PDA

צפייה בגרסה מלאה : המונח "הזעת שמן"...?



misha_k
08-12-10, 22:18
אהלן,

שמעתי מכל מיני אנשים שמשתמשים במובן של "הזעת שמן" - לצורך העניין רטיבות שמופיעה על הגיר או המנוע...

למישהו יש הסבר קצת יותר מדעי של ה"הזעה" הזאת..? האם זה נורמלי? האם זה מבשר שבקרוב תהיה נזילה...?

suregev
08-12-10, 23:35
כן. הזעה נפוצה בדר"כ במנועי דיזל, במנועי בנזין הזעה מסמנת נזילה עתידית. בכל מקרה גם בדיזל עדיף שלא תהיה הזעה ושהמנוע יהיה יבש. הזעה יש לאתר את מקורה ולתן מהר.

eli8ball
09-12-10, 11:55
ההסבר לתופעה הוא די פשוט במידה ואתה מבין איך אגן שמן\ממסרת היפואידית אטומה.

ברגע שיש מגע של גומי (אטם) עם מתכת( אגן שמן מנוע\ממסרת) הוא נלחץ ומתעוות. בנוסף השמן לא מועיל לו וסביבת הטמפרטוה המשתנה ומגיעה לטמפ' גבוהה - 100 מעלות בערך, הגומי נשחק ונסדק. ככל שהשמן הוא יותר "איכותי" כלומר המולקולות שלו קטנות יותר ואחידות יותר כדוגמת שמן סינטטי, הוא בעל יכולת חלחול גבוהה יותר והוא מצליח "להתגנב" בין הסדקים האלו, ותוך כדי זה גם מרחיב אותם לאט אבל בטוח. לחץ עוקה גבוה או לחץ פנים ממסרת שהוא מאוד נפוץ בממסרות היפואידיות כדוגמת טרנספר\גיר מעודד את יציאת הלחץ דרך נקודות התורפה האלו וכך נוצרת הזעה. הבעיה היא ששמן נוטה כידוע לצבור אליו טינופת שלא מועילה לאטם העייף גם כך ומחמירה את ההזעה ומשם הדרך להזעה רצינית יותר ולנזילה ברורה לנו. כמה זמן יקח לזה לקרות - משתנה מאטם לאטם וממנוע למנוע. חשוב לטפל מוקדם בהזעות שכאלו גם אם זה כולל פירוק ייזום של אגן שמן\מכסה ממסרת, והחלפת אטם\איטום מחדש בסיליקון, כדי למנוע אופדיה של נזילה רצינית שתשאיר את המכלול ללא שימון תקין או גרוע מכך - ללא שימון בכלל (לא יקרה לך אם תקפיד על בדיקות סדירות של מפלסי שמן) ונזק מתמשך עד בלתי הפיך, כולל השמדת מכלולים יקרים מאוד. ללב, ובעיקר לכיס.

כשקניתי את העגלה שלי, ידעתי שהדיפ' קדמי חי תקופה לא קצרה במפלס שמן נמוך כמו ים המלח, ולקחתי בחשבון פתיחה ושיפוץ שלו. כשפתחתי מצאתי עיסה איומה של ביצה+שמן+שבבים של מיסבים שנטחנו בגלל חוסר שימון, מה שגרר הרבה עבודת שיקום ושיפוץ של כל הביצה.

מקווה שעזרתי:D

misha_k
09-12-10, 20:34
ההסבר לתופעה הוא די פשוט במידה ואתה מבין איך אגן שמן\ממסרת היפואידית אטומה.

