itamarperez
24-11-10, 13:04
ברכב שלי סמוראי 98 מותקנת נעילה אחורית של ARB מדגם RD88.
הנעילה הותקנה בסדנה ע"י הבעלים הקודמים (לא ידוע לי היכן).
הרכב אצלי כבר כמעט שנתיים ובשנה הראשונה הנעילה עבדה מצויין!
לפני כמה חודשים התחלתי להבחין במעט שמן שחוזר בצינור אוויר מהנעילה ויוצא דרך הסלונואיד בקומפרסור (קומפרסור מקורי של ARB).
בגיחה קצרה לשטח הפעלתי את הנעילה, וכאשר עליתי לכביש הבחנתי שהנעילה עדיין משולבת למרות שכבר כיביתי את הקומפרסור עוד לפני כן. לאחר מספר מטרים בנסיעה איטית שמעתי קנאק! חזק מהסרן האחורי ולייתר דיוק מהביצה עצמה ואז הרגשתי שהנעילה למעשה נפתחה והדיפרנציאל חזר לעבוד באופן פתוח.
במהלך החודש שלאחר מכן התחילו להישמע קנאקים מהביצה בתדירות הולכת וגוברת בעיקר בסיבובים, למרות שלא הפעלתי את הנעילה מאז התקלה הראשונה.
בקיצור ולעניין, הנעילה פורקה החוצה מהרכב, נפתחה, ולמעשה גיליתי את הפיסטון (בוכנת פלסטיק שלמעשה דוחפת את הגג"ש ונועלת את הדיפרנציאל) מרוסקת עד דק בתוך הבית סטליטים.
http://www.offroaders.com/tech/images/arb-locker-animation.gif
הפיסטון המרוסק בצבע אדום באנימציה (במציאות בצבע שחור)
בבחינה מדוקדקת כל שאר הרכיבים: מיסבים, גג"שים, אטמים (o-ring), פינים וקפיצים. הכל נמצא תקין ושלם.
פיסטון חדש הוזמן מהנפלד ולשמחתי היה במלאי!
הנעילה נבדקה עם קומפרסור, הורכבה מחדש, נעשה כיוון Backlash, איטום, צריות החוזרו למקום, צנרת אוויר וסלונואיד עברו ניקוי יסודי ונבדקה האטימות של המערכת.
בנוסף נבדק הנשם שהוא לא סתום למנוע הצטברות לחץ בסרן וגרימת נזק לטבעות איטום של הנעילה, ועליה של השמן שוב לקומפרסור.
ו #$%^$%, הקנאקים בנסיעה בכביש במצב פתוח נעלמו, עשיתי בדיקה בשביל כורכר מסביב למושב ולדאבוני שמתי לב שבעצם חזרנו לנקודת ההתחלה, כאשר אני מפעיל את הנעילה הכל טוב ויפה, אני מסובב את ההגה עד הסוף לאחד הצדדים הצמיג החיצוני לסיבוב נגרר מעט על הכורכר ואז קנאק! הנעילה נפתחת הקומפרסור מתחיל לפעול שוב ונועל חזרה. ואם אני דווקא נועל ולא מנסה "להעמיס" על הנעילה ופשוט אחרי נסיעה קצרה של כמה מטרים בקו ישר פותח את הנעילה אז בסיבוב יש קנאק! ואז היא נפתחת.
דיי נמאס לי, וגם ככה הסיפור הזה גזל לי כמה ימים של התרוצצות והרבה כסף
אני מנסה להבין מה קורה שם בפנים, ובגלל שאין לי ראיית רנטגן אני פשוט לא מצליח להבין את הבעיה, כי כל החלקים שלמים ותקינים במצב מושלם, כל הגג"שים הכל טוב.
נראה לי, לפחות איך שאני מבין את זה, שהפיסטון משום מה עושה לי דווקא ו"קופץ" החוצה בזמן עומס, וכשאני מנתק את האוויר לנעילה הוא לא משתחרר באופן טבעי, אלא מחכה שיהיה סיבוב ועומס אז הוא קופץ החוצה בקנאק!
קיצר אם יש מישהו שנתקל בתופעה ובהתנהגות המעצבנת הזו מצד הנעילה שלו, ובכלל אם מישהו התקין או מתקין את הנעילות הללו ובעל נסיון? אשמח לעזרה
נ.ב בבקשה אל תגידו לי פשוט לזרוק את הנעילה ולהתקין נעילה אוטומטית (כי מעצבן אותי לוותר עליה כשאני לא מבין פשוט למה היא לא פועלת) הלוואי והיא הייתה נשברת לחתיכות קטנות והופכת לאבקה ואז היה לי יותר קל לזרוק אותה לכל הרוחות.
