צפייה בגרסה מלאה : שאלות בנושא גראנד צ'ירוקי
שלום לכולם,
מהסתכלות קצרה ביד-2, יש המון גרסאות (וכמובן שנתונים) של הגראנד צ'רוקי.
השאלות שלי הן אלו:
1. עד איזה שנתון הגראנד צ'ירוקי נחשב לרכב שטח עם עבירות טובה (גם אחרי שיפורים). האם הדגמים הראשונים משנות ה- 90? האם תחילת שנות ה - 2000? מה עם החדשים?
2. אם אני לא טועה ללראדו אין הילוך כח ולכן רק הלימיטד בא בחשבון.
3. מה בנוגע למנועים? ראיתי 5200 ו - 4700 בישנים ו - 3700 ו - 5700 בחדשים, ראיתי גם 4000. (דיזל לא בא בחשבון)
4. באיזה מהדגמים ניתן לקבל אישור לצמיגים הכי גדולים?
5. באיזה מהדגמים הסרנים הם החזקים ביותר? (44 לעומת 30 אם אני לא טועה).
6. האם יש דגמים שהגיעו עם נעילות?
בקצרה: אם אני מחפש רכב ליום יום אבל שיהיו לו יכולות שטח טובות וטובות+ אחרי שידרוגים, על איזה דגם הייתם ממליצים? קחו בחשבון שלדעתי 94 הוא קצת ישן ליום יום ו - 2010 קצת חבל עליו בשטח (מה גם שאני לא בטוח בקשר ליכולות שלו ולאפשרויות השידרוג)
תודה לעוזרים.
שלום לכולם,
מהסתכלות קצרה ביד-2, יש המון גרסאות (וכמובן שנתונים) של הגראנד צ'רוקי.
השאלות שלי הן אלו:
1. עד איזה שנתון הגראנד צ'ירוקי נחשב לרכב שטח עם עבירות טובה (גם אחרי שיפורים). האם הדגמים הראשונים משנות ה- 90? האם תחילת שנות ה - 2000? מה עם החדשים?
2. אם אני לא טועה ללראדו אין הילוך כח ולכן רק הלימיטד בא בחשבון.
3. מה בנוגע למנועים? ראיתי 5200 ו - 4700 בישנים ו - 3700 ו - 5700 בחדשים, ראיתי גם 4000. (דיזל לא בא בחשבון)
4. באיזה מהדגמים ניתן לקבל אישור לצמיגים הכי גדולים?
5. באיזה מהדגמים הסרנים הם החזקים ביותר? (44 לעומת 30 אם אני לא טועה).
6. האם יש דגמים שהגיעו עם נעילות?
בקצרה: אם אני מחפש רכב ליום יום אבל שיהיו לו יכולות שטח טובות וטובות+ אחרי שידרוגים, על איזה דגם הייתם ממליצים? קחו בחשבון שלדעתי 94 הוא קצת ישן ליום יום ו - 2010 קצת חבל עליו בשטח (מה גם שאני לא בטוח בקשר ליכולות שלו ולאפשרויות השידרוג)
תודה לעוזרים.
כל מה ששאלת נמצא בפורום... רק תקרא קצת ...
דבר אחד לא ציינת, וזה תקציב.
מה זה נוח בכביש ? לי נוח עם מה שיש לי, לך זה ייראה מאד לא נוח ...
מה זה יכולות שטח טובות ? לי , כמי שנוסע על שבילי קק"ל הגבהה של 2" זה המון ... לאחר גם "7 לא יספיק ...
אחד הדברים היפים בגרנד, שאתה יכול [ ברוב הדגמים] לעצב אותו כרצונך ...
טעות אחת, בדבריך, לפחות בדגמים 92-2005 אין קשר בין לרדו להילוך כח ... יש לימיטד, ויש לרדו ויש אפילו TSI, לכולם יש הילוך כח ... רובם מגיעים עם 4X4 קבוע, אלא אם כן מישהו החליף להם.
