. אתה תמיד צריך לבדוק את המצב של המכלולים, תמיד להיות עם אצבע על הדופק. אני חושב שזו אחריות אישית מינימאלית להיכנס מתחת לאוטו פעם בשבוע ולבדוק את מערכות ההיגוי, מצב המיסבים (נענוע גלגל), לחפש סדקים וכו'. זה לוקח 10 דקות או פחות וזה המינימום האחראי לעשות לרכב עם שינויים כאלו. (גם היום אני ככה..)
המרכב שלך יסבול ממערכת מתלים עם מהלך מתלה גדול. סדקים באזור השמשה בקדמית, שהם מחלה מוכרת של סמוראי ממילא, הופכים להיות סטנדרט – כל הצלבה גדולה ויש סדק. לא נורא, אבל צריך להבין שבלי חיזוק שלדה זה לא יפסיק לקרות. (אני לא מתכנן בתור התחלה לגעת במערכת המתלים יותר מסט קפיצים בולמים, השתעשעתי יותר עם המחשבה של קיצוץ הבתי גלגל והלבשת כנפונים מנופחים כמו שהיו לקומבינה)
http://www.youtube.com/watch?v=FiyCRI3AGMQ&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=FiyCRI3AGMQ&feature=related)
אגב, אתה מצליח לזהות איזו מידת גלגל יש על הרכב?
ניהוג: מראש סמוראי הוא רכב לא נעים לנהיגה. עם צמיגים 32 ומערכת מתלים נורמאלית הוא יהפוך להיות הרבה יותר נוח, אבל הרבה פחות נהיג. (למה?)כמות הריכוז שתידרש להפעיל בנהיגה תעלה כי הרכב ישייט יותר (למה?) כי אתה רוצה לשמור יותר מרחק, כי אתה צריך לתכנן נסיעה עוד 100-200 מטר קדימה יותר ממה שאתה מתכנן היום. בסוף זה מה ששבר אותי, אבל אני נסעתי ברכב כל יום 60-70 ק"מ בעליות וירידות.
יחסי ההעברה: לדעתי שים בטרנספר, סגור עניין. לדעתי לא כדאי להוריד יחסי העברה בסרנים אלא אם אתה מחליף סרנים. לי הייתה הפחתה מינימאלית ל-3.9 כי קיבלתי חינם, אצלך הרכב מגיע ככה. ההפחתה מחלישה את הקורונה והפיניון וממילא היא לא כל כך משמעותית. המהירות הסופית היא לא שיקול, אפשר להיכנס לנושא של איך בוחרים יחסי העברה כדי להתאים למהירות רכב בשרשור אחר, ל-100 אתה תגיע וגם ל-110 בלי לקרוע את הרכב.
הכי חשוב זה למה. יש רק סיבה אחת שמצדיקה את זה, לדעתי, והיא כי אתה רוצה לעבור את התהליך. מכל בחינה הגיונית עדיף לך לקנות רכב אחר שעונה לדרישותיך, אלא אם הדרישות שלך כוללות תהליך ואז... נו... ברוך הבא למועדון האידיוטים עם החיוך הנצחי.
לא שמת לב?
ישבתי לידך בספסל, עם ערימה של ברזלים ובלי מנוע, הרבה זמן.
ואני לא מבין מי מחפש היגיון באהבה?!
כמו שאמרת, התהליך, האתגר, הלמידה בדרך, הרכב בפני עצמו, ההנאה.. עושה לי את זה.
נו בחייך בחרנו תחביב יקר ולא הגיוני, מה יש לי להצתדק בדיון על גבי "פורום הארדקור ישראלי" אני צריך לבזבז אותיות?!
אורי, 2 דיפרנציאלים של ג'ימני יעלו לפחות כמו טרנספר +יחסי העברה.
וואלה, כמה כסף?
ובנוסף,ההבדל ביחס ההעברה ממש לא יאפשר לך פתאום זחילה עם צמיגים גדולים.
לא חיפשתי זחילה.. דיברתי על הילוך נמוך סביר, וגבוה שמאפשר התניידות יומ-יומית.
מורי, אולי אתה תוכל לענות לי, בכמה אחוזים תשתפר הסחיבה עם ה4.10 לעומת ה-3.9 הקיימים בדפרנציאלים שלי?
בקיצור-טרנספר !
