PDA

צפייה בגרסה מלאה : קומפרסור ON-BOARD לדיפנדר TDI300- הסוף!



landY
15-10-04, 00:29
בשעה טובה (אחרי חצי שנה) הסתיים הפרוייקט.
אז קודם כל המון המון תודה לאבא-הרוחני / מהנדס / מנהל הפרוייקט אלי (העונה גם לשם שוקי3).
וגם תודה לכל מי שעזר וייעץ בדרך (איציק, עמוס-מזגנים, שגיא).

הרעיון היה לייצר קומפרסור ON-BOARD מבלי לפגוע במדחס המזגן. בפועל היתה לנו מערכת לדוגמא שמיושמת בדיפנדר של אלי על מנוע ה-TDI200 וצריך היה למצוא דרך להכניס את אותו הדבר לTDI300. נשמע פשוט, אבל ב-300 יש הרבה פחות מקום למשחקים.

כרגע יש עדין דליפה קלה שצריך לאתר, אבל העסק דופק כמו שעון שוויצרי (או בעצם בריטי).

עלויות:
כ-1250 ש"ח על חומרים: תושבת, קומפרסור, צנרת, רצועה - הכל (כולל צינור מים שנקרע בדרך).
עוד 600 ש"ח על חומרים שלא היו בשימוש (קומפרסור שלא התאים, רצועה נוספת שלא התאימה וכו')

תמונות:
בתמונה הזו רואים את התושבת המקורית של המדחס מזגן, ולידה את התושבת החדשה שמכילה מקום לשני קומפרסורים. מעל צינור המים אפשר לראות היכן התושבת ישבה.
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_0430.jpg

בתמונה השניה אפשר לראות את קומפרסור המזגן שאליו מחובר גליל שהוא חלק מהתושבת:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_0432.jpg
ההרכבה היתה על ידי הכנסת התושבת למקום עם הברגים, על זה הונח הקומפרסור עם הגלילים, ואז כמה פיקים על מנת לתפוס את הגלילים אל התושבת - ולרתך אחר-כך אצל מומחה לעניין.

בתמונה הבאה ניתן לראות את הגלילים של מדחס האויר שנתפסו ע"י פיקים.
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_0435.jpg

בתמונה הבאה ניתן לראות את התושבת ולצידה הקומפרסור של הסיטרואן-סקסו התקין שבו לא השתמשתי בסוף, מכיוון שהיציאות שלו כלפי מעלה פוגעות במכסה המנוע. ניתן לראות על התושבת גם הגבהה שייצרנו למדחס המזגן, על מנת שלא יפגע במשאבת ההזרקה.
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_0438.jpg

כל ההרכבה של התושבת דיי מסובכת מכיוון שהמקום מאוד מוגבל, וצריך לתמרן את המיקום של המדחסים ככה שאפשר יהיה לגשת לחורי הברגים של התושבת המקורית, ומצד שני לא לפגוע בשאר המכלולים הקרובים.

המשך יבוא...

ארז
15-10-04, 09:47
1850 עלויות???? השתגעת לגמרי, אך הגעת לזה?
תן בבקשה פרוט מלא.....

shachar
15-10-04, 09:52
תוריד 600 שקל פריטים מיותרים שהוא קנה
זה מביא אותנו ל 1250
תוריד מזה צינור מים שניקרע לו והוא הוסיף לחשבון.
נראה יותר סביר ???



ארז
כמה היית מצפה לעלות של מוצר כזה ?

שחר

ארז
15-10-04, 11:15
גם 1250 זה טרוף, החלק היקר ביותר הוא המדחס ,אפשר לקנות אחד שלא טוב כבר למזגן אבל נותן דחף, אני קניתי כזה אצל עמוס מזגנים ב100 ש"ח.
בונים לבד.....רצועות זה גרושים, יניב אך הגעת לסכומים כאלו?

אגב אני מוכר ב475 ש"ח קומפרסור מצוין המתאים לנפוח גלגלים..למורעלים אני מוכר קומפרסורים של אסולין ב1600 ש"ח חזק מאוד ואמיד מאוד...
לדעתי כל העניין עם קומפרסור מזגן הוא העלות המאוד נמוכה שלו, אם מגיעים לסכומים כאלו ז פשוט לא שווה את זה.

ארז
15-10-04, 11:31
עוד כמה הערות, קודם כל ליניב, כל הכבוד על העבודה ועל היוזמה....גם לשוקי כמובן....

לגבי העלויות, אתם מבינים שאותו קומפרסור בסופה או בסיקס עולה הרבה,הרבה פחות, אז למה דווקא בלנדרובר הוא צריך לעלות פי כמה וכמה, בגלל מיקום המדחס?אני ממש לא חושב כך.

זו הכתבה שחנו הכין על הקומפרסור שהוא בנה, אצלו כבר היה מדחס.
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=243

אריה פאהן
15-10-04, 12:36
אליפטמט :lol: ,לפחות בטח יש לך קומפרסור הרבה יותר חזק מחשמלי,והעיקר הוא מפעיל את הנעילות סוף סוף? מטורף נוסע שנה עם נעילות אבל בלי קומפרסור להפעיל אותם. :D

shachar
15-10-04, 12:43
האמנם כצעקתה ?


