PDA

צפייה בגרסה מלאה : אני מנסה להשיג אינטרקולר



פסטר
16-10-04, 21:24
מה המידות של אינטרקולר שניתן להתאים בלי שינויים משמעותיים מאחורי הגריל
ראיתי אצל אלי שחר 70X30 האם נוח להתאים אותו
למי שיש אינטרקולר משופר, מה המידות שלו
זקוק למידע די מהר
תודה

פסטר
19-10-04, 01:03
מה קורה, אף אחד לא שם אינטרקולר מוגדל.
הכל דיבורים באויר ורק הגורויים עשו זאת לעצמם.

asih
19-10-04, 03:57
יש לי אחד שיוצר על ידי אורי זוהר, המוסך בהוד השרון

Discomania
19-10-04, 08:10
יש לך טורבו עם ספיקה גבוהה יותר על המדף שאתה מחפש אינטרקולר חדש וגדול יותר ? הם בד"כ הולכים יחד עד כמה שזכור לי .


שולי

גיא
19-10-04, 11:41
יש לו את האוטו שבוע :twisted:

ויש לו אישה שרגל ימין שלה התרגלה לפוראנר :twisted:

זה הרבה חשןב מטורבו מוגדל ....

פסטר
19-10-04, 20:02
אסי
עם הוא מתאים לדיסקו אז תגיד לי עם אתה יכול מהם המידות הכלליות שלו

asih
20-10-04, 01:13
כמו שאתה רואה בתמונה, לדעתי יהיה גדול מדי לדיסקו

http://www.jeeptrip.com/Albums/hc2gbpqi.jpg

http://www.jeeptrip.com/Albums/hc2gbpqi.jpg

asafk
20-10-04, 01:22
אוי, זה כל כך מכוער... (אני מתכוון באופן חיובי)...

פרקטית, הדבר הזה ראוי להיקרא "אוסף עשבים" או משהו בסגנון. לא סתם יש גריל. שים עליו משהו.

אסף.

asih
20-10-04, 12:44
אני אוהב את זה, אבל מסיבות פרקטיות נאלצתי להדביק על זה את הרשת של הגריל המקורי.
סיבות הצללה ו,רימת אויר, כל מני דברים גדולים שעפו ופגעו ברשת העדינה .... וכ"ו

אני אוהב דברים מרופעים ומחוספסים, אז לי זה עושה את זה.

יש לך הרבה יצרנים בחול שבונים במיוחד לדיסקו, וזה מוסלק בתוך הגריל, למה שלא תקנה כזה ?

landY
20-10-04, 21:51
יש לי אחד שיוצר על ידי אורי זוהר, המוסך בהוד השרון
בייצור עצמי?
היו עוד שינויים?
אפשר לשאול מה המחיר?

asih
21-10-04, 18:15
דבר עם אורי, שאל אותו.
אצלי זה האב טיפוס, מכיוון שיש לי ברכב שעוני לחץ טורבו וכן שעון EGT שאיפשרו לבדוק את פעולת האינטרקולר.

ובאמת הוא לא היה משהוא בהתחלה. תתיעץ איתו, אני לא חושב שהוא עשה כזה לדיסקברי.

יום טוב
אסי

שוקי3
23-10-04, 23:44
:idea: ראיתי אינטרקולר מוגדל ומקצועי מתוצרת ALRAD שמיובא לארץ ע"י אוטבק.
http://www.outback.co.il/mainproducts.html

זה מה שהם כותבים עליו:
"מצנן ביניים (אינטרקולר) בעל קיבולת מעבר אוויר גדולה בכ200%- מהמצנן המקורי. בעזרת המצנן הגדול, ניתן להעלות את הספק המנוע בכ- 25% , בכוח-סוס ובמומנט. המצננים בנויים באיכות גבוהה במיוחד, מאלומיניום תעופתי ובתכנון מיוחד המקטין למינימום את התנגדות זרימת האוויר. תכנון ונפח המצנן תורמים להורדת הטמפרטורה של האוויר הנדחס למנוע בצורה משמעותית. אוויר קר יותר משמעו דחיסות גבוהה יותר ולכן ניצולת בעירה טובה יותר. כמו-כן טמפרטורת חלל הצילינדרים יורדת ומבטיחה אריכות ימים ופעולה יעילה יותר של מכלולי המנוע. המצננים מתאימים לכל דגמי הלנד-רוברים, בעלי תיבת הילוכים ידנית או אוטומטיות. ניתן גם לרכוש צינורות אוויר למצנן מסיליקון מיוחד, המבטיח דחיסה יעילה של האוויר (הצינורות אינם מתנפחים), עוד מובטח כי עמידות הצינורות התחליפיים גבוהה בהרבה מהצינורות המקוריים"

תשווה מחירים אולי ההבדל במחיר לא גדול.
:wink:

asih
24-10-04, 01:54
רוב האינטרקולרים היעודיים שמיוצרים בחברות כניראה יהיו טובים יותר, לא משמעותית, אבל זה די בטוח. בעיקר בגלל שהם משתמשים בליבה טובה יותר, אצלי זו ליבה רגילה שנחתכה מאינטרקולר של משאית, היא גדולה פי 4 מליבת אינטרקולר הדיפנדר מהמקורית.