ברגע שיש מגע של גומי (אטם) עם מתכת( אגן שמן מנוע\ממסרת) הוא נלחץ ומתעוות. בנוסף השמן לא מועיל לו וסביבת הטמפרטוה המשתנה ומגיעה לטמפ' גבוהה - 100 מעלות בערך, הגומי נשחק ונסדק. ככל שהשמן הוא יותר "איכותי" כלומר המולקולות שלו קטנות יותר ואחידות יותר כדוגמת שמן סינטטי, הוא בעל יכולת חלחול גבוהה יותר והוא מצליח "להתגנב" בין הסדקים האלו, ותוך כדי זה גם מרחיב אותם לאט אבל בטוח. לחץ עוקה גבוה או לחץ פנים ממסרת שהוא מאוד נפוץ בממסרות היפואידיות כדוגמת טרנספר\גיר מעודד את יציאת הלחץ דרך נקודות התורפה האלו וכך נוצרת הזעה. הבעיה היא ששמן נוטה כידוע לצבור אליו טינופת שלא מועילה לאטם העייף גם כך ומחמירה את ההזעה ומשם הדרך להזעה רצינית יותר ולנזילה ברורה לנו. כמה זמן יקח לזה לקרות - משתנה מאטם לאטם וממנוע למנוע. חשוב לטפל מוקדם בהזעות שכאלו גם אם זה כולל פירוק ייזום של אגן שמן\מכסה ממסרת, והחלפת אטם\איטום מחדש בסיליקון, כדי למנוע אופדיה של נזילה רצינית שתשאיר את המכלול ללא שימון תקין או גרוע מכך - ללא שימון בכלל (לא יקרה לך אם תקפיד על בדיקות סדירות של מפלסי שמן) ונזק מתמשך עד בלתי הפיך, כולל השמדת מכלולים יקרים מאוד. ללב, ובעיקר לכיס.

כשקניתי את העגלה שלי, ידעתי שהדיפ' קדמי חי תקופה לא קצרה במפלס שמן נמוך כמו ים המלח, ולקחתי בחשבון פתיחה ושיפוץ שלו. כשפתחתי מצאתי עיסה איומה של ביצה+שמן+שבבים של מיסבים שנטחנו בגלל חוסר שימון, מה שגרר הרבה עבודת שיקום ושיפוץ של כל הביצה.

מקווה שעזרתי:D

אכן עזרת, תודה!
אני מקפיד בבדיקות שמן.. ובנתיים המפלס דיי יציב... שלא כמו חשבון הבנק ששם המפלס נמוך... :-?

שבת שלום!!

raanan
09-12-10, 20:53
גוף האדם מזיע , הרכב לא.
בקיצור, "הזעה" (בלשון העם) ברכב = נזילה קלה .
מכיוון שהנזילה קטנה מאוד, היא לא מטפטפת ומשאירה שלולית בחניה אלא,
"נמרחת" על המרכב עקב זרימת האוויר בנסיעה.

כול עוד אין "שלולית" המצב סביר, אין מה לפרק ויש רק לוודא מפלס שמן תקין אחת ל...

רענן

moshik999
10-12-10, 10:26
"הזעה שמן" שימוש נפוץ של מוכרים שלא מוכנים להודות
שיש נזילות שמן.

rikol
10-12-10, 15:42
ההסבר לתופעה הוא די פשוט במידה ואתה מבין איך אגן שמן\ממסרת היפואידית אטומה.

ברגע שיש מגע של גומי (אטם) עם מתכת( אגן שמן מנוע\ממסרת) הוא נלחץ ומתעוות. בנוסף השמן לא מועיל לו וסביבת הטמפרטוה המשתנה ומגיעה לטמפ' גבוהה - 100 מעלות בערך, הגומי נשחק ונסדק. ככל שהשמן הוא יותר "איכותי" כלומר המולקולות שלו קטנות יותר ואחידות יותר כדוגמת שמן סינטטי, הוא בעל יכולת חלחול גבוהה יותר והוא מצליח "להתגנב" בין הסדקים האלו, ותוך כדי זה גם מרחיב אותם לאט אבל בטוח. לחץ עוקה גבוה או לחץ פנים ממסרת שהוא מאוד נפוץ בממסרות היפואידיות כדוגמת טרנספר\גיר מעודד את יציאת הלחץ דרך נקודות התורפה האלו וכך נוצרת הזעה. הבעיה היא ששמן נוטה כידוע לצבור אליו טינופת שלא מועילה לאטם העייף גם כך ומחמירה את ההזעה ומשם הדרך להזעה רצינית יותר ולנזילה ברורה לנו. כמה זמן יקח לזה לקרות - משתנה מאטם לאטם וממנוע למנוע. חשוב לטפל מוקדם בהזעות שכאלו גם אם זה כולל פירוק ייזום של אגן שמן\מכסה ממסרת, והחלפת אטם\איטום מחדש בסיליקון, כדי למנוע אופדיה של נזילה רצינית שתשאיר את המכלול ללא שימון תקין או גרוע מכך - ללא שימון בכלל (לא יקרה לך אם תקפיד על בדיקות סדירות של מפלסי שמן) ונזק מתמשך עד בלתי הפיך, כולל השמדת מכלולים יקרים מאוד. ללב, ובעיקר לכיס.