הייתי כבר מחבר את הנעילות לגלגל ספר כדי לקבל לחץ...........

landY
15-10-04, 17:01
טוב, המשך...
בתמונה הזו ניתן לראות את הקומפרסורים יושבים על התושבת בתצורה הסופית.
שימו לב להחלפה של כיוון המתיחה של הרצועה והשימוש בגלגלת חלקה:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1607.jpg

כאן ניתן לראות את החיבורים של הקומפרסור אויר (הימני) היניקה שמתחברת לנשם של המנוע, ואת היציאה שיורדת למטה ולא ממש רואים.
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1608.jpg

הצינור יציאה יורד למטה, רץ לאורך השילדה עד מתחת לכסא הנוסע הקדמי, שם הוא נכנס ליחידת איסוף של השמן, ויוצא לתוך שסתום חד כיווני אל עבר המיכל:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1609.jpg

מאחרי השסתום החד כיווני, מתחברים לכניסה למיכל:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1614.jpg

ומשם, יציאה של המיכל פנימה לתא האכסון שבמושב מתחת לנוסע (שלא קיים ב-90). ניתן לראות גם את השסתום פורק לחץ שכוון ל-10.5 אטמ' בקצה הקדמי של המיכל:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1615.jpg

זו תמונה מתחת למושב הנוסע, ניתן לראות את הפרסוסטט, ובת הלחץ, ושסתומי ההפעלה של הנעילות:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1616.jpg

ויש גם יציאה למחבר מהיר לאויר, שיכולתי למקם במקום הזה מכיוון שהמושבים של הסיטרו-פנדר יושבים על מתאמים:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1617.jpg

בתמונה הזו ניתן לראות את השעון שמלפני וסת הלחץ (הקטן למטה) על 9 אטמ', ואת השעון אחרי וסת הלחץ על 6.2 אטמ' - שמתאים להפעלת ה-ARB:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1626.jpg

ובתמונה האחרונה, לוח הפיקוד של הנעילה, שמכיוון שאין לי צורך בשרע מצית לא תקין, ופיקוד לוישר-אחורי שלא קיים, הלוח תוכנן מחדש ונחתך בלייזר (מיותר לציין שזה יושב הרבה יותר טוב מהצ'יקמוק המקורי?):
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1619.jpg

shachar
15-10-04, 18:14
כל הכבוד

יפה להפליא

eran4x4
15-10-04, 18:35
יפה!

מה עם ניקוז מים למיכל?

landY
15-10-04, 18:49
יפה!

מה עם ניקוז מים למיכל?

השמן/מים נאספים לפני הכניסה למיכל:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1609.jpg

ובמיכל יש גם פקק ריקון תחתון שאפשר לקרות פה:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1614.jpg
(לא שמנו ברז שלא יפגע מסלעים)

shachar
16-10-04, 20:48
יניב

מה זה המיכל ? כמה ליטר וכו" ?

landY
16-10-04, 23:36
יניב

מה זה המיכל ? כמה ליטר וכו" ?
לא יודע בוודאות, אולי 6 ליטר.
מיכל ישן שהתאים למשימה ולדרישות - לא רציתי מיכל של משאית ברכב. למעשה הוא ממוקם כמו מיכל הדלק של ה-90, רק הרבה יותר קטן.

asih
19-10-04, 00:35
עבודה ממש יפה

אייל
19-10-04, 11:45
עבודה למופת.

ארז, בזמנו שכנכנסתי לפרוייקט דומה אז יוני אמר לי "עזוב את זה זה יצא לך יותר יקר מאסולין". אני כמובן לקחתי את דבריו ברצינות והתעלמתי.
אני הראה פחות מסודר ואסטתי מיניב והפרוייקט שלי לא היה הרבה יותר זול.

מדחס, מיכל, פולי סרק כפול של סופה עלה לי כ-400 ש"ח.
משמשנת 50 ש"ח.
מפרדי נוזלים 150 ש"ח.
צינור 7 ש"ח למטר (עם כל מה שזרקתי והשתמשתי כ-15 מטר - עוד ש-100 ש"ח).
חיבורים לצינורות כ-10 ש"ח ליח' - השתמשתי לפחות בעשר.
וסת ושעון כ-100 ש"ח (אם אני זוכר נכון).
יחד: כ-1000 ש"ח.

ואכן, אני מתבייש להגיד שכבוד הרב צדק וקומפרסור של אסולין/תומס היה עולה פחות (850 ש"ח לדגם קטן שלהם)...

סוזי המשתוללת
19-10-04, 14:13
השאלה האם הקומפרסור של אסולין ושות יעיל כמו מדחס המזגן ? לי נראה (שוב לא מנסיון אלא מהתרשמות ) שמדחס יותר יעיל אבל תקנו אותי אם אני טועה
נ.ב האם חייבים מיכל אגירה או שאפשר בלי ?

landY
20-10-04, 01:26
השאלה האם הקומפרסור של אסולין ושות יעיל כמו מדחס המזגן ? לי נראה (שוב לא מנסיון אלא מהתרשמות ) שמדחס יותר יעיל אבל תקנו אותי אם אני טועה
נ.ב האם חייבים מיכל אגירה או שאפשר בלי ?
לניפוח לא צריך מיכל ואת זה (היה) אפשר לראות יפה בסטאפ של חנן. אבל אם רוצים להפעיל שסתומים צריך לשמור על לחץ מבלי להפעיל כל הזמן את המדחס ואז צריך מיכל.
השסתומים לא צורכים כמות של אויר, ולכן אין ממש משמעות לגודל המיכל (ע"ע קומפרסור מקורי של ARB).

בכל אופן, אין בכלל השוואה בין קומפרסור של אסולין למערכת הזו.
(הלחץ במיכל מטפס ל-10 אטמ' בערך תוך 10 שניות על סל"ד סרק.)

אריה פאהן
20-10-04, 09:00
איזה יופי !!! גם אני רוצה :lol:

סוזי המשתוללת
20-10-04, 11:43
תודה

UNIX
20-10-04, 14:00
כל הכבוד נראה מעולה ואני בטוח שגם מתפקד ככה , בזמנו ניסיתי משהו כזה אבל התייאשתי עם התושבת של עוד מדחס (אחד כבר יש לי ) .
אני מתכוון לנסות בעתיד לבנות גם מערכת כזו .

landY
20-10-04, 21:48
ארז, לעניין העלויות:
לא חושב שהיה לי מושג קלוש שזה יגרד את ה-2000, חשבתי בכיוון של 1000-1200 כשהתחלתי (והיתה לי כבר דוגמא).
בדרך, בגלל המיקום הבעייתי החלפתי קומפרסור, קרעתי צינור מים, החלפתי שתי רצועות - וגם קניתי כמה דברים שבסוף נשארו ללא שימוש.

