התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שיפורים לויטרה מארה"ב - זקוק לעצה



asypeer
10-11-10, 09:49
הי,
אני נוסע לארה"ב בחודש הבא לשבוע מטעם העבודה, חשבתי לחזור עם כמה פינוקים לאוטו:
קיט הגבהה 2' (בולמים + קפיצים)
או
ברזנט חדש
או גם וגם..

יש למישהו מושג ממי כדאי לרכוש כזה קיט בארה"ב? ראיתי שמזכירים את רוקירואד, האם החיסכון שווה את הכאב ראש והאם זה נכנס בכלל במזווודה ??


תודה
אסף

RAMURAI
10-11-10, 21:46
ראיתי שמזכירים את רוקירואד



כן, מזכירים אותם הרבה אבל לרעה.

כל האחרים(המוכרים) הם בסדר.

GodsFather
11-11-10, 04:09
דבר עם נדב42 וRAANAN

תעשה קצת חיפוש בפורום לגבי מוכרים מומלצים. ואז תיצור עם המוכרים קשר במייל/טלפון כבר היום-מחר, כי לא תמיד מחזיקים מלאי.

קיט 2" יש להשיג גם בארץ, לדעתי לא שווה את הטירחה.

לעומת זאת קיט3/3.5" , זה כבר יותר טוב :) אפשר להביא חלק ממנו ולא קומפלט, ולהשלים בארץ (אני מדבר בעיקר על הבולמים, שיהיה קשה לנייד)

נעילה אתה לא צריך ?

הפחתה לטרנספר ?

בקיצור, לא חסר מה להביא, חסר רק הגדרת תקציב ויעדים.

נדב42
11-11-10, 06:49
דבר עם נדב42 וRAANAN

תעשה קצת חיפוש בפורום לגבי מוכרים מומלצים. ואז תיצור עם המוכרים קשר במייל/טלפון כבר היום-מחר, כי לא תמיד מחזיקים מלאי.

קיט 2" יש להשיג גם בארץ, לדעתי לא שווה את הטירחה.

לעומת זאת קיט3/3.5" , זה כבר יותר טוב :) אפשר להביא חלק ממנו ולא קומפלט, ולהשלים בארץ (אני מדבר בעיקר על הבולמים, שיהיה קשה לנייד)

אמיר, מדובר בויטארה קצרה. קיט 3" יהיה בעייתי מבחינת זויות העבודה של הדרייבשאפט האחורי.
אסי, אני אהיה במפגש מחר, יש אצלי המון תוספות (חלקן טריות-טריות :p) אז תוכל ולראות מה מתחשק לך, וגם לשאול כמה שאלות שתרצה ...

נדב.

GodsFather
11-11-10, 07:06
נדב, אין בעיה שאין לה פתרון. בכל מקרה, קיט 2-2.5 לויטרה לא שווה את הטרחה של הייבוא, לעומת שאר המוצרים.

ולגבייך ושיפורייך - אם אתה לא מתחיל לעדכן אותי ומצרף תמונות גם בשביל חברי הפורום, אני נועל לך את היוזר :-P

נדב42
11-11-10, 07:33
ולגבייך ושיפורייך - אם אתה לא מתחיל לעדכן אותי ומצרף תמונות גם בשביל חברי הפורום, אני נועל לך את היוזר :-P

החפזון מהשפן (שגם הוא, כפי שחתם רבינו רון נחמן, סוג של חיית שטח ...)
תן לסיים ולראות שהכל באמת מנגן, ואז אפרסם ...
(ואם תשים לב, אני כן משתף ונעזר פה בקהילה במקומות שיש לי לבטים ...)

נדב.

נדב42
12-11-10, 23:46
ולגבייך ושיפורייך - אם אתה לא מתחיל לעדכן אותי ומצרף תמונות גם בשביל חברי הפורום, אני נועל לך את היוזר :-P

מפחד הטרור של ההנהלה, הנה המפרט, ב- 3 חלקים...

