PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנעול הצתה מקולקל זקוק לעצה.



קיד
16-10-04, 21:55
בעיה אמיתית.
אתמול לאחר שהורדתי את הילדה בגן, לא הצלחתי להניע את הג'יפ משום שמתג ההתנעה, תקוע ולא מסתובב למצב START. חשוב לציין שהמתג תקין במצבים ACC, ON. לאחר מספר ניסיונות, הסכים המתג להניע את הג'יפ. כמובן שהבעיה לא נפתרה, וחזרה על עצמה בסופו של היום, ובאופן חמור (30 ניסיונות על מנת לשכנע את המתג).
"אין בעיה" אמרתי לעצמי היום, "קצת שמן חודר, ואני על הסוס". היות שלא היה לי כל ניסיון עם הפטנט של "קרייזלר" עם פס השיניים, אז התקשרתי לחבר. החבר כמובן אמר ש"אכלתי אותה" משום שיש לי הגה עולה/יורד וזה בעיה להגיע לדחיף.
קצת רקע: מתג ההצתה בסופה ממוקם על מוט ההגה, למטה מתחת ללוח השעונים, וקרוב באופן מעצבן לבית מניפת המזגן. כאשר ניפתח מנעול ההצתה, הסיבוב מפעיל גג"ש המניע פס שיניים. פס השיניים מחובר למוט פלדה, המפעיל את המתג.
לאחר בדיקה קצרה בה הצלחתי להפעיל את המתג, ע"י משיכת המוט עצמו, הגעתי למסקנה מוטעית, שהתקלה היא בגג"ש המותקן על מנעול ההצתה או בפס השיניים.
חלצתי את ההגה, כמובן ע"י חולץ שניבנה בו במקום. לאחר קרב קשה, הוצאתי את הפחית המשוננת של מנעול ההגה. 5 ברגים נוספים, וגם צלחת המאותתים בחוץ. פתחתי 3 בירגי TORX מידה 30, ו...... כלום. הבית של המנעול לא יוצא.
גם לאחר הפעלת אלימות, לא קרא דבר.
לכן ניגשתי לאופציה ב'. ריססתי על פס השיניים ½ מיכל של ספריי שמן, ולאחר מכן דחסתי למקום גריז לבן.
ו... כלום. עכשיו המנעול לא עובר למצב START בכלל. אפילו עם עזרה מכיוון החור של ידית כיוון גובה ההגה, לא ניתן לשכנע את המנעול להיפתח.
הרכבתי את הכל חזרה, כמובן שהיה קרב קשה מאוד עם הטבעת המשוננת של מנעול ההגה.
תאור המצב העכשווי: מנעול הצתה נפתח רק 2 קליקים ON,ACC. התקנתי מתג קטן בפנל על מנת להפעיל את המתנע – כמובן שעקפתי את החיווט כדי לחסוך זמן. לצערי הרב, ניתן להניע את הרכב גם במצב D בתיבת ההילוכים (לא בטיחותי).
שאלות:
1) האם המצב של המנעול יחמיר, עד איבוד יכולת הפעלת המתג ל-ON?
2) האם ניתן לתקן את המנעול / פס השיניים?
3) אם התשובה ל-2 היא כן, איך????
4) מה בעצם איכפת לי, לנטרל את המנעול, ולשים בפנל מפסק "טוגל" או לחילופין, מנעול הצתה אוניברסלי של פרגוסון (60 ₪) במקום המתג שלמטה? כמובן שיש להשקיע ולהעביר את כל החיווט הרלוונטי.
תודה,
קיד.

asafk
16-10-04, 22:26
הסוויץ' של הסופה ידוע כחרא. הפתרון היחיד הוא החלפה- כל פתרון של ניקוי וכו' הוא זמני בלבד. ולא להרבה זמן. אין דרך קצרה להחליף- צריך לפרק הכל- זה בנוי ככה על מנת להקשות מעט על גנבים.
בסופות רבות יש מעקף לסוויץ'. זה פחות אלגנטי מהמקורי, נכון, אבל פרקטי בהרבה. בסופות שיש בהן לוח פיקוד לכל מיני צעצועים- זה אפילו נראה יותר טוב מהמקור (אפשר לשים לחצן START של מכוניות מירוץ... או טוגל התנעה עם נצרה.. להיט! ).

(בהזדמנות- הרי סיפור על חבר, שהתעורר לילה אחד מרעשי פריצה מהחצר. יצא החוצה, ומצא את הסופה עם סוויץ' פרוץ למחצה, כולל נזקים פריפריאליים. יופי... הגנב לא ראה שיש מתג התנעה על הלוח... בלי מפתח... הסוויץ' כבר מזמן לא היה מחובר :wink: :wink: )

אסף.

