PDA

צפייה בגרסה מלאה : חופש בהגה (זחל)



EhudTamir
25-11-10, 08:31
לאחורנה שיפצתי את הרכב ופתחתי את כל המכלוים
גם את תיבת ההגה פתחתי החלפתי את ה"קוגל לגרים"
ופה נגמרה ההתעסקות שלי עם ההגה

בפועל החלפתי את הלגרים מפני שהם היו שבורים ובלי כל הכדורים.

הבעיה היא: יש לי חופש ממש גדול בהגה.!
אני יודע מזה חופש הגה של ג'יפים אבל זה מוגזר..!

מה יכול לגרוף לחופש.?
וכיצד ניתן לתקנו.?

תודה
אהוד

EhudTamir
26-11-10, 19:50
אני אחדד את שאלתי

אני תוהה האם אני צריך להחליף את

המוט (בשביל החילזון בסוף)
http://www.kaiserwillys.com/product/448/willys-jeep-steering-gear-box-repair-parts-accessories



או את זה
http://www.kaiserwillys.com/product/825/willys-jeep-steering-gear-box-repair-parts-accessories

shmil
27-11-10, 17:35
לימוד שחייה בהתכתבות הוא בעייתי.
איך אתה רוצה שננחש היכן בדיוק החופש בהגה שלא בדיוק נפוץ כאן?

זיו
27-11-10, 21:43
מה ששמיל בטח התכוון, זה שיש כל כך הרבה מקומות לחופש במערכת ההיגוי, שכדאי שתנסה לבדוק איפה החופשים אצלך:
שלח מישהו לסובב את ההגה מצד לצד (כמו בטסט) ותיגש עם הרבה סבלנות ואולי תאורה ותעבור שלב-שלב על כל החלקים של מערכת ההיגוי. סביר שתצליח לאתר את החופש ו/או החופשים.
מומלץ שתסתכל קודם בתרשים של המערכת.

בהצלחה
זיו

EhudTamir
27-11-10, 21:53
אני לא שואל שאלה זו בצפיה שתלמדו אותי לשחות דרך התכתבות.
אני שואל שאלה זו, לצורך הבנה מה התהליך הנפוץ.
היכן מתבתא החופש לרוב.!

אני ראיתי שכל הציריות ללא חופשים.
החופש היחידי שמוקרן, הינו מתיבת ההגה.

תיבת הגה זו, הינה סתם מכלול של מזלג וזחל שמגיע מממוט הגה.

אני פשוט תוהה לעצמי, איזה מהחלקים אלול להתבלות,
ואיך אני יכול לדעת מי מהם.


לסיכום:
שאלתי היא כיצד ניתן לבדוק מי מבין השניים הינו גורם הבעיה.!*

בתודה אהוד

אאורן
01-12-10, 08:18
אהוד שלום,
גם אני סובל מבעיה כזו, גם אצלי זה לא " חופש המקובל"
ואני אתאר את שעשיתי ונראה לאן נתקדם...

א. תפוחים החלפתי, u bolt חיזקתי את הברגים והכל נעול, הגומיות הקפיצים וחיבורם לנדנדות הוחלפו,
את הקוביות בתוך ה"פעמון" החלפתי, הוחלף מחבר "שש" בין השאסי והעלה בכפיץ שיושב עליו.
ב. כשאני מסובב את ההגה "כמו בטסט" אינני רואה חופש למעט תזוזה של הנדנדות ( יכתן שזה משם ).בגיפ אחר וגם בגיפים של מכרים שלי יש את אותן נדנדות ( בן של סופה, לא נדנדות משולשות ) ואותםם מכרים שלי לא סובלים מאותו חופש שאנו מדברים.
ג. בבדיקה שעשיתי עם מכרים ( בעלי גיפים ) את "ניסיון הטסט" לא נראה משהו חריג, אך כשאני נוהב ברכב הוא " נזרק " עד כדי פחד.

התופעה אצלי לא היתה כך תמיד, בכמה חודשים האחרונים זה נהיה גרוע.

פרטתי את מה שביצעתי בכדי לתקן אך ללא הואיל, בכל אופן יתכן ואצלך זה יעזור.
את בשירשור של החלקים שציינת, לא ביצעתי כל תיקון / התיחסות אליהם ואינני יודע את השפעתם, אולי שם הבעיה !
אנא ספר לי מה עשיתה שונה מהתאור שלי ו/או בנוסף ובוא נחשוב יחד / בפורום מה ניתן לעשות.

תודה



לאחורנה שיפצתי את הרכב ופתחתי את כל המכלוים
גם את תיבת ההגה פתחתי החלפתי את ה"קוגל לגרים"
ופה נגמרה ההתעסקות שלי עם ההגה

בפועל החלפתי את הלגרים מפני שהם היו שבורים ובלי כל הכדורים.

הבעיה היא: יש לי חופש ממש גדול בהגה.!
אני יודע מזה חופש הגה של ג'יפים אבל זה מוגזר..!

מה יכול לגרוף לחופש.?
וכיצד ניתן לתקנו.?

תודה
אהוד

shmil
01-12-10, 14:31
אורן
נראה לי שלך ולאהוד תיבות הגה שונות, מנגנון היגוי שונה, ואין מה השוות בחופשים.
אם הגיפ שלך משנות השבעים ואילך - אתה יכול לפתוח שרשור אחר.

yaronp
01-12-10, 19:04
תיבת ההגה שלך למעשה בנויה מזחל ומכלול בן 2 פיטמות שעובר דרך הזחל (הפיטמות נמצאות בתוך ההברגה של הזחל).

בעבר נהגו להפוך את הפיטמות (פתחו את החיבור/ריתוך וסובבו אותן ב-90 מעלות). היום החלקים נפוצים וניתן להשיג את המכלול על 2 פיטמותיו חדש באריזה ללא התעסקות.
ואולם....גם הזחל מתבלה ומקבל חופש...במיוחד במרכז היכן שההגה "עובד" מרבית הזמן. איך בודקים? סוגרים את הבורג ההמוקם בתיבה (הבורג מקרב את המכלול בעל 2 הפיטמות עמוק יותר לתוך הברגת הזחל) ורואים אם יש הבדל בחופש עם הגה ממורכז או כאשר ההגה מצוי בקצוותיו.

מקווה שעזרתי במשהו....

-->