נשקל עדיין ברצינות,
נ.ב.-דבר איתי.יתכן ויש לי הצעה מעניינת עבורך...:rolleyes:
כמו שתוכל לראות אני בהחלט אשקול אותה. :roll:
אורי, צמיגי 32" על סמוראי..?
כן, זה אפשרי- אבל אתה באמת רואה את עצמך חי ככה ברכב יומיומי?
למה לא? אם הרכב יהיה נוח יותר ועביר יותר.. הדלק זניח..
לנושא השאלה עצמה:
הפחתה בטרנספר עושה את העבודה. לשמחתנו יש מגוון של אופציות וקיטים- ויש הרבה חבר'ה שנוסעים ככה.
לא יודע אם יש הצדקה לגעת בסרן עצמו. (אנחנו כבר נוגעים בו אם לא שמת לב)
אני יכול להעיד מנסיוני האישי- קיט 4.16 וצמיגים 215 עשו עבודה נהדרת.
גם בקטעים טכניים שנחשבים קשים.
אני יכול להציע לך לנסות לקבל סיבוב על הסמוראי הישן שלי (סגור 97 דומה לשלך)
כדי להבין מה הכלי יכול ולא יכול לעשות. ומה ההרגשה בזמן נהיגה.
(הייתי שמח!!!)
אדגיש שלא רדפתי אחרי מסלולים טכניים קיצוניים, אלא טיילתי למען הטיול ואם היו אתגרים בדרך הג'יפ התמודד איתם יפה.
אני מצאתי ש 215 עם 4.16 היה לא נעים בכביש- ולכן רציתי לעלות ל 235. (פינוק נטו!)
מהמעט שנסעתי ככה זה היה שיפור נחמד ומתבקש. (תהייה בטוח שעם 235 גם רעש המנוע אך גם השיכוח ישתפר)
אישית הרגשתי ש 4.16 מספיק, ברוב המכריע של הנסיעות הטכניות הייתי מתחיל ב2 LOW כי הראשון היה נמוך מאוד.
אבל זה כאמור מאוד תלוי איזו עבירות ואיזו התנהגות רכב אתה מצפה לעשות.
אל תשכח, שלעבור מתצורה מקורית של טרנספר שרשרת וצמיגים 205
לתצורת של ייחס 6.5 על צמיג 32" זה לעבור מהבריכה של התינוקות לאוקינוס בקפיצה... זה פשוט לא אותו הרכב!
יתכן ולא תאהב את התוצאה הסופית.
מה אני נראה לך ג'סי ג'יימס?!
כבר הדגשתי שהתוצאה הסופית מיועדת להיות על 32".. עוד 2-3שנים, סתם פנטזיה .. לא יודע.
כרגע, בגלל שהסרנקים ירדו לתיקון, אני רוצה לקפוץ על ההזדמנות ולקצר תהליכים בדרך ל-235 במינימום כסף, ואם אפשר ישרת את היעד הסופי ב-32".
בכל מקרה אפשר להתחיל לאט ולבנות דבר-דבר ולא לעשות את השדרוג במכה.
ברור! תגיד, לא קראת את ההודעה הראשונה עומרי??
ולנושא הרהורי הלב:
כמו שהציע אמיר- שב עם עצמך, עם דף, ותעשה "רשימת קניות" של המפלץ שאתה רוצה לבנות.
ליד תתחיל לשבץ מחירים. ותחשוב אם אתה מוכן להיכנס לזה או לא.
תחשוב עם עצמך- כמה שנים עוד תישאר עם הסמוראי? (לא רואה סיבה להחליף, האמת)
ועד מתי הסמוראי באמת יוכל לשמש אותך?
מעל כל זה- צא מנקודת ההנחה שכשתמכור- תקבל מחירון- גם אם האוטו יהיה מצופה בזהב.
אני לא כותב את זה בגלל שאני רוצה לרפות את ידיך- להיפך!
אני רוצה מאוד-מאוד שמישהו ירים כאן פרוייקט שכולנו נוכל לרייר עליו.
וסמוראי הוא אחד הכלים שעוד מאפשרים את זה בעלות שפויה.
להסתובב ביומיום עם סמוראי על צמיגים 32" עם ייחסי העברה מפחתים - לדעתי חוויה לא נוחה.
בנוסף, תגלה שהאוטו מתחיל לשתות בנזין כמו גמל, ואמינותו לאט לאט יורדת.