הצנרת שהותקנה והחומרים שבהם השתמשנו לא היו זולים מתוך ראייה שהמערכת צריכה גם להיות כמה שיותר אמינה.

(וכמו שאלי אמר: אם היינו יודעים, אולי במחיר הזה היינו קונים 4 קומפרסורים מל.כ.) :lol:

עמי
06-06-05, 09:10
קישור חדש להתקנה אלגנטית ופשוטה (יחסית):

http://www.lrenthusiastforum.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB7&Number=3181 29&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart =

landY
06-06-05, 09:20
קישור חדש להתקנה אלגנטית ופשוטה (יחסית):

http://www.lrenthusiastforum.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB7&Number=3181 29&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart =

רק חסר לך שני שלבים בהתקנה הזו:
1. הוצא את המנוע.
2. התקן מנוע TDI-200

יוני5
06-06-05, 15:03
האמת, די מתסכל. אנחנו פשוט לא יודעים להקשיב.
אחד אכל שטרונגול רציני, ישנן שתי אופציות:
1. נוהג ככל בעל רכב בריטי טיפוסי - דהיינו מחכה בסבלנות שאחרים יפלו לאותו בור צואה, כי כבר אמרו חז"לינו זצ"ל שאין שמחה כשמחה לאיד.
2. כל האחרים, שמספרים ומזהירים, אבל כפי שנראה, כולנו אוהבים להיות שותפים לאותו גורל, וכל אחד מנסה בעצמו ליפול בדיוק לאותו בור.

ובפעם ה20:
מדחס על בסיס מזגן מנפח מהר וחזק יותר מכל קומפרסור חשמלי קונבנציונלי אבל טומן בחובו הרבה בעיות ותקלות מתקלות שונות. לא שאי אפשר להתגבר עליהן אבל זה עולה כסף, עצבים ובסופו של דבר משתלם הרבה יותר לקנות אסולין או אחד מהדומים לו.

נו, אז נהנתי פעמיים:
1. גם אתם נפלתם
2. תודו שהתחושה גדולה להגיד "אמרתי לכם"!.

יוני5

shachar
06-06-05, 15:44
שיכנעת אותי............



מישהו ניסה קומפרסור כזה על 110 TD5 ויכול לעזור בטיפים.

תודה
שחר

landY
07-06-05, 00:25
האמת, די מתסכל. אנחנו פשוט לא יודעים להקשיב.
אחד אכל שטרונגול רציני, ישנן שתי אופציות:
1. נוהג ככל בעל רכב בריטי טיפוסי - דהיינו מחכה בסבלנות שאחרים יפלו לאותו בור צואה, כי כבר אמרו חז"לינו זצ"ל שאין שמחה כשמחה לאיד.
2. כל האחרים, שמספרים ומזהירים, אבל כפי שנראה, כולנו אוהבים להיות שותפים לאותו גורל, וכל אחד מנסה בעצמו ליפול בדיוק לאותו בור.

ובפעם ה20:
מדחס על בסיס מזגן מנפח מהר וחזק יותר מכל קומפרסור חשמלי קונבנציונלי אבל טומן בחובו הרבה בעיות ותקלות מתקלות שונות. לא שאי אפשר להתגבר עליהן אבל זה עולה כסף, עצבים ובסופו של דבר משתלם הרבה יותר לקנות אסולין או אחד מהדומים לו.

נו, אז נהנתי פעמיים:
1. גם אתם נפלתם
2. תודו שהתחושה גדולה להגיד "אמרתי לכם"!.

יוני5

***מיותר, חביבי, מיותר. אפשר להתדיין בלי להטיח עלבונות אחד בשני*** הערת המערכת-חנן
הקומפרסור בשימוש כבר 8 חודשים, אינטנסיבי.
החלפתי עכשיו רצועה. עלות 43 ש"ח.

יוני5
15-06-05, 15:08
בהנחה שצריך להתעלם ממה שחנן מחק (וכנראה ששוב יצאת מכליך והיתה סיבה מוצדקת למחיקתו) אז נתייחס למה שכתבת:
גם אצלי זה עבד בכמויות מטורפות כמה חודשים - תשאל את רבים מהחברים פה שאחרי כל טיול היו מתייצבים מסביב לסופה שלי ע"מ למלות אויר יותר מהר מתחנת דלק.

אבל, ותמיד יש אבל, ישנן גם בעיות, ישנה עוד מערכת שהכנסת למנוע, שגם כך הוא לא פאר היצירה, ישנו עוד פולי ועוד רצועה ועוד מיסב ועוד ציר שנושא עומס... בקיצור חביבי, הרבה דברים שמועדים לתקלות.
אז כשהולך המדחס, לא נורא, חזרנו לנקודת ההתחלה: דהיינו למלא בתחנת דלק או בקומפרסור אייס. אבל כשהרעידות יאכלו לך את המיסב שמשמש גם לקומפרסור וגם למשהו אחר, אז תתחיל לחשוב אחרת על הענין (הייתי שם - תאמין לי. אבל בגלל שאני חמור לא פחות ממך, 3 פעמים החלפתי את אותו חלק עד שהבנתי שזה לא הפתרון).
ומעבר לכל, תמיד החישוב של המחיר מחטיא את המטרה, כלפי מעלה, ויוצא ששווה לקנות קומפרסור של אסולין ודומיו, כמו שהגיעו למסקנה בצה"ל.

