PDA

צפייה בגרסה מלאה : הטמבון האחורי ZJ שבור...... :-)



alal
14-12-10, 17:09
בטיול האחרון התרסק לי כל הפלסטיק של הטמבון האחורי ונשארה תושבת הברזל ועשיו אני בפני דילמה.

1. להשיג אחד משומש תקין ? (במידה ולמישהו יש אז במסרים)
2. לבנות טמבון ברזל 3MM חלופי על התושבת הקיימת
3. לבנות טמבון צינורות


את 2 או 3 אני מתכוון לבנות לבד ואולי גם להוסיף מתקן גלגל (לא בטוח) ובמידה למישהו יש שרטוטים/ צילומים אשמח לקבלם.

הצעות ,תובנות ורעיונות יתקבלו בשמחה

תודה

אבנר

אייל67
14-12-10, 17:17
אבנר,

מה קרה? איך התרסק?
מסימן החייכן שצירפת לכותרת ההודעה אני מניח שאופציה 1 כנראה לא תבחר ... ;)
אה, כן, גם הפגוש הקידמי שלך מרמז על האמור לעיל.

אייל

sos4u
14-12-10, 18:31
בטיול האחרון התרסק לי כל הפלסטיק של הטמבון האחורי ונשארה תושבת הברזל ועשיו אני בפני דילמה.

1. להשיג אחד משומש תקין ? (במידה ולמישהו יש אז במסרים)
2. לבנות טמבון ברזל 3MM חלופי על התושבת הקיימת
3. לבנות טמבון צינורות


את 2 או 3 אני מתכוון לבנות לבד ואולי גם להוסיף מתקן גלגל (לא בטוח) ובמידה למישהו יש שרטוטים/ צילומים אשמח לקבלם.

הצעות ,תובנות ורעיונות יתקבלו בשמחה

תודה

אבנר

לא צריך להמציא כלום
תעתיק מפה, עוד שעתיים עבודה ויש לך את פאר היצירה, וגם תוצרת הארץ.
אני בטוח שהאיכות תהיה זהה !!

http://www.kevinsoffroad.com/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=47_57&products_id=73

בהצלחה

eysham
14-12-10, 19:43
אבנר, חאלס, אל תהיה עצלן.
קח ארגז כלים וחפש אחד אדום שיש לו בדיוק מה שאתה צריך...

boaz avrahami
14-12-10, 22:37
מה עושים לגבי המסר ולא פחות חשוב, תאורת המספר?

אני גם מאוד מעוניין בטמבון עם מנשא דוגמת זה שבקישור במידה והעלות סבירה.
אם יש לך רעיון יצירתי בנידון אשמח לדעת.

אם לא, אשמח לקבל שרטוט.
אגב, ברשותי שרטוט לטמבון קידמי מוכן לכננת - לכל המעוניין...

sos4u
14-12-10, 23:37
מה עושים לגבי המסר ולא פחות חשוב, תאורת המספר?

אני גם מאוד מעוניין בטמבון עם מנשא דוגמת זה שבקישור במידה והעלות סבירה.
אם יש לך רעיון יצירתי בנידון אשמח לדעת.

אם לא, אשמח לקבל שרטוט.
אגב, ברשותי שרטוט לטמבון קידמי מוכן לכננת - לכל המעוניין...

מה הבעיה עם המספר ? ועוד יותר פחות עם התאורה ?
תמקם את המספר על הדלת במקום שהגלגל לא מסתיר, חבר 2 מנורות וקדימה... אחרי שריתכת את כל הפגוש, זה מה שעוצר אותך ???!

boaz avrahami
14-12-10, 23:51
אם כבר משקיעים אז שיהיה עשוי ויראה יפה...

וזו גם הסיבה שאסרו עלי לרתך.
זה תמיד יוצא דפוק.

alal
15-12-10, 07:42
תודה למגיבים

כנראה שאלך על התצורה הבאה :
http://www.kevinsoffroad.com/images/zjimages/zj_bumper/ProtoBump_0011.JPG

נראה לי הכי קל באמצעים ביתיים .

האם לדעתכם הצינור הוא צינור 100MM או 50MM אני מנסה להבין לפי היחס של המוט הריבועי שנראה לי שהוא 50MM

אשלח את התוצאות בסיום הפרוייקט . ;)

eysham
15-12-10, 09:14
זה יותר בכיוון של 2"
100 זה בטוח לא. זה ענקקקק.