פיזית, סמוראי הוא רכב קטנטן ולא נוח - בהגדרה. (אני מוכן לחיות עם זה)
ויש גבול כמה שנים נוכל לחיות איתו כרכב יומיומי.
ואם הוא לא רכב יומיומי- לדעתי בכלל אין לו יתרון כלשהו על ג'יפים אחרים, עתירי כוחות סוס נוחים יותר ושופעי מקום.
ולמרות כל האמור כאן- כל התחביב הזה מראש לא הגיוני.
וככזה- צריך לעבוד עם הלב ולא רק עם הראש....
ובכל מקרה, אם תזדקק לכתף רק תגיד!
כתפיים ברוך השם יש לי,אני צריך כסף, יש לך לתת? :grin:
תודה אחי!
הצמיגים שאתה רואה בתמונה של הדיפנדר הם 7.5-16 מישלין XZL, רוחב של 190.5 מ"מ (בהמרה), קוטר של 31' (שוב, המרה). אכן בחירה טובה לסמוראי, מה גם שלדעתי הדגם הזה מעולה.
נו בחייך בחרנו תחביב יקר ולא הגיוני, מה יש לי להצתדק בדיון על גבי "פורום הארדקור ישראלי" אני צריך לבזבז אותיות?!
אתה לא צריך להצתדק, והשאלות היו מיותרות.
אתה מוקף אידיוטים כמוך, אל דאגה. ההיגיון לא נכנס לכאן. הגרעין הקשה - כן.
e-Pit@m כתב: מורי, אולי אתה תוכל לענות לי, בכמה אחוזים תשתפר הסחיבה עם ה4.10 לעומת ה-3.9 הקיימים בדפרנציאלים שלי?
באיזור 6% הפחתה.
הצמיגים שאתה רואה בתמונה של הדיפנדר הם 7.5-16 מישלין XZL, רוחב של 190.5 מ"מ (בהמרה), קוטר של 31' (שוב, המרה). אכן בחירה טובה לסמוראי, מה גם שלדעתי הדגם הזה מעולה.
אחרי שהסכמנו על נושא אחד, אולי תחזור אחורה ותענה, לפחות על חלק מהשאלות..
לגבי הניהוג?
שאלות נוספות לכל המוהנדסים שנוספו לדיון, (אהלן שקדי!).
מי יכול לכמת לי באחוזים את אחוזי ההפחתה במקרים הבאים.
עם 3.9 בסרנים (מצב נוכחי), עם טרנספר 1300גלג"ש, עם טרנספר 1000?
האם יהיה סביר לנסוע ביום-יום ולטיולים עם 235 וטרנספר 1000 לבינתיים?
האם מישהו עם מסולסל עשה את ההסבה לטרנספר גלג"ש בעצמו ויכול להעיד על השינויים הנדרשים?
אם זה לטרנספר 1000, ואם זה לטרנספר גלג"ש1300 עם קיט הפחתה.
והנה, קצת מללה לנד..
http://www.youtube.com/watch?v=W29HHXaHL90&NR=1
אורי, המחשבון הזה יעזור לך:
http://www.lepayne.com/gears.html
אורי, המחשבון הזה יעזור לך:
http://www.lepayne.com/gears.html
מאיפה אני ממציא את היחסי העברה בטרנספרים מכל השנים? בנמוך ובגבוה?
הנתונים הדיפולטיים במחשבון זה ה-1300.
ה-LOW ב-1000 זה 2.6, את ה-HIGH אני לא זוכר.
מאיפה אני ממציא את היחסי העברה בטרנספרים מכל השנים? בנמוך ובגבוה?
בכתבה הזו של אלון יש טבלה, שם תמצא את הנתונים.
http://jeepolog.com/151.html
לגבי טרנספר 1000 כמו שאמרו
low 2.6 ב high אין הפחתה ולכן יחס של 1
אישית, אני לא רואה סיבה להתקין טרנספר 1000 במיוחד שמדובר בצמיגים גדולים כמו שאתה מתכנן,
הרכב יהיה אנמי.
למרות שבמקרה שלך העלות מפתה (כי לא צריך לקנות גם טרנספר וגם קיט).
אבל אל תתפתה לבינוניות.
שלומי
GodsFather
25-10-10, 04:49
אין בעיה לחיות עם 32" , למי ששאל. רק צריך להכין את הרכב לזה. יש כאלה בארץ.