ובסופו של עניין אפשר לאמץ את שיטתו של מורנו ורבנו השימשוני, שהראתי לו את שלי (המדחס סוטים, המדחס), אז הוא הראה לי את המדחס שלו, מאייס, 110 ש"ח כולל מע"מ, עובד כבר שנתיים. "אבל לוקח חצי שעה למלא איתו אויר, ובשלי 3 דקות.." והוא ענה לי: "למה מה? לא צריך לשתות קפה ולהנות מרגע אחרון של מדבר לפני שיוצאים לכביש? "

אבל, לא נורא יניב. כמו שאני לא למדתי מנסיון של אחרים, גם אתה עדיין בשלב ההכחשה. אבל יבוא יום שתסתכל ותגיד לאחרים שכנראה זה לא כל כך שווה.
הם לא יקשיבו לך, תאמין לי.

אבל אולי אתה, שעדיין משוכנע ש"יישור קו" בעלות הקניה (אם אני זוכר נכון מה שכתבת בג'יפטריפ) אכן היתה עסקה טובה, אז אולי תמשיך להמליץ על בניית קומפרסור.

מדינה דמוקרטית, זכותך.

יוני5

landY
15-06-05, 15:53
אבל יבוא יום שתסתכל ותגיד לאחרים שכנראה זה לא כל כך שווה.
הם לא יקשיבו לך, תאמין לי.


לא יודע למה חנן מחק את מה שמחק, אני לא מתכוון לחזור על זה. לא יצאתי מהכלים, למרות כל הקרדיט שאתה לוקח לעצמך- אתה רחוק מאוד מלהרגיז אותי.

לגבי ההערה שלך כבר כתבתי קודם:


לא חושב שהיה לי מושג קלוש שזה יגרד את ה-2000, חשבתי בכיוון של 1000-1200 כשהתחלתי (והיתה לי כבר דוגמא).

(וכמו שאלי אמר: אם היינו יודעים, אולי במחיר הזה היינו קונים 4 קומפרסורים מל.כ.) :lol:

אני באמת חושב ששני קומפרסורים חשמליים חזקים במקביל יתנו תמורה טובה, מצד שני- העלות לא תרד בהרבה אם אתה מעוניין גם להפעיל נעילות בעזרתם.

נמרוד
15-06-05, 20:19
יוני, אתה מקשקש. :evil:

זה שבמקרה שלך התוצאה בסופו של דבר לא משביעה רצון, לא אומר כלום. זה לא אומר שאי אפשר לבנות on-board-air אמין שעובד פיקס לאורך שנים. זה רק אומר שאתה נכשלת.

בעצם אפילו את זה זה לא אומר, כי, תקן אותי אם אני טועה, אתה קנית את הג'יפ שלך עם המערכת. אז הבעלים הקודם נכשל, מי שלא יהיה.

יוני5
15-06-05, 21:57
יניב,

למה שניים, מה רע באחד?

ונמרוד,

אתה לא טועה, אני קניתי את הסופה שלי עם הקמפרסור מורכב עליה.

אבל העובדות הן שהמדחס של חנן כשל. המדחס שלי כשל, כנ"ל של אייל, כנ"ל של עוד כמה ששופינסקי ואודי מזרחי הרכיבו להם...

אז בטוח שאפשר לבנות אחד שעובד טוב. אין לי ספק. אבל מכיוון שהרוב נכשלו, אז קדימה, קח יוזמה לך על פרוייקט, תבנה בעצמך, ותראה לנו שאפשר לבנות אחד כמו שצריך.

אה, כן, ותשתדל גם שהוא יהיה יותר כדאי מהאסולין למניהם.
(בחשבון הכללי אתה יכול לחשב את הזמן שתשקיע בריצות לחנויות פניאומטיקה חרטים וכיו"ב כאפס - אני הרי יודע כמה אתה שווה :lol: :lol: )

יוני5

eliv1
15-06-05, 22:24
אני לא יודע מה אצלכם,

אבל אצלי העסק עובד כבר למעלה משנה וחצי אצלי,
לא משהו מיוחד או שונה מאצלכם.

מדחס, שאיבת אוויר דרך פילטר ומשמנת.
פרשוסטט ומיכל לחץ.

פשוט ועובד.

נמרוד
15-06-05, 22:30
גם בCJ של עמי עובד היטב למיטב ידיעתי.

חנן יגיד לך בעצמו שהוא עשה חצי עבודה בידיעה, ועובדה שהוא לא מסיק מסקנות מרחיקות לכת כמוך וזה שמשהו לא הצליח לו.

t_uri
15-06-05, 22:52
יוני. להגיד שמערכת לא כדאית כי לך היו בעיות עם המיסבים של מערכת חולה ביסודה זה שטות.
מה?! למאות אלפים המכוניות שהגיעו לארץ ללא מזגן והוסיפו את המזגן פה היו בעיון מיסוב? אני משוכנע שאת התושבות למדחס תיכנן מקסימום מהנדס אחד אם לא מתקין מזגנים עם ניסיון בלבד (שזה כבר שווה המון בידע).

חנן שרף מדחס ואני כמעט שרפתי אחד כי לא ידענו איך עובד ווסת לחץ. ניר (שהוא חכם יותר משנינו) הבין שווסת לחץ שמחובר למדחס ישירות לא משחרר את הלחץ שנוצר בצינור כניסה אליו (ווסת) אלא רק מווסת את הלחץ ביציאה ממנו, הוסיף שסתום פורק לפני הווסת ופתר ככל הנראה את הבעיה הזו. להערכתי, המדחס של ניר יעבוד עוד שנים.

אורי טל.

חנן-ג'יפולוג
16-06-05, 00:09
אני התעכבתי עם חיבור הכניסה של המדחס לצנרת האוויר המסוננת של המנוע. עוד לפני שחיברתי הספקתי לטבול בנחל שורק במים (ג'ורה) בגובה שכיסה את מרכב הג'יפ ומן הסתם גם חדרו אל הצינור הזה. לאחר מס' חודשים כשניסיתי להפעיל את המדחס הוא כבר דחס חלש מאוד. הייתי צריך להיות דביל רציני מאוד אם הייתי מאשים את המערכת במקום את עצמי. יתכן גם שצורת ההפעלה שלו לא היתה נכונה, כמו שאורי כתב, אני אעשה שיעורי בית בהמשך ואסדר את המע' , כנראה עם תוספת של ווסת לחץ (ניר טוען שמה שיש לי לא מווסת את הלחץ במדחס עצמו, אלא את מה שקורה אחריו-זה נשמע לי מוזר וסותר את הטענה של המוכרים אבל זה יבדק), משמנת ואוסף שמן. אין שום דבר עקרוני שאמור לגרום למע' לא להיות אמינה.

