התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קאמשאפט חם לסמוראי



Tom Bril
23-11-10, 01:28
קאמשאפט חם של Calmini למנוע 1300 מוזרק

אמור לתת שיפור משמעותי?

למשהו יש ניסיון עם זה?

GodsFather
23-11-10, 09:33
לא חם אלא קר. כלומר, הפוך מאשר ברכבי מהירות. בסמוראי צריך את המומנט בסל"ד נמוך, כדי שהרכב יוכל לזחול בסלעים או לזנק בדיונה מבלי לאבד כוח או לשחוק את הקלאצ'.
להבדיל מברכבי מהירות, שם צריך את המומנט בסל"ד הגבוהה יותר.

הוא נותן את ההבדל הנחוץ למומנט שחסר לרכב הזה.

המונח "חם" או "קר" אגב, לא נכון טכנית. אבל ממשיכים להשתמש בו מתוך הרגל.

לגבי הסמוראי והאפשרויות בשוק -
יש כמה סוגים, MID-RANGE וHIGH-RANGE . כשהMID הוא האידאלי לשימוש היומיומי בשילוב שטח. בעוד שהHIGH-RANGE מתאים יותר לרכב שחי בשטח כמעט לחלוטין.

הרכב מגיב יותר טוב וגם אם עולים במידת הצמיג ל235
קמשפט MID לא חייב קיט הפחתה בטרנספר ברמה של 12-15 אחוז בHIGH. מאידך, השדרוג הוא קצת יותר מסובך כי למעשה פותחים מנוע להבדיל מלפתוח טרנספר ולכן הוא פחות מוכר בארץ ועדיף למי שרוצה באמת להכנס לעובי עולם השיפורים.


אני מכיר מישהו שמוכר אחד חדש כזה, בארץ במחיר מאד טוב.

Tom Bril
23-11-10, 11:31
הפעולה של הקאמשפט היא אחידה (פתיחה גדולה יותר של השסטום) אם כך, דרך השיפור שלך היא תמיד לכיוון הסל"ד הגבוה לפי מה שידוע לי, איך אתה גורם לזה לתת יותר יעילות בסל"ד נמוך?


אגב ,זה לא קשור לנושא , גם ברכבי מהירות ,כוח בסל"ד נמוך הוא תמיד טוב ואפילו יותר טוב.

פשוט אני לא מבין לפי מה שאתה אומר איך אתה יכול לחלץ יותר מומנט ויותר כ"ס ממנוע 1300 מבלי לתת לו יותר סל"ד.

GodsFather
23-11-10, 12:26
המומנט של הסמוראי מתקבל באיזור ה3000 סל"ד. תחשוב שתקבל את המומנט הזה ב2500סל"ד. יש
?

אותו משל - טרנספר עם הפחתה של 13 אחוז מהמקורי, לצורך הדוגמא. אתה מקבל את אותו מומנט רק שבמקרה הזה המהירות נמוכה יותר ב13 אחוז.

Tom Bril
23-11-10, 13:32
אמיר זאת בדיוק הנקודה שלי, כנראה שאני לא מובן.

עם טרנספר אין בעיה , תוריד יחס העברה וקבלת יותר כוח בסלד נמוך, זה ברור וידוע.

אבל עם קאמשפט, לא הבנתי את ההבדלים בין הקיטים.
לפי דעתי אין לך אפשרות לשפר רק את הסל"ד הנמוך לפי מה שאתה אומר.

ככל שאתה משתמש בקאמשפט שפותח את השסטומים יותר כך אתה משפר את הכוח אבל תמיד עולה בסל"ד.

אם עדין לא ברור, מה שאני אומר שרק דרך טרנספר אתה יכול להשיג שיפור בסל"ד נמוך.
קמשאפט תמיד ישפר בסל"ד גבוהה באופן יחסי.

השאלה שלי מגיע מההסבר שלך לגבי סוגי הקיטים של הקאמשפט, אני לא מבין מה זה קיט קאמשפט לרכב שנוסע כל הזמן בשטח, הרי בסופו של יום, תשים קאמשפט "גס יותר" יהיה לך יותר כוח.

מוני אורבך
23-11-10, 14:35
אם מה שאתה אומר היה נכון לא היה צריך תזמון שסתומים משתנה VVT.
מבלי להיכנס ליותר מדי פיסיקה, יש דרכים שונות לשנות את תזמון השסתומים באמצעות גל הזיזים.

שתי נקודות הקיצון הם

1. למהירות איטית מומנט בסלד נמוך. במקרה הזה אתה פותח את השסתום מהר וגבוה
לכול אורך המחזור שלו. בטורים נמוכים זה מאפשר ליותר אוויר להיכנס, ולכן יותר תערובת להשרף.
בטורים גבוהים זה הופך ללא יעיל בגלל שיש גבול לכמה אוויר שיכול להיכנס לפרק זמן הקצר מאוד.
2. מהירות גבוהה. תזמון הפתיחה והסגירה של השסתומים חופף (כלומר שיש זמן ששני השסתומים פתוחים.
זה נותן לתערובת יותר זמן להיכנס, אבל לא מפריע כי בטורים גבוהים זמן החפיפה קצר מאוד. כתוצאה
מכך יותר תערובת נשרפת ולכן יותר מומנט בטורים גבוהים. מובן שבטורים נמוכים זה יוצר בעיה כי זמן
החפיפה ארוך ושסתום אחד מפריע לשני.


כול גלי הזיזים הם משהו בין זה לבין זה. כאשר הקמשפט "החם" נוטה לכוון נקודת הקיצון הראשונה, ולכן נותן יותר מומנט בטורים נמוכים.
ה VVT משנה את תיזמון הזיזים באופן אוטומטי ולכן נותן את הטוב בכל העולמות. גם כאן יש הרבה פשרות ומגבלות שלא נכנס אליהם.

