PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת גפ"ם בסוזוקי ג'ימני



שאול סי.גי.
27-10-10, 18:13
שלום לכולם!

למרות השם משתמש שלי... נפרדתי מהסיקס והתחדשתי בג'ימני חדשה, אוטומטית שנת 2000
אני שוקל להתקין מערכת גפ"ם אבל לא מצאתי יותר מדי מידע (אמין, לא של חברות שמוכרות) לגבי עלויות, אמינות, טיפולים וכדאיות באופן כללי.
האם למישהו יש נסיון עם גפ"ם בכלל או בג'ימני בפרט? מכירים מקום טוב לבצע התקנה?
מדובר על רכב שיעשה בסביבות 20,000 ק"מ בשנה, צורך בינתיים 1 ל 11 בממוצע בנסיעות יומיומיות (עדיין לא ירדתי איתו לשטח), ואני מתכוון להשאיר אותו אצלי לשנתיים שלוש לפחות.
אין לי בעיה של נפח מטען כי בד"כ המושבים האחוריים פנויים ובטיולים הרוב גם ככה עובר לגג.

תודה מראש,
שאול

*** השרשור הועבר לפורום טכני כללי. פורום הבונים נועד לשאלות ודיונים בנושאי בנייה\פבריקציה, לא התקנות מערכות נפוצות קיימות ***

קובי-ערד
27-10-10, 21:18
סוזוקי גימני ומערכות גפ"ם לא אוהבות אחד את השני. הלוואי צריכת דלק כזו בגיפים אחרים.

שאול סי.גי.
27-10-10, 22:12
אין ספק. אחרי הסיקס זה שינוי מרענן. עדיין, בגלל שזה הולך להיות הרכב העיקרי עכשיו להרבה זמן אני מתעניין לגבי הגפ"ם.
אתה יכול לפרט למה לא הולכים טוב ביחד?
יש לך נסיון או מכיר מישהו שהתקין גפ"ם בג'ימני? בינתיים עוד לא מצאתי אף אחד כזה.
תודה

Richard
28-10-10, 00:38
יצא לי לראות אחד אצל ליאור מזוקילנד, הייתי קצת מופתע מהעיניין... אין לי מושג כמה זה טוב ואיך הרכב מתנהג.

GodsFather
28-10-10, 04:17
יש קיטים להסבה של מנוע ג'ימני/סמוראי (זה כמעט אותו דבר) לגפ"מ בארץ האפשרויות. אבל לאשר את זה בארץ צריך רק מתקין מורשה וכמובן דרך יצירתית להכניס את זה לארץ אם אתה מזמין לבד ולא דרכו.

על מערכות גפ"מ בכללי, אתה יכול למצוא מידע בפורום, בעיקר מידע שלילי בגלל התקנות לא מקצועיות שהרסו מנועים ובגלל טענות שהמנועים הרגילים לא בנויים לגפ"מ, כך שגם אם מצאת קיט או מצאת מישהו שמשווק את זה, אתה צריך לבדוק שהוא יודע מה הוא עושה ושהקיט אכן לא מזיק לרכב.

אם עכשיו הוא עושה 1/11...עם גפ"מ זה יהיה יותר חסכוני מפריוס:roll:

eladss
28-10-10, 13:03
עם צריכת דלק כזו וקילומטרז' של 20K בשנה ,זה לא ממש כדאי, אין לך ממש חיסכון משמעותי
כידוע לי בג'ימני המיכל גז בא במקום הרזרבי
ובג'ימני לשים את רוב הציוד על הגג בטיול זה לא מומלץ,
תעשה חישוב עליות , אבל לא סתם אין כמעט ג'ימני מוסבים לגז

GodsFather
28-10-10, 13:50
מיכל גז במקום הרזרבי ?! אתה מתכוון תלוי על הדלת מבחוץ ? איפה ראית דבר כזה ?

eladss
28-10-10, 14:51
מיכל גז במקום הרזרבי ?! אתה מתכוון תלוי על הדלת מבחוץ ? איפה ראית דבר כזה ?
לפני שקניתי בדקתי גם את עיניין הגז וזה מה שאמרו לי באחת מסוכנויות ההתקנה בטלפון,
וגם אחד מהג'ימני שביררתי עליהם היה מוסב ככה .

Richard
28-10-10, 15:32
לפני שקניתי בדקתי גם את עיניין הגז וזה מה שאמרו לי באחת מסוכנויות ההתקנה בטלפון,
וגם אחד מהג'ימני שביררתי עליהם היה מוסב ככה .



שלום...

