התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בודי ליפט או ערגול להתאמה סופית של 32?



אלון_ק
25-10-04, 14:30
זה מתחיל...
http://imgsrv.pic4u.co.il/77a02c004141f8137c4954b5e7eb4ca0030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/77a02ca63e49656abd4fd98452d30910030000.a spx

כרגע ידוע כך:
אני זקוק להגבהה נוספת, 1-2 אינץ'. אני חייב ספייסרים, הגלגל נוגע בקפיץ בסיבוב מלא של ההגה.
החיתוכים יהיו מינימליים, מסתבר שסוזוקי בעצם תיכננו את הרכב למידה 31 ולא ידענו את זה. הם התכוונו שעודפי הפח ייפלו מהחלודה אבל אנחנו היינו חייבים לעשות שם פחחות, נכון? קיבינימט.

אני ניצב בפני דילמה: בודי ליפט או ערגול. מערכת המתלים שלי מסוגלת לספוג עוד 2 אינץ של הגבהה בלי בעיה מיוחדת (דרופ פיטמן כבר בדואר מחו"ל), אבל אני לא רוצה להגביה את מרכז הכובד יותר. ברור שאאלץ לעשות כן, אבל עם בודי ליפט אני מרים פחות משקל. ייצור עצמי של בודי ליפט לא נראה לי מסובך או יקר וממילא אני יכול לקנות כזה ב100$ אם זה מתברר כסיפור מסובך מדי. מצד שני, ערגול יעלה לי 0$, אבל יפגע בהיגוי (פגיעה פחותה ממה שיש לי כרגע, אחרי התיקון עם הפיטמן) ויעלה את מרכז הכובד משמעותית יותר, שלא לדבר על בעית הזמניות. הפגיעה הפוטנציאלית של הבודי ליפט במרכב צריכה להלקח בחשבון גם היא, למרות שאם אבנה לי כזה אני אדאג למזער אותה ככל האפשר (גומי, והרבה - מעל ומתחת לכל אוקולון).
דעתכם?

shermenz
25-10-04, 15:10
אם הגעת כול כך רחוק, למה לא SPOA?

אלון_ק
25-10-04, 15:43
אני לא יכול להסביר את זה בפרהסיה אז אני שולח לך ה"פ. לסקרנים נסכם את התשובה בהיבטים החוקיים ובגבולות האפורים של החוק. אם אתה רוצים להרחיב בנושא הזה, אנא עשו זאת בה"פ - אין מקום לדיונים חוקיים כאן.

SPOA זה לא אופציה. אבל גם עם SPOA אני עדיין אעמוד באותו המצב שאני בו היום.

נמרוד
25-10-04, 15:50
ערגול קטן יתן עוד שני ס"מ, אולי שאקלים קצת יותר ארוכים יתנו עוד ס"מ, ובכל מקרה מה מפריע לך לחתוך כמה מ"מ ולעצב את הכנפיים מחדש? אתה תצטרך כנאה לבנות כנפונים רחבים יותר אחרי שתוציא את הגלגלים החוצה עם ספייסרים (אני מסכים שזה חיוני לגמרי). אני הייתי נמנע מבודיליפט, זה הרבה עבודה, מעט תועלת, ומקור להרבה צרות בטווח הקרוב והרחוק.

אלון_ק
25-10-04, 16:13
זה לא משנה כמה זה מפריע לי לחתוך - ארז התנדב להתעלל בגרוטאה שלי עם הSAWZALL שלו. אני בטוח שאין לו הרבה עכבות!

שאקלים אני לא מאריך יותר. אני כבר עכשיו גובל בDeath wobble, אני לא רוצה יותר מזה. כנפונים נתרמים לי (מקוריים של סופה) ע"י שחר-סופה (תודה!). הם לא יידרשו ממש, הבליטה החוצה תהיה מינימלית מאוד (אבל עדיין, היא תהיה. זה עוד אינץ' ורבע החוצה). תראה בעצמך:
http://imgsrv.pic4u.co.il/77a02ca53fbe982f974ca8b131d94460020000.a spx

האמת היא שגם לא אכפת לחתוך כל עוד אני מסוגל לתת לזה מראה יפה בסוף. מה שיותר קרוב למקורי, כן ייטב מבחינת מראה. בדיוק בשביל זה אני שואל; אני מחפש את הפתרון הטוב ביותר. אם חיתוך זה הפתרון הטוב, חיתוך איט איז.

ryanai
25-10-04, 16:18
אלון,

גם אני בעד הפתרון של להעניק קצת אהבה בעזרת דיסק 9" לסמוראי שלך...
(ואם קשה לך נפשית אם זה - יש פה אנשים שישמחו לעזור :twisted: )

יש לי לינק של התאמת 35" לויטרה בעזרת דיסק פטיש ורתכת (הוא משתמש ב Javasctipt ולא תומך בקישור ישיר).
אם אפשר להתאים צמיגים כמו של ארז לויטרה - 32" אפשרי לסמוראי....

מה שלא תעשה, תזכור שאחרי שהוספת הספיסרים הצמיג יעלה עוד קצת יותר גבוה ויותר החוצה, קח את זה בחשבון של המדידות... (הכי טוב שלצורך המדידות תבנה ספייסרים מחתיכת עץ בעובי המתאים (רק אל תנסה לנסוע עם זה...)

רפי.

tayrie
25-10-04, 18:47
יש לי לינק של התאמת 35" לויטרה בעזרת דיסק פטיש ורתכת (הוא משתמש ב Javasctipt ולא תומך בקישור ישיר).
אם אפשר להתאים צמיגים כמו של ארז לויטרה - 32" אפשרי לסמוראי....



אתה מתכוון ללינק הזה?
http://www.k9rdj.co.uk/simex35s.htm

יש לו גם בודי ליפט...

tayrie
25-10-04, 18:56
אופס זה הלינק הזה
http://www.k9rdj.co.uk/simex35s2.htm
אכן אין אפשרות להגיע אליו בלחיצה.


נקסוס , תתחדש .
מה עם הצמיגים והג'נטים הישנים? :lol: דבר איתי אם אתה מעונין למכור או להשאיל לתקופה דווקא מוגבלת...

המהנדס
25-10-04, 19:03
נקסוס תתחדש נראה בנזונה(אין לי מילה אחרת) עלית ליגה זה בטוח 8) .


מה שיותר קרוב למקורי, כן ייטב מבחינת מראה

U MUST BE JOKING RIGHT ?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

סמוראי 92
26-10-04, 00:11
למה אתה מתעלל בו כל כך קשה????

נ.ב

ספר נא לחבריך לפורום מה צריכת הדלק של הדבר הזה ואולי גם אנחנו נעבור להתעללויות.

אלון_ק
26-10-04, 00:16
רפול, תן את הלינק. אלא אם טאי כבר נתן אותו. אם זה זה, אני מכיר את זה - נדמה לי שאתה שלחת לי אותו פעם.
תודה על הטיפ של הספייסרים, אבל אני חושב שאת עבודות העץ אני משאיר לך. אני פשוט הולך לחתוך יותר מדי מראש. מדובר על הפרשים של מ"מ, אז אם אני חותך 15 מ"מ יותר מדי אני רגוע לגמרי. למה אני חושב שיש לי 15 מ"מ שאני יכול לוותר עליהם מעבר לנדרש עבור 32? כי גם 35X14.5 נכנס עם חיתוך:
http://community.webshots.com/s/image8/0/67/23/145306723BHjeXv_ph.jpg
http://community.webshots.com/s/image11/0/67/94/145306794occExR_ph.jpg
http://community.webshots.com/s/image8/0/68/41/145306841IyFtBS_ph.jpg
עזוב את ההגבהה שלו (ואת הסרנים, המתלים, ההיגוי ובכלל - כל דבר ברכב שלו), שים לב שנכנס לו 35 בסגירת מתלה לתוך בית הגלגל.