להשקיע בטרנספר 1000 זו טעות. רק אם נפל לך לידיים אחד, דיינו. ההפחתה כ13% HI וLO. זה נחמד מאד עד 215. ואפשר בהחלט לטייל איתו גם ב235 אבל לא לעשות עבירות טובה ברגוע.
235 יעבוד מעולה עם 4.16 אבל אם תרצה לעלות ל32" לצורך העניין, אז תצטרך להפחית בביצים במקום לקנות טרנספר חדש. למרות ש.... אולי תחליט שאתה כן רוצה איטי יותר ואז תמכור את ה4.16 במחיר שיכסה לך עלויות של התקנה של 6.54/4. בכל מקרה, אם הסתכלת בלינק שהעליתי, השוס לא כזה יקר. יצא לך לנסוע ברכב עם 235 וקיט הפחתה נורמלי או קיצוני ?
אני עדיין טוען, ואני לא היחיד, שצריך לפזר את העומסים לכל אורך רכבת הכוח, ולכן צריך להשקיע גם ביחסי העברה בביצים. אפילו שמספרית ה6.54/4 או 5.14 יעשו את העבודה טוב.
מעבר לגודל הגלגל, יש גם משקל לגלגל, לכל 4 הגלגלים וגם לספייר. קח בחשבון. זה משהו שהקיט לא תמיד יכול לעזור בו, אגב עוד סיבה לשפר מערכת בלמים. בנוסף לכך, הנתונים היבשים שמופיעים באתרים יוצאים מנקודת הנחה ששאר הרכב במצב של כמעט "מפעל" וזה גם לא מדויק למצב הקיים. לכן יש עוד סיבה לקחת קיט קצת יותר "נמוך" ובכך לפצות על אי-יכולת המנוע.
אגב, אלון_ק , לזה גם התכוונתי בעמידות מכלולים - לעקם סרן בגלל מומנטים ומשקל שלא תוכנן לכך. קפיצה אפילו "רגועה" ולא מתוכננת יכולה להסב הרבה נזק ולכן צריך לחזק את בית הסרן עצמו.
לגבי המחשבות להישאר עם הסמוראי - זו נאיביות גרידא. ואספר את הצד שלי בעניין הזה, אפילו שאני חושש שזה מסית את הדיון...
גם אני תכננתי להשאר עם הסמוראי לנצח, אני לא צוחק. אני כן ישבתי עם דף ועט וכתבתי כמה אני הולך להשקיע בו וכמה השקעתי ואכן במשך כשנה וקצת נהניתי מההשקעה המצטברת הזו שהייתה בתוך כל 5 שנות הבעלות עליו, אבל מה לעשות שאת ההזדמנות של הקריירה שלי לא תכננתי בדף הזה כי אי אפשר לדעת לאן החיים לוקחים אותך... אז מכרתי במחיר נמוך מאד (לא הפסדתי הרבה ולמעשה זה מחיר שהתכוננתי אליו גם כן בדף הזה שכתבתי) אבל אין ספק ששפיות לא הייתה שם.
ואני מחכה ליום שאחזור לארץ כדי לבנות את הפרויקט הבא שלי.
אגב, יש לי מזל גדול שגם זוגתי שתחיה אוהבת את החיידק הזה, אחרת הייתי צריך לרשום גם אותה בדף הזה...
נדב - אתה צודק, התבלבלתי עם תיבה אחרת, מצטער. אבל בכל מקרה, המוצר לא מתאים לבחור כל עוד הוא בוחר לא לשפר יחסים בביצים.
בכתבה הזו של אלון יש טבלה, שם תמצא את הנתונים.
http://jeepolog.com/151.html
לגבי טרנספר 1000 כמו שאמרו
low 2.6 ב high אין הפחתה ולכן יחס של 1
אישית, אני לא רואה סיבה להתקין טרנספר 1000 במיוחד שמדובר בצמיגים גדולים כמו שאתה מתכנן,
הרכב יהיה אנמי.
למרות שבמקרה שלך העלות מפתה (כי לא צריך לקנות גם טרנספר וגם קיט).
אבל אל תתפתה לבינוניות.
שלומי
אני כמעט בטוח שמה נכנס זה לא בדיוק מה שיוצא ב-high, אני טועה?