בקיצור, שאלותיך מעידות שלא קראת מספיק.
המלצתי, קרא קצת יותר, ואז גם השאלות שלך שיהיו מפוקסות יותר יוכלו להניב תשובות מדויקות.
בנוגע לתקציב, עד 130K כולל השיפורים, אם מספיק תקציב נמוך יותר מה טוב.
אגב, בהסתכלות ביד-2 וללא קשר לשאלות, נראה לי שהתקציב מתאים לשנתונים 2004-2006, משום מה אין כמעט רכבים מהשנתונים האלו למכירה.
חדשים יש המון, כנ"ל 1994-2000. דווקא 2004-2006 אין כמעט.
קח בחשבון שהשנתונים 99-04 הם WJ
2005 לא ראיתי אף פעם ולהערכתי אין בכלל
2006 יש ממש מעט - רובם נקנו בארץ
כך שההנחה שלך נכונה וקשה למצוא 05-06
04 יש למכירה בפורום נכון לאתמול
ומה זה אומר שהם WJ ? זה טוב? רע? יחסית לאחרים כמובן?
ואם ניקח את ה - WJ ספציפית:
1. איזה מידת צמיגים מאושרת עבורו?
2. הסרן האחורי הוא דנה 44 או 30?
3. הוא בא עם נעילה? בקרת אחיזה / משיכה?
4. עם איזה מנועים הוא הגיע ואיזה עדיף?
5. האם יש הבדלים בין WJ משנתון 1999 לעומת 2004?
6. מה עוד חשוב לדעת עליו?
הסיבה שאני שואל ספציפית עליו זה כי נראה לי שבתקציב הנתון, זה מה שיכנס. מצד אחת מתחת ל - 1999 אני לא אקח כי הרכב ישמש גם ביום יום. אם 2005 / 2006 אין כמעט, אז 2007 ומעל כבר חורג מהתקציב, מה גם שעדיין לא קבלתי פה תשובה בקשר ליכולות שטח של הדגמים החדשים יותר.
תודה
הי
ה WJ הוא חדש יותר מה ZJ ולכן הוא:
נוח יותר, חזק יותר מתוחכם יותר ויקר יותר....
מצד שני, אם אני לא טועה הוא מגיע (לפחות בחלק מהדגמים) עם מערכת המדמה נעילות ואפילו עובדת לא רע
צמיגים, שוב, אם אני לא טועה - סביב 31" קוטר, אבל לא 10.5 רוחב
מנוע - 4.7 בנזין, V8
לפי מיטב זכרוני, בשנתיים הראשונות, עד 2000 הייתה איזו בעיה בקליפרים, תעשה חיפוש בפורום ותבדוק
סרן אחרוי - לא דנה 35, בטח לא 30...
כמדומני, 44 או משהו מקביל.
סער
תודה סער,
עד כאן נשמע טוב.
"חזק יותר" ? למרות שהמנוע 4700 ולא 5200? בכל מקרה ראיתי שהוא מוציא 160+ כ"ס. נראה לי קצת נמוך ל - V8 4.7 .
"יותר מתוחכם"? אני מניח שזה גורר עלויות אחזקה גבוהות יותר.
עד שנת 2000 לא רלוונטי. 2003 ומעלה נראה לי יותר בכיוון.
אשמח לשמוע עוד על הרכב.
תודה
ה WJ מגיע :
סרן אחורי D 44 A
החל משנת 2002 מע' קוודרה דרייב - עובדת טוב (לפחות אצלי ב 03)
מידת צמיג 235/65/17 בשנים מוקדמות יותר מגיע 245/70/16
רכב נהדר שמצריך הגבהה לפחות 2"
נוח מאד , מפנק ומעניק תמורה נהדרת
מבחינת שיפורים השמים הם הגבול
מנוע 4.7 V8 מפיק 245 כ"ס חזק וחלק
הנהימה הזאת ...
