התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טראנו או טראקאן. בבקשה עזרה אוביקטיבית



eyalma4
29-10-10, 23:16
ברצוני לקנות ג'פ ולהיות ג'יפאי מתחיל.
חלקכם המלצתם לי לא מזמן על ויטרה או סורנטו.
הייתי היום בשטח עם חברים . ומה אני אגיד לכם...היה שם קטע שקשה לי להאמין שהסורנטו או הויטרה היו עוברים אותו.
לכן אני די סגור על טראנו או טראקאן 2003 עד 2005 .
אנא מכם עצות אוביקטיביות לגבי השניים.
מי יותר חזק בשטח, למי יש נעילת דיפרנציאל,מי עדיף בכביש, מי זולה יותר לאחזקה מבחינת טיפולים ודלק?
סליחה שאני חופר, אבל לתשובות שלכם יש משקל מכריע בהחלטה שלי.
אנא עזרתכם, בעיקר מבעלי טראנו וטראקאן חוות דעת אישית.
תודה.
אייל.*

גיא
30-10-10, 08:44
אם אתה שואל על נעילות דיפרנציאל
שניהם לא מתאימים לך.

לך על הויטארה

raanan
30-10-10, 09:31
עוד קצת והג'יפאים פה יתייאשו !
מדוע אתה לא מתמקד בשרשור אחד ? מדוע כול שני וחמישי שרשור התלבטות חדש ?

לעצם העניין,
טרקאן מאוד יעיל לכביש (מהיר וזריז) .
בשטח יש לו מס' מגבלות,
מהלך מתלים זעום, נמוך יחסית לאורכו כך שהגבהה שמתבקשת פוגעת עוד במהלך המתלה.
לא ידוע על תוספת נעילת דפרנציאל אחורי.

טראנו,
בכביש פחות או יותר כמו הטרקאן רק קופצני מאחור והיציבות הכיוונית פחותה.
בשטח, בעל מהלך מתלה גדול יותר וניתן להגבהה בקלות יחסית.
אין נעילה אחורית.

ויטארה מוגבהת ונעולה מאחור תהיה עבירה יותר משניהם בשטח. אבל,
לא משתווה לשניהם בכביש (נוחות, תאוצה, מהירות, בטיחות).
סורנטו טוב מכולם בשטח. בכביש מעט מעט נחות מהטראקן .

בהצלחה בבחירה
רענן

amirisra
30-10-10, 09:53
ברצוני לקנות ג'פ ולהיות ג'יפאי מתחיל.
חלקכם המלצתם לי לא מזמן על ויטרה או סורנטו.
הייתי היום בשטח עם חברים . ומה אני אגיד לכם...היה שם קטע שקשה לי להאמין שהסורנטו או הויטרה היו עוברים אותו.
לכן אני די סגור על טראנו או טראקאן 2003 עד 2005 .
אנא מכם עצות אוביקטיביות לגבי השניים.
מי יותר חזק בשטח, למי יש נעילת דיפרנציאל,מי עדיף בכביש, מי זולה יותר לאחזקה מבחינת טיפולים ודלק?
סליחה שאני חופר, אבל לתשובות שלכם יש משקל מכריע בהחלטה שלי.
אנא עזרתכם, בעיקר מבעלי טראנו וטראקאן חוות דעת אישית.
תודה.
אייל.*

כבעל טאראקן 2006
עם שיפורים שעלו לא מעט .
מגיני גחון, מגיני צד
החלפת בולמי זעזועים וקפיצים
נעילת דיפרנציאל ARB קדמי ואחורי
פגוש מתכת - הרכב משתווה בשטח (ולעיתים לוקח ) רכבים יקרים ממנו ולא ננקוב בשמות.
גם הטראקן וגם הטראנו לא מגיעים עם נעילות דיפרנציאל .
אינני מכיר טוב את יכולות הטראנו
תזכור חלק מיכולות העבירות בשטח תלויות בנהג
עוד אוסיף נסיעה חלקה בכביש עם צמיגי כביש שטח
לפני שאתה מחליט איזה רכב לקנות ,כדאי להחליט לאיזו מטרה בדיוק .
כניסה לשטח מחייבת שיפורים ,אם לא נעשו .
בכל מקרה אני מאחל לך הצלחה בכל אשר תבחר .

raanan
30-10-10, 10:10
כבעל טאראקן 2006
עם שיפורים שעלו לא מעט .

