צפייה בגרסה מלאה : התיעצות בקשר לריתוך של מזלג קדמי
שלום. יש לי בעיית מתלים ואני זקוק לעצה מהמומחים לריתוך. בספורטאז' שלי המשולשים הקדמיים מעוגנים לגוף בנקודות הרגילות ופעולת השיכוך עוברת מהמשולשים אל צמד "מזלגות" שמובילים אל יחידת הקפיץ/בולם. לצערי אין לי תמונות.
לאחרונה ביצעתי הגבהה ניכרת מקדימה (הוספתי ספייסר מעל קפיץ ההגבהה) והתוצאה כבר מסכנת את הציריות. מבדיקות שערכתי עולה שהפיתרון לבעיה הוא רכישה של מזלגות מוארכים (ולהוריד את הספייסרים, כי המזלג יספק את האורך הנדרש). מתברר שיש דבר כזה, שיוצר על ידי חברה קוריאנית שמייצרת שיפורים לספורטאז'ים, מעין קלמיני קוריאנית, אך למרבה הצער החברה אינה קיימת. מה שכן, הצלחתי לשים יד על סט כזה, שמורכב על רכב של מישהו שאני מכיר.
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
עכשיו.....ברור לי שאני אהיה חייב להאריך את המזלגות. זו רק שאלה של זמן עד שהציריות יקרסו. השאלה, לכל מומחי הריתוך-איך בעצם מאריכים את המזלגות?
האם אצטרך להביא את המזלגות המוארכים ולנסות לייצר עותק?
האם יש איזושהיא טכניקת ריתוך שתאפשר לי להאריך בשנים שלושה סנטימטרים את הקיימים? <o:p></o:p>
מי בכלל מתמחה בריתוכים כאלה, אחרי הכל, זה חלק שנושא בעומס ניכר.
תומר,
תמונה תעזור. אולי תוכל לקחת מכאן תמונה ולסמן עליה במה מדובר:
http://jeepolog.com/276.html
לגבי ההארכה, לדעתי אפשר לחרוט סוג של שרוול שיתלבש על הקיים ויאריך אותו. למרות זאת, חייבים לבדוק טוב טוב מה החומר ממנו עשוי המזלג - וגם להסתכל מקרוב ולראות מה נקודות התורפה של הקיים.
אסף.
תומר,
תמונה תעזור. אולי תוכל לקחת מכאן תמונה ולסמן עליה במה מדובר:
http://jeepolog.com/276.html
לגבי ההארכה, לדעתי אפשר לחרוט סוג של שרוול שיתלבש על הקיים ויאריך אותו. למרות זאת, חייבים לבדוק טוב טוב מה החומר ממנו עשוי המזלג - וגם להסתכל מקרוב ולראות מה נקודות התורפה של הקיים.
אסף.
היי אסף. מצ"ב תמונת המזלג. למעשה, החלק שסומן בעיגול הלבן (חלקו העליון של העיגול) הוא בדיוק החלק שהיתי רוצה לחתוך- ופשוט להוסיף עוד 3 ס"מ של חומר (ברזל? פלדה?). מה אתה אומר? האם ניתן לביצוע? זהו חלק שנושא בעומס ניכר.
http://jeepolog.com/with.php?pic=kia_springs/4211.jpg
אני אציע שיטה לא זולה - לייצר חלק חדש בעיבוד שבבי. הכי בטוח, הכי מדוייק, הכי טוב.
אבל דורש מידול מדוייק של החלק הקיים ותכנון / שרטוט של חלק חדש, או לחילופין העתקה של מזלק ארוך שיש לך גישה אליו.
הדרך השניה היא לחרוט שני "צינורות", אחד לכל צד. זה, כאמור, דורש בדיקה ממש מפורטת של איפה לחתוך ואיך להאריך, בלי ליצור ריכוזי מאמץ חדשים.
אסף.
אני אציע שיטה לא זולה - לייצר חלק חדש בעיבוד שבבי. הכי בטוח, הכי מדוייק, הכי טוב.
אבל דורש מידול מדוייק של החלק הקיים ותכנון / שרטוט של חלק חדש, או לחילופין העתקה של מזלק ארוך שיש לך גישה אליו.
הדרך השניה היא לחרוט שני "צינורות", אחד לכל צד. זה, כאמור, דורש בדיקה ממש מפורטת של איפה לחתוך ואיך להאריך, בלי ליצור ריכוזי מאמץ חדשים.
אסף.
אני אבחר בשיטה 2. העיניין הוא שאני לא איש טכני. אני לא מכיר את האנשים הנכונים שמסוגלים לבצע את המשימה של החיתוך, הערכת החוזק וכיו"ב. האם תוכל לתת כיוון?