א. קניתי את האוטו עם:
- קיט קאלמיני 3" (עם קפיצים מקוצרים, לצערי ...)
- נעילות ARB קדימה ואחורה
- ג'אנטים 7"
- כל המיגונים הנחוצים (ובלי המקושקשים)
- חיווט למכשיר קשר קבוע
- גיר אוטומטי תקול

ב. עשיתי עד כה:
- יישור קו (תרתי משמע) לקיט הקאלמיני ע"י השלמת ספייסר כפיצוי על הקפיצים האחוריים המקוצרים
- החלפת הגיר לידני
- כריות AirLift 1000 בכל הקפיצים
- ג'אנטים 8" עם אופסט מוגדל
- התקנת מקסטראק עם פנל מפוצל - מוטמע ברכב לחלוטין, עם בסיס מתכוונן לאנטנה על מקן הגלגל הרזרבי
- החלפת מושב הנהג לשילמן
- התקנת מערכת שמע נורמלית (אלפיין) עם רמקולים טובים ומגבר אודיו 4 ערוצים
- התקנת ממיר מתח 220V 300W
- בניית "רצפה כפולה" בבגאז' לטובת אחסון הציוד הקבוע ברכב (זה מעולה בכניסה לקניונים !!!)
- החלפת הבולמים האחוריים לארוכים יותר ( 40-70 ס"מ), ובאופן זמני הוספת ספייסרים גבוהים יותר לקפיצים ורצועות הגבלה לבולמים (לא דרופ-קיט, אני לא מוכן לוותר על שיכוך הגון ...)
- התקנת קיט יחסי העברה 1:4.24 בטראנספר (נחנך היום !!!)
- הכנה ל- Slip-Yoke eliminator (הותקן והוסר עד שיהיה דרייב-שאפט חדש לשדך אליו ...)
- הארכת ההילוך החמישי בגיר (גם נחנך היום, במסגרת שיפוץ גיר וטראנספר)
- התקנת מחשב ניווט Armor X10

ג. מעבר לפינה:
- החלפת הדרייב-שאפט למשהו שיוכל לעבוד בזויות גדולות יותר לטובת שיפור מהלך המתלה האחורי
- החלפת הקפיצים האחוריים לארוכים יותר ופרידה מהספייסרים
- לאחר החלפת הדרייבשאפט והקפיצים, טקס פרידה קצר מרצועות ההגבלה של המתלים האחוריים :p
- סרן קדמי ברזל (מתוכננת כתבה)
- משכך היגוי (גם לזה מתוכננת כתבה)
- שליטה מתוך הרכב על לחץ האוויר בכריות ה- AirLift

זה מה שאני זוכר כרגע, אני מקווה שזה מספיק מפורט כדי לשמור על היוזר שלי ...
לגבי תמונות, מעבר לכתבות המתוכננות, אולי אפתח שרשור ב- Reader's rides - אני מתלבט מטעמים שבוודאי תבין לבד ...

נדב.

GodsFather
13-11-10, 14:12
איזו פצצה זרקת פה, יא חביבי.


קודם כל, בהחלט צריך להעביר את זה לREADERS, ואעשה זאת בהמשך, אחרי שאתה תכין איזה מאמר קטן שמספר על הג'יפ שלך ונחבר בין השניים.

הבנתי את עניין התמונות, נדבר בפרטי.

אלדר
13-11-10, 14:23
נדב את יכול לפרט קצת על הקיט יחסי העברה בטראנספר, עלויות ? קניתה בארץ, מי התקין לך?
ואם אתה יודע מה יחסי העברה המקורי?
והכי חשוב איך זה מרגיש.

GodsFather
13-11-10, 14:29
אלדר,

פירוט על יחסי העברה מקוריים לויטרה יש בFAQ

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=5015


לגבי ההפחתה, ממה שאני יודע, ההפחתה היא רק בLOW ולא בHIGH.

אלדר
13-11-10, 14:43
לגבי ההפחתה אני יודע שהיא רק ב lo, לרכב שמשמש לנסיעות יום יומיות זה יתרון?
האמת שאני כבר הרבה זמן מתעניין בקיט הפחתה לטראנספר וחשבתי לפתוח שרשור בנושא.
עכשיו נחכה לתגובה מנדב.

raanan
13-11-10, 14:47
א. קניתי את האוטו עם:
- קיט קאלמיני 3" (עם קפיצים מקוצרים, לצערי ...)
- נעילות ARB קדימה ואחורה
- ג'אנטים 7"
- כל המיגונים הנחוצים (ובלי המקושקשים)
- חיווט למכשיר קשר קבוע
- גיר אוטומטי תקול


נקניק ! את הג'ינג'ים גם העברתי לרשותך ...