השאלה עדיין פתוחה, למרות שנמרוד הביע דעה בנושא. אני אוהב את הכיוון שלו, אבל זה לא אומר שמישהו אחר לא יוכל לתרום נקודת מבט שונה (וטובה יותר, אולי).

tayrie
26-10-04, 00:49
סוטה לשניה מהנושא.
נקסוס , שאלה :
עם יחסי העברה כמו שלך , איזה צמיג "אמור" להיות על הרכב ? (לפי כוונת היצרן)

מה שאני מנסה להבין זה , כשאתה שם צמיגים כאלו , אתה בעצם מאבד את הכוח שהיה לך עם הצמיגים הקטנים , ז"א עכשיו לרכב שלך יהיה אותו כוח כמו של סמוראי בלי יחסי העברה וצמיגים רגילים?

או שהכוח יורד בצורה לא משמעותית אם הגדלת הצמיגים , ואז יחסי ההעברה לא משמשים רק כאופציה להגדלת צמיגים ...
:roll: :roll:

אלון_ק
26-10-04, 00:53
קודם כל, אתה מפשט את הבעיה של יחסי העברה ברכב באופן עצום, אבל כן - הרכב ייסע עם הצמיגים האלו כמו שרכב רגיל נוסע עם 215, בערך.

אני שולח לך ה"פ, אנא קרא אותה לפני שאתה ממשיך בנושא.

בבקשה מכולם, תישארו ממוקדים.

k2000
26-10-04, 10:06
אלון, מרוד נתן לך עצה מצויינת ואתה יודע שאין טובה ממנה.
גם בשביל היצורים הכחולים.

לך כבר לארז ותן לו להתפנק לך על הרכב.


חגי

gily2k
26-10-04, 10:47
אלון
אחלה שיפור ברכב
הג'אנטים של רפי באמת יותר יפים


גיל

asafk
26-10-04, 15:11
ערגול- זמני. מרחיק את הקפיץ מנקודת העבודה שלו. מגביה את מרכז הכובד.
בודי ליפט- חרא. הורס את המרכב. מגביה את מרכז הכובד. בולט למרחוק לשוטרת- חיילת במשמרת הראשונה שלה.

חיתוך כנפיים- לא מגביה את מרכז הכובד. אפשר להתאים בדיוק לצרכים. נראה טוב.

איך חותכים כנפיים נכון? קודם כל- שים לב שאתה חותך רק את החלק החיצוני של הכנף. את החלק הפנימי (בית הגלגל) אתה תזיז למעלה. אם אתה צריך שינוי מינורי- תפריד את שני החלקים, בחיצוני תגזור כמה חריצים, ואחרי שתגביה את הפנימי, תכופף עליו את החיצוני. זה יראה נקי. בכל מקרה, אחרי חיתוך ולפני כיפוף השוליים- מלא בין שתי השכבות פרופוקסי (מחליקים אותו עם רוק ואצבע אם רוצים גימור חלק ממש)- וזה גם יהיה אטום לנצח.

כנפונים כמו אלו:
http://www.rocky-road.com/media/flare3.JPG

אתה בטח מכיר. עולים המון.
של סופה לא ייראו טוב, ולא הרבה יותר רחבים מהמקוריים.

גש ליצרני נגררים, יש להם כנפונים אוניברסליים בכל מידי מידות, כמו זה:
http://store1.yimg.com/I/rodi_1812_13339853

מכאן:
http://www.autobarn.net/pac52189.html

שבוע הבא אני אבוא לראות את הגרוטאה שלך. (אין סיכוי שהדבר הזה אשכרה יסע למרכז.. נכון? )

אסף.

ryanai
26-10-04, 15:47
מה רע בכנפונים של סופה* על סמוראי ?

http://photos.zuwharrie.com/users/sammi_davis/NNzuk_014.jpg
* האמת שזה כנפונים של TJ יש הבדל בכנפונים ?

יש פה מדריך קצר איך עושים זה ונראה שזה יסווה את החיתוכים מצויין:
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,8477.0.html


(אין סיכוי שהדבר הזה אשכרה יסע למרכז.. נכון? )
בקשה למנהל הפורום:
POLL חדש, כמה ק"מ יעברו לפני שנקסוס יקבל הורדה מהכביש ? :twisted:
הזוכה המאושר יזכה בגילי.

שעיה כליף
26-10-04, 15:48
היות וכל ההבטים נדונו, אז מה שנשאר זה רק לדמיין את המראה הסופי המורכב עם צמיגים כאלו ברכב חתוך או מוגבה עוד יותר, בכל זאת יש לאיך שזה יראה בסוף השפעה על בלונדיניות לא?
מה עם ה - ערך גרט ? יש לזה איזה שהיא השפעה על ההחלטות שלך לכאן או לכאן?

asafk
26-10-04, 16:41
מה רע בכנפונים של סופה* על סמוראי ?
מכוער. לא נראה קרוב למקורי. אם משטרת התנועה לא תעצור אותו, משטרת האסטתיקה כן.


האמת שזה כנפונים של TJ יש הבדל בכנפונים ?
כן, של TJ הרבה יותר מעוגלים.


בקשה למנהל הפורום:
POLL חדש, כמה ק"מ יעברו לפני שנקסוס יקבל הורדה מהכביש ?

אתה יודע מי אחראי הפורום? (התשובה במהופך, שניה אחרי שהוא ייכנס לשטח עם שפ"צ הכי קטן :twisted: )

אסף.

DoRoN
26-10-04, 17:42
היי אלון
יש לי שירטוט ליצור של ספייסר לגלגל של ויטארה ואני חושב שהוא מתאים גם לסמי.
אם אתה מעוניין, שלח לי מייל ותקבל אותו.

דורון

אלון_ק
27-10-04, 00:27
דורון - אני מעוניין. נלך לקבל הצעות מחיר, זה נהיה לי נורא דחוף פתאום - הגלגל האחורי הולך להשתפשף על צינור הדלק בלי זה...
אגב, הם מתאימים. בשני הרכבים מעגל החלוקה הוא 5.5 אינץ' עם 5 חורים.

שי, אין לי מושג מה זה "ערך גרט".

אסף, להגביה את הפנימי= לחתוך אותו ולרתך מחדש בנק' גבוהה יותר?
אגב, למה אפוקסי אם אפשר מרק פחחים? יש לי מספיק משניהם.

איפה יש בארץ יצרני נגררים? עדיף בצפון אבל גם במרכז טוב לי.

הדבר הזה ייסע למרכז מדי פעם, אבל מינימום אפשרי. זה יהיה די כמו להכנס לתחנת משטרה עם שלט "אני שונא שוטרים". לבור וכאלו אני אגיע, אבל לתוך העיר? מממ... לא נראה לי.

shermenz
27-10-04, 00:55
הבור זאת אומרת הבור בתל ברוך?