כשקניתי את העגלה שלי, ידעתי שהדיפ' קדמי חי תקופה לא קצרה במפלס שמן נמוך כמו ים המלח, ולקחתי בחשבון פתיחה ושיפוץ שלו. כשפתחתי מצאתי עיסה איומה של ביצה+שמן+שבבים של מיסבים שנטחנו בגלל חוסר שימון, מה שגרר הרבה עבודת שיקום ושיפוץ של כל הביצה.

מקווה שעזרתי:D


בעקבות התשובה המאוד מפורטת יש לי שאלה אלייך:
איך אני יכול ללמוד לתחזק את האוטו שלי? שמנים נזילות קורוזיה גומי.....אני רוצה לעשות בדיקה כללית/מפורטת ומאוד הייתי רוצה לבד. כיצד??

תודה רבה!

yoav21
10-12-10, 15:50
בעקבות התשובה המאוד מפורטת יש לי שאלה אלייך:
איך אני יכול ללמוד לתחזק את האוטו שלי? שמנים נזילות קורוזיה גומי.....אני רוצה לעשות בדיקה כללית/מפורטת ומאוד הייתי רוצה לבד. כיצד??

תודה רבה!

השאלה היא לאיזה רכב, התחזוקה שונה בין פיאט אונו לרנגלר. תתחיל ממידע שיש בפורומים על תחזוקה, ובמקביל ניתן לקנות ספר רכב ולטפל .


יואב

rikol
10-12-10, 15:54
אופס שכחתי...סליחה :)
סוזוקי ג'ימני 2003......

eli8ball
10-12-10, 17:20
תרשה לי יואב לשנות מעט את סדר העדיפויות. לפחות מבחינתי. ספר רכב, צילטונס\היינס. ספרים מעולים, הם לא מחליפים את הספר המקורי מהחברהשהוא "ספר לנהג" אלא משמשים ספר ל"מכונאי החובב" כהגדרתם.

מקור ידע שני בסדר שבו מחפשים, אבל ראשון בכמות הידע ובמקצועיות, הוא הפורום המכובד ביותר שיש פה. מבחינתי גם בטיפולים שאני יודע לעשות "בעיניים עצומות" אני מריץ חיפוש פה בפורום או מעלה שאלה, ותמיד יש מישהו שעשה לפניך או ניסה משהו שונה, ונותן לך רעיון טוב יותר. וגם אם לא יועיל, לא מזיק אף פעם,- וחוסך הרבה ריצות. ומה שבטוח הרמה המקצועית של התשובות פה תהיה הרבה יותר גבוהה משל רוב המוסכים שתמצא.

וכמובן אין כמו מקור הידע השלישי, שהוא גם אחד מהיותר כיפיים. תתארגן על מאה טון קפה, ארגז כלים והמרכיב החשוב ביותר, סבלנות. תלמד לאט לאט. תשכב מתחת לג'יפ, תכיר כל חלק, ותסתכל טוב טוב איך הוא נראה, מה שלא ברור לך צלם וחפש פה בפורום. אם לא מופיע תעלה תמונה ותשאל. תמיד יהיה מי שיענה לך, לרוב מהתגובות על שאלתך תלמד יותר ממה שתכננת.