אין תחליף
משום מה כשכנסים ביד-2 למחירון של ה- WJ, מקבלים נתון של 167 כ"ס. אני מניח שזו טעות.
הסתכלתי עכשיו באתרים אמריקאים והצדק איתך...
דגם הדיזל הוא עם 164 או 167 כ"ס
שים לב שבמחירון יש מקום לסמן 245 כ"ס
במה שאתה מחפש, המתאים לך ביותר הוא כנראה ה WJ. המנוע 4.7 (המעולה!), אכן חזק יותר, והוא בעל 227 כ"ס ולא 167 כפי שבטעות נרשם בייבוא (או במחירונים). ה WJ מתוחכם יותר, אבל גם אמין יותר בדר"כ, במיוחד בדגמי 2002-2004 (נדמה לי שה 2002 הוא המאובזר ביותר). מדובר על דגם מפנק מאוד, חזק, קצת "פחות שטח ויותר כביש" מאשר ה ZJ הותיק, אבל עדיין JEEP אמיתי עם סרנים חיים, בעל יכולות שטח מעולות (ודאי בהשוואה לכל רכב אחר) - הוא נמוך מאוד יחסית וחייב לעבור הגבהה (קפיצים בולמים, בולם הגה), שינוי הדרייבשפט הקדמי (מפעמון לצלבים), ועוד כהנא וכהנא כאשר השמיים הם הגבול. לגבי צמיגים - במצב המקורי קשה להגדיל מידה מעבר ל 30" המותרים ע"י היצרן (הצמיג מתחכך), והשאר תלוי בהגבהות שאתה עושה. מ 2002 מגיע עם ג'אנט 17", שאולי רצוי להחליפו ל 16" (ה 15 לא מתאים...). יתרון נוסף של ה 4.7 לימיטד, הוא מערכת הקוורדר-דרייב, שבלי להכנס לפירוט, נועלת גלגלים בכל מצב נדרש - חוסכת את הצורך בהתקנת נעילות גם מאחור וגם קדמיות. היו קצת הסתייגויות מהמערכת ויעילותה, (בעיקר בשנים 99-01) - אני מצאתי אותה מעולה.
בכל מקרה, אם תרכוש, תוכל לקבל כאן הרבה עצות ותמיכה..:p
חן
תודה על העזרה,
בנוסף:
- האם מערכת הקוורדר-דרייב מופיעה רק בדגמי הלימיטד מ- 2002? (ובלי קשר מישהו כאן יודע אם יש אותה גם בליברטי מ- 2005 ומעלה?)
- ראיתי בשירשורים שהרבה בעלי גראנדים הוסיפו רדיאטור / קולר לגיר. יש בזה צורך גם ב- WJ או רק בדגמים ישנים יותר?
תודה
היי.
הקוואדה-דרייב קיימת בכל דגמי לימיטד משנת 99 בתנאי שיש תוית כזו מאחור מתחת ללוגו של JEEP.
הבעיה היא שלאחר כל כך הרבה שנים, לפעמים כתוצאה מהזנחה ושחיקה יתכן שהמערכת לא מתפקדת.
קצת תיקונים לנאמר מעלה.
99-2000 דור ראשון עם ג'אנט 16.
2001 ומעלה דור שני עם שינויים קוסמטיים בפנים, בגריל, יש כבר ב 2001 גאנט 17" ומערכת קירור משופרת ללא פאן-קלאצ', כמו כן עוד כמה כ"ס...
מ2002 דווקא החלו בהורדת המיפרט למשל ביטלו את הזרועות בגגון.... קראתי מתי שהוא דווקא בכתבה בהגה ששינו משהו במע' הקוואדרה-דרייב בשנה הזו, לא מצאתי סימוכין כלשהם בחו"ל לנושא הזה.
עצתי לי אלייך לא למהר, לא לחפש דווקא 2004, אלא לחפש רכב שטופל היטב עם היסטורית טיפולים, שנראה טוב ולא מוזנח, וההנאה מובטחת.