מישהו עשה את ההסבה מטרנספר שרשרת לטרנספר גלג"ש?
אצלי הוחלף טרנספר משרשרת לגג"ש.
בתחילה החלפתי לטרנספר 1000 - ולא הייתי מרוצה! זו היתה טעות מטופשת של טירון!
ואז היתה לי הזדמנות והבאתי 4.16.
אל תחליף לטרנספר 1000- פשוט אל !!
הכוכב הכחול
26-10-10, 04:01
1000 + 215 = נסיעה נעימה
1000 + 235 = עגלה!
4.16 +235 = נסיעה נעימה שוב פעם.
אם אתה רוצה 235 ומעלה,
אין לך מה לחפש עם טרנספר 1000
לך על קיט.
לגבי הניהוג?
בזמן נהיגה אתה מתרכז (אמור, בכל אופן) במספר לא מבוטל של גורמים עליהם ניתן למנות שליטה ברכב שלך, תכנון נסיעה, מקרים ותגובות למתרחש סביבך וכיוצא באלו. יכולת הריכוז הזו היא קריטית לסיכוי שלך להגיע בשלום ליעדך. יש מספר גורמים שמשפיעים על יכולת הריכוז, כמו רעש; סע ברכב רועש נסיעה ארוכה ותראה כמה עייף אתה יוצא בהשוואה לרכב שקט. סמוראי הוא רכב רועש.
ככל שתוסיף גורמים מקשים כך תפגע ביכולת שלך להתרכז לאורך זמן. במקרה דנן, אתה מעלה את סף השליטה הנדרש כדי לנהוג ברכב, הווה אומר אתה מעלה את כמות הריכוז שאתה צריך להשקיע בזה - על חשבון יכולת ריכוז לאורך זמן.
אורי, צמיגי 32" על סמוראי..?
אני יכול להציע לך לנסות לקבל סיבוב על הסמוראי הישן שלי (סגור 97 דומה לשלך)
כדי להבין מה הכלי יכול ולא יכול לעשות. ומה ההרגשה בזמן נהיגה.
עומרי!!!
סה"כ זה יפה שאתה מציע לאנשים סיבובים על האוטו שלי ;)
ואני חושב שבסכום הזה תמכור את הסמוראי, תקנה דיפנדר קצר, תשתיל בו מנוע 1300 וגמרנו....
והתרומה האמיתית היחידה שלי לדיון בינתיים, היא שעל הדיפנדר שבתמונה, יש מצב שמורכבים 205R16 שהגיעו בחלק מהמקומות בעולם בחלק מהדגמים. (למשל דגם אנגליה, בחלק מהסוגים, למי שזה אומר לו משהו)
זה לא 32, זה יותר לכיוון ה 31.
אסף.
אני יודע שזה קצת סוטה ומהדיון אבל , למשהו יש נסיון עם ה205 /31 ? או משהו אלון ?
אסף, אתה תוביל אותי לריגרסיה בסוף. למה אתה משבית שמחות?
זה הצמיג הסטנדרטי איתו נמכר הדיפנדר היום בארץ.
ואכן כמו שסוזי אמר, הצמיג נמדד והמידה היא 31.1". (אגב, הרוחב הוא 195).
בנוסף, נאמר לי שהצמיג עמיד מאוד, ומתנהג יפה מאוד בבוץ.
אגב, למישהו יש ג'אנטים של גרנד ויטרע (16") למכירה?
עידכונים: בחזרה לקרקע. :mad:
בינתיים הוחלט ללכת על הגירסה השפויה, 1000+235.
גם אם זה לא אופטימלי, זה שינוי לטובה ב-low לעומת עם טרנספר שרשרת מקורי ו-205.
בגלגול הבא כנראה יהיה קיט הפחתה וגלגלים 31".
כרגע עוד לומד על השינויים הנדרשים במעבר מטרנספר שרשרת לגלג"ש במסולסלים.
אם יש למשהו מידע לתרום על ביצוע ההסבה אני אשמח לשמוע.
תודה לכל המגיבים והעוזרים..
בינתיים הוחלט ללכת על הגירסה השפויה, 1000+235.
לדעתי האישית ומנסיוני- אתה עושה טעות. טעות. טעות. טעות.
אתה שופך כסף לחינם.
