PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיבור קבוע של מחשב נייד למצבר



shahav
12-11-10, 23:17
אהלן
סופסוף אירגנתי חיבור קבוע לפוגיטסו - המחשב ניווט.
אני מעוניין לדעת מה הנזק הצפויי למצבר. כאשר המחשב "ישן" רוב הזמן.

הרכיבים:
ממיר מתח מ 12v ל 16v
מחשב 16v עם סוללה פנימית - ליתיום של 3100ma ב 12v
מצבר רכב 100A שעה, מצבר רגיל - לא פריקה עמוקה.

נתונים שאספתי עד כה:
הממיר מתח צורך 20ma ב 12v ללא עומס.
מחשב צורך 50ma ב 16v במצב שינה - עם\או ללא סוללה פנימית, אבל חשוב שהיא תהיה טעונה.

ניראה לי שהצריכה של המערכת כולה תהיה סביב 80ma על 12v.

אז האים זה סביר מבחינת המצבר? או שצריך מצבר נוסף ו\או מטען סולארי?

רבין

Gilad
13-11-10, 00:52
80 מיליאמפר נשמע לי זניח לפרקקי זמן של עד כמה ימים לפחות.


למה להשתמש במצב שינה במחשב? למה לא לעבור ל hibernate ואז צריכת החשמל היא 0 וההתעוררות עדיין מהירה?

shahav
13-11-10, 07:41
80 מיליאמפר נשמע לי זניח לפרקקי זמן של עד כמה ימים לפחות.


למה להשתמש במצב שינה במחשב? למה לא לעבור ל hibernate ואז צריכת החשמל היא 0 וההתעוררות עדיין מהירה?

במצב שינה מלא, ההיתעוררות לוקחת די הרבה זמן, ובכלל עוד לא קינפגתי אותו למצב כזה...

רבין

Gilad
13-11-10, 08:20
למה אתה קורא הרבה זמן?

להערכתי יציאה מhibernate (איך אומרים את ה בעברית?) תיקח פחות זמן ממה שיקח לך לשים חגורה ולצאת מהחניה.
בדוק אופציה לספק מתח יחודי לרכב שיודע "להבין" שאין מתח כי סגרת סוויץ' ולשלוח את המחשב לישון בעצמו. אני מניח שגם במערכת ניהול מתח של הנייד עצמו יש אופציה של כיבוי בעת ניתוק מתח חיצוני והדלקה כשהמתח חוזר

erezgur
13-11-10, 12:01
שלום,

אתה יכול לשלב - מצב שינה בזמן הטיול ו-hibernate בלילה או כאשר אינך משתמש במחשב למחרת.

זמן ההתעוררות מ- hibernate תלוי בכמות הזכרון שבמחשב (כמות המידע הנשמר על הדיסק), מהירות עבודת הדיסק ובעוצמת המעבד. אני מאמין שבמחשב שציינת זה לא יקח יותר מ-2 דקות וכלן זה בהחלט סביר אם הוא יתעורר בבוקר (בזמן שאתה מקפל את האוהל ומתארגן לתזוזה).

אמנם כבר התקנת חיבור ישיר וקבוע למצבר, אבל ניתן גם (לאלו המחוברים לשקע המצית התלוי במתג ההתנעה) בעזרת "משחק" פשוט בהגדרות המתקדמות של ה- Power options מתוך ה- control panel במערכת ההפעלה להגדיר שכאשר המחשב פועל ללא חשמל (על סוללה) הוא יכנס אוטומטית לאחר X דקות למצב שינה ואחרי Y דקות ל- hibernate.
כאשר קובעים את הערך X לדקות בודדות (בהתאם למצב הסוללה) - זה מאפשר למשל כיבוי והתנעה מחדש או אפילו הפסקת קפה ללא שינוי במצב עבודת המחשב ולהפסקות ארוכות יותר - המחשב הולך לישון עם זמן יקיצה מהיר יחסית.
ערך Y נקבע לפי הצורך לשמור על מצבר הרכב - כך למשל ניתן לקבוע שלאחר 3 שעות של "עבודה" על סוללות- הוא נכנס ל- hibernate ומפסיק לצרוך גם את מעט החשמל של מצב השינה. זמן ההתעוררות ממצב זה כמובן יהיה מעט ממושך יותר אבל עדיין סביר.

ארז גור

Ran_Shaviv
13-11-10, 12:39
ניראה לי שהצריכה של המערכת כולה תהיה סביב 80ma על 12v.

אז האים זה סביר מבחינת המצבר? או שצריך מצבר נוסף ו\או מטען סולארי?

רבין

זליגה של 80 ma הינה סבירה ולא תעשה נזק למצבר גם לאחר מספר ימים ללא טעינה.
עם זאת יש לבדוק את הזליגה של כלל מערכות הרכב, מעל 200ma הנזק למצבר יגבר ויש חשש שלא תוכל להניע בבוקר
בנוסף, ברכבך (איזה דגם?) מותקן מצבר בקיבול גבוה מאד לרכב פרטי, זה יפחית עוד את הנזק למצבר ויאריך את חייו.

אבל למרות האמור לעיל - הכי טוב למצבר שתשתמש בו רק להתנעה ולא כמקור מתח קבוע

shahav
13-11-10, 18:19
תודה על העיצות, אני אשחק עם ה BIOS\ACPI כדי להרדים את המחשב ולא לישכוח אותו דולק...

אבל הבעייה היא שגם כאשר המחשב מכובה, או אפילו מנותק , המטען, כלומר הממיר מ 12 ל 16 עדיין עובד. אני אוכל להוציא את הסוללה של הנייד, כדאי למנוע צריכה... אבל הממיר לוקח את ה 20ma ללא עומס.

ניסיתי את החיבור ללא הסוללה של המחשב, אין בעיות בזמן התנעה. אבל לא יהיה אפשרות להוציא את המחשב לכמה רגעים מהרכב...

רבין

-->