המהנדס
27-10-04, 00:58
אין לי מושג מה זה "ערך גרט".
מושג בכלכלה לא (זכור במעורפל מקורס כלכלה הנדסית)

ביום שאתה מגיע לבור אני שם. תזכור להודיע (אני אבריז מהעבודה בשביל לראות את זה)

tayrie
27-10-04, 02:36
נקסוס , יש בעל מקצוע בארץ שאתה יכול לסמוך עליו לבנות דבר כזה בצורה מושלמת?!

הספיסרים לגלגל עולים 105$ אצל RRO (שהם 465.15 שקל בשקל הקודש - בעת כתיבת ההודעה) - שווה לך את הטירחה ואת הסיכון?!

מקווה לא לראות גלגל רודף אחרי בכביש החוף
:shock:



איפה יש בארץ יצרני נגררים? עדיף בצפון אבל גם במרכז טוב לי.

הדבר הזה ייסע למרכז מדי פעם, אבל מינימום אפשרי. זה יהיה די כמו להכנס לתחנת משטרה עם שלט "אני שונא שוטרים". לבור וכאלו אני אגיע, אבל לתוך העיר? מממ... לא נראה לי.

תכלס
יודע מה זה אומר , שאתה לא יכול להשתמש יותר בתירוצים כגון , "החוק בארץ...וכו"

zagi
27-10-04, 08:53
אלון....ישנו יצרן נגררים גדול באזור תעשיה הר-טוב (ליד בית שמש ).
"ווינגולד נגררים" זה השם...אחד היצרנים הגדולים בארץ .
אני בטוח שאצלו תוכל למצוא כל מה שאתה מחפש , ואולי " על - הדרך " תכנס לקפיצי הר-טוב (אולי הם יוכלו לתת לך פתרון נוסף עם הבעיה של ה-32 ...???)
ואם הגעת אליהם ....תעבור גם אצלי והקפה "על האש " :wink:

נמרוד
27-10-04, 10:17
נקסוס , יש בעל מקצוע בארץ שאתה יכול לסמוך עליו לבנות דבר כזה בצורה מושלמת?!

הספיסרים לגלגל עולים 105$ אצל RRO (שהם 465.15 שקל בשקל הקודש - בעת כתיבת ההודעה) - שווה לך את הטירחה ואת הסיכון?!

מקווה לא לראות גלגל רודף אחרי בכביש החוף
:shock:



טיירי - אתה מודע לזה שישראל היא אחת משבע או שמונה המדינות הבודדות בעולם שמסוגלות להכניס לווין למסלול סביב כדור הארץ?

אלון_ק
27-10-04, 11:33
טיירי, אצל ספיידרטקס הם עולים קצת פחות ומגיעים עם אינדונזיה עמוקה (כפולה). וזה מחיר לזוג, לא לרביעיה. רביעיה=210$.
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=5060&highlight=%F1%F4%E9 %E9%F1%F8%E9%ED

זאגי תודה. אין מישהו יותר קרוב? בית שמש זה לא ממש בחצר האחורית שלי, למרות שהקפה נשמע מאוד מפתה.
לגבי קפיצי הרטוב, כבודו במקומו מונח אבל אני לא רואה איך בדיוק הוא יכול לתרום לי. הוא לא מתחרה, אין לו נסיון תעשייתי כזה או אחר בהתאמת צמיגים, רק קפיצים. אני טועה?
ביננו, אם הייתי צריך מישהו מקצועי שיעזור לי עם המתלים הבחירה שלי דווקא הייתה איתי מהמתלם. הבנאדם תמך וליווה בטלפון את כל הפרוייקט של מערכת המתלים שלי, תרם מזמנו וממרצו ללא שום תשלום או ציפיה לכזה. אבל אני לא צריך יותר משחקים עם המתלים, אני הולך לשחק עם דיסק 9''.

סוזי המשתוללת
27-10-04, 12:00
אני מציע משהו דומה לנמרוד אבל בלי חתוך (כמעט )
תערגל יותר וכך גם השאקלים שלך יעבדו בזוית יותר נכונה
תוריד את הבאמפ סטופ עוד קצת ותשנה תחום עבודה של הבולמים בהתאם
לדעתי אפילו תוכל לקצר במעט את השאקלים הקדמיים ולשפר את התנהגות הרכב
את הבאמפ סטופ החדש תקבע לפי הסגירה המירבית האפשרית (ללא חיתוך / חיתוך מינימלי)
אגב ניסיתי להכניס 7.5 /16 (צמיג טרקטור)ונראה לי שאיתו אני לא אצטרך לחתוך כלום - הוא יעשה את העבודה של החיתוך לבד :P :twisted:

סוזי המשתוללת
27-10-04, 12:03
אגב
העירגול יקשיח מעט את הקפיץ מה שייתן יציבות טובה יותר כשתצטרך גם מהירות לטובת העבירות (למשל בוץ)

אלון_ק
27-10-04, 12:46
זוית יותר טובה לשאקל, סושי?



אני לא רוצה לערגל יותר ממה שאני חייב. אני לא רוצה להגביה את הרכב יותר ממה שאני חייב. מבחינתי, דווקא ההצעה של אסף היא בעלת ההגיון הטוב מכולם - לחתוך. זה חיתוך בלתי נראה.
אני אגביה עוד רק אם אני אהיה חייב - מה שלא נראה לי. אבל אם כן, אז אני מערגל. השאקל הקדמי יקוצר ממילא בבוא יומו (התושבת הקדמית תשתנה).
סושי, אם הייתי רוצה קבוע קפיץ גבוה יותר לא הייתי מערגל, הייתי מוסיף קפיץ. גם יותר נכון לעשות את זה כך, זה גם פחות עבודה וזה קבוע, לא זמני.
את הבמפ סטופ אני ממש, אבל ממש מעדיף שלא להוריד באופן קבוע. זמני אולי, אם לא תהיה ברירה, אבל ממש לא קבוע. מהלך הסגירה שלי לא ארוך כל כך גם ככה.

בוץ? אני הולך לשבת על יוקוהומה 32 אינץ'. יש לי הרגשה שאני הולך להנות מהבוץ השנה באופן מיוחד...
(עד שמחרתיים ייכנס לי ג'וק חדש לראש ואני ארצה סימקס או בוגרים 35).

אלון_ק
27-10-04, 12:48
אופס, התמונות...

http://imgsrv.pic4u.co.il/77a02c4c8349d6d8214b9580f73348a0030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/77a02cff86a3acf0b245e3b94772c310030000.a spx

יש לי הרגשה שזוית השאקלים שלי מספיק טובה, סושי... 8)

סוזי המשתוללת
27-10-04, 12:57
אז אולי הזוית טובה אבל כל השאר
אלללללה יוסתור :P

סוזי המשתוללת
27-10-04, 13:00
ניפגש השנה בנחל חדרה :D
או שזה גם רחוק לך (אוי הבנזין עולה 5.30 :( )

סוזי המשתוללת
27-10-04, 13:02
תגיד
ניסית אגב להרכבים ג'נט הפוך במקום ספייסר .
(בהנחה שהוא לא סנטר )

חגי
27-10-04, 13:18
אלון תתחדש ,נראה טוב .


לגבי ספייסרים ,2 עלו לי 80 ש"ח !!! אצל הפנצ'אר מאעכר המקומי (ל 6 חורים בעובי 3-4 מ"מ).

אולי יש כזה גם ל5 חורים .