נשמע קצת מוזר וקצת גם לא הגיוני.. הג'ימני עם המערכת גפ"ם שיצא לי לראות אצל ליאור.. המיכל גז מותקן בתא מטען של הרכב (מיותר לציין שאחרי התקנה כזאת אין מקום אחסון לכלום)

יום טוב.

assaf234
28-10-10, 15:41
במקרה יצא לי לשמוע שבחברת א.א.ארזי עשו הסבה לגז של כמה ג'ימינים.
המנועים שלהם הלכו לעולמם אחרי זמן קצר והם נמכרו בפחות מחצי מחיר אחרי תקופה קצרה. במילים אחרות, אולי עדיף שלא

נדב42
28-10-10, 16:45
היה כזה (ג'ימני גפ"מ) בחבורה של גילגול, עמירם שמו (של הנהג כמובן), והוא היה מאושר עד הגג. איך זה החזיק לאורך זמן ? לא יודע, לא דיברתי איתו כבר כמה חודשים ואין לי את המספר שלו, אבל אני יכול לנסות לאתר אותו אם אתה רוצה ...
(ולא היה לו מיכל גז במקום הגלגל הרזרבי ...)

Richard
28-10-10, 17:49
היה כזה (ג'ימני גפ"מ) בחבורה של גילגול, עמירם שמו (של הנהג כמובן), והוא היה מאושר עד הגג. איך זה החזיק לאורך זמן ? לא יודע, לא דיברתי איתו כבר כמה חודשים ואין לי את המספר שלו, אבל אני יכול לנסות לאתר אותו אם אתה רוצה ...
(ולא היה לו מיכל גז במקום הגלגל הרזרבי ...)



יש מצב שהוא מדריך או הדריך בנהיגת שטח?? יכול להיות שאנחנו מדברים על אותו בחור..

קובי-ערד
28-10-10, 17:49
אין ספק. אחרי הסיקס זה שינוי מרענן. עדיין, בגלל שזה הולך להיות הרכב העיקרי עכשיו להרבה זמן אני מתעניין לגבי הגפ"ם.
אתה יכול לפרט למה לא הולכים טוב ביחד?
יש לך נסיון או מכיר מישהו שהתקין גפ"ם בג'ימני? בינתיים עוד לא מצאתי אף אחד כזה.
תודה
לפני כמה שנים ראיתי שמוציאים מערכת כזו מכמה גימנים וכששאלתי המוסכניק אמר שנדפק המנוע ושזה לא שילוב מוצלח ברכבים האלה.
עכשיו ראיתי את התגובה של ASSAF234 ועל זה אני מדבר.
אולי בינתיים משהו השתפר...

אור .ס.
28-10-10, 19:24
שלום חברים, מתוקף היותי מכיר קצת ומבין.
אפשר להסב רכבי סוזוקי על גז, ע"מ שלא ילך מנוע לאחר תקופה קצרה, יש להרכיב בנוסף גם "משמנת", הדבר נותן שמן מיוחד לשסתומים ע"מ שלא ישרפו.

אגב צפה לעלות התקנה בסביבות ה6500 שח למערכת טובה.
אם אתה צריך עזרה או המלצה, דבר איתי.

נדב42
28-10-10, 20:35
אצל עמירם אכן היתה משמנת, כמו אינפוזיה, ממש ראו את הטיפות מטפטפות להן בנחת ...

שאול סי.גי.
29-10-10, 02:28
קודם כל, תודה לכל המגיבים. אני אמשיך לבדוק ואם בסוף אני אחליט להתקין אני אעדכן פה איך זה מתקדם.
מאוד יעזור לי באמת אם מישהו יכול לעזור לי ביצירת קשר עם עמירם, בינתיים הוא הראשון שאני שומע עליו שהתקין.
דרך אגב, באתרים לא ישראליים כבר מצאתי הרבה מקרים של ג'ימני עם גפ"ם ובסה"כ נראה שהרוב מרוצים, למרות שההחזר על ההשקעה באירופה הוא הרבה יותר מהיר אפילו לרכב עם מנוע קטן וצריכת דלק טובה.

נדב42
29-10-10, 09:19
מאוד יעזור לי באמת אם מישהו יכול לעזור לי ביצירת קשר עם עמירם, בינתיים הוא הראשון שאני שומע עליו שהתקין.
הנה התחלה: http://www.jeepe-s.co.il/forums/member.php?u=37

אנסה להשיג את המספר שלו, אם אמצא אשלח בהודעה פרטית כמובן ...

Saar
30-10-10, 15:32
הי

אתה מנסה להכניס ראש בריא למיטה חולה.
מעטים האנשים ששמעתי עליהם/מכיר אותם שלא היו צריכים להחליף מנוע לשפץ ראש ברכבים מונעים גז (או סתם בעיות של צ'ק אנגין למיהן וקצרים עקב התקנות...)
תעשה חיפוש בפורום ותראה מהו אחוז האנשים המרוצים שכותבים כאן.