אני לא חושב שאסולין או כל מדחס חשמלי אחר הוא תחליף ראוי. אני רוצה שזכות ההחלטה תהיה בידיים שלי, אם אני רוצה לשתות קפה לפני החזרה לבית או לא. לא להיות תחת אילוץ של מדחס איטי יקר במידה זו או אחרת. גם המדחסים המאוד יקרים בשוק הם איטיים מאוד מאוד, לטעמי.

landY
16-06-05, 00:28
יניב,

למה שניים, מה רע באחד?

יוני5

כי כדי להגיע להספק/ספיקה של הקומפרסור שעבר הסבה, אתה צריך בערך עשרה חשמליים.

הקומפרסור שלי מקבל אויר מהפילטר, דרך שנורקל. שימון פעם בכמה חודשים ויש פרסוסטט ששומר עליו מלהעלות את המערכת ללחצים מסוכנים.

לגבי עמידות הבאת כמה דוגמאות של מערכות שנדפקו, אני בטוח שבלי הרבה מאמץ יש גם דוגמאות הפוכות.

עמי
16-06-05, 00:53
שאלת תם:

למה לא לחבר ברזים, בכניסה למדחס המזגן וביציאה ממנו, כך שבמצב רגיל המדחס ידחס את גז הקרור, ואילו עם שינוי הברזים, ידחס אויר? (מלבד הפסד הגז שמצוי במדחס ברגע שינוי מצב הברזים - אגב, בכמה גז מדובר ביחס לכמות הגז הכוללת במערכת?)

יוני5
16-06-05, 00:58
אורי,

זה שאפשר לעשות את זה טוב, על זה אין ויכוח.
זה שיש אחוז נפל משמעותי, גם על זה כנראה אין.

הסוגיה היא לא תרגיל הנדסי כזה או אחר אל כדאיות. ואת החשבון הזה כל אחד יעשה לעצמו. לא כפרוייקט שבא לך לנסות, אלא כדאיות גרידא. עכשיו תוכיח את זה.

וחנן ידידי,

אסולין לא ראוי? חובת ההוכחה עליך.
איטיים לטעמך? יש לך טעם מאוד מאוד אנין, אם במקום 5 דקות ייקח לך 8 דקות וזה עדיין יפריע לך.
ולסוגיית האמינות, זה ממש לא רלוונטי עם נכנסת למיים כאלה ואחרים, השורה התחתונה היא שהעסק אצלך שווה ל*** (אחוריים). ובטח לא נותן לך את השירות שהתכוונת.
ותוצאה כזו, אי אפשר למכור.

אבל שלא תרגיש דביל מושלם בודד, תרשה לי לארח לך לחברה, חצי מהדברים שעשיתי בסופה שלי היו כאלה, ומה שיותר גרוע שעל רובם הייתי חוזר ועושה שנית, זה לא אומר שיש לזה הצדקה כלכלית.

אז נכון שאם יש לך פולי פנוי, ובמקרה קומפרסור של מזגן ספר, וסבא שלך יבואן של ציוד פניאומטי.... אז אולי אפשר לעשות משהו בזול.
אבל לא צריך להפוך אילוץ לאידיאולוגיה. לא ברמת האמינות הממוצעת שנראית כאן (יוני דביל, חנן מטומטם, אורי לא למד, רק ניר חכם) ולא ברמות המחירים שנדרשות בדר"כ.

יוני5

חנן-ג'יפולוג
16-06-05, 01:18
15 שניות לגלגל 31 מ11 PSI ל23, מדוד. אם לאסולין זה לוקח 8 דקות, אז מדובר בפי 8 ואם זה אומר שאני "אנין" אז אני מודה באשמה. כן, אני בהחלט חושב שההבדל בין 15 שניות לגלגל מול 2 דקות לגלגל שווה הרבה השקעה.

להפוך אילוץ לאידאולוגיה? אני חושב שמי שעושה את זה זה אתה. אתה אומר "אני לא הצלחתי לבנות, או שלי לא עבד, אז אני אתפשר על האסולין" . הכשלון עם המדחס שלך הוא האילוץ, ואתה הופך את האסולין לאידאולוגיה.

אם על כל פעם שלא הייתי מצליח משהו במכה ראשונה, ועוד בגלל טעויות שלי, הייתי מחליט שכל העסק הוא דפוק מיסודו, וצריך ללכת לפתרון אחר לחלוטין, הייתי יכול לשכוח מלעבוד כמהנדס פיתוח, מה גם שבמקרה הנוכחי לא מדובר בפיתוח של טכנולוגיה חדשה אלא בהעתקה פשוטה מהאינטרנט, או ממך, מה שאני לא השכלתי לעשות.

יוני5
16-06-05, 11:12
15 שניות לגלגל 31 מ11 PSI ל23, מדוד. אם לאסולין זה לוקח 8 דקות, אז מדובר בפי 8 ואם זה אומר שאני "אנין" אז אני מודה באשמה. כן, אני בהחלט חושב שההבדל בין 15 שניות לגלגל מול 2 דקות לגלגל שווה הרבה השקעה.