ו... עוד מספר שאלות ברשותכם:
1. האם הגראנד מסתדר טוב עם הסבה לגז?
2. הבנתי שה- WJ בתצורה הסטנדרטית מאוד נמוך (גם יחסית לקודמו). האם זה מחייב הגבהה של 4.5 אינצ' כדי שיהיה גבוה מספיק לעבירות טובה? האם יש בעיית חוקיות / טסט עם הגבהה כזאת? אני יודע שעם הגבהה של 2 אין בעיה אבל אם כאן צריך 4.5?
3. ראיתי שהרבה מכם שמו RUBICON EXPRESS 4.5, משום מה אני לא רואה למכירה סטים כאלו ל - WJ, רק לדגם הקודם. מה הסיבה?
4. האם הגראנדים סובלים ממכת גניבות? (בדומה לסופות דיפנדרים והילקסים)?
1. לא יודע. חושב שלא.
2. גם לפני ההגבהה נסעתי בשטח טכני, והופתעתי מהעבירות הגבוהה גם במצב המקורי הנמוך. הגובה של ההגבהה תלוי בך ובסוג הנהיגה/שטח. WJ עם 2" יעבור כמעט בכל מקום. עם 3.5" הוא כבר מלך.
3. לרוביקון אין קיט ל WJ. יש להם הרכב נחות וזול של ספייסרים ובולמים, לא מומלץ. בארץ יש את הסט של אולדמן שנותן 2-2.5" , תלוי בקשיות הקפיצים. בארה"ב יש את הטרה-פלקס עם קיט מלא של 4" - אם יש לך דרך ליבא, הוא מקבל ביקורות טובות. אבל אם כבר יבוא - יש עוד הרבה אפשרויות והשמיים הם הגבול (והכיס). מצד שני, אפשר לעשות שילובים שיביאו אותך להגבהה טובה של 3-3.5" ללא קושי עם מה שיש בארץ, ובעלויות סבירות. שים לב שההגבהה עצמה אינה כל הסיפור ויש גם דברים נוספים (ניתוק מהיר, דרייבשפט, גלגלים - ובכל אחד מהם יש בארץ ויש ביבוא-אישי, יש יקר ויש זול).
4. כמעט. שמעתי שלאחרונה יש התגברות בתשוקה לגרנדים, בעיקר בדרום :rolleyes:.
כדאי להסתכל גם על דגם הדיזל 2700 סמ"ק? (2002-2004)
אני מניח שהוא צורך פחות דלק (אבל לא ניתן להסב אותו לגז)
מה מבחינת כח?
יש בעיות מיוחדות / ידועות בדגם זה?
האם הוא בא עם אותו איבזור של דגם הבנזין.
תודה
הוא לא נפוץ, אבל נחשב למצויין למי שמוכן לוותר על ה V8... מנוע וגיר של מרצדס - טובים מאוד, עם מספיק כוח (163 וגיר יעיל). בשאר, הרכב זהה וכדאי למצוא לימיטד. בניסיון הקצר שהיה לי קצת הופתעתי מהרעש המוחשי (מעבר לרעש הדיזל, גם רעשי-כביש). צריכת הדלק היא טובה מאוד ואין צורך בהסבה (יש האומרים 1:10). צריך להביא בחשבון שחלפים לא יהיו זולים (מרצדס), ושהמוסכים המורשים לא ממש מכירים את המנוע והגיר.
מעניין שיש היום יותר כאלה ביד-2 מאשר בנזין בשנתונים שאני מחפש. מה שכן, רובם אצל סוחרים. אולי זה מראה על סחירות נמוכה.
שבת שלם.
יש אחד כבר הרבה זמן עם 260K. השני עם מעט ק"מ, פחות זמן ועל הנייר יש לו נתונים טובים - השאלה מי הסוחר ואצל מי הוא היה קודם (אפשר פשו ליצור קשר עם הבעלים הקודמים).