לטייל אין כסף ,אבל ל4 יוקהמה יש ?????? :D :D :D

DoRoN
27-10-04, 14:54
שתי הערות:

- בעניין הכנפונים, דיברתי עם ציקי בפ"ת ואין לו משהו כזה.

- בעניין הספייסרים, לקחת בחשבון שצריך לקנות עוד 20 גוז'ונים ואומים קוניים. אצלי החלקים יוצרו מפלדה, כי ככה יכולתי לקבל אותם חינם.

שעיה כליף
27-10-04, 17:58
שי, אין לי מושג מה זה "ערך גרט".
באמת מושג בכלכלה הנדסית = ערך המכירה בסוף הדרך (מוערך בהתחלה), אם בכלל זה שיקול אצלך.

לא הייתי כאן אבל לגבי ספייסרים ??? אני מבין שאתה זקוק להם, אפשר להוריד מידות מהג'אנט המיועד לקנות פלטת אלומיניום בעובי הדרוש ולפנות לבית מלאכה לעיבוד שבבי .....
הייצור לא יותר מסובך משום דבר אחר שהם עושים, מחיר ... לא יודע, אבל סקיצה והצעות.

שחר-סופה
27-10-04, 21:09
אלון ,
אצלי , כשהכנסתי את ה 33" ביצעתי חיתוך עם דיסק בחלק האחורי של הכנפיים
האחוריות . גזרתי משם לפחות 3 -4 ס"מ . את הכנפונים החדשים ( 6 " ) מקמתי
בין 3-4 ס"מ מעל בית הגלגל = מה שיותר למעלה. נוצר מצב, שנשארו החורים
של הכנפון הקודם , אותם סתמתי במרק פחחים . עכשיו נותר רק לצבוע בשחור
את הפח שנותר מתחת לכנפון, כך שנוצרת אשליה אופטית וזה נראה כחלק אינטגרלי
מצידו הפנימי של הכנפון שמתחבר לדופן הרכב . התוצאה מעולה .
אין לי מושג מדוע נרתעים כאן מלדבר ולהרכיב בודי ליפט (כאילו זאת קללה).זה נהוג ומקובל מאד ע"מ להכניס צמיג יותר גדול .כבר דיברתי על כך בעבר באחד
השרשורים בפורום סופה .אומנם נכון , יש חסרונות שכולנו יודעים אותם
ולא אתחיל לפרט כאן ,אך מאידך, אומנם הגבהנו עם בודי ליפט אך מצד שני יצאנו עם ג'אנט אופסט החוצה , מה שאומר "שכיפינו" / השוואנו בין הגובה בו עלינו
לבין הרוחב שאנו מתפרסים עליו כעת.ותפסיקו עכשיו לזיין ת'שכל "זה הורס את
הבודי" יש מספיק פתרונות יצירתיים כמו רוקר פנל , פלטות פיזור לחץ וכד'
שיודעים לתת פיתרון מצויין .הבודי של הרכב גם בלי הבודי ליפט, ידפק !כך או
כך ומי שיעשה את זה... זה הזמן ! הוא לא מרחם .
דבר אחרון אלון , הכנפוני סופה המקוריים הם 3" שלדעתי יספיקו ,אך תבצע מדידה
ותגיד מה נראה לך .

שחר.

אלון_ק
27-10-04, 22:34
סושי, אני אנסה.

חגי, צפה טלפון מחר.

דורון, סה"כ כ-300 ש"ח עבור גוז'ונים ואומים.

שי, אם עוד לא הבנת - הספייסרים הם לא רעיון מאתמול. תסתכל בקישור הזה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=5060&highlight=%F1%F4%E9 %E9%F1%F8%E9%ED
ערך המכירה לא מעניין אותי. אמרתי פעם ואומר שוב, אני עושה בשביל העשיה. זה כיף וזה עושה לי טוב.

שחר, זה סמוראי. בודי=חרא גם במצב מקורי. אם אפשר להמנע מבודי ליפט אני נמנע. בכלל, אם אני יכול להמנע מעוד הגבהות, אני אמנע.
את הכנפונים אני רוצה. הבליטה של הצמיג החוצה לא תהיה גדולה, שווה לפחות לראות מה הסיכוי להתאים אותם. מקסימום אני אחזיר לך אותם.

שחר-סופה
27-10-04, 22:54
אאחחחח ....סעו , סעו לקרואטיה ....תראו , תבינו , תעכלו ותדברו אחרת ...

אחרי שתתעלל בהם אתה רוצה עוד להחזיר לי אותם ... :twisted: :lol: לא תודה...

שחר.

סוזי המשתוללת
27-10-04, 22:57
אלון
מכיוון שאתה בענייני עשייה :P ואני גם בענייני עשייה
אז אני אצטרך שתעשה עבורי כמה דברים :P

tayrie
28-10-04, 00:26
טיירי, אצל ספיידרטקס הם עולים קצת פחות ומגיעים עם אינדונזיה עמוקה (כפולה). וזה מחיר לזוג, לא לרביעיה. רביעיה=210$.
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=5060&highlight=%F1%F4%E9 %E9%F1%F8%E9%ED
.

נקסוס,
יש את הספייסרים גם לאלה
http://www.rhinocentral.co.uk/

ב £118 שהם 960.52 ש"ח . :evil: בונא זה יקר , תחפש ג'נטים אופסט!

נמרוד
28-10-04, 13:17
טיירי, אצל ספיידרטקס הם עולים קצת פחות ומגיעים עם אינדונזיה עמוקה (כפולה). וזה מחיר לזוג....

אינודנזיה:
http://archives.cnn.com/2000/ASIANOW/southeast/04/20/indonesia.clashes/map.indonesia.banda.aceh.2.gif

אנודיזציה:
http://www.ripperracing.com/mall/catalog/images/blueblockoff.jpg

shermenz
28-10-04, 17:06
:lol: :lol: :lol:

אלון_ק
29-10-04, 00:45
יופי נמרוד, תודה. אסף כבר ירד עלי היום על זה :oops: .

דו"ח מצב:

הייתי היום אצל ארז לטובת השחתת הרכב. למרבה צערו של ארץ הגיע אסף להפריע והציע שלפני שאני הולך וחותך חצי אוטו אולי כדאי לי לבדוק כמה אני בכלל צריך לחתוך. ארז עשה פרצוף (הוא נורא רצה להכנס לי באוטו עם הדיסק), אני הרכבתי שני צמיגים והלכתי להצליב קצת בתעלה הקרובה. מסתבר שסוזוקי באמת תכננו את בית הגלגל לצמיג 31... אני צריך חיתוך מאוד מינימלי מאחור. מלפנים אני אבדוק בזמן הקרוב, עם תמונות הפעם.
אגב, אין מה לדאוג לארז. הוא הלך להתפרע על הרכב התורן שהיה לו על הליפט כפיצוי על זה שלא נתתי לו לחתוך את שלי.

אגב, אין יותר מ1-2 ס"מ לחתוך מבית הגלגל החיצוני. בשביל יותר מזה צריך כבר להרים גם את הפנימי וזה כבר לא כל כך פשוט.

לו"ז:
שישי (וראשון, אם לא תהיה ברירה) אני מחפש הצעות מחיר לספייסרים. נקווה שעד אמצע/סוף שבוע הבא יהיו לי 4 ביד.
עד יום שלישי (אופטימיות!) בית הגלגל האחורי חתוך איפה שצריך, כנ"ל הקדמי. כשיגיעו הספייסרים נחבר 1+1, נעשה ניסוי בשטח (כולה הצלבות) ונתחיל בחלק ב': רישוי.
(תחסכו ממני את השאלות על חלק ב', תשמרו את זה לה"פ אחרי שאני אצליח. אם אני אצליח.)