דרור ברלי
23-11-10, 15:12
שאלת מיליון הדולר היא תמיד על חשבון מה זה בא.

Tom Bril
23-11-10, 17:15
מוני, אוקי , סידרת לי כמה דברים .

בכל אופן מה שאמרתי מתיחס לסמוראי שאצלו אין את מערכת הVVT

לפי מה שאתה אומר , הרכבה של קאמשפט "חם" תוריד את יעילות המנוע בסל"ד נמוך?
או שגם בסל"ד גבוהה פתיחה גדולה יותר של השסטומים לאומת המצב המקורי תועיל?

נ.ב החומר ממנו עשוי קאמשפט "חם" אמור להיות קל יותר מה שמקל על פעולת המנוע או שאני טועה וזה מתיחס לסוגים ספציפיים.

GodsFather
24-11-10, 04:41
ממה שאני יודע במקרה דנן, האורך של כל זיז הוא קצר יותר מהזיז בקמשפט המקורי. לא יצא לי להתקל בהפרשי משקלים בין המקורי למשופר.

לגבי התקנה של קמשפט "חם" - אתה צודק.

ולכן אמרתי קמשפט "קר" - כי הקמשפט שיוצר בשביל הסמוראי משפר את הכושר בסל"ד הנמוך, בדיוק מה שחסר לו.

tzagi
24-11-10, 06:10
אבל עם קאמשפט, לא הבנתי את ההבדלים בין הקיטים.
לפי דעתי אין לך אפשרות לשפר רק את הסל"ד הנמוך לפי מה שאתה אומר.

ככל שאתה משתמש בקאמשפט שפותח את השסטומים יותר כך אתה משפר את הכוח אבל תמיד עולה בסל"ד.

אם עדין לא ברור, מה שאני אומר שרק דרך טרנספר אתה יכול להשיג שיפור בסל"ד נמוך.
קמשאפט תמיד ישפר בסל"ד גבוהה באופן יחסי.

השאלה שלי מגיע מההסבר שלך לגבי סוגי הקיטים של הקאמשפט, אני לא מבין מה זה קיט קאמשפט לרכב שנוסע כל הזמן בשטח, הרי בסופו של יום, תשים קאמשפט "גס יותר" יהיה לך יותר כוח.


זה לא עובד ככה
ואי אפשר להסביר את זה "על קצה המזלג" ובמיוחד לא בעיברית.
אם אתה רוצה ללמוד על הנושא, ממליץ לך לחזור לשנות ה50 ולקרוא על האבות של ה"מדע"
בראשם כמובן זורא דונטוב, שנית סמוקי יוניק ויש עוד הרבה...

כשתלמד את הבסיס תבין שהקאם זה הלב של המנוע, עיצובו מחליט באיזה סל'ד המומנט המקסימלי מופיע וכנ'ל לכ'ס המקסימלי

הכול תלוי בעיצוב והנתונים,
lift
duration
duration at .05
lobe separation-overlap

תהנה.

מוני אורבך
24-11-10, 08:12
גו צודק, אי אפשר להכנס לנושא כזה "על קצה המזלג"
מה שכתבתי נועד אך ורק לתת את הכוון הנכון.

בכל מקרה אם לסכם ולפשט עוד יותר:

גל הזיזים כמו כל חלק אחר ברכב הוא סידרה של פשרוות. אין ארוחות חינם כידוע לכולנו.
אם תרצה שיא מומנט בסלד נמוך, הוא ירד לך בסלד גבוה.
אם תרצה שיא מומנט בסלד גבוה, הוא יהיה נמוך בסלד הנמוך.

בכלל כאשר מדברים על נושא כזה עדיף לדבר על עקומת המומנט ולא על שיא הסלד.
אם עקומת המומנט עולה מהר ויורדת מהר תקבל שיא בנקודה מסוימת בסלד ובכל השאר מומנט נמוך.
מה שאומר שיהיה לך מנוע מאוד מאוד לא גמיש.
ולכן מדברים על עקומת מומנט שטוחה ככול האפשר.
המומנט נקבע גם על פי אורך זרועות הטלטל, מבנה תא השרפה ועוד ועוד...
אבל שוב, אלו נושאים שלו ניתן להיכנס אליהם "על רגל אחת"

במנוע חשמלי החיים הרבה יותר קלים. שם עקומת המומנט מאוד שטוחה והיעילות מאוד גבוה.
גם הרבה יותר קל למדל את המנוע באופן מתמטי.
שלא לדבר על האמינות והפשטות.
אבל אז מתברר לך שאין לך מקור אנרגיה טוב )-:
כמו שאמרתי, אין ארוחות חינם...

Tom Bril
29-11-10, 01:08
ידוע לי העובדה שנושא כזה הוא יותר עמוק ואין אפשרות לדבר עליו על רגל אחת.


אבל בסופו של יום עם כל המורכבות אני מניח שאפשר בכל זאת לומר מה היו התוצעות +- של
"קאמשאפט- קר" על מנוע 1300 מוזרק של סוזוקי, לא כך?

GodsFather
29-11-10, 04:29
אתה צריך בשביל זה את הנתונים של הקמשפט ולהשוות בינו לבין מקורי ואז יש מצב שהתמונה תתבהר.

אם אתה לא רוצה להכנס לתחום המעבדתי של הנושא, אז פשוט תבדוק המלצות והערות של אלה שקנו ואו ייצרו את המשופר.

Tom Bril
29-11-10, 07:41
קאמשאפט חם של Calmini למנוע 1300 מוזרק

אמור לתת שיפור משמעותי?

למשהו יש ניסיון עם זה?



זה בדיוק מה שאני מחפש לדעת:p

-->