בפרטיים, יש את הגרנד המשופר מב"ש. אם הוא עדיין רלוונטי, הייתי בודק.
תודה KLAM על ההשקעה והתשובות.
אשמח לשמוע מעוד אנשים דעה על מנוע הדיזל ב- WJ.
למיטב ידיעתי יש הרבה דעות שליליות על מנוע הדיזל בליברטי מאותם שנים. האם המנוע ב- WJ כל כך שונה?
שוב תודה.
זה לא אותו מנוע. המנוע של הליברטי הוא מתוצרת VM. נפחו 2.8 ליטר, יש לו 4 בוכנות ו-150 כ"ס. הוא מנוע חזק אבל רועש, מחוספס ובעייתי.
מנוע המרצדס CDI שנמצא בגרנד הוא מתוצרת מרצדס (שגם סיפקה את הגיר המעולה עם 5 יחסי העברה), בנפח 2.7 ליטר, עם 5 בוכנות ו-163 כ"ס. יש לו גם 41 קג"מ מומנט, והוא מעודן ושקט הרבה יותר.
חן
אומרים שעלות אינגטור למנוע כזה 2800 ש"ח ולפי הספר ...מחליפים חמישה ביחד...14000 ש"ח לפני עבודה...
יש ביד-2 עכשיו דיזל 2700 שנת 2004 אבל LAREDO, האם הוא בלי הילוך כח? כמו LAREDO בבנזין?
תודה
אני יודע שהשירשור מאוד ישן אבל האם יש משהו חדש לגבי הנושא של הדיזל?
אני מחפש כרגע גראנד, די הופתעתי לקרוא את כל הביקורות הטובות על הדיזל ( במיוחד שהאפשרות לטפל בכל מוסך למוניות והצריכה המצויינת).
קנית אחד? מה קנית ? כרגע ביד 2 יש רק 1 דיזל מרחובות שנראה די משופר, יש למישהו אולי קצת פרטים עליו? הוא מפורסם די הרבה זמן
תודה!
זה לא אותו מנוע. המנוע של הליברטי הוא מתוצרת VM. נפחו 2.8 ליטר, יש לו 4 בוכנות ו-150 כ"ס. הוא מנוע חזק אבל רועש, מחוספס ובעייתי.
מנוע המרצדס CDI שנמצא בגרנד הוא מתוצרת מרצדס (שגם סיפקה את הגיר המעולה עם 5 יחסי העברה), בנפח 2.7 ליטר, עם 5 בוכנות ו-163 כ"ס. יש לו גם 41 קג"מ מומנט, והוא מעודן ושקט הרבה יותר.
חן
... שאלה ... במקרה, המנוע והגיר דומה או זהה למנוע שיש בסאנגינג רקסטון ?
דומה למנוע ברקסטון. התאמות שונות. מערכות הקפיות שונות. המנוע הזה שירת כמה וכמה יצרנים כמו גם מספר דגמים שונים במרצדס. טונה של חלקי חילוןף מקורי ותחליפי אם יודעים איפה לחפש (רמז : לא במכשירי תנועה)
מוסכי מוניות מרצדס מסתכלים על המנוע כמו ספר פתוח.
לא מכיר את ההוא מרחובות.
טיפ בחינם- לא לעשות טעות ולקנות מוזנח בזול ולסמוך על יישור קו - מתכון בטוח לאכילת לקרדה מקולקלת.
אשמח להנחיות ברורות אם יש מישהו שיודע לגבי החלפת צמיגים ל WJ2004CRD לצמיגים רציניים לשטח כאלו שיתנו קצת תוספת לגובה.
הרכב מוגבה באישור 2", אבל נראה שאת היבואן לא מעניין כלום (כנראה בפרט שהרכב הוא יבוא אישי :)) ויש לו שלוש מידות צמיג מאושרות - 245/70R16, 225/75R16, 235/65R17
כנראה שגם ב autodata אלו המידות הקיימות, כיוון שגם במכון טסטים נתנו לי אותם כניתנים לאישור.