קיד
16-10-04, 22:49
אסף, הבעיה היחידה עם בניית המערכת מחדש היא לו"ז.
אני מעריך שהתקנה יפה ואכותית, תגזול ממני 6 שעות, שממש אין לי. אתה יודע איך זה, ילדים קטנים בבית?
וזה לא ממש פרקטי לבצע את העבודה בשלבים.
תודה על ההישתתפות :cry: , שנאמר "צרת רבים, נחמת טיפשים"
קיד.

איציק - 4X6ZH
17-10-04, 08:39
בוקר טוב

אני לא מכיר את המנעול המדובר אישית .
אבל אני מכיר הרבה מנעולים אחרים ולכולם יש תכונה משוטפת אחת . כל מנעול והטריק שלו .
יצרני המעולים משתדלים לבנות את המנעול כך שלצורך הפרוק תיהיה חייב להעמיד את המפתח בנקודה מסוימת .או פין שיש ללחוץ עליו . כל מיקום אחר של המפתח לא מאפשר הוצעת המנעול . כאשר בדרך כלל יחידת המנעול משוחררת ואתה לא מבין מה מפריעה לו לצאת .
הפתרון בספר היצרן \ מנעולן שמכיר בדיוק את המנעול הזה .
****
איציק

shmil
17-10-04, 09:03
או שאני מתקשה להבין את הבעיה או שייתכן שיש חלק שאינך מכיר, קיד?

לצורך שפה משותפת, אני מבין שאת המנעול עצמו הצלחת לפרק? האם הוא מסתובב מחוץ למקומו? אם לא, הוא אמור להתפס על בורג או על פין קפיצי, ולצאת רק במצב אחד. הבורג או הפין נמצאים אכן מתחת לצלחת המאותתים וצמוד למנעול. עוד לא ראיתי מנעול אמריקאי כזה שאינו יוצא, ולא חשוב של איזה רכב אמריקאי, כולם עאותו עקרון...

לחילופין, האם בדקת את כיוון יוניט ההתנעה שמתחת להגה? האם ייתכן שהשתחרר לך שם אחד המגעים הפנימיים והוא זה שגורם להגבלת הסיבוב?

אם אכן המדובר על אותו גלגל השיניים, והוא זה שנדפק, נראה לי סיבוך לפרק, ואני יודע על מישהו שפירק ולא הצליח להרכיב חזרה. עם זאת, יש לי מוט הגה מתכוונן כזה, שממתין להיכנס לויליס. בעבר החלפתי לו מנעול הצתה. ייתכן שאפשר לעשות עליו נסיונות פירוק, שכן ממילא אני צריך להחליף לו את "צלבי" כוון הגובה, כי גרמתי לו לחופשים גדולים מדי בעבר....

קובי דהן
17-10-04, 17:41
אם אתה מעוניין בסוויץ חדש לסופה במחיר מציאה תשאיר לי טלפון בהודעה פרטית.
תודה קובי

קיד
17-10-04, 19:59
אני לא מכיר את המנעול המדובר אישית .
אבל אני מכיר הרבה מנעולים אחרים ולכולם יש תכונה משוטפת אחת . כל מנעול והטריק שלו .
יצרני המעולים משתדלים לבנות את המנעול כך שלצורך הפרוק תיהיה חייב להעמיד את המפתח בנקודה מסוימת .או פין שיש ללחוץ עליו . איציק
זו בידיוק השאלה שלי.

שמיל,
לצורך הדיון, מנעול ההצתה מחולק לשני חלקים: הצילינד והכוש. לא הצלחתי להוציא לא את זה ולא את זה. אפילו לא הצלחתי לפרק את הכיסוי כך שאוכל לראות את פס השיניים חשוף.
הבנתי שפרוק הצילינדר הוא פשוט, אך זה לא יעזור לי. נראה שהצילינדר תקין, משום שאת שני הקליקים הראשונים הוא עושה בקלות. מכאן, שצריך להוציא את הכוש.

נראה לי שרק החברה מהצבא מבצעים כאלה עבודות. בצבא כל שני וחמישי מישהו שובר מפתח או מאבד מפתח ואז מרסקים את הכוש.
בברכה,
קיד.

shmil
17-10-04, 21:12
אנסה לפרק ולצלם השבוע....

קיד
25-10-04, 21:04
אחרית דבר,
מצאתי בחור צעיר שהיה חשמלאי של סופות בצבא. לאחר ליבון הפרטים (דיון של שעתיים), הוא אמר "תנסה להחליף צילינדר בלבד".
הקשבתי!
פרקתי את ההגה, את צלחת המנעול, את יחידת המאותתים, ו...הרכבתי צילינדר חדש.
הפלא ופלא, הכל עובד :)

שמיל.. אתה עדיין מוזמן להביא את ההגה שלך לשיפוץ.
קיד.

-->