נעילת דיפרנציאל ARB קדמי ואחורי


האם אתה יכול לפרט את מס' הדגם קדימה ואחורה של ה-ARB ?
האם ההתקנה היתה BOLT ON או שדרשה חריטה של הביצה ?

תודה
רענן

klam
30-10-10, 11:16
אייל שים לב: אם אתה מחפש רכב שטח שיעבור בכל המקומות "שהחברים שלך עוברים" - כלומר, שטח טכני, הרי שמדובר על רכב עם הילוך-כח, נעילות והגבהה. פירושו, שאתה צריך למצוא רכב שכבר שופר ע"י בעלים מנוסה שמבין בתחום. כל אחד מהרכבים לעיל יכול לענות לדרישות (דווקא חשבתי שלטאראקן אין נעילות, אבל אולי טעיתי..), בתנאי ששופר כהלכה. לפני שבועיים הייתי בטיול והיה איתנו סורנטו, שאיתגר ללא הפסקה את המיגונים שלו ולבסוף פרש; היה גם פאג'רו שהרים באויר גלגל בכל הזדמנות ורק מיומנות של הנהג מנעה התהפכות - לכל רכב היתרונות והחסרונות שלו ורכב שאינו מותאם לשטח יתקשה.
היו כאן לאחרונה באתר שני טרופרים בנזין שנראו על פניו מעולים ומשופרים לגמרי. לא מכיר את הכלים הספציפיים, אבל זה פתרון מעולה לדעתי - רכב שטח בעל יכולות גבוהות, במחיר סביר ביותר!!

דיסקו4
30-10-10, 12:40
אהלן
כבעל טראקאן 2005 דיזל וכבעל נסיון לא קטן בשטח מלדה עבור סופה ודרך דיסקברי אז ככה
טאראקן דיזל מנוע חף מבעיות חלקי חילוף מקוריים זולים (דרך "יונדאי שופ")מאיץ יפה מעד חסכוני הצלחתי להגיע עד 12 ק"מ/ליטר שקטה ביותר הודות לסיבובי מנוע נום במהירות גבוהה נוסעת להפתעתי מעולה בדיונות מרווחת כסאות נוחים
חסרונות : מזגן לא מפוצל נמוכה ללא הגבהה לשטח

במידה ואתה מתכנן להיות עכבר שטח הרכב לא נועד לכך אולי אחרי השקעה של כמה עשרות אלפי שקלים ואז תוכל להשתמש בו לעבירות קשה
במידה והינך מבלה את 90% מזמנך בכביש אז לך על הרכב ואולי להגביה אותו ב 2-3 ס"מ ואז תוכל לעבור איתו בעבירות בינונית

מקווה שעזרתי

amirisra
30-10-10, 13:30
האם אתה יכול לפרט את מס' הדגם קדימה ואחורה של ה-ARB ?
האם ההתקנה היתה BOLT ON או שדרשה חריטה של הביצה ?