לגבי במספרים אני חושב שאתה מקצין. ההבדלים הרבה פחות משמעותיים, אבל עדיין, נניח 2 דקות לגלגל בשימוש באסולין, תיקח את הפרש הזמן הכולל של להוציא את הקופמרסור, לחבר... ההבדלים זניחים, לטעמי. אבל לא רק שלי גם נוח בהיילקס ואתה רגיש ומתלונן, איך אומר נמרוד: "הי, זו מדינה חופשית" (מה שמוכיח שלמרות שהוא דביל, עדיין יש מה לצטט ממנו :lol: )

להפוך אילוץ לאידאולוגיה? אני חושב שמי שעושה את זה זה אתה. אתה אומר "אני לא הצלחתי לבנות, או שלי לא עבד, אז אני אתפשר על האסולין" . הכשלון עם המדחס שלך הוא האילוץ, ואתה הופך את האסולין לאידאולוגיה.
אני שוב אצטט, הפעם ממלך האריות: "האמת היא בעיני המתבונן".
אידיאולוגיה? ממש לא, פשוט הערכה של כדאיות, אבל שוב, זה בעיני המתבונן.

אם על כל פעם שלא הייתי מצליח משהו במכה ראשונה, ועוד בגלל טעויות שלי, הייתי מחליט שכל העסק הוא דפוק מיסודו, וצריך ללכת לפתרון אחר לחלוטין, הייתי יכול לשכוח מלעבוד כמהנדס פיתוח,

תקן אותי אם אני טועה, אבל גם מהנדס פיתוח צריך להעביר את הקו במקום בו יותר משתלם לקנות מן המוכן במקום לייצר בעלות גדולה יותר, לא? וואלה, בעבודה שלנו - שלך ושלי - אנחנו, אנשי השיווק תמיד צריכים להוכיח לכם שיש מקרים שאתם לא עושים את הדברים הכי טוב שאפשר... הסינים מזכירים לך משהו? לי לצערי כן :cry:



[/quote]מה גם שבמקרה הנוכחי לא מדובר בפיתוח של טכנולוגיה חדשה אלא בהעתקה פשוטה מהאינטרנט, או ממך, מה שאני לא השכלתי לעשות.


וטוב שכך, כי אצלי זה היה דפוק. תקלה שונה ממה שהיה אצלך, אבל עדיין תקלה, ושונה ממה שהיה אצל אורי, ושונה ממה שהיה.. אז אולי זה לא באג אחד לתקן וגמרנו?

אבל אל תהפכו אותי לאויב הקידמה וההתפתחות האנושית. קדימה, תאכלו קש כמה שאתם רוצים ותוציאו משהו כדאי. אני בעד.

ואם כבר קומפרסורים, אז אלה של ל.כ, שווים לתחת. וגם כאן אני קורא לכם ללמוד מהנסיון שלי.
אבל כנראה שיניב יהיה הראשון שייחקה אותי... :lol:

יוני5

חנן-ג'יפולוג
16-06-05, 11:26
על הכול אפשר להתווכח עד מחר, אבל משפט אחד פשוט לא נכון:


תקן אותי אם אני טועה, אבל גם מהנדס פיתוח צריך להעביר את הקו במקום בו יותר משתלם לקנות מן המוכן במקום לייצר בעלות גדולה יותר, לא?

לא כש"המוכן" הוא בסדר גודל פחות טוב מבחינת ביצועים. לא מדובר כאן על כסף, מבחינתי (מה גם שבמקרה שלי, העלות הנוספת שהשקעתי היא נמוכה) .

נמרוד
16-06-05, 15:00
ילדים, לאן נעלם יוני?

אה, הנה הוא, על העץ.

עזרו ליוני הקטן לרדת!

יוני5
16-06-05, 16:09
על הכול אפשר להתווכח עד מחר, אבל משפט אחד פשוט לא נכון:

לא כש"המוכן" הוא בסדר גודל פחות טוב מבחינת ביצועים. לא מדובר כאן על כסף, מבחינתי (מה גם שבמקרה שלי, העלות הנוספת שהשקעתי היא נמוכה) .

חנן,

אני פשוט לא מסכים איתך בסוגיית הביצועים. ההבדלים בעיני די זניחים.
ואולי זה עניין אינדיבידואלי, אבל גם להפעלת פטיש אויר, שחשבתי בהתחלה שזה יתרון גדול, אז גיליתי שמכיוון שחייבים להפעיל את המנוע ע"מ שהפטיש יעבוד - אז זה כמעט לא אפליקטיבי, מכיוון שזה לא ממש חכם לעבוד מתחת לאוטו מונע כשהאוטו על בלוקים, נותר לפתוח את אומי הגלגלים וגם אז היה הרבה יותר מהר להוציא את הצלב מאשר להוציא את הפטיש, לחבר את האויר וכיו"ב.

לגבי ההבדלים בנושא מילוי האויר, כנראה שאנחנו לא מסכימים.

מה עוד נשאר?

אז העלות גבוהה יותר, והתועלת, כנראה שאתה מייחס לה הרבה יותר ממה שאני מייחס.

ומילה לנמרוד,

פעם אחת אני רציני ואתה מלגלג? אתה רוצה שאני אחזור לסורי? (סורי - משמעו התנהגותי הרגילה.) ואם גם את זה לא הבנת, אתה יכול להתקשר אלי, כהרגלך. (הרגלך - מה שאתה עושה בדר"כ). (בדר"כ קיצור של... טוב לא משנה, תתקשר :lol: )

יוני5

נמרוד
16-06-05, 16:35
יוני, אני מתנצל. על הכל. רק אל תחזור לסוריה.

עמי
17-06-05, 12:58
אני אתן לכם את הקרדיט שבלהט הויכוח וארגון הנסיעה לסוריה, נעלמה מעיניכם שאלת התם שלי.

אז בכל זאת:



למה לא לחבר ברזים, בכניסה למדחס המזגן וביציאה ממנו, כך שבמצב רגיל המדחס ידחס את גז הקרור, ואילו עם שינוי הברזים, ידחס אויר? (מלבד הפסד הגז שמצוי במדחס ברגע שינוי מצב הברזים - אגב, בכמה גז מדובר ביחס לכמות הגז הכוללת במערכת?)