היצור שבוצע כאן עולה פחות מחצי המחיר, הביצועים שלו היו מספיק טובים עבורי לכן בחרתי בו.

ניתן ליבא ליבות טובות יותר (יש רמות שונות) וליצור אינטרקולרים ברמות שונות.

asafk
26-10-04, 21:39
יש כזה:
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Intercooler/volvo_intercooler.htm

שדורש שינוי בצנרת. הבנתי שבאוסטרליה יש לנדרוברים שנוסעים עם המצנן הזה.
(ואם מישהו מוצא- אני רוצה)

אסף.

אריה פאהן
27-10-04, 01:46
אני לא מבין מה הבעיה למצוא ,לייצר רדיאטור מתאים ?זה בלבד יועיל משהו ?העיניין הוא שצריך להגדיל את הטורבו עצמו ,המניפה או איך שקוראים לזה ? מישהו יכול לתת הסבר מפורט?

שוקי3
27-10-04, 07:04
אריה לפי מה שקראתי באתר של Allard
לא חייבים להחליף את הטורבו, גם אם מחליפים רק את האינטרקולר לבד מקבלים שיפור משמעותי ותכונות יפות כמו הפחתה בצריכת הדלק,עליה באורך חיי המנוע בגלל טמפרטורות עבודה נמוכות יותר וכמובן עלייה בהספק ובמומנט.
אבל מה? יקר רצח, לא נראה לי להוסיף 10 - 12 כ"ס ב-3000- ש"ח.

בשלבים הבאים הם מציעים להחליף באמת גם את הטורבו ולכוון את משאבת ההזרקה ואז ישנה עלייה נוספת במחיר בשחיקה בהספק ובמומנט.

זה האתר שלהם:
http://www.allardturbosport.co.uk/pages/landrover_special_tuning.htm

זה מה שכתבו על החלפת האינטרקולר בלבד:
The Allard Phase 2 intercooler conversion will provide your Land Rover with the unique combination of up to 25% more power and torque and up to 15% improvement in fuel consumption (in economy mode).
There is substantial improvement in torque from only 1700 rpm, so low speed pickup is transformed. Torque is increased from 195 lb.ft to over 225 lb.ft at 2000 rpm and power on average increases from 110 bhp to over 132 bhp at only 3750 rpm.
Because of the very high thermal efficiency of our large intercooler, the thermal loads on the engine are reduced and because we do not need to increase boost pressure to obtain these benefits, other increased loads on the engine are minimal. All our Phase 2 conversions have been thoroughly rolling road and smoke tested.
Power 110 bhp (standard) up to 132 bhp (Phase 2)
Torque 195 lb.ft (standard) up to 227 lb.ft
(KIT £385.00: FITTED £485.00) + VAT. UK.

ארז
27-10-04, 09:00
בתור אחד שכבר התקין כמה אינטרקולרים של אלרד הם מטעים, האינטרקולר לבד אולי בריא יותר למנוע אבל הוא לא משפר בכלום את בצועיו, רק אחרי שמשחקים עם משאבת הדלק יש שינוי בסחיבה

asafk
27-10-04, 15:05
היה על זה דיון כאן לפני כמה חודשים.
התקציר הוא שמנוע עובד על דלק, לא על אוויר. הוספת אוויר למנוע יעילה רק אחרי שהוספת עוד דלק. תחשבו על זה.

אסף.

Discomania
27-10-04, 15:25
אסף מנוע דיזל דוחס אויר ולא סולר , סולר נכנס בכמות מדודה ואתה משנה את כמות האויר
הנכנסת .


שולי

asafk
27-10-04, 15:37
נו ו... :?:

אסף.

בוזי
27-10-04, 16:38
אסף מנוע דיזל דוחס אויר ולא סולר , סולר נכנס בכמות מדודה ואתה משנה את כמות האויר
הנכנסת .


שולי

למיטב ידיעתי זה בדיוק ההפך. המנוע דוחס כמות קבועה של אויר, פר פעולה, ואתה משנה את כמות הסולר המרוסס ע"י משאבת ההזרקה.
זה למה אין מצערת במנוע דיזל.

landY
27-10-04, 17:21
היה על זה דיון כאן לפני כמה חודשים.
התקציר הוא שמנוע עובד על דלק, לא על אוויר. הוספת אוויר למנוע יעילה רק אחרי שהוספת עוד דלק. תחשבו על זה.