תודה
רענן
רענן שלום .
אין בידי מספרי דגם
נעילה אחורית אורגינלית של ARB ליונדאי טראקאן (הגיעה לארץ לפני כשנה)
נעילה קדמית ARB משתמשים בקיט נעילה של פג'רו.
הרכבתי את הנעילות במוסך גבע אצל יורמי ברגע שהגיעה נעילה אחורית
( לא זכור לי שבוצעו חריטות)
ישראל .

raanan
30-10-10, 13:49
רענן שלום .
אין בידי מספרי דגם
נעילה אחורית אורגינלית של ARB ליונדאי טראקאן (הגיעה לארץ לפני כשנה)
נעילה קדמית ARB משתמשים בקיט נעילה של פג'רו.
הרכבתי את הנעילות במוסך גבע אצל יורמי ברגע שהגיעה נעילה אחורית
( לא זכור לי שבוצעו חריטות)
ישראל .

תודה .
זה מאוד מעניין אולי כדאי שתפתח שרשור בפורום קוריאה כדי שמי שיתעניין בנעילות לטרקאן ידע שזה קיים ועובד.

רענן

eyalma4
30-10-10, 21:44
שלום רענן,

פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר היה ארוך מדי
.

בקיצור, גם כעת אני די מבולבל
הטראקאן טובה בכביש אבל גם אם פעם בחודש אלך עם החבר'ה לטיול ואהיה מוגבל בשטח, זה יבאס לי תצורה.
למה אתה אומר שהסורנטו יותר טוב מהטראנו והטראקאן? יש לי שכן עם סורנטו, אני רואה אותה כל בוקר והיא אמנם נראית מאסיבית, אבל נמוכה יחסית לשניים האחרים, וקשה לי לראות אותה חיה בשטח, אלא אם זה כמו בטראקאן שצריך להשקיע ים כסף במיגונים ושיפורים כדי להפוך אותה לחיית שטח, מה שאני חושב שלטראנו לא צריך לעשות כי היא כבר גבוההה. על מה אתה מסתמך כשאתה מדבר על הסורנטו? יש לך כזאת ? ואם לא , אז איזה ג'יפ יש לך?

סליחה שוב על החפירה אבל אני בדילמה רצינית . מת לקנות אבל לא יודע מה.
כל ההסברים כאן נשמעים הגיוניים,וכל אחד ממליץ כאן על משהו אחר וכולם נשמעים הגיוניים.

אייל .
*

kremkrem
30-10-10, 23:13
הי.
בתשובה לשאלתך, החלפתי לפני שנתיים את הטרופר בנזין המיושן בסורנטו 2003. לאחר הגבהה ומיגון הסורנטו עוברת בהצלחה 99% ממסלולי הטיול, ולא פעם מחלצת בהנאה את חבריה בעלי הפגארו (כבר אמרנו שכל תלוי בנהג...:o). מרבית מסלולי מדבר יהודה והנגב עברו תחת גלגליה, בהצלחה מרובה.
הסורנטו נוחה מאוד בכביש ועושה עבודה מעולה בשטח. צריכת דלק 1:10 ועלויות אחזקה נמוכה.
נותנת תמורה מעולה עלות/תועלת.
מקווה שעזרתי לך בהתלבטות.
שיהיה בצלחה.

raanan
31-10-10, 01:01
הטראקאן טובה בכביש אבל גם אם פעם בחודש אלך עם החבר'ה לטיול ואהיה מוגבל בשטח, זה יבאס לי תצורה.
למה אתה אומר שהסורנטו יותר טוב מהטראנו והטראקאן? יש לי שכן עם סורנטו, אני רואה אותה כל בוקר והיא אמנם נראית מאסיבית, אבל נמוכה יחסית לשניים האחרים, וקשה לי לראות אותה חיה בשטח, אלא אם זה כמו בטראקאן שצריך להשקיע ים כסף במיגונים ושיפורים כדי להפוך אותה לחיית שטח, מה שאני חושב שלטראנו לא צריך לעשות כי היא כבר גבוההה.

נתחיל מזה שכמעט כול רכב שנרכש מהחברה אינו בדיוק "מוכן לשטח" . אפילו רנג'לר אלא אם מדובר בגירסת הרוביקון.
בקיצור הרשימה קצרה (דיפנדר, רנג'לר רוביקון, סופה 2/3, האמר H3 , מקווה שלא שכחתי מישהו).