סוזי המשתוללת
29-10-04, 02:12
ילד
בחלפת חצי אוטו וחתכת את החצי השני
אבל האם לקחת בחשבון את ההשפעה על הבלמים ?
אני מרגיש את ההשפעה על צמיג יותר קטן
קח את זה בחשבון ולא בבלימה הראשונה אלא 2-3 בלימות רצופות ותרגיש

asafk
29-10-04, 12:39
ילד
בחלפת חצי אוטו וחתכת את החצי השני
אבל האם לקחת בחשבון את ההשפעה על הבלמים ?
אני מרגיש את ההשפעה על צמיג יותר קטן
קח את זה בחשבון ולא בבלימה הראשונה אלא 2-3 בלימות רצופות ותרגיש

אין מה לעשות- צודק.
אני חושב שיש פתרון- צריך לבשל אותו קצת.

אסף.

סוזי המשתוללת
30-10-04, 02:17
אסף
פרט הסבר ונמק

אלון_ק
30-10-04, 02:25
תגיד, אני דמות וירטואלית? כבר אין טלפון?

הנושא בבירורים כבר כמה ימים. שני הכיוונים העיקריים הם בוסטר גדול יותר ו/או דיסק אחורי. כשזה יהיה רלוונטי, אני אפתח על זה דיון. עד אז, זה לא - יש מספיק עדויות מחו"ל על סמוראים עם 31X10.5 עם בלמים מקוריים והם לא נתקלים בבעיה מיוחדת.
זה יהיה רלוונטי, אגב, כשיהיה לי זמן לזה. אני מניח שתוך שבוע שניים.

סוזי המשתוללת
30-10-04, 09:57
אלון
אתה רוצה לקרוא באינטרנט על איכות הבלמים עם צמיגי 31 be my guest
אלו החיים שלך
נסעת על האוטו שלי והרגשת בעצמך את ההבדל ונכון שהוא לא היה היסטרי אבל קיים
עכשיו תכפיל אותו בגלל הגודל של הצמיגים שלך ותקבל אוטו לא בטוח
אלו החיים שלך ואתה בןאדם בוגר אבל אתה הופך את האוטו שלך ללא נהיג מרגע לרגע

asafk
30-10-04, 13:14
למה פרופוקסי ולא מרק פחחים?
כי מרק פחחים, בין שני פחים, לא מדביק אותם, אלא רק סוגר את הרווח ביניהם. כשהפחים מתחילים לזוז (והם יזוזו! ) המרק (שהוא חומר מאוד קשה, אבל לא דביק) ייפרד.
פרופוקסי, לעומתו, מדביק את הפחים. יותר מזה- עם הזמן הוא ממש נהיה חלק מהם. זה יהיה אטום לנצח (או עד שתחליט לעבור ל33")


לגבי בלמים- דיברנו על זה, אני אתן כאן את התקציר, וכשיהיה משהו רלוונטי, תפתח דיון חדש..

הסבה לדיסקים- קלה מאוד, אפשר להשתמש בדיסקים של זוקים חדשים יותר. לחיבור הקליפרים צריך לייצר פלטות- מאוד פשוט. מה שלא בטוח, זה שאולי ככה הבלמים האחוריים יהיו חזקים יותר מהקדמיים- וזה מאוד מסוכן בבלימת חירום.
האפשרות השניה- לקחת בוסטר, קומפלט עם שסתום חלוקה, מזוקי גדול יותר. סביר מאוד שההחלפה היא פשוטה. לדעתי- זו האופציה העדיפה.
אפשר גם וגם, ובמקרה כזה, אפשר לנסות לשנות את החלוקה קדימה- אחורה בשסתום (אני לא יודע איך זה בסוזוקי, יש שסתומים שהשינוי הוא פשוט על ידי שינוי זווית השסתום).

אסף.

אייל
01-11-04, 13:23
מה שאני לא מבין זה איך הגעת למסקנה שעירגול עולה לך 0 ש"ח... מהיום ההשכרה של המעקמת עולה כסף, הרבה כסף :!: :!: :!: :twisted: :twisted: :twisted:

אלון_ק
01-11-04, 15:13
נכון אייל. היא הייתה אצלי יותר מחודשיים ולכן לפי כל הכללים היא שלי. היא אצלך יותר משבוע, אבל אם אתה רוצה להתחיל לספור היום אין בעיה. על מחיר ההשכרה לשבוע הזה אני מוותר לך, מה זה כבר שבוע בין חברים. :lol:

היום התחלתי לחתוך קצת, מין הכנה בסיסית לחיתוך הסופי. עוד מעט אני אלך לשטח למדוד הצלבות קטנות ולראות כמה בדיוק צריך לחתוך, למרות שאני כבר די יודע. שיהיה מדוייק, מה יש?
את הכנפונים אני חותך רק לפני הרישוי, שיהיו שלמים עד אז.

קודם הורדתי את שאריות הפגוש המקורי. זה מתחייב גם עבור צמיגי 235/75/15 (לפחות חיתוך אלכסוני):
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceafba8b7d9938a43b082b6f383a0030000.a spx

אז טיפלתי בכמה פינות קטנות מאחור לא צילמתי כי עוד לא חתכתי הרבה - כמעט כלום, למעשה לא שמקדימה זה הרבה, אבל נראה אחרי הניסוי בשטח כמה עוד צריך.
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceab683bba353384b5d92e81177d0030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceacdbf3766c018480ea2ca617890030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cead6ac5571d7104e9a9fe3e23430030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceabac539598d024109b4141fa3d0030000.a spx

הרכב מוכן לתנועה:
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea800488b0a2854392982b5fda70030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceaf551c0ff76174e41bb97d419a0030000.a spx
המשך יבוא בלילה, אחרי שאני אחזור מהעבודה.

אלון_ק
01-11-04, 17:19
יש חדשות טובות וחדשות רעות. הטובות הן שבכל האחורי אין יותר מה לשנות מלבד הכנפונים:
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea151a32a165c646fe92285e77f0030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceac64472981eab43089cc5a890a0030000.a spx
יש שם עוד 2 ס"מ לסגירה מלאה. די והותר מקום.

הרעות הן שבקדמי עוד יש מה לחתוך:
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea0711b2d38185435e8d3b2ba520030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceaa5457259ade24f29bc35c36c40030000.a spx
אני יכול בכלל לחתוך את זה? הכוונה לכל החלק בריבוע, לא רק לשאריות הקנט.
אם אני לא יכול, אני תמיד יכול להזיז את הסרן 2 ס"מ קדימה.

וזה סתם:
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cead1114547d0b646af9cfe1dc700030000.a spx
לא פתיחה מלאה מן הסתם, אבל לא כל כך רחוק מזה.

six 4 life
01-11-04, 17:23
נראה יציב :twisted: :twisted: ....


-ארז 8) -

asafk
01-11-04, 17:25
אם אני רואה נכון (ואם אתה כבר עם המשור ביד), אולי תחתוך את כל התיבה שמתחת לדלתות בין בתי הגלגל, ותרתך במקומה לבודי RHS לכל האורך, לאיזה אורך שאתה רוצה.

אם לא, אפשר לחתוך את החלק הפנימי של הפרופיל, לאורך 2-3 ס"מ, ולקפל את החיצוני פנימה?