הנעילה הותקנה בסדנה ע"י הבעלים הקודמים (לא ידוע לי היכן).
הרכב אצלי כבר כמעט שנתיים ובשנה הראשונה הנעילה עבדה מצויין!
לפני כמה חודשים התחלתי להבחין במעט שמן שחוזר בצינור אוויר מהנעילה ויוצא דרך הסלונואיד בקומפרסור (קומפרסור מקורי של ARB).
בגיחה קצרה לשטח הפעלתי את הנעילה, וכאשר עליתי לכביש הבחנתי שהנעילה עדיין משולבת למרות שכבר כיביתי את הקומפרסור עוד לפני כן. לאחר מספר מטרים בנסיעה איטית שמעתי קנאק! חזק מהסרן האחורי ולייתר דיוק מהביצה עצמה ואז הרגשתי שהנעילה למעשה נפתחה והדיפרנציאל חזר לעבוד באופן פתוח.
במהלך החודש שלאחר מכן התחילו להישמע קנאקים מהביצה בתדירות הולכת וגוברת בעיקר בסיבובים, למרות שלא הפעלתי את הנעילה מאז התקלה הראשונה.
בקיצור ולעניין, הנעילה פורקה החוצה מהרכב, נפתחה, ולמעשה גיליתי את הפיסטון (בוכנת פלסטיק שלמעשה דוחפת את הגג"ש ונועלת את הדיפרנציאל) מרוסקת עד דק בתוך הבית סטליטים.
http://www.offroaders.com/tech/images/arb-locker-animation.gif
הפיסטון המרוסק בצבע אדום באנימציה (במציאות בצבע שחור)
בבחינה מדוקדקת כל שאר הרכיבים: מיסבים, גג"שים, אטמים (o-ring), פינים וקפיצים. הכל נמצא תקין ושלם.
פיסטון חדש הוזמן מהנפלד ולשמחתי היה במלאי!
הנעילה נבדקה עם קומפרסור, הורכבה מחדש, נעשה כיוון Backlash, איטום, צריות החוזרו למקום, צנרת אוויר וסלונואיד עברו ניקוי יסודי ונבדקה האטימות של המערכת.
בנוסף נבדק הנשם שהוא לא סתום למנוע הצטברות לחץ בסרן וגרימת נזק לטבעות איטום של הנעילה, ועליה של השמן שוב לקומפרסור.
ו #$%^$%, הקנאקים בנסיעה בכביש במצב פתוח נעלמו, עשיתי בדיקה בשביל כורכר מסביב למושב ולדאבוני שמתי לב שבעצם חזרנו לנקודת ההתחלה, כאשר אני מפעיל את הנעילה הכל טוב ויפה, אני מסובב את ההגה עד הסוף לאחד הצדדים הצמיג החיצוני לסיבוב נגרר מעט על הכורכר ואז קנאק! הנעילה נפתחת הקומפרסור מתחיל לפעול שוב ונועל חזרה. ואם אני דווקא נועל ולא מנסה "להעמיס" על הנעילה ופשוט אחרי נסיעה קצרה של כמה מטרים בקו ישר פותח את הנעילה אז בסיבוב יש קנאק! ואז היא נפתחת.
דיי נמאס לי, וגם ככה הסיפור הזה גזל לי כמה ימים של התרוצצות והרבה כסף
אני מנסה להבין מה קורה שם בפנים, ובגלל שאין לי ראיית רנטגן אני פשוט לא מצליח להבין את הבעיה, כי כל החלקים שלמים ותקינים במצב מושלם, כל הגג"שים הכל טוב.
נראה לי, לפחות איך שאני מבין את זה, שהפיסטון משום מה עושה לי דווקא ו"קופץ" החוצה בזמן עומס, וכשאני מנתק את האוויר לנעילה הוא לא משתחרר באופן טבעי, אלא מחכה שיהיה סיבוב ועומס אז הוא קופץ החוצה בקנאק!
קיצר אם יש מישהו שנתקל בתופעה ובהתנהגות המעצבנת הזו מצד הנעילה שלו, ובכלל אם מישהו התקין או מתקין את הנעילות הללו ובעל נסיון? אשמח לעזרה
נ.ב בבקשה אל תגידו לי פשוט לזרוק את הנעילה ולהתקין נעילה אוטומטית (כי מעצבן אותי לוותר עליה כשאני לא מבין פשוט למה היא לא פועלת) הלוואי והיא הייתה נשברת לחתיכות קטנות והופכת לאבקה ואז היה לי יותר קל לזרוק אותה לכל הרוחות.