המשמעות שנדרש מקצה שיפורים והתאמות. כול אחד עפ"י הדרישות שהוא מייעד לג'יפ ועומק הכיס ...
ישנם ג'יפים שניתן לשפר אותם בקלות יחסית ובזול עקב זמינות חלקים/קיטים לשיפור. דוגמה ויטארה, צ'ירוקי, רנג'לר, פראדו וכו ...
ישנם ג'יפים שזה יותר קשה (בד"כ הקוראניים)/יותר יקר.



על מה אתה מסתמך כשאתה מדבר על הסורנטו? יש לך כזאת ? ואם לא , אז איזה ג'יפ יש לך?


מסתמך על שכן בעל סורנטו שמטייל בשטחים ובעבירות קשה. בין היתר הסורנטו משמש לגרירה וחילוצי דרך (מתנדב
של יחידת החילוץ ופינוי הצירים של המשטרה).

איזה רכב יש לי ?
מה החתימה האישית שלי לא מובנת ?

בהצלחה בבחירה
רענן

Erann
31-10-10, 10:28
ברצוני לקנות ג'פ ולהיות ג'יפאי מתחיל.
חלקכם המלצתם לי לא מזמן על ויטרה או סורנטו.
הייתי היום בשטח עם חברים . ומה אני אגיד לכם...היה שם קטע שקשה לי להאמין שהסורנטו או הויטרה היו עוברים אותו.
לכן אני די סגור על טראנו או טראקאן 2003 עד 2005 .
אנא מכם עצות אוביקטיביות לגבי השניים.
מי יותר חזק בשטח, למי יש נעילת דיפרנציאל,מי עדיף בכביש, מי זולה יותר לאחזקה מבחינת טיפולים ודלק?
סליחה שאני חופר, אבל לתשובות שלכם יש משקל מכריע בהחלטה שלי.
אנא עזרתכם, בעיקר מבעלי טראנו וטראקאן חוות דעת אישית.
תודה.
אייל.*

סליחה על ההתפרצות לשירשור ,
אבל מה רע בטרופר ?
הרכב הכי זול בשנתונים שאתה מחפש , מאוד נוח בכביש. שיפורים לא חסרים בכלל....
הרבה כבר מגיעים עם הגבהוות ומיגונים.

eyalma4
31-10-10, 13:51
הי.
בתשובה לשאלתך, החלפתי לפני שנתיים את הטרופר בנזין המיושן בסורנטו 2003. לאחר הגבהה ומיגון הסורנטו עוברת בהצלחה 99% ממסלולי הטיול, ולא פעם מחלצת בהנאה את חבריה בעלי הפגארו (כבר אמרנו שכל תלוי בנהג...:o). מרבית מסלולי מדבר יהודה והנגב עברו תחת גלגליה, בהצלחה מרובה.
הסורנטו נוחה מאוד בכביש ועושה עבודה מעולה בשטח. צריכת דלק 1:10 ועלויות אחזקה נמוכה.
נותנת תמורה מעולה עלות/תועלת.
מקווה שעזרתי לך בהתלבטות.
שיהיה בצלחה.


kremkrem תגיד,

כמה אמור לעלות מיגון + הגבהות לסורנטו ???

klam
31-10-10, 15:33
סליחה על ההתפרצות לשירשור ,
אבל מה רע בטרופר ?
הרכב הכי זול בשנתונים שאתה מחפש , מאוד נוח בכביש. שיפורים לא חסרים בכלל....
הרבה כבר מגיעים עם הגבהוות ומיגונים.

זו לא התפרצות - הוא כבר קיבל את העצה הזו והתעלם ממנה..;)

kremkrem
31-10-10, 21:19
kremkrem תגיד,

כמה אמור לעלות מיגון + הגבהות לסורנטו ???