אסף.

נמרוד
01-11-04, 17:25
אלון, אתה לא חושב שעדיף לחכות ולהתקין את הספייסרים לפני שאתה מתאים את הבודי לגלגלים?

asafk
01-11-04, 17:27
אלון, אתה לא חושב שעדיף לחכות ולהתקין את הספייסרים לפני שאתה מתאים את הבודי לגלגלים?

נמרוד,
תפסיק עם השטויות ההגיוניות האלה. תן לו לחתוך. כל הפרוייקט הזה הוא רק תירוץ לחתוך.

אסף.

אלון_ק
01-11-04, 17:34
נמרוד, כן. אבל יש חיתוכים - כמו אלו שעשיתי - שלא צריך את הספייסרים בשבילם. הם יידרשו בכל מקרה.

ארז, אתה סתם מקנא כי לי יש צמיגים יותר גדולים. :wink:

אסף, אני לא רוצה לרתך שם. רק לחתוך. ריתוך מכריח אותי לחזור לארז ואחרי שפעם אחת לא נתתי לו להשתולל עם הדיסק אני מפחד ממה שיקרה שם בפעם השניה ("לא, ארז. ארז, די! לא את היד!! ארז!!! בחייך! לא צריך לחתוך מכסה מנוע!")

אני רץ לעבודה, מחר נבחן את זה שוב מקרוב.

six 4 life
01-11-04, 17:47
חלילה מקנא אחי- מפרגן לך :D נראה מצויין- נקווה שלא יהיו לך יותר מדיי צרות להכניס אותם לרשיון.
ובוא לא נתחיל לדבר על למי יש יותר גדול... :twisted: ...

-ארז 8) -

חגי
01-11-04, 20:58
ניראה ממש אחלה !!!!!!!

חבל אפילו מהתמונה הרכב ניראה משש משש לא יציב !!!

האם רק אני חושב כך ??

נראה שבנוסף לשיפורים על הסמוראי תצטרך גם לשפר את הביצים ,לדעתי שפועי הצד יהרגו אותך !

נראה פצצה.

חגי
01-11-04, 20:59
חבל = אבל

סוזי המשתוללת
02-11-04, 00:32
נקסוס
סחתיין עליך
אני מתחיל לקנא
מה קורה עם צינור הדלק בסגירה מלאה מאחור ?

אלון_ק
02-11-04, 02:42
סושי, אני מעקם לו את התושבת עוד אחורה. הספייסר יוריד את הצמיג ממנה, כרגע זה נוגע (כמובן). זה יהיה קל מאוד - מפרק רגע את המיגון, לוקח פטיש, מעצב מחדש את החלק הרחוק מהמיכל (יש שם עודף מטורף) וזהו.

חגי, כן. הספייסר יעזור. יותר מזה לא יהיה, מה לעשות. זה המחיר. לגבי שיפורי ביצים קצת קשה לי, אז אני הולך על האופציה השניה - צמצום השכל הישר. ובניית כלוב התהפכות, כמובן (זה יהיה די יעיל אחרי צמצומי השכל).

תומר א.
02-11-04, 16:05
דבר ראשון "צמצום שכל"? אז מה ישאר? : :lol:
דבר שני יבן בן בן בן בן בן בן בן בן בןב ן ... אני גם רוצה.
וברצינות לרגע, בתמונה של הגלגל האחורי זה נראה כאילו הוא נכנס בול בפנים ואחרי הוספת
הספיסרים הוא עוד יצא בחוצה ועד כמה שאני זוכר הראת לי קנת נחמד שעלול להפריע.
חוץ מזה אם משעמם לך אתה יודע שאני תמיד יכול למצוא לך עם מה לשחק (בינגו איפה הביצים)
תזדיין בסבלנות עד שיגיעו הספייסרים ואזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז זזזזזזזזזזזזז
מישהו אמר "9 ופטיש 5 קילו???? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

asafk
02-11-04, 21:16
לגבי שיפורי ביצים קצת קשה לי, אז אני הולך על האופציה השניה - צמצום השכל הישר
טוב נו... המדע כבר הוכיח שאין בגוף האדם מספיק דם כדי לספק לשכל הישר ולאברי הרבייה בו זמנית...

אסף.

אלון_ק
03-11-04, 02:00
הקנט על הרצפה ממזמן... הוא הפריע כבר עכשיו, וודאי שהיה מפריע עם הספייסרים.
אין לך במה לקנא. תן לי דיסק, 1/2 שעה וקצת חשמל - 32 ייכנס גם אצלך. אפילו 37 אם תבקש יפה.

דו"ח מצב:
עוד אין לי הצעת מחיר אמיתית מחרט. הם לא מתלהבים מגודל העבודה (קטן מדי), אלו שכן מתלהבים לוקחים את זה קצת רחוק מדי לתחומי התלהבות בני 4 ספרות. אני כבר יודע שהמחיר צריך לנוע בסביבות ה500 (ההערכה המדוייקת הייתה 60-70 ש"ח לאחד, אז נגיד ש125 לאחד זה גם סביר. קיבינימט, עד 175 זה סביר ועד 200 אני יכול לשלם). יש עוד 2 חבר'ה שלא החזירו תשובה סופית לגבי המחיר, שניהם כנראה יציעו משהו סביר.
מחר אני עושה עוד טיול ארוך באזור הקריות למצוא את כל החרטים שהיו סגורים בשישי ולשמוע גם את דעתם. אח"כ יש את סיבוב הקומבינה הרגיל ("יש לי חבר חרט שיעשה לך את זה בזול") ובשאיפה שמחר אני כבר אוכל לבנות לו"ז נורמלי (הוא תלוי בספייסר). נלך גם להציק לחרט של סושי, אם אני אצליח לתפוס אותו בטלפון (סושי, תפתח את הטלפון).
בנתיים אני אתעסק לי עם מיני בניות אחרות לרכב (מישהו אמר חיזוקי תושבות?), עדכונים יבואו עם ההתפתחויות.

אסף, בהתחשב בכך שאתה תמיד מוכיח לנו שאתה כל הזמן חושב, אני מציע שתמנע מהארות כאלו בעתיד.

אלון_ק
08-11-04, 14:52
לוויתי ספייסרים מחבר עד ששלי יהיו מוכנים. הרכבתי שוב את הצמיגים ושוב יצאתי לנסיעת מבחן. המסקנה זהה לקודמת - יש צורך בחיתוך בבית הגלגל הקדמי. אני אפריד את החלקים הפנימי והחיצוני, נזיז את הפנימי מעלה ואכופף עליו את החיצוני.
עדיין יש נגיעה של הגלגל בקפיץ בסיבוב מלא של ההגה, אם כי ממש בקצה גבול התנועה. אני אתחיל לתכנן ולבנות גובלים בקרוב.
הבליטה החוצה של הצמיג היא בערך של סנטימטר אחד. מה שבולט הוא דופן הצמיג, לא הTREAD עצמו. נא חוו דעתכם האם נדרשת הרחבת כנפונים לאור התמונות.
גובה הביצה מהרצפה, למי שתהה, הוא 27 ס"מ.

