קיד
16-10-04, 21:55
בעיה אמיתית.
אתמול לאחר שהורדתי את הילדה בגן, לא הצלחתי להניע את הג'יפ משום שמתג ההתנעה, תקוע ולא מסתובב למצב START. חשוב לציין שהמתג תקין במצבים ACC, ON. לאחר מספר ניסיונות, הסכים המתג להניע את הג'יפ. כמובן שהבעיה לא נפתרה, וחזרה על עצמה בסופו של היום, ובאופן חמור (30 ניסיונות על מנת לשכנע את המתג).
"אין בעיה" אמרתי לעצמי היום, "קצת שמן חודר, ואני על הסוס". היות שלא היה לי כל ניסיון עם הפטנט של "קרייזלר" עם פס השיניים, אז התקשרתי לחבר. החבר כמובן אמר ש"אכלתי אותה" משום שיש לי הגה עולה/יורד וזה בעיה להגיע לדחיף.
קצת רקע: מתג ההצתה בסופה ממוקם על מוט ההגה, למטה מתחת ללוח השעונים, וקרוב באופן מעצבן לבית מניפת המזגן. כאשר ניפתח מנעול ההצתה, הסיבוב מפעיל גג"ש המניע פס שיניים. פס השיניים מחובר למוט פלדה, המפעיל את המתג.
לאחר בדיקה קצרה בה הצלחתי להפעיל את המתג, ע"י משיכת המוט עצמו, הגעתי למסקנה מוטעית, שהתקלה היא בגג"ש המותקן על מנעול ההצתה או בפס השיניים.
חלצתי את ההגה, כמובן ע"י חולץ שניבנה בו במקום. לאחר קרב קשה, הוצאתי את הפחית המשוננת של מנעול ההגה. 5 ברגים נוספים, וגם צלחת המאותתים בחוץ. פתחתי 3 בירגי TORX מידה 30, ו...... כלום. הבית של המנעול לא יוצא.
גם לאחר הפעלת אלימות, לא קרא דבר.
לכן ניגשתי לאופציה ב'. ריססתי על פס השיניים ½ מיכל של ספריי שמן, ולאחר מכן דחסתי למקום גריז לבן.
ו... כלום. עכשיו המנעול לא עובר למצב START בכלל. אפילו עם עזרה מכיוון החור של ידית כיוון גובה ההגה, לא ניתן לשכנע את המנעול להיפתח.
הרכבתי את הכל חזרה, כמובן שהיה קרב קשה מאוד עם הטבעת המשוננת של מנעול ההגה.
תאור המצב העכשווי: מנעול הצתה נפתח רק 2 קליקים ON,ACC. התקנתי מתג קטן בפנל על מנת להפעיל את המתנע – כמובן שעקפתי את החיווט כדי לחסוך זמן. לצערי הרב, ניתן להניע את הרכב גם במצב D בתיבת ההילוכים (לא בטיחותי).
שאלות:
1) האם המצב של המנעול יחמיר, עד איבוד יכולת הפעלת המתג ל-ON?
2) האם ניתן לתקן את המנעול / פס השיניים?
3) אם התשובה ל-2 היא כן, איך????
4) מה בעצם איכפת לי, לנטרל את המנעול, ולשים בפנל מפסק "טוגל" או לחילופין, מנעול הצתה אוניברסלי של פרגוסון (60 ₪) במקום המתג שלמטה? כמובן שיש להשקיע ולהעביר את כל החיווט הרלוונטי.
תודה,
קיד.
אתמול לאחר שהורדתי את הילדה בגן, לא הצלחתי להניע את הג'יפ משום שמתג ההתנעה, תקוע ולא מסתובב למצב START. חשוב לציין שהמתג תקין במצבים ACC, ON. לאחר מספר ניסיונות, הסכים המתג להניע את הג'יפ. כמובן שהבעיה לא נפתרה, וחזרה על עצמה בסופו של היום, ובאופן חמור (30 ניסיונות על מנת לשכנע את המתג).
"אין בעיה" אמרתי לעצמי היום, "קצת שמן חודר, ואני על הסוס". היות שלא היה לי כל ניסיון עם הפטנט של "קרייזלר" עם פס השיניים, אז התקשרתי לחבר. החבר כמובן אמר ש"אכלתי אותה" משום שיש לי הגה עולה/יורד וזה בעיה להגיע לדחיף.
קצת רקע: מתג ההצתה בסופה ממוקם על מוט ההגה, למטה מתחת ללוח השעונים, וקרוב באופן מעצבן לבית מניפת המזגן. כאשר ניפתח מנעול ההצתה, הסיבוב מפעיל גג"ש המניע פס שיניים. פס השיניים מחובר למוט פלדה, המפעיל את המתג.
לאחר בדיקה קצרה בה הצלחתי להפעיל את המתג, ע"י משיכת המוט עצמו, הגעתי למסקנה מוטעית, שהתקלה היא בגג"ש המותקן על מנעול ההצתה או בפס השיניים.
חלצתי את ההגה, כמובן ע"י חולץ שניבנה בו במקום. לאחר קרב קשה, הוצאתי את הפחית המשוננת של מנעול ההגה. 5 ברגים נוספים, וגם צלחת המאותתים בחוץ. פתחתי 3 בירגי TORX מידה 30, ו...... כלום. הבית של המנעול לא יוצא.
גם לאחר הפעלת אלימות, לא קרא דבר.
לכן ניגשתי לאופציה ב'. ריססתי על פס השיניים ½ מיכל של ספריי שמן, ולאחר מכן דחסתי למקום גריז לבן.
ו... כלום. עכשיו המנעול לא עובר למצב START בכלל. אפילו עם עזרה מכיוון החור של ידית כיוון גובה ההגה, לא ניתן לשכנע את המנעול להיפתח.
הרכבתי את הכל חזרה, כמובן שהיה קרב קשה מאוד עם הטבעת המשוננת של מנעול ההגה.
תאור המצב העכשווי: מנעול הצתה נפתח רק 2 קליקים ON,ACC. התקנתי מתג קטן בפנל על מנת להפעיל את המתנע – כמובן שעקפתי את החיווט כדי לחסוך זמן. לצערי הרב, ניתן להניע את הרכב גם במצב D בתיבת ההילוכים (לא בטיחותי).
שאלות:
1) האם המצב של המנעול יחמיר, עד איבוד יכולת הפעלת המתג ל-ON?
2) האם ניתן לתקן את המנעול / פס השיניים?
3) אם התשובה ל-2 היא כן, איך????
4) מה בעצם איכפת לי, לנטרל את המנעול, ולשים בפנל מפסק "טוגל" או לחילופין, מנעול הצתה אוניברסלי של פרגוסון (60 ₪) במקום המתג שלמטה? כמובן שיש להשקיע ולהעביר את כל החיווט הרלוונטי.
תודה,
קיד.