סער.

ערן המסוקס
02-11-10, 07:31
היי. אני רואה שיש פה הרבה תגובות בשרשור, אבל לא הרבה בעלי נסיון בנושא שמגיבים, וחבל.

אגב, אני זה שהתקין את המערכת של ליאור. מדובר במערכת מיכאנית לחלוטין, ללא מזרקים, והיא עובדת נפלא ואמינה ופשוטה יותר מהמערכות המתקדמות. אבל לא חושב שאפשר להתקין דבר כזה בצורה חוקית על רכב מודרני (חבל).

לגבי התקנה על סוזוקי ג'ימני, אז ככה.

א. אין דבר כזה מיכל גז על הדלת האחורית, וזה ברור למה נכון?

ב. מערכת הגז אינה מגיעה מותאמת לרכב כלשהו, אלא המתקין בונה אותה לכל רכב ספציפית לפי הידע שלו וכשרונו.

ג. אם מנוע הג'ימני מתאים או לא לגפ"מ צריך לבדוק לפי מספר המנוע ברשיון הרכב הספציפי מול מהנדס החברה (של מערכות הגז).

חסכון בנסיעה על גז הוא 35%-40% אם הכל תקין ומכוון.

התקנת מערכת גז על רכב 4 צילינדר היא בסביבות 8500 ש"ח כולל מע"מ ובדיקת טכניון.

כדאיות של מערכת כזאת היא דבר שקל לחשב ע"פ הנתונים שרשומים פה והשוואה להוצאה השנתית של בנזין.

אשמח לענות על כל שאלה בנושא.

GodsFather
02-11-10, 07:36
שאלה כללית לגבי גודל המיכל וכמות מיכלים - האם יש הגבלה שהיא מעבר להגבלת מימדי הרכב ?
כלומר תקינה בישראל שמחייבת גודל מיכל מסוים ומיכל בודד ברכב ?

אם השרשור יתפתח לשאלות כלליות יותר, נפצל אותו. אם ישאר בתחום של הג'ימני, נשאיר אותו כאן.

טוב לדעת שיש עוד בעל מקצוע בתחום שיכול לשפוך אור על הנושא, במיוחד לאור מחירי הדלק העולים.

ערן המסוקס
02-11-10, 07:47
אין הגבלה כלשהי לגבי גודל וסוג המיכל. כל רכב לפי מה שמתאים לו, ולפי מה שהלקוח רוצה (אם אפשרי כמובן).

יש 2 סוגי מיכלים:

מיכל גלילי, אשר שוכב בתא המטען של הרכב, ומגיע בשלל גדלים ונפחים.

מיכל רדיאלי, וכאן יש כמה אופציות:

מיכל מותקן בתוך תא המטען במקום גלגל הספייר ע"פ הגודל האפשרי.
מיכל תחתי המותקן במקום גלגל הספייר או בחלל עמוק וגדול מספיק, בתנאי שהוא מוגבה בכ 30 ס"מ (אם אני לא טועה) מינימום מעל האדמה ואינו הרכיב הנמוך ביותר ברכב.

לגבי התקנה של יותר ממיכל אחד, זה אפשרי כל עוד זה מתבצע בצורה הנכונה. חיבור הצנרת בין 2 המיכלים חייב להעשות מחוץ לרכב.

ערן המסוקס
02-11-10, 19:05
לגבי הסוזוקי וגפ"מ. עשיתי ברור קטן ומסתבר שאכן היה סיפור שכזה.

לפני מספר שנים, חברת השמירה "מוקד ארזי" פנו עם 2 רכבי סוזוקי ג'ימני לעסק שאני עובד בו, בבקשה להסבת הרכבים. לאחר ברור עם מהנדס החברה, נענו בשלילה, לכן הלכו למכון הסבה אחר. זמן קצר מאוד לאחר ההסבה 2 הרכבים שפכו מנועים. מאז הסיפור הזה, הם עובדים רק איתנו.. תענוג.

GodsFather
03-11-10, 05:00
עובדים ועשו גפ"ם אצלכם או פשוט החליפו לסוג רכב אחר ?

ערן המסוקס
03-11-10, 06:58
החזירו את הג'ימנים לחברה וקנו רכבים אחרים. ככל הנראה, הג'ימני אינו מתאים להסבה. אבל, שווה לבדוק את העניין בכל זאת. אולי יש דגמי מנוע שונים, שחלקם מתאימים וחלקם לא.

-->