הנגיעה:
http://imgsrv.pic4u.co.il/6db77f729cc6702c9e4936a6238b3750030000.a spx
הבליטה:
http://imgsrv.pic4u.co.il/6db77f0f9a5b0600fa46e4a4fec5f2c0030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/6db77f229514fc2bb44f448903ee61d0030000.a spx

פרופורציות של רוחב וגובה:
http://imgsrv.pic4u.co.il/6db77f69a60c76b36a46239ddc3f3d10030000.a spx

וסתם, שיהיה:
http://imgsrv.pic4u.co.il/6db77ff74b7f7bc01843ac84101c6030030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/6db77f93449b593cea4a4aa9a3577080030000.a spx

ryanai
08-11-04, 15:01
א. יפה מאוד
ב. הצמיגים אצלי בולטים בערך כמו אצלך. עברתי איתם טסט בלי בעיות, אבל זה מעיף בוץ בטרוף - למרות שהחורף היה מזמן ובגילי יכול להיות שאני כבר לא זוכר טוב :evil:
ג. תזכיר לי לתת לך את האומים המקוריים של הג'אנטים... יש לך קונוסים בכלל באומים האלו ?

(ותזכיר לי - אל תסמוך על זה שאני אזכור לבד - במיוחד לא בגילי המתקדם)

אלון_ק
08-11-04, 15:44
יש קונוסים - זה אום גלגל סטנדרטי לכל דבר.

שלח ה"פ (או טלפון) עם מספר האומים שיש לך - זה יחסוך לי כמה עשרות שקלים.

ואל תדאג, אי לא סומך על הזכרון שלך. אני יודע שבגילך הוא חי על זמן שאול. קיבינימט, אתה חי על זמן שאול, יא זקן. :twisted: .

גיא
09-11-04, 20:30
בענייני פרופורציות ....

http://info.galilan.com/niva/tmp/temp/imag0016.jpg

אותו גודל הצמיגים ....

סוזי המשתוללת
09-11-04, 23:09
נקסוס
נראה פצצות לגבות
יא מנייאק אני מקנא
תגיד הגלגל נוגע בסיבוב הגה מלא בקפיץ בשני הצדדים או רק בצד אחד ?
שים תמונה של הספייסר שגם אנחנו נחכים
אתה כבר נוסע ככה ?
אם כן תיזהר - מחפשים ג'יפים בחיפה ואני לא הייתי היחיד
הורידו חבר עם 215 שלא ברשיון ומכיוון שבא עם טופס משטרתי אף אחד לא היה מוכן לאשר לו
ראה הוזהרת

אלון_ק
10-11-04, 01:31
פעם הבאה שנדבר בטלפון אני אזכיר לך את נוהל הקרב שתכננתי ליום האישור... בוא נסכם שאני לא נוסע יותר מ100 מטר על הצמיגים בכביש עד שהם מאושרים - וגם המאה האלו הם עד נקודת האישור (חבר יבוא לסחוב את הצמיגים אצלו עד שנגיע לאזור המיידי).

הספייסרים נראים בדיוק כמו בתמונה בשרשור בפורום הבונים. 1:1.
כן, נסעתי ככה (עם הספייסרים) קצת. הרגשה טובה בסה"כ, אם נתעלם מאי אלו הפתעות שנגרמו בזמן שניסיתי להעריך את הרוחב החדש (נו, אני 3 שנים באותו רוחב. קורה ששוכחים. מה, לא ראית את ארז נתקע בדלת אף פעם? :twisted: ).

הנגיעה היא תוצאה של הג'אנט המחורבן. זה לא בגלל הזווית של הדראג לינק. הBS שלו הוא 3', ושל הסמוראי המקורי הוא 2.75 - דהיינו יש לי 1/4 אינץ' הפסד, ואז עוד 1.25 אינץ' רווח - סה"כ 1 אינץ' אופסט סופי. אגב, יש דיון על נושא הBS בסמוראי, ייתכן שהמקורי הוא 3.75 ולא כפי שכתבתי (ואז הBS של הנוכחי הוא 4) אבל זה לא רלוונטי לעניננו. אני אחפש את הדיון הזה בBBS ואעלה את המסקנה הסופית לכאן.

אלון_ק
17-11-04, 23:32
ספר נא לחבריך לפורום מה צריכת הדלק של הדבר הזה ואולי גם אנחנו נעבור להתעללויות
עוד אין לי מושג ירוק, אבל בקרוב יהיה. מה שכן, זה מה שמדאיג אותך? הדלק? אתה חושב על הכנסת צמיג 32 לסמוראי, ומה שמטריד אותך זה ההוצאה על הדלק?!
הצריכה לא תהיה נוראית. אין מצב שהיא תרד את ה1:8 בממוצע סופי (נסעתי היום הרבה עליות ומורדות בסגנון בית אורן. עוד לא מילאתי דלק, כך שאינני יודע בוודאות, אבל מצב המחוג טוב מאוד). בכל מקרה, תוצאות ניסוי מסודר בצריכת דלק יהיו רק עוד חודשיים - אי אפשר למדוד צריכה על טווח זמן (ק"מ, לייתר דיוק) קצר. אחרי שאני אמלא כמה פעמים מיכל דלק אני אפרסם הערכה גסה, עוד חודשיים מדוייקת יותר.

ובנתיים אני יכול לספר רשמי בוץ וכביש ראשוניים:
יוקוהומה זה טווווב ליהודים. או אולי 32. כנראה שניהם. האחיזה של הצמיג בבוץ רך וחלקלק (חקלאי) טובה מאוד, אבל נקודת ההשוואה שלי גרועה (הקופרים שלי היו במצב זוועה). בוץ עמוק יותר (חקלאי,לא עמוק ממש - עד חצי רדיוס הג'אנט. חכו ליום שישי) נעלם מתחת לצמיגים כאילו שהוא לא שם, הרכב פשוט ממשיך קדימה בזרימה שלא הייתה קיימת בו מעולם.
כביש: נו, שווין, ראשון עד רביעי כמו סמוראי עם 215. חמישי נהפך להילוך למישורים, אבל היי - בדיוק בשביל זה הוסיפו אותו, לא? בקיצור, I couldn't care less.
בלמים: מפתיעים. עשיתי כמה ניסויים מקדימים, אבל לא יכולתי ממש לעלות על הכביש מסיבות די ברורות. אחרי שירדתי כמה וכמה ירידות ארוכות ותלולות מאוד היום (אוניברסיטה לנשר, בית אורן וכד') אני יכול לומר בלב שלם שהבלמים מספקים בהחלט. תמיד יש מקום לשיפור - והוא יבוא - אבל זה ממש לא דחוף. הם לא מתחממים לנקודה שהם מפסיקים את היעילות שלהם, הם נועלים את הגלגל (דרושה לחיצה בריאה, אבל זה גם כך עם 29'), בהחלט מספיק טוב.
היגוי: קלי קלות. אחרי שנים של אימונים עם הנעילה הקדמית, ההגה לא קשה. איך אמר מי בפורום בחו"ל (צמיגי 33X14.5):
Oh, the steering? It's not tooooooooooooooooooooooo bad... hehehehe

גיא
18-11-04, 00:31
פעם הבאה שנדבר בטלפון אני אזכיר לך את נוהל הקרב שתכננתי ליום האישור... בוא נסכם שאני לא נוסע יותר מ100 מטר על הצמיגים בכביש עד שהם מאושרים - וגם המאה האלו הם עד נקודת האישור (חבר יבוא לסחוב את הצמיגים אצלו עד שנגיע לאזור המיידי).