נמרוד
17-06-05, 13:15
זה לא מערכת טריוואלית של ברזים, תנסה לצייר. ברזי T פשוטים לא יספיקו, כי יכנס אויר למעגל של הגז בהחלפה. אולי אתה צריך לשים שני ברזים שמבודדים את המעגל של הגז, ואחריהם ברזי T, או משהו מוזר כזה. בכל מקרה אתה תאבד כמות של גז כל פעם, תסתכן בכניסה של אויר לגז (לא יכול להיות טוב...), יש צרכי שימון שונים - הגז מספק את השימון למדחס, האויר לא. והגז גם רעיל למיטב הבנתי.

asafk
17-06-05, 14:16
אני הולך על פתרון ביניים (כל החלקים נמצאים- רק אין לי זמן... כבר חצי שנה לפחות... להרכיב הכל- כי כשיש לי זמן פנוי אני נוסע לטייל)- קומפרסור חשמלי + מיכל אוויר של משאית. כמות האוויר שיש בימכל מבטיחה מילוי גלגלים באותו זמן כמו מילוי בתחנת דלק- יש במיכל כל הזמן 125PSI, בנפח די גדול.
המדחס החשמלי מחובר קבוע למיכל, וממלא אותו מייד עם ירידת הלחץ, נכון שספיקת המילוי קטנה מספיקת הריקון (ניפוח גלגלים), אבל זה מספיק טוב- זה עבד טוב מאוד ברכב של העבודה שהיה לי, ועוד מעט תהיה לי כזו מערכת בלנדרובר.
המחיר עדיין קטן ממחיר של מערכת דומה מבוססת מדחס מזגן, אבל גדול במעט ממחיר מדחס בלבד (התוספת במחיר היא לצנרת ושסתום)- עם כל זה כל החלקים (כולל מדחס מל.כ, מיכל אוויר מריאו נטוש אי שם ליד שבטה עליו כבר מורכב שסתום פריקה, צינורות פלסטיק, מחברים, מחוון לחץ ופרסוסטט) עלו לי פחות מ700 שקל ביחד.

אסף.

עמי
17-06-05, 18:13
זה לא מערכת טריוואלית של ברזים, תנסה לצייר. ברזי T פשוטים לא יספיקו, כי יכנס אויר למעגל של הגז בהחלפה. אולי אתה צריך לשים שני ברזים שמבודדים את המעגל של הגז, ואחריהם ברזי T, או משהו מוזר כזה.

ברור, אבל זו לא באמת בעיה, אפשר להשתמש בברז שהוא למעשה בורר - עניין של עשרות שקלים בודדות.


תסתכן בכניסה של אויר לגז (לא יכול להיות טוב...), יש צרכי שימון שונים - הגז מספק את השימון למדחס, האויר לא. והגז גם רעיל למיטב הבנתי.



תסתכן בכניסה של אויר לגז (לא יכול להיות טוב...)

תראה.. אם יש ברזים, אני אשתדל להשתמש בהם...


יש צרכי שימון שונים - הגז מספק את השימון למדחס, האויר לא.

נראה לי חסר משמעות, בהנחה שלאחר שתי דקות עבודה עם אוויר, יגיע שימון מחדש באמצעות הגז. מעבר לכך, אין מניעה להרכיב מעגל משני מלא, כולל משמנת ומפריד, ממש כאילו היה ממדובר במדחס יעודי.


והגז גם רעיל למיטב הבנתי.

ואם כן, אז מה? אני לא מצליח למצוא את הקונסטלציה שבה אני או מישהו אחר ישאף את הגז (אל אם אני ממש ארצה שהוא ישאף...). יותר מזה, אני משוכנע שהרעילות, אם בכלל, אינה גבוהה במיוחד. אני משער, שגם אם זה היה הדבר הכי יעיל בעולם, לא היו מניחים ליצרני רכב/מזגנים לשים מיכל הידרוקסין בכלי-רכב.



בכל מקרה אתה תאבד כמות של גז כל פעם

או, זו השאלה, שמחזירה אותנו למשבצת הראשונה, מה כמות הגז שמצויה במדחס בנקודת זמן נתונה ומה היחס בין כמות זו לכמות הכוללת במערכת? אם האובדנים הם קטנים, זה ממש לא מזיז לי אם אצטרך למלא גז פעם בשנה במקום פעם בשנתיים (זו פחות ממחצית העלות של מדחס כמו זה מל.כ. או עשירית מאסולין - פעם בשנה). אם כל שני ניפוחי גלגל, אצטרך למלא גז מחדש, כנראה שלא אלך על זה.
אגב, אי אפשר לגרום לגז לעבור במלואו (או כמעט במלואו) לצינור שאחרי המדחס ורק אז לסגור את הברז/בורר וכך להביא למינמום את אובדני הגז (נדדמה שלי שעולים משהו דומה כאשר מבצעים תיקונים במערכות מיזוג)?

עמי
18-06-05, 14:26
הידרוקסין

הידרוזין, כמובן.

landY
18-06-05, 20:51
עמי,
אני חושב שהבעייה הגדולה יותר היא עם אויר שייכנס למערכת המיזוג.

נמרוד
18-06-05, 23:59
תראה, עמי, קשה עד בלתי אפשרי לאטום לחלוטין מערכות מורכבות שבהן הזורם הוא גז. זה חסרון, ויתרון. בכל מערכות האויר שאתה רואה שיש בהם שסתומים ומפעילים ובוכנות, העקרון המנחה הוא שיש מדחס שמספק לחץ כל הזמן, ובכך מתגבר על הדליפות שהן חלק מהעניין. בעצם האטמוספירה היא המאגר שמשלים את מעגל הזרימה - אויר נזרק החוצה כל הזמן ואויר חדש נשאב.