עידו לוריא!
http://www.jeepolog.com/698.html
סביון
מזלג מוארך מתחת לקפיץ, או ספייסר מעל הקפיץ - כל עוד הם מתבטאים באותה הגבהה, מה זה משנה לציריות?
http://jeepolog.com/with.php?pic=kia_springs/4220.jpg
http://jeepolog.com/with.php?pic=kia_springs/4213.jpg
arnonshoshani
31-10-10, 05:48
בוקר טוב לכולם
נמרוד קודם ל ההבדל בין להאריך את המוטות לבין ספייסר בקפיץ הוא שעם שמים ספייסר הוא משנה את קבוע הקפיץ הראשוני ומקשה את המתלה קצת.
הזרועות הללו כמו שאני רואה אותם הן יציקת פלדה. גם אני שאני מרתך המון שנים לא הייתי לוקח על עצמי לחתוך חלק כזה ולרתך לו הארכה. זהו חלק קריטי במתלה ועבד במאמצים גדולים. פלדה יצוקה היא סיוט לריתוך ועיבוד.
אני חושב שזה חלק שלא צריך להתעסק איתו ויש להחליפו בשלמות. שרוול פה לא יעזור כי הוא חלק שהעובי שלו משתנה.
ארנון
נמרוד-הבעיה בספורטאז' היא שכאשר מגביהים את הפרונט מעל 4 אינטש אז בפתיחת מתלה מרבית הקצה של הבולם הקדמי נוגע בפעמון הציריה. המזלגות המאורכים אמורים לספק לבעיה זו פיתרון. (כן, אני יודע, "תקנה כבר צ'רוקי" וכיו"ב).<O:p</O:p<O:p</O:p
השאלה היא מה עושים. הבנתי שחיתוך וריתוך אינם באים בחשבון מסיבות בטיחותיות. האם ישנו בעל מקצוע שיוכל לייצר לי את החלק בעלות סבירה?<O:p</O:p
אוקי.
1. החלק הוא יציקה, והוא בעל צורה מורכבת. לייצר חלק מוארך בעיבוד שבבי יעלה הרבה מאד כסף. אני מדבר לא אחוזים בודדים מערך האוטו, אלא עשרות אחוזים... לא ריאלי. לגבי ריתוך ואלתור - קיבלת תשובה מוסמכת מארנון.
2. החיכוך הזה בין הפעמון למזלג רומז לך משהו... איזה רומז, צועק, זועק עד לב השמיים. "מר הדר, אני פונה אל הלב היהודי שלך - רחמים!"
אני מכיר מכונית אחרת בגודל דומה ועם מתלה דומה, שיש לה שוק שיפורים גדול והרבה מידע באינטרנט - ג'יפ ליברטי. שם מדובר בפרוש על 2.5 אינץ' כגבול העליון להגבהות סטנדרטיות. מהסתכלות על גיאומטרית המתלה, אני לא רואה הבדל מהותי בספורטאז'. תוריד את האוטו באינץ', בשם אלוהים.
(כן, אני יודע, "תקנה כבר צ'רוקי" וכיו"ב).<O:p</O:p<O:p</O:p
<O:p</O:p
כן.
תעבור לצ'רוקי, או ליברטי, או אפילו למקבילה הכי קרובה לספורטאז' - ויטארה. מכוניות שיש להן שוק שיפורים גדול יותר ושאתה יכול לשחק בהן בלי לאנוס אותן ובעיקר בלי לגרד שוליים בטיחותיים.
עד כמה שלי ידוע , 'פרוייקטים 4X4' בסדנא של איציק מיני ומוש רחימי , מבצעים עבודות
מן הסוג הזה .
טל' 09-7650544 של איציק - 057-7474783 .
אישית , אני בדעה של ארנון : " זהו חלק קריטי במתלה ועבד במאמצים גדולים.
אני חושב שזה חלק שלא צריך להתעסק איתו ויש להחליפו בשלמות."
בנייה של חלק חדש קומפלט.
מלבד זאת , שאלה...,מה עם זוית העבודה(מבחינת עומסים) של הציריות שנוצרה בשל ההגבהה הקיצונית ? יש לתת על כך את הדעת .
ז"א , הארכה , היא הדבר הנכון לעשות לא רק בגלל שהבולם הקדמי נוגע בפעמון הציריה.
בהצלחה , שחר .
כן.
תעבור לצ'רוקי, או ליברטי, או אפילו למקבילה הכי קרובה לספורטאז' - ויטארה. מכוניות שיש להן שוק שיפורים גדול יותר ושאתה יכול לשחק בהן בלי לאנוס אותן ובעיקר בלי לגרד שוליים בטיחותיים.
לא.<O:p</O:p
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.