שמוליקו
07-11-10, 10:32
שלומות לכולם.
ראשית אתאר מצב, ואח"כ אשאל מספר שאלות.
למען הסר ספק ביצעתי חיפוש ,קראתי חומר לא רק מהאתר הזה לגבי הנושא, קראתי גם שרשורים בחו"ל שמדברים על זה.
לומר את האמת, רק יצאתי מבולבל יותר.
הרכב המדובר הוא פאג'רו 98 2800 טורבו דיזל.
לאחר נקוי אינטרקולר (לא קשור לבעיה), הסתכלתי וגיליתי שיש צינור ואקום סתום ע"י בורג.
חפירה באנטרנט - זה צינור הואקום ששולט על ה EGR.
חיבור הצינור למקומו גורם להתנהגות עצלה במיוחד של הרכב, טורים אמנם עולים, אבל הרכב לא מאיץ.
יש סיכוי שהמנוע נשמע קצת פחות רועש (אני לא ממש סגור על זה).
ניתוק הצינורית וסתימתה - הרכב חזר להתנהגות הרגילה, לא שיש האצה גדולה מידי, בכל זאת פאג'רו ,אבל יש תגובה לדוושת הגז.
נכון להיום במצב של צינורית ואקום מנותקת, הרכב מעשן במאמץ (עליות גדולות ומכות גז)
אני לא אוהב שדברים אצלי ברכב מנותקים (דבר שלבטח אמור להסתיר בעיה כלשהיא).
השאלות:
1. בשום מקום לא קראתי על תופעה כמו שלי בזמן שהשסתום נתקע (פתוח או סגור) האם יכול להיות שההתנהגות הזו היתה רק הצטרפות מקרים ולא באמת נבעה מחיבור השסתום?
2. האם יכול להיות מצב שבו יש חור קטן בדיאפרגמה של השסתום וזה מחדיר לכלוך לתוך מערכת הואקום? דבר שמפריעה לגיר לתפקד (או סתם לא נותן לואקום להווצר וע"י כך אין הורדות הילוכים והסחיבה נפגמת משמעותית)? או סתם גורם לתיפקוד לקוי של השסתום?
3. בהנחה שניקוי של השסתום יחזיר אותו למצב עבודה תקין, (או החלפתו בחדש) האם תיפגע לי ה"סחיבה" ברכב (שגם כך לא משהו בלשון המעטה)?
4. האם יש מצב שהרכב עבר ככה טסט בצורה חוקית? האים הוא יכשל בטסט (כמובן על בסיס גאזים) אם השסתום יהיה מבוטל?
5. המלצתכם (אני מבקש את המלצת החברה שמתעסקים עם זה בשוטף בעיקר ובאמת יודעים, ולא של אלה ששמעו או אמרו להם, סליחה על הבקשה החצופה)
תודות לעונים.
ראשית אתאר מצב, ואח"כ אשאל מספר שאלות.
למען הסר ספק ביצעתי חיפוש ,קראתי חומר לא רק מהאתר הזה לגבי הנושא, קראתי גם שרשורים בחו"ל שמדברים על זה.
לומר את האמת, רק יצאתי מבולבל יותר.
הרכב המדובר הוא פאג'רו 98 2800 טורבו דיזל.
לאחר נקוי אינטרקולר (לא קשור לבעיה), הסתכלתי וגיליתי שיש צינור ואקום סתום ע"י בורג.
חפירה באנטרנט - זה צינור הואקום ששולט על ה EGR.
חיבור הצינור למקומו גורם להתנהגות עצלה במיוחד של הרכב, טורים אמנם עולים, אבל הרכב לא מאיץ.
יש סיכוי שהמנוע נשמע קצת פחות רועש (אני לא ממש סגור על זה).
ניתוק הצינורית וסתימתה - הרכב חזר להתנהגות הרגילה, לא שיש האצה גדולה מידי, בכל זאת פאג'רו ,אבל יש תגובה לדוושת הגז.
נכון להיום במצב של צינורית ואקום מנותקת, הרכב מעשן במאמץ (עליות גדולות ומכות גז)
אני לא אוהב שדברים אצלי ברכב מנותקים (דבר שלבטח אמור להסתיר בעיה כלשהיא).
השאלות:
1. בשום מקום לא קראתי על תופעה כמו שלי בזמן שהשסתום נתקע (פתוח או סגור) האם יכול להיות שההתנהגות הזו היתה רק הצטרפות מקרים ולא באמת נבעה מחיבור השסתום?
2. האם יכול להיות מצב שבו יש חור קטן בדיאפרגמה של השסתום וזה מחדיר לכלוך לתוך מערכת הואקום? דבר שמפריעה לגיר לתפקד (או סתם לא נותן לואקום להווצר וע"י כך אין הורדות הילוכים והסחיבה נפגמת משמעותית)? או סתם גורם לתיפקוד לקוי של השסתום?
3. בהנחה שניקוי של השסתום יחזיר אותו למצב עבודה תקין, (או החלפתו בחדש) האם תיפגע לי ה"סחיבה" ברכב (שגם כך לא משהו בלשון המעטה)?
4. האם יש מצב שהרכב עבר ככה טסט בצורה חוקית? האים הוא יכשל בטסט (כמובן על בסיס גאזים) אם השסתום יהיה מבוטל?
5. המלצתכם (אני מבקש את המלצת החברה שמתעסקים עם זה בשוטף בעיקר ובאמת יודעים, ולא של אלה ששמעו או אמרו להם, סליחה על הבקשה החצופה)
תודות לעונים.