בכל מקרה בהצלחה, ואם תצטרך עזרה און ליין שלח ה"פ

rikol
11-12-10, 12:09
אלי,

תודה על ההסבר. בכל זאת אני עדיין קצת מבולבל...אני רוצה מחר לשכב מתחת לרכב ולהכנס אל תוך מכסה המנוע, כדי להתחיל לבדוק מה תקין ומה לא (ברמות בסיסיות + ואולי בהמשך קצת מעבר). איך אני מתחיל? ספר רכב? אם זה לבדוק בפורומים - אז הנה אני כאן :).

תודה

eli8ball
11-12-10, 12:18
אלי,

תודה על ההסבר. בכל זאת אני עדיין קצת מבולבל...אני רוצה מחר לשכב מתחת לרכב ולהכנס אל תוך מכסה המנוע, כדי להתחיל לבדוק מה תקין ומה לא (ברמות בסיסיות + ואולי בהמשך קצת מעבר). איך אני מתחיל? ספר רכב? אם זה לבדוק בפורומים - אז הנה אני כאן :).

תודה


מה אתה רוצה לבדוק?

לכל מערכת\מכלול יש את סוג הבדיקות המתאימות לו, בדיקת מצבר שונה מבדיקת מערכת ההצתה.
כלל, אם אתה שומע חריקות\נקישות\צילצולים\דפיקות\חיכוך מתכות משהו שם לא תקין
כל נזילת\הזעת\טפטוף מים\שמן\נוזל קירור\כל נוזל אחר, אינה תקינה אלא אם היא נעשית דרך צינור ניקוז כדוגמת צינור המזגן.

דרך אגב, התייעצות בפורום היא לגבי כל חלק\מכלול בנפרד. השאלה שלך צריכה להיות בסגנון איך אני בודק מצבר? או זיהוי של תקלה כדוגמת - חסר לי נוזל קירור במיכל העיבוי, מה לבדוק?
ותמיד טוב לצרף תמונה
וכמובן את מוזמן לשלוח ה"פ ולשאול כל שאלה, גם טלפונית

raanan
11-12-10, 12:23
אלי,

תודה על ההסבר. בכל זאת אני עדיין קצת מבולבל...אני רוצה מחר לשכב מתחת לרכב ולהכנס אל תוך מכסה המנוע, כדי להתחיל לבדוק מה תקין ומה לא (ברמות בסיסיות + ואולי בהמשך קצת מעבר). איך אני מתחיל? ספר רכב? אם זה לבדוק בפורומים - אז הנה אני כאן :).

תודה

קצת קשה ללמוד בהתכתבות (כולל גם מספרים) כשעדיין "ירוקים ומתחילים" ...

המלצה שלי,
תבצע טיפול גדול + יישור קו אצל מכונאי נחמד (כגון רמי = RAMURAI ). על הדרך מתחת לליפט
יסביר לך מה בודקים (תוך כדי מישוש).
חופשים בצלבים, גומיות תפוחים, חופשים בתפוחי מוטות הגה, בוקסות, מעבר על השילדה/תושבות ומשולשים לאי הימצאות סדקים.
נזילות "והזעות" , בולמים, מיסבי גלגלים, גומיות ציריות .

ועוד הרבה דברים ששכחתי וכאלה שגם איני יודע .

בהצלחה
רענן

rikol
11-12-10, 17:17
מה אתה רוצה לבדוק?

לכל מערכת\מכלול יש את סוג הבדיקות המתאימות לו, בדיקת מצבר שונה מבדיקת מערכת ההצתה.
כלל, אם אתה שומע חריקות\נקישות\צילצולים\דפיקות\חיכוך מתכות משהו שם לא תקין
כל נזילת\הזעת\טפטוף מים\שמן\נוזל קירור\כל נוזל אחר, אינה תקינה אלא אם היא נעשית דרך צינור ניקוז כדוגמת צינור המזגן.