אתה רוצה לבנות מערכת פנאומטית, שמצד אחד כן יש בה שסתומים ומגע עם האטמוספירה, ומצד שני היא חייבת להיות סגורה כי היא משתמשת בגז אחר ולא באויר. אין לי מושג איך ניגשים לזה, זה משהו לא סטנדרטי, לא יודע אם יש ציוד בכלל שנועד לעבודה כזאת.

יוני5
19-06-05, 00:19
עמי,
אני חושב שהבעייה הגדולה יותר היא עם אויר שייכנס למערכת המיזוג.

לפי דבריו של עמוס מזגנים זה לא נכון.

אין שום מניעה לעשות את זה. אתה אכן תאבד כמות קטנה של גז בכל פעם.
עמוס מזגנים הציע לי לעשות את זה מזמן בסופה, אבל כבר היה לי קומפרסור.
מצד שני, אם אני לא מתבלבל, זה מתאים לסוג מסויים של קונקטורים של המזגן, כך שאתה צריך לנסוע לעמוס מזגנים שיבדוק אם עם מה שיש לך ניתן לבצע את זה (משהו שקשור לניפלים של היציאות של המזגן, או משהו כזה).

הפתרון הזה לא אמור להחליף קומפרסור רגיל, אלא לשימוש מוגבל של פעמים, לדבריו.

ד"א, יש עוד פתרון, אם כי קשה להשגה. בזמנו נאמר לי שלטרנספורטרים הישנים היה קומפרסור מזגן חשמלי. הבעיה היא שקשה מאוד למצוא אותם.
זה לא מידע אישי אם כי משמועה.

שוקי3
19-06-05, 09:03
יוני, זאת דוגמא לקומפרסור החשמלי למזגן והוא נראה טוב ויקר:
http://www.sanden.com/products/electric.html

אם קונים קומפרסור חדש חשמלי חזק אז יש פתרונות אולי מתאימים יותר מכיוון שבעיית השימון של הקומפרסור נפתרה שם.
http://www.roverworld.com/extreme_aire_english.htm

http://www.bigballsoffroad.com/prod136.htm

זאת התקנה יפה ללנד רובר בלי המזגן שלנו:

http://www.broncofix.com/board/viewtopic.php?t=518

עמי, בתור תרגיל מחשבתי הרעיון שלך יפה, אבל לדעתי, באופן מעשי, זה לא שווה לך את הסיכון של להתקע עם מזגן לא עובד בגלל חוסר גז או בגלל מדחס שנדפק מחוסר שימון והרי ברור שמתי שהוא יגמר הגז, נשאר רק להתווכח אם זה יהיה במוקדם או במאוחר.
ועוד דבר, המדחס של האוויר אצלי דולף (מהציר נדמה לי) ולכן הוא לא מתאים יותר לשימוש בגז במערכת סגורה, ומסיבה זו גם זול משמעותית ממדחס תקין, לדחיסת אוויר הוא מצויין.
אם תקלקל את המדחס שלך תצטרך מדחס חדש או לפחות תקין, זה יהיה בטח יקר בהרבה.

gali
04-02-06, 00:08
אהלן,

אני מעלה את ההודעה הזו מן האוב כיוון שיש לי שאלה שהיא יכולה להיות מהותית משהו לטווח הארוך יותר.

אני כבר זמן מה חושב איפה ניתן למקם הנעת רצועה נוספת, במקרה שלי זה למשאבה הידראולית נוספת (למנוע TDI300).
חשבתי בין היתר על המיקום שמיקמת אתה את המדחס הנוסף ובמקרה שלי הבעיה פחותה מכיוון שמשאבה הידראולית היא קטנה יותר ממדחס מזגן.

אבל, וזה אבל גדול, מהם הכוחות שמופעלים על התבריגים המקוריים במקרה כזה? כרגע ישנם שני צרכנים שמפעילים יותר כוח קריעה על ארבעת התבריגי אלומיניום שהינם חלק מהבלוק.
אין חשש שהנ"ל יתלשו ואז נגרם נזק חמור לבלוק המנוע?
האם ישנו עוד מיקום כאופציה לשתילת אביזר נוסף? במקרה שלי משאבה היד'?

אשמח להערות ותגובות.

ד"א, משאבה חשמלית לא באה בחשבון אז בואו ולא נכנס לזה היום.

יום טוב.0

landY
07-02-06, 00:11
אהלן,

אני מעלה את ההודעה הזו מן האוב כיוון שיש לי שאלה שהיא יכולה להיות מהותית משהו לטווח הארוך יותר.

אני כבר זמן מה חושב איפה ניתן למקם הנעת רצועה נוספת, במקרה שלי זה למשאבה הידראולית נוספת (למנוע TDI300).
חשבתי בין היתר על המיקום שמיקמת אתה את המדחס הנוסף ובמקרה שלי הבעיה פחותה מכיוון שמשאבה הידראולית היא קטנה יותר ממדחס מזגן.

אבל, וזה אבל גדול, מהם הכוחות שמופעלים על התבריגים המקוריים במקרה כזה? כרגע ישנם שני צרכנים שמפעילים יותר כוח קריעה על ארבעת התבריגי אלומיניום שהינם חלק מהבלוק.
אין חשש שהנ"ל יתלשו ואז נגרם נזק חמור לבלוק המנוע?
האם ישנו עוד מיקום כאופציה לשתילת אביזר נוסף? במקרה שלי משאבה היד'?

אשמח להערות ותגובות.

ד"א, משאבה חשמלית לא באה בחשבון אז בואו ולא נכנס לזה היום.

יום טוב.0

גלי, זה לא ממש נראה לי קשור לשרשור המקורי.
בכל מקרה אני לא רואה את הבעייה. הבעיה היחידה היא לייצר את התושבת במדויק ככה שהרצועה לא תזוז בציר ה-Z שלה. מצד שני, הקומפרסור אויר שלי רוב הזמן ב-IDLE, מקסימום המזגן עובד לבד.

-->