אני נסעתי עם 215 וטרנספר 1000
התוצאה היתה עלובה. וזו היתה ההוצאה הכי פחות טובה שלי על הסמוראי.
עם 235 וטרנספר 1000 ב HI אתה תהייה בעגלה.
ובLOW אתה לא תרגיש שינוי מהמצב המקורי שלך כיום.
אז מה עשינו בזה?? תישאר במצב הנוכחי ואל תגדיל צמיגים.
תחסוך עוד קצת. ואז תתקדם. כמו שצריך לא כמו תפרן.
אם אתה עולה ל 235, 4.16 יתן לך אחלה שילוב בכביש כרכב יומיומי ובשטח.
גם עם 215 ו 4.16 התוצאה סבירה בכביש וטוב מאוד בשטח.
לדעתי, 31 זה נחמד, אבל לא בסמוראי יומיומי שאמור לשרוד ולשרת אותך (ולא אתה אותו).
שורה תחתונה, אני במצבך - 4.16 או כלום.
אבל ברור לי שלא תמיד עובדים עם הראש..... :)
GodsFather
11-11-10, 03:54
בינתיים הוחלט ללכת על הגירסה השפויה, 1000+235.
גם אם זה לא אופטימלי, זה שינוי לטובה ב-low לעומת עם טרנספר שרשרת מקורי ו-205.
מה שפוי בזה בדיוק ? אלא אם אתה פשוט רוצה להקל על חשבון הבנק שלך.
אם אפשר לשאול את העלויות שלך במעבר מטרנספר שרשרת לטרנספר 1000 ?
בסה"כ, אפשר לא להתערב בנושא הזה ולתת לך ללמוד על בשרך, אבל באמת באמת שזו תהיה טעות מצידך לעשות צעד כזה.
בסה"כ, אפשר לא להתערב בנושא הזה ולתת לך ללמוד על בשרך, אבל באמת באמת שזו תהיה טעות מצידך לעשות צעד כזה.
מסכים עם כול מילה
מה שפוי בזה בדיוק ? אלא אם אתה פשוט רוצה להקל על חשבון הבנק שלך.
.
אני חושב שמדובר בפתרון נכון עבור מי שרוצה לעשות את המעבר בשלבים (כלכלית כמובן)
אתה מקבל את התיקון הרצוי בכביש (בדיוק כמו ב-4.16),הנמכה מסוימת ב-LOW ,וכשיגיע הרגע הקיט ימצא את דרכו פנימה לתוך התיבה...(שים לב שלא בכל טרנספר 1000 ניתן לשתול קיט)
מורי
GodsFather
11-11-10, 09:11
מורי, מתאפקים עוד חודש חודשיים וגומרים את הפרויקט באיבחה אחת. במקום פעמיים להוריד טרנספר ולפתוח אותו וכו וכו.
אלא כמובן אם יש הכל מוכן במחסן וזה לא עולה כסף או אם נהנים מעצם הפרויקט עצמו.
מה שפוי בזה בדיוק ? אלא אם אתה פשוט רוצה להקל על חשבון הבנק שלך.
אם אפשר לשאול את העלויות שלך במעבר מטרנספר שרשרת לטרנספר 1000 ?
בסה"כ, אפשר לא להתערב בנושא הזה ולתת לך ללמוד על בשרך, אבל באמת באמת שזו תהיה טעות מצידך לעשות צעד כזה.
כן, בין השאר גם להקל על חשבון הבנק שלי.
העלויות כרוכות ב-1,500ש"ח אחרי זיכוי על הטרנספר שרשרת שלי.
לקייס חיצוני של 1,300סמ"ק, עם יחסי העברה בפנים של 1000סמ"ק, כמובן לאחר שיפוץ מלא.
אני בטוח שיש עלויות נוספות.. אותן אני כנראה אדע לאחר שאמקם את הטרנספר במקום.
נראה שאין פה לחבר'ה יותר מידי ניסיון או רצון לחשוף את ההסבה מטרנספר שרשרת לגלג"ש.
לדעתי האישית ומנסיוני- אתה עושה טעות. טעות. טעות. טעות.
אתה שופך כסף לחינם.
אני נסעתי עם 215 וטרנספר 1000
התוצאה היתה עלובה. וזו היתה ההוצאה הכי פחות טובה שלי על הסמוראי.
עם 235 וטרנספר 1000 ב HI אתה תהייה בעגלה.
