צפייה בגרסה מלאה : בעיית הנעה בויטרה
אהלן,
בשבועיים האחרונים הויטרה שלי עושה קצת בעיות להניע - כלומר, היא לא מניעה בכלל. באופן אירוני, הבעיה התחילה בערך שבוע אחרי שהרכב יצא מיישור קו אצל ארנון, במהלכו גם הוחלף האלטרנטור.
עד עכשיו הסתדרתי בעיקר עם כבלים / בדחיפה / בירידה, אבל זה כבר מאבד לאט מהקסם, ונראה לי שהגיע הזמן לטפל בבעיה. שתי שאלות:
יש סיכוי שהבעיה היא לא במצבר?
אם התשובה ל-1 היא לא - אשמח להמלצות לגבי מקום טוב לרכוש מצבר חדש לויטרה.
תודה!
הרבה מלל אבל בעצם לא כתבת כלום.
מה זאת אומרת לא מניעה ?
הסטרטר מסובב המנוע ? אם כן, אז אין בעיית מצבר ואלטרנטור.
אם לא, אז מתחילים מבדיקת מצבר בעומס (אצל חשמלאי) ואח"כ ממשיכים לכיוון האלטרנטור.
אם לא מניע בסטרטר ובדחיפה, אז, יש בגדול שתי אפשריות :
א. אין הצתה
ב. אין אספקת דלק
תענה קודם לשאלה הראשונה (סטרטר מסובב המנוע) ואח"כ נוכל להתמקד יותר בהכוונה לאיתור התקלה.
רענן
רענן ידידי, שים לב שהבחור כתב שהוא מניע בדרדור, ומשם אין בעיה של כיבוי המנוע לכן הייתי שולל מראש בעיות של מע' הצתה\מע' דלק
אם יש סטארטר הבעיה יכולה להיות ניתוק מגע בין הגלגל תנופה לסטרטר עצמו או בנדיקס גמור
אם אין סטרטר, יכול להיות שזה המצבר - מומלץ לבדוק מתח עם אוואומטר, ערכים תקינים הם מעל 11.5 וולט. אם זה תקין נסה לבדוק הגעת מתח לסטרטר עצמו, אני לא מכיר את ארנון ושלא ישמע כאילו הוא האשם, אבל גם למקצוען קורות תקלות, יכול להיות שכבל מזין של הסטרטר נפגע או השתחרר במהלך העבודה ולכן סטרטר לא מקבל מתח תקין. לגבי אלטרנטור אני שולל מדבריך כי הרכב מניע בדחיפה ולא מתכבה במהלך נסיעה\אין בעיות חשמל? אם זה המצב אז האלטרנטור אמור להיות תקין. היות ואתה מצליח להניע אני שולל את אזור הסוויץ'.
שוב, כל מה שנכתב כאן מתבסס על הבנה מדבריך שהרכב מניע בדרדור + לא מתכבה במהלך הנסיעה. חסרים נתונים על התקלה כמו שכתב רענן, להבא כדי שנוכל לתת לך תשובות מכוונות למטרה ויותר מקצועיות תן יותר פרטים על התקלה.
בהצלחה, ותעדכן מה נסגר
גם עכשיו (בשעה נורמלית) כשאני קורא בשנית, לא מבין מה התקלה .
בערך כמו להגיע לרופא ולהגיד , "אני לא מרגיש טוב" ...
רענן
כשאני מסובב את המפתח בסוויץ', הנורות בלוח המכוונים דולקות בצורה חלשה עד לא דולקות כלל.
כשאני מנסה להניע, קיים זמזום חלש עד כדי לא קיים, אבל אין סטארטר בכלל.
מעבר לזה, הרכב לא נכבה בנסיעה, ולאחר ההנעה אין בעיות חשמל כלל (יש אורות, נוריות וכו').
ממליץ לך לבדוק מעים בסטרטר, לי הייתה בעיה דומה שהפלוס של המינוס היה רופף, ואז הסטרטר היה פעם עוסד ופעם לא.
כשאני מסובב את המפתח בסוויץ', הנורות בלוח המכוונים דולקות בצורה חלשה עד לא דולקות כלל.
כשאני מנסה להניע, קיים זמזום חלש עד כדי לא קיים, אבל אין סטארטר בכלל.
מעבר לזה, הרכב לא נכבה בנסיעה, ולאחר ההנעה אין בעיות חשמל כלל (יש אורות, נוריות וכו').
או סוף סוף מבינים !
לפי מה שאתה מתאר, האלטרנטור תקין (לאחר הנעה הכול בסדר כי הוא מספק הזרם למערכות).
מה שנשאר לך לבדוק :
א. שהקטבים למצבר נקיים ומהודקים היטב, שהכבל לסטרטר מהודק היטב, כנ"ל המינוס לגוף.
ב. אם הכול תקין ב-א' אז כמעט בוודאות המצבר שלך סיים את דרכו ...
בהצלחה
רענן
נ.ב - המלצה שלי, אל תתקין שנאפ. עדיף וורטא גרמני.
נ.ב - המלצה שלי, אל תתקין שנאפ. עדיף וורטא גרמני.
אתה מכיר מקום באיזור פ"ת שאתה יכול להמליץ עליו לרכישת המצבר?
א. שהקטבים למצבר נקיים ומהודקים היטב, שהכבל לסטרטר מהודק היטב, כנ"ל המינוס לגוף.
לפני מצבר חדש וודא שכבל המינוס תקין, זה בהחלט יכול לגרום לתקלה!
אתה מכיר מקום באיזור פ"ת שאתה יכול להמליץ עליו לרכישת המצבר?
מצטער, אני לא מהאזור.
אבל תבצע קצת סקר שוק טלפוני לפני כן, מה שחשוב שתוודא שאתה בודק את המחיר למצבר זהה
מבחינת גודל (אמפר) ודגם (בוורטא זה לפי צבעים , כסף/כחול/שחור , כסף האיכותי ביותר, כחול הבא בתור)
בהצלחה
רענן
נ.ב- תבדוק על המצבר שלך תאריך ייצור , אם זה דגם פשוט (עם מילוי מים ), אז אם עבר 2.5 שנים אין מה לצפות ממנו ליותר.
אתה מכיר מקום באיזור פ"ת שאתה יכול להמליץ עליו לרכישת המצבר?
דבר עם עידן מאיש שטח, לגבי המחיר של המצבר וההגעה לו אליך.
ומצטרף לרענן, רק וורטא....
איתי.
וורטא ללא ספק חברה מצויינת. לגבי ההספקי אמפר שלו, אם כבר אתה מחליף אז הייתי ממליץ להחליף לאמפר קצת יותר גבוה. אצלי יש 68 והוא מצויין, ומחזיק הרבה יותר מהמקורי שיש לו 55 אמפר ונגמר תוך 10 דקות עם פרוזקטורים דולקים.
אבל לפני זה לבדוק את החיבורים לסטארטר, ואת הערכים של המצבר, אל תסמוך על מוסכניק שייעשה את זה, להם יש אינטרס מובהק להכריז על מצבר גמור
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.