דווקא הגיר האוטומטי התקול, הוא שעשה את "הסוף השמח" לסיפור.
מזכיר לך, רצית לרכוש חלקים ממנה ולשדרג את הקצרה שלך.
לך התאים הסבה ולי התאים שהנסיכה תמשיך לכבוש מעלות בשטח גם אם הפכה לנסיך ...

רענן
נ.ב- מתחיל להזיל ריר ... כמעט את כול הפנזטזיות שלי אתה מגשים.
נשאר סרן "חי" מקדימה + מנוע 2.0 של הגראנד ויטארה ארוכה.

נדב42
13-11-10, 20:24
נדב את יכול לפרט קצת על הקיט יחסי העברה בטראנספר, עלויות ? קניתה בארץ, מי התקין לך?
ואם אתה יודע מה יחסי העברה המקורי?
והכי חשוב איך זה מרגיש.

הבאתי מחו"ל (לפני שזוקי-פרו יצאו לאור...), התקנתי אצל ארז סנטו - טופ גיר רעננה, במסגרת שיפוץ גיר וטראנספר + התקנה של Slip-Yoke eliminator, כך שקשה לי לומר מה המחיר להתקנת הקיט בלבד (מה גם שעוד לא קיבלתי את החשבון ...)

איך זה מרגיש ? ל א א א ט :p (אין שינוי ב- High)
עוד לא ממש יצא לי להעמיד אותו למבחן אמיתי, כי אני מפחד לפוצץ את הסרן הקדמי. לדעתי התקנה של יחסי העברה כאלו חייבת לבוא בצמוד לסרן קדמי מברזל, האלומיניום המקורי לא יעמוד בעומס לדעתי. בינתיים, במפגש סוזוקי אתמול עליתי את אחת העליות במגרש המשחקים הצמוד, אחרי שכמה סמוראים התחרעו עליה בכסאח - ראשון Looowwww, הפעלת 2 נעילות, 1500 סל"ד ואנחנו למעלה בלי להרגיש שהיה שם בכלל משהו :p:p:p

נדב42
13-11-10, 20:35
נקניק ! את הג'ינג'ים גם העברתי לרשותך ...
נדב: נכון, כל הג'ינג'ים טופלו בהמרייט, אז הם עדיין קצת ג'ינגים אבל החלודה לא ממשיכה להתפתח ...

דווקא הגיר האוטומטי התקול, הוא שעשה את "הסוף השמח" לסיפור.
נדב: ברור, לכן ציינתי אותו ולא את משאבת ההגה שהוחלפה גם היא ...

מזכיר לך, רצית לרכוש חלקים ממנה ולשדרג את הקצרה שלך.
לך התאים הסבה ולי התאים שהנסיכה תמשיך לכבוש מעלות בשטח גם אם הפכה לנסיך ...
נדב: אך, הסבה... עד עכשיו אני מלקק את הפצעים (בכיס) וסוגר זנבות שלה, אבל מבחינתי היה כדאי, בענק !


רענן
נ.ב- מתחיל להזיל ריר ... כמעט את כול הפנזטזיות שלי אתה מגשים.
נדב: מה שחשוב זה הפנטזיות שלי, לא ? לאת לאט הן מתגשמות ...

נשאר סרן "חי" מקדימה + מנוע 2.0 של הגראנד ויטארה ארוכה.
נדב: מבחינתי 1600 משוחרר מממיר קטליטי ועם הפילטר הפתוח זה מספיק טוב, וסרן חי לא מתאים לי במדינה שלנו, יותר מדי בעייתי ומושך תשומת לב. אני מזכיר שזה הרכב שלי ביום-יום ...


אה, ועוד שלושה תווים ...

נדב42
13-11-10, 20:42
נדב, אין בעיה שאין לה פתרון. בכל מקרה, קיט 2-2.5 לויטרה לא שווה את הטרחה של הייבוא, לעומת שאר המוצרים.