הגבהות ומיגונים קופלט, כולל בולמים וכד', כ 20K. יש באתר כתבה מעולה בנושא הגבהה של סורנטו. הגבהתי יום למחרת הרכישה, מאז לא מפסיקים לטייל...

raanan
01-11-10, 06:41
הגבהות ומיגונים קופלט, כולל בולמים וכד', כ 20K. יש באתר כתבה מעולה בנושא הגבהה של סורנטו. הגבהתי יום למחרת הרכישה, מאז לא מפסיקים לטייל...

http://www.jeepolog.com/298.html

cgp
01-11-10, 20:49
הטאראקן רכב מאד ארוך ונמוך, נצא מנקודת הנחה שהחלפת בולמים וקפיצים ,מיגוני צד, ופרקת או החלפת פגוש קידמי (המקורי לא מתאים לעבודת שטח וייתלש מהר מאד)

עדיין אין לך נעילה .

דוג, לפני שבועיים באחת העליות המפחידות בחורשן , רק אני עם פאגרו נעול ודימקס עם ARB עלינו בקלות יחסית
בזמן שכל מי שהיה ללא נעילה נסע מסביב ובצדק וגם אני לא הייתי מעיז לא נעול, דווקא נהג מיומן עם טארקן מוגבהה ניסה
וניסה ,ולקצר את הסיפור נזקק לחילוץ עי שני רכבים, ויצא ללא נזק כמעט אחרי שהגלגל התקלף וחזר לגנט כמה פעמים וכל הרכב יושב על הסלעים והחול -תקיעה של 2.5-3 שעות.

בכוונה נתתי לך דוג' מהשטח, כי אלה החיים האמיתיים בשטח.

מעבר לזה היה לי חבר עם טארקן, ונסעתי איתו כמה פעמים, נח, מקום לכל הבית, בסדר בדיונות.

טראנו בשטח יותר טוב AS IS אבל לא נח ולא מפנק ושוב יש לך את עניין הנעילה שאין לו

בהצלחה

גיא
03-11-10, 12:16
הטאראקן רכב מאד ארוך ונמוך, נצא מנקודת הנחה שהחלפת בולמים וקפיצים ,מיגוני צד, ופרקת או החלפת פגוש קידמי (המקורי לא מתאים לעבודת שטח וייתלש מהר מאד)

עדיין אין לך נעילה .

דוג, לפני שבועיים באחת העליות המפחידות בחורשן , רק אני עם פאגרו נעול ודימקס עם ARB עלינו בקלות יחסית
בזמן שכל מי שהיה ללא נעילה נסע מסביב ובצדק וגם אני לא הייתי מעיז לא נעול, דווקא נהג מיומן עם טארקן מוגבהה ניסה
וניסה ,ולקצר את הסיפור נזקק לחילוץ עי שני רכבים, ויצא ללא נזק כמעט אחרי שהגלגל התקלף וחזר לגנט כמה פעמים וכל הרכב יושב על הסלעים והחול -תקיעה של 2.5-3 שעות.

בכוונה נתתי לך דוג' מהשטח, כי אלה החיים האמיתיים בשטח.

מעבר לזה היה לי חבר עם טארקן, ונסעתי איתו כמה פעמים, נח, מקום לכל הבית, בסדר בדיונות.

טראנו בשטח יותר טוב AS IS אבל לא נח ולא מפנק ושוב יש לך את עניין הנעילה שאין לו

בהצלחה

יש נעילה
אבל זה לא זול

ben_naim
04-11-10, 19:39
לסורנטו יש חסרון אחד,המחשב נמצא במקום נמוך
וחבר עבר במים שכל אחד עבר בקלות (פגרו Q ,גרנד ויטרה,סופה)
והמחשב הלך לו ונאלץ להחליף מחשב

תביא את זה בחשבון שאולי צריך לשנות מיקום של מחשב או להגן עליו

בהצלחה

-->