השאלה הנשאלת..: זהו?
אם אני רוצה להתפנק עם צמיגים גדולים יותר, אין דרך חוקית לאשר זאת?
לדוגמה, את הרכב קניתי עם צמיג 245/70R17, מוסיף לי עוד 1.5 סמ בערך לדעתי, אחלה! אז אי אפשר לאשר אותם חוקית? צריך להחליף צמיג או ג'נט וצמיג?
לא ניתן לאשר חוקית מידה כמו שלך
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
כן, תיארתי לעצמי. אז מה אחרים עושים? אני בטוח שלא נשארים עם צמיגים "רגילים"
אלא אם אחד מהשלושה שמאושרים אכן נותנים קצת יותר פוש לגובה?
ואם כבר אתה הולך לאשר מידה אחרת בדרכים אחרות, הייתי הולך על 16" עם יותר גובה ...
לצערי אני מתקשה להבין את החישוב שעושים במידות הצמיג, אשמח להצעה איזה צמיג יתן יותר גובה מאלו שמאושרים
יש מגוון רחב, השאלה לאן אתה רוצה לגדול - בגובה ? ברוחב ? גם וגם ?
אתה יודע כמה מרווח פנוי יש לך להגדיל את הצמיגים ?
כדי לבחור מידת צמיג אתה יכול להיעזר באתרי היצרנים, הנה קישור אחד לדוגמא:
https://www.bfgoodrichtires.com/tire/bf-goodrich/mud-terrain-t-a-km3
מחשבוני מידות צמיגי קיימים גם הם ברשת, למשל:
https://tiresize.com/tyre-size-calculator/
קח בחשבון שהמחשבונים מציגים נתונים תיאורטיים בעוד אתרי היצרנים מציגים נתונים בפועל. וכן, יש הבדלים במידות בפועל בין היצרנים/דגמים השונים עבור אותה מידה רשומה. איך זה ? ככה.
לג'אנט 16 המקורי שלך, המידה הקלאסית זה 245/75R16, עוד מידה מצויינת זה 235/85R16 - צר וגבוה, מידה מקורית של דפנדר.
במידה ואתה עובר לג'אנט 17 אז המידה האידיאלית זה המקורית של רנגלר רוביקון, 255/75R17.
החשיבות במידות האלו זה לא רק עוד ס"מ או שניים לגובה, אלא בעיקר שאלו מידות שיש בהן מבחר גדול של צמיגי שטח מלא.
הרבה אנשים נוסעים עם מידות לא בדיוק כמו ברשיון, ובטסט מחליפים גלגלים עם חבר או משהו כזה כדי שיהיה תואם לרשיון. אתה מסתכן כמובן בהורדה מהכביש אם עוצרים אותך לבדיקה, זה סיכון שהרבה אנשים לוקחים. מקסימום הורידו אותך אז אתה צריך לעבור שוב טסט. כל עוד מדובר על צמיגים לא הרבה יותר גדולים מהמקורי והרכב לא מוגבה באופן מוגזם (ו50 מ"מ זה סולידי לגמרי) אז הסיכון הזה לא מי יודע מה גדול. יגידו לך שיש סיכון גם לביטוח המקיף במקרה של תאונה אם הביטוח יחליט להיות קרציה - גם זה נכון. אבל החיים מלאים סיכונים וההחלטה היא שלך. המון אנשים מעגלים קצת פינות, כמו בהרבה תחומי חיים אחרים.
אברהם 2019
27-05-19, 23:23
שאלה בעניין שיפורים לגראנד שרוקי חדשה 2019. האם מומלץ לעשות הגבהות? איזה? האם מיגון תחתון מהיבואן מספיק טוב לשטח? האם ניתן לדגם לראדו להחליף לבולמי אויר כמו בטריילהוק?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.