אסף.

לא חשבתי על זה.
לפי התיאוריה הזו אני יכול לחסוך את המאהומשו שקלים של הפילטר אויר בכל טיפול :D

השאלה היא לא אם צריך או לא צריך לשחק במשאבת ההזרקה, אלא האם החלפה של אינטרקולר מחייבת החלפת טורבו למשופר.

asafk
27-10-04, 18:02
כל הדיון באינטרקולר משופר כשיפור בפני עצמו הוא היפוך היוצרות.
בשביל לקבל יותר הספק, צריך יותר דלק - כיול משאבת ההזרקה.
אם מכניסים יותר דלק, רצוי שייכנס יותר אוויר, כי אפילו עם טורבו, יווצר בטורים גבוהים או סתם בהאצה, מצב שיש יותר דלק מאוויר, והדלק המיותר לא יישרף.
בשביל זה מגדילים את הטורבו, או משפרים את המצנן, או גם וגם- שני הפתרונות יגדילו את ספיקת האוויר הנכנס למנוע. חשוב לזכור שהגדלת הטורבו תשפיע על EGT ולכן כמעט חובה בעקבות הגדלת הגדישה לצנן את האוויר יותר מהמקורי.

בכל מקרה, זה שמנוע עובד על תערובת של דלק ואוויר זה טריוויאלי. אבל תזכרו- בשביל הספק חייבים דלק. לא מספיק רק אוויר. אפילו לא במנוע דיזל. אחרת.... היינו נוסעים על תערובת של 1 למליון וחוסכים המון.

אסף.

landY
27-10-04, 18:21
כל הדיון באינטרקולר משופר כשיפור בפני עצמו הוא היפוך היוצרות.
בשביל לקבל יותר הספק, צריך יותר דלק - כיול משאבת ההזרקה.
אם מכניסים יותר דלק, רצוי שייכנס יותר אוויר, כי אפילו עם טורבו, יווצר בטורים גבוהים או סתם בהאצה, מצב שיש יותר דלק מאוויר, והדלק המיותר לא יישרף.

לא "רצוי"- חובה, אלא אם כן המשאבה מראש כוונה נמוך מדי.




בכל מקרה, זה שמנוע עובד על תערובת של דלק ואוויר זה טריוויאלי. אבל תזכרו- בשביל הספק חייבים דלק. לא מספיק רק אוויר. אפילו לא במנוע דיזל. אחרת.... היינו נוסעים על תערובת של 1 למליון וחוסכים המון.



אני לא מבין גדול במנועים, אבל הקביעה הזו נראית לי נכונה בעולם אידאלי שבו התערובת מתערבבת בדיוק מקסימלי בתוך הבוכנה.

asafk
27-10-04, 18:33
אני לא מבין גדול במנועים, אבל הקביעה הזו נראית לי נכונה בעולם אידאלי שבו התערובת מתערבבת בדיוק מקסימלי בתוך הבוכנה.

לא הבנתי...


תנסה להסביר למה התכוונת.

אגב- התערובת במנוע דיזל "טיפש" לעולם לא מדוייקת. לכן, כשיש יותר מדי דלק (כי הפילטר אוויר סתום, לדוגמה), הוא יותא החוצה בצורת עשן. כשיש פחות מדי דלק, האוטו לא זז.

אסף.

landY
27-10-04, 18:50
התכוונתי שכל הפעולה של המנוע היא לא בדיוק משהו אידאלי (80% בזבוז אנרגיה),
ולכן יכול מאוד להיות שהכנסת כמות גדולה יותר של אויר לתא הבעירה תגרום לפיזור טוב יותר של הסולר ובעירה טובה יותר.

asih
27-10-04, 19:39
הוספת אינטרקולר לבד לא מועילה מבחינת כוח, ה EGT יורד משמעותית ולכן ניתן להתעלל במנוע, כמו למשל להוסיף דלק.

שיש יותר אוויר צריך להוסיף דלק במקביל, למשל אם תסתכל על משאבת ההזרקה, הי מקבלת פיקוד (בצורת צינור לחץ) ממוצא הטורבו, כדי שתוכל להוסיף אוטומטית דלק כאשר יש יותר אוויר.

אבל נעזוב את עיניין התיאוריה,

אצלי ברכב, ההבדל היחיד שראיתי שהוספתי אינטרקולר זה הורדה משמעותית של ה EGT !!!
וזהו, לא כוח ולא נעליים, ואז הוספתי דלק ... וקיבלתי יותר כוח, ה EGT עלה, פחות ממצבו עם האינטרקולר המקורי ודלק מקורי, אבל עלה.

-->