ובLOW אתה לא תרגיש שינוי מהמצב המקורי שלך כיום.
אז מה עשינו בזה?? תישאר במצב הנוכחי ואל תגדיל צמיגים.
תחסוך עוד קצת. ואז תתקדם. כמו שצריך לא כמו תפרן.
אם אתה עולה ל 235, 4.16 יתן לך אחלה שילוב בכביש כרכב יומיומי ובשטח.
גם עם 215 ו 4.16 התוצאה סבירה בכביש וטוב מאוד בשטח.
לדעתי, 31 זה נחמד, אבל לא בסמוראי יומיומי שאמור לשרוד ולשרת אותך (ולא אתה אותו).
שורה תחתונה, אני במצבך - 4.16 או כלום.
אבל ברור לי שלא תמיד עובדים עם הראש..... :)
אני לא מבין אותך עומרי,
הרי אמרתי ש-31", יורד מהפרק כרגע.
אם ההפחתה ב-high זהה ל-4.16, אז למה שהאוטו יהיה עגלה עם 235 בכביש?!?
האמת עומרי שדווקא שהדיון הנ"ל שלך: עם טרנספר 1000 וצמיג 215, היה לך לאט מידי..
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=37040 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=37040)
הכריע את ההחלטה.
בכלל,
כשאתה אומר עגלה .. זה לא תורם שום מידע מועיל.
או כשאתה אומר תוצאה עלובה, למה את מתכוון?
לכך שעם טרנספר 1000 ו-215, המנוע צרח על הכביש? זה ברור, אבל בשטח טכני היה לך הילוך כוח סביר ביותר, לא?
אם אני יכול להתנייד בנינוחות עם 235 בעיר, ולהפיק שיפור מסויים (גם אם לא אופטימלי כמו קיט) ב-low עם 235, לעומת טרנספר שרשרת וגלגל 205, זה מספק לבינתיים.
יש הרבה דברים שנעשים במקביל והקיט כבד עלי.
מעבר להסבה הנדרשת לטרנספר גלג"ש.
מתלים, חיזוקי סרנים ותושבות בולמים על השילדה שהתייאשו.
צמיגים, הכנסה לרישיון.
אני רוצה גם לטפל בנושא הפגושים וזיווד פנימי ברכב..
לא דיברתי על כך שהמנוע שלי גוסס..
יקח לי בערך 4-5חודשים להזיז את הרכב גם ככה, אני לא ממהר.
יש הרבה הוצאות גם ככה.
שים לב שלא בכל טרנספר 1000 ניתן לשתול קיט)
מורי
שים לב אתה! :p
לי זה ברור לחלוטין.
הי, בסופו של יום מה ההבדלים בעליות בין קיט 4.16 להחלפה כמו שאתה מעוניין בה (טרנספר 1000)
אני יודע שיש אלטרנטיבה אצל זוקי פרו, כמה הם רוצים?
GodsFather
12-11-10, 04:10
אם זה המצב, אז תתחיל בטרנספר 1000 ללא השינוי ל235. תראה אם מוצא חן בעינייך ולפחות תחסוך את עניין הרשיון בעוד כמה שבועות/חודשים ואז אולי תוכל כבר לשלב 4.16 עם ה235 כי יהיו לך עוד כמה גרושים או תיפול על הזדמנות לייבא את הקיט מחו"ל.
אם יהיה לך איטי מידי כבר ב1000, תעבור ל235.
כל ההשוואות ל"עגלות" או "לא סוחב" הן בהתאם גם לאופי הנהיגה וכן לעומס שיש על הרכב ביום יום מעבר לנהג עצמו. מעבר לזה, הפחתה של 13 אחוז היא די פשוטה לחישוב ובהתאם לה גם ביצועי הרכב במהירות נתונה. אגב, גם על זה יש דיון שאני בטוח שנתקלת בו והוא "האם הסיוע בכושר הזינוק בשל ההפחתה, מפצה על העליה בסל"ד במהירות הסופית"
לגבי ההסבה משרשרת לגלג"ש ואו מגלג"ש רגיל לגלג"ש של 1000, מצטער, אין לי נסיון עם זה.
אולי שווה לדבר עם אנשים ששיפצו טרנספרים ופשוט עדיין לא ראו את השרשור. גם בפורומים אמריקאים לא נתקלתי בשיח על העניין הזה, לצערי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.