מכיר את מרפי ? ... הבחור ההוא ... נו .... :twisted:

שמח שניגמר בשלום !
שמח שיכולתי לעזור.
תתחדש.
סע בזהירות.

אלון_ק
18-11-04, 01:27
זה בכלל לא מרפי, זה סתם טימטום שלי שבניתי על זה שטאטא תהיה תקינה שבוע מיום התכנון. אני לא יודע מה חשבתי לעצמי. :twisted: :twisted:

ותודה לך, הצלת אותי.

תומר א.
18-11-04, 06:47
:shock: חכה חכה יחתיכת נבלה :evil: לבעוט בבן אדם כשהוא על הריצפה
אל תשכח שאני יודע איפה אתה גר ויש לי פטיש :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

אלון_ק
25-11-04, 02:00
לא מדוייק, לא סופי, לא תנאי ניסוי טובים במיוחד, אבל הנה קצת נתוני צריכת דלק:

בינעירוני טהור, נהיגה של סבתא: 1:11, בקירוב.
שטח טהור, בוץ וסלעים, 30% בLOW: ז1:6.7, בקירוב.
משולב עירוני קשה (הביתה בכביש הישן, בית אורן, טכניון, בית אורן, הביתה באותה דרך) 1:8.9, בקירוב.

ממוצע כללי (קצת מכל דבר, שבוע מצוי עם הרבה בוץ): 1:8.5.
לא נעים, לא נורא. אני יכול לחיות עם זה, בעיקר כשלוקחים בחשבון שאני עם מנוע שעבר 300K בלי אוברול וצריך כיוון שסתומים.
זה ירידה של 1.3 ליטר לק"מ מהתוצאה הקודמת, אגב (שוב, בקירוב).

gil4
25-11-04, 11:22
בלמים: מפתיעים. עשיתי כמה ניסויים מקדימים, אבל לא יכולתי ממש לעלות על הכביש מסיבות די ברורות. אחרי שירדתי כמה וכמה ירידות ארוכות ותלולות מאוד היום (אוניברסיטה לנשר, בית אורן וכד') אני יכול לומר בלב שלם שהבלמים מספקים בהחלט. תמיד יש מקום לשיפור - והוא יבוא - אבל זה ממש לא דחוף. הם לא מתחממים לנקודה שהם מפסיקים את היעילות שלהם, הם נועלים את הגלגל (דרושה לחיצה בריאה, אבל זה גם כך עם 29'

נקודה למחשבה: בוסטר של הונדה סיוויק הוא קצת גדול יותר ומתאים בול .

asafk
25-11-04, 12:40
בינעירוני טהור, נהיגה של סבתא: 1:11, בקירוב.


דפוק, אתה נותן לסבתא שלך לנהוג על הדבר הזה? :shock: :shock:

אסף.

ryanai
25-11-04, 13:11
לא מדוייק, לא סופי, לא תנאי ניסוי טובים במיוחד, אבל הנה קצת נתוני צריכת דלק:

זכרת להכניס לחישוב שלך את הזיוף של הספידומטר עקב הגדלת הצמיג ? :twisted:

תומר א.
25-11-04, 14:16
ותיזהר כשאתה מאותת :twisted:

סמוראי 92
25-11-04, 17:02
האם הרשו לך ?

אלון_ק
26-11-04, 14:26
כן, הכנסתי לחישוב גם את הסטייה. נראה לך שזה היה מגיע ל 1:11 בלי זה?

הרכבתי אתמול את הדרופ פיטמן. נ-ה-ד-ר, הבמפ סטיר נעלם כמעט לגמרי. טיפ קטן למי שהולך לעשות את זה: תוותרו על האילתורים ועל הנסיונות לחלוץ את הפיטמן הרגיל עם חולץ רגיל. רק חולץ של פיטמן יוציא את חתיכת החרא הזה מהמקום - כל דבר אחר נשבר (כולל חולץ גדול למדי ואיכותי מאוד). תכינו גם ידית כח לעבודה הזו, פטיש אוויר לא מספיק חזק. אותי אישית זה הפתיע נורא לגלות כמה הנבלה הזו תקועה שם חזק, אפילו שאמרו לי שזה יהיה ככה - בכ"ז כולה סמוראי.

סמוראי92, אם אתה שואל את מה שאני חושב שאתה שואל - כן, זה ברשיון. איך, למה וכמה זה לא לפורום. כשתצטרך להכניס 32 לרשיון, שלח ה"פ. בכלל, זה נושא לה"פ.

סמוראי 92
01-12-04, 18:28
שאלת מידת צמיג .

ראיתי אתמול דיפנדר קצר מדהים על גלגלים צרים וגבוהים במידה של 7.50 c 16 r

מישהו יודע כמה זה יוצא באינצ'ים ?

כמה זה יוצא במיספור הישראלי ( לדוגמא מאתיים שלושים וחמש + על ???)

האם יש לי סיכוי להכניס את זה לסמוראי ארוך , לרישיון ולאוטו ?

האם יש למישהו טבלת צמיגים ומידות להשוואה ?

אלון_ק
01-12-04, 18:40
למה לשאול את זה כאן?

תיאורטית זה 31, מעשית לרוב זה 32, אבל יותר צר משלי (שלי 32X9.5).

http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=6022&highlight=%EE%E9%E3 %FA+%F6%EE%E9%E2

אין לך סיכוי להכניס את זה לרשיון. אלא אם יש לך הרבה כסף מזומן פנוי. לאוטו אפשר, מן הסתם...

asafk
01-12-04, 18:40
7.50R16, תלוי בפרופיל ובתוצרת, הם בין 31 ל32 אינצ'. הרוחב- 7.5 אינצ' שווה בערך ל190 מ"מ. כלומר- הצמיג בערך באותו קוטר כמו שאלון הרכיב, אבל יותר צר במעט- צריך מעט פחות פיצוי באופסט, וההתנגדות לגלגול קצת יותר קטנה.
שתי המידות הסטנדרטיות של דיפנדר הן 7.50R16 ו235/85R16.

אסף.

combina347
25-08-06, 23:58
אנשים יקרים עברתי לשירשור הזה משום שניראה לי יותר מתאים מהשירשור על חישוב גודל צמיג

אני צריך יותר פרטים על איך בדיוק לחתוך היכן בדיוק לחתוך והאם בכלל צריך כשמדובר על 33/12.5/15
אזדקק לתמונות בנוסף למילים משום שתמונה אחת שווה אלף מילים
אלון אצטרך אותך בלינקים
תודה

אלון_ק
28-08-06, 21:38
מה שאתה צריך זה להרכיב את הצמיגים וללכת להצליב. אז תדע איפה לחתוך וכמה לחתוך.

האם בכלל צריך? תלוי במהלך הסגירה הרצוי. יכול מאוד להיות שאחרי הSPOA והורדת הבמפ-סטופ המתחייבת מכך אצלך לא יהיה צורך, למרות שתיאורטית לחלוטין אין הבדל. יש לך סרן ברוחב אחר לגמרי משלי, צמיג אחר, ג'אנט אחר - צא ובדוק.

combina347
30-08-06, 23:50
תודה רבה זה מה שיהיה אך בעוד המון זמן אני בעבודה ולימודים יחדיו

בכל אופן תמונות, גם אם אני לא יחתוך ניראה לי מעניין ללמוד איך חותכים
לך תדע אולי יבוא לי גוק וצמיג 35 ביחד
רק כשזה נימצא אצלי בראש אנ י יכול לתכנן ולחשוב על זה

-->