נכון, וכבר פירטתי למעלה את הפתרון שאני בחרתי עבורי, אבל כמו שהוא ובלי להחליף דרייבשאפט זה לא מעשי, ולהחליף דרייבשאפט מייקר משמעותית, ובמיוחד עם מוסיפים גם Slip-Yoke Eliminator שמצריך פתיחה של הטראנספר, ואז כבר שמים יחסי העברה, לא ? ברור שכן, ואז רק עוד סרן קדמי מברזל כדי שלא יתפוצץ ... אז כן, לכל דבר יש פתרון, השאלה אם הפתרון מתאים לכל אחד ...

לגבי קיט 2" של קאלמיני, הוא עדיין מחליף את המשולשים מקדימה ומשפר את מהלך המתלה הקדמי. זה לא סתם קיט בולמים-קפיצים כמו יתר ההיצע בארץ, הושקעה שם מחשבה ...

נדב.

אלדר
13-11-10, 21:58
הבאתי מחו"ל (לפני שזוקי-פרו יצאו לאור...), התקנתי אצל ארז סנטו - טופ גיר רעננה, במסגרת שיפוץ גיר וטראנספר + התקנה של Slip-Yoke eliminator, כך שקשה לי לומר מה המחיר להתקנת הקיט בלבד (מה גם שעוד לא קיבלתי את החשבון ...)

איך זה מרגיש ? ל א א א ט :p (אין שינוי ב- High)
עוד לא ממש יצא לי להעמיד אותו למבחן אמיתי, כי אני מפחד לפוצץ את הסרן הקדמי. לדעתי התקנה של יחסי העברה כאלו חייבת לבוא בצמוד לסרן קדמי מברזל, האלומיניום המקורי לא יעמוד בעומס לדעתי. בינתיים, במפגש סוזוקי אתמול עליתי את אחת העליות במגרש המשחקים הצמוד, אחרי שכמה סמוראים התחרעו עליה בכסאח - ראשון Looowwww, הפעלת 2 נעילות, 1500 סל"ד ואנחנו למעלה בלי להרגיש שהיה שם בכלל משהו :p:p:p

נדב לדעתי הפחת יסי העברה בטראנספר יכול לעזור/להטיב עם הסרן אלומניום, הרי עם יחסי העברה מופחת נותנים פחות גז.ואז נמנעים ממצב של קפיצה באויר של הגלגלים הקדמיים.
האמת של יצא לי לנסוע על ג'יפ עם יחסי העברה מופחת.

נדב42
14-11-10, 01:32
נדב לדעתי הפחת יסי העברה בטראנספר יכול לעזור/להטיב עם הסרן אלומניום, הרי עם יחסי העברה מופחת נותנים פחות גז.ואז נמנעים ממצב של קפיצה באויר של הגלגלים הקדמיים.
האמת של יצא לי לנסוע על ג'יפ עם יחסי העברה מופחת.

אמנם זה מפחית את הקפיצות, אבל מקבל יותר מומנט מהמנוע ... לא יודע, וגם לא רוצה לדעת - סרן ברזל בדרך וחבל לי לפוצץ את הקיים לצורך הדיון האקדמי, אין לי עודף תקציב לכך ...

חשוב להבהיר משהו - עם קיט הפחתה לא נוסעים אלא זוחלים. ה- LOW הופך להיות בלתי שמיש לנסיעה, אפילו בשבילי הרים צפופים, והוא משמש למעברים טכניים בזחילה בלבד. זה לא משהו שיתאים לכל אחד ...

GodsFather
14-11-10, 05:40
למה נדב ? מה קורה כשאתה מגיע להילוך חמישי בLOW ? עדיין לא ניתן לנסיעה ?
אני לא מדבר על נסיעת שבילים, לזה הLOW לא מיועד.

נדב42
14-11-10, 06:43
למה נדב ? מה קורה כשאתה מגיע להילוך חמישי בLOW ? עדיין לא ניתן לנסיעה ?
אני לא מדבר על נסיעת שבילים, לזה הLOW לא מיועד.