דרך אגב, התייעצות בפורום היא לגבי כל חלק\מכלול בנפרד. השאלה שלך צריכה להיות בסגנון איך אני בודק מצבר? או זיהוי של תקלה כדוגמת - חסר לי נוזל קירור במיכל העיבוי, מה לבדוק?
ותמיד טוב לצרף תמונה
וכמובן את מוזמן לשלוח ה"פ ולשאול כל שאלה, גם טלפונית

שוב תודה. אני מקבל את התשובה שלך ומבין לאן אתה חותר. נראה לי שאני גם יכול לסמוך על עצות של אנשים עם ידע בפורום.
אני אכוון קצת יותר את מה שאני רוצה - אני רוצה 1. לבדוק שאין לי בעיה של חוסר בשמנים.
2. אותה הזעת שמן שדיברת עליה בתחילת האשכול - איך אני יכול לבדוק שאין לי את הבעיה? איפה אני מחפש הזעה??
3. היתה לי בעיה עם המצבר. אם הייתי יודע שהייתי צריך לבדוק קורוזיה/מים במצבר הייתי חוסך כאב ראש קל (הכל הסתדר בסוף). אבל הידיעה מראש היתה עוזרת.
4. שהמערכת של המזגן שלי תקינה ומחר פתאום זה לא יעבוד.

יש רשימת מכולת כזאת כללית שאני יכול לבדוק? ספר רכב? להפגש עם מישהו שמבין שיעזור?

חפרתי??

תודה

eli8ball
11-12-10, 18:09
שוב תודה. אני מקבל את התשובה שלך ומבין לאן אתה חותר. נראה לי שאני גם יכול לסמוך על עצות של אנשים עם ידע בפורום.
אני אכוון קצת יותר את מה שאני רוצה - אני רוצה 1. לבדוק שאין לי בעיה של חוסר בשמנים. במנוע יש מדיד שמן, גיר טרנספר וסרנים ע"י פתיחת פקק המילוי והכנסת אצבע, אם השמן בגובה פקק המילוי או טיפונת פחות זה תקין.
2. אותה הזעת שמן שדיברת עליה בתחילת האשכול - איך אני יכול לבדוק שאין לי את הבעיה? איפה אני מחפש הזעה?? בסביבת כל מכלול המכיל שמן - מנוע\גיר\טרנספר\בולמים\בוסטר בלם\תיבת הגה\כל מה ששכחתי
3. היתה לי בעיה עם המצבר. אם הייתי יודע שהייתי צריך לבדוק קורוזיה/מים במצבר הייתי חוסך כאב ראש קל (הכל הסתדר בסוף). אבל הידיעה מראש היתה עוזרת.
4. שהמערכת של המזגן שלי תקינה ומחר פתאום זה לא יעבוד. לא ברור מה אתה רוצה לבדוק

יש רשימת מכולת כזאת כללית שאני יכול לבדוק? מכללים ומפלסי שמן מנוע פעם בשבוע לפחות גיר\טרנספר\סרנים פעם בחודש +- נוזל קירור פעם בשבוע, להריץ מבט זריז בתא המנוע על כל הרצועות, טיימינג\אלטרנטור\טפלים להסתכל שאין נזילות הזעות טפטופים חוטי חשמל חשופים או כאלו שעלולים להסתבך בחלקים נעים, לחץ אוויר בצמיגים פעם בשבוע, בדיקת נורות פעם בשבוע+-. זאת רשימת מכולת חלקית שלי, אצלי משמש כרכב יומיומי ולכן ההקפדה היתרה על טיפולים, מעבר לאהבה של הרכב
ספר רכב? מומלץ
להפגש עם מישהו שמבין שיעזור? הגבתי לך בפרטי

חפרתי?? אפילו לא קצת

תודה
אבל למה חייב שלושה תווים??? לא מספיק חפרתי?

-->