עד עכשיו, בשבילים כמו של הרי ירושליים הייתי נוסע מראש ב- LOW, עכשיו זה לא מעשי.
אגב, ידעתי את זה מראש ואני לא מתלונן. גם הילוך חמישי הוא זחילה כרגע, לא מאפשר אפילו לגשר בין קטעים טכניים סמוכים בצורה סבירה ...

חשוב לי לציין את זה, פשוט כי זה לא שיפור שמתאים לכל אחד, ולא רק בגלל העלות הכספית. אני קפצתי לבריכה הזו, ואני מקווה ומאמין שלא אתחרט על זה ...

אגב, לאסי (פותח השרשור): את כל שרימת השיפורים שלי אפשר לרכוש בארה"ב, השאלה כמובן מה מתאים לך, ולכן אני מציין גם את הצדדים נגד התקנת שיפורים אלו או אחרים ...

נדב.

אלדר
14-11-10, 06:55
מובן לי שעם הקיט זוחלים הו מפחית את הlo ב137%.
אני בדרך כלל נוסע 2x4 בשבילים כאשר הלוקרים מקדימם נעולים שאני מגיע למעבר טכני אני משלב ואחר כך משחרר.
לא נראה לי שצריכה להיות בעיה.
בקשר לפרונטאקס מה דעתכם האלומניום יחזיק?

נדב42
14-11-10, 07:08
בקשר לפרונטאקס מה דעתכם האלומניום יחזיק?

לדעתי לא (ראה תגובה 13), ולכן סרן ברזל בדרכו אלי ...

חן עובדיה
28-07-12, 19:02
נדב תגיד לי כמה עלה לך הסיפור של ההסבה מאוטומט לגיר רגיל .?
ואיך עושים את זה עם מי צריך לדבר כדי לאשר את זה ברישיון?
ותגיד לי הקיט של הכריות במה הוא עוזר ?

raanan
28-07-12, 19:23
נדב תגיד לי כמה עלה לך הסיפור של ההסבה מאוטומט לגיר רגיל .?
ואיך עושים את זה עם מי צריך לדבר כדי לאשר את זה ברישיון?
ותגיד לי הקיט של הכריות במה הוא עוזר ?
שמת לב להפרש של השנים ?
בכול מקרה, נדב כבר לא עונה כאן.

רענן

GodsFather
28-07-12, 20:06
עדיין אפשר לענות -

1. יש כתבה לגבי הכריות ותרומתן. http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1835-jeepolog-archive
2. הסבה של רישום ברשיון במקרה הזה היא בעמדה 1, למרות שאולי דברים השתנו מאז שאני ביררתי בנושא דומה (זה לא כמו צבע רכב ומידת צמיגים בזמנו)
3. עלויות הרכבה תלויות במי שמבצע את העבודה וכמובן במוצרים הנלווים (קלאצ', רגליות וכד'), גיר תקין עולה בין 3-5 אלף שקל אבל צריך לחפש אחד כזה.

raanan
28-07-12, 20:43
עדיין אפשר לענות -

1. יש כתבה לגבי הכריות ותרומתן. http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1835-jeepolog-archive
2. הסבה של רישום ברשיון במקרה הזה היא בעמדה 1, למרות שאולי דברים השתנו מאז שאני ביררתי בנושא דומה (זה לא כמו צבע רכב ומידת צמיגים בזמנו)
3. עלויות הרכבה תלויות במי שמבצע את העבודה וכמובן במוצרים הנלווים (קלאצ', רגליות וכד'), גיר תקין עולה בין 3-5 אלף שקל אבל צריך לחפש אחד כזה.
לא היה צריך שום עדכון ברשיון (הויטארה הייתה שלי ובשנתון 94 לא צויין סוג הגיר).
העלות הרבה יותר גדולה כי צריך לבצע פירוק דשבורד מלא, להחליף את מוט ההגה .
קיצור והארכת דרייבשאפטים , בנייה/הוספת גשר התאמה (הגיר הידני קצר מהאוטומטי . לכן גם נדרשה התאמת הדרייבשאפטים)
החלפת גלגל תנופה .
בקיצור סרט יקר של 10000 ש"ח לפחות.

רענן

-->