בכל מקרה לפני שאתה זורק כסף דבר איתי.

איל

נ.ב. אתה חייב לי איזה מגה בחבילה הסלולארית שלי עם התמונה הזו... סמן איזה V איפשהו לחסוך לי...

alal
20-12-10, 22:24
אז ככה..........

הרעיון של לבנות לבד את הטמבון מקנן בי ולא עוזב , אז היום יצאתי קצת יותר מוקדם מהעבודה הישר אל מסגריית הבית בכרמיאל .

קניתי:

6 מטר צינור צול וחצי בעובי 3MM.
3 מטר ברזל 60X8 - עבור תושבות וחיזוקי צד .
1 מטר מוט מרובע 50X50 עבור התושבת המרכזית עובי 4MM .( את המידה הסטנדרטית לקחתי מ HAMMER של וחבר)
סה"כ עלות עד כה 110 שח.

צריך לקנות :

שפכטל פחחים
צבע יסוד
צבע סופי .
דיסק ליטוש עדין .

לאחר חישוב קנה מידה של הצילום בשירשור הגעתי למסקנה שרוחב הטמבון אינו עולה על 17 ס"מ

ולפי כך נקנו חומרי הבסיס לעבודה אשר יקנו רוחב של 16 ס"מ בחלק התחתון .

התחלתי לעבוד על הטמבון בשעה 18:00 וסיימתי ב 20:00 לאחר ויכוחים עם "שתחייה" :wink:.

התוצאה הזמנית מופיע כאן , החלטתי ללכת על מבנה מלבני ולא אלכסוני משיקולים שונים .

למעוניינים במידות תוך כדי תנועה , במסרים .

המשך יבוא ....

אבנר

eysham
20-12-10, 22:50
צריך לקנות :

שפכטל פחחים
צבע יסוד
צבע סופי .
דיסק ליטוש עדין .

אבנר

זה בשביל הקיר מאחורה... מה לגבי הטמבון?

boaz avrahami
21-12-10, 00:39
אל תצבע לבד.
אחרי שתסיים קח את הטמבון ל"גוונים" בא.ת. עכו דרום וצבע אותו באיבוק אפוקסי.

הם ינקו אותו בחול ואחרי זה הצבע זה גם יחזיק שנים וגם יראה כאילו יצא מהמפעל...

orend
21-12-10, 01:01
קצב הפיכת הרעיונות שלך למציאות בלתי יאמן...:p
יש צורך בכיפופים או שאתה הולך על ריתוכי פינות?
מתי מכינים סקיצה לרודיאו?;)

alal
21-12-10, 06:04
אל תצבע לבד.
אחרי שתסיים קח את הטמבון ל"גוונים" בא.ת. עכו דרום וצבע אותו באיבוק אפוקסי.

הם ינקו אותו בחול ואחרי זה הצבע זה גם יחזיק שנים וגם יראה כאילו יצא מהמפעל...

כמה הם לוקחים על התענוג?

אני מחפש מישהו עם מכופפת באזור עכו , אם מישהו מכיר אשמח לקבל שם וטלפון.

אורן , זה עונה על שאלתך , אני הולך על כיפוף , נראה יותר טוב .

alal
21-12-10, 06:10
קצב הפיכת הרעיונות שלך למציאות בלתי יאמן...:p
יש צורך בכיפופים או שאתה הולך על ריתוכי פינות?
מתי מכינים סקיצה לרודיאו?;)

כשרעיון כלשהו (בכל נושא) מתחיל לקנן אצלי בראש זה מפריע לי לישון, לעבוד ,לאכול ועוד...
סוג של היפראקטיביות , אז כדי לפתור את הבעיה אני פשוט חייב לבצע ;).

לגבי בניה לרודיאו , לדעתי זוהי אותה הסקיצה רק בשינוי תושבת חיבור לרכב ושינוי באורך הצינור.
הרוחב יהיה אותו הרוחב .

כמו שבנינו את המיגונים לגראנד ולרודיאו השינוי המרכזי היה בסגנון החיבור לרכב .

חנן geep
21-12-10, 21:31
דבר ראשון סחתיין זה מזכיר לי את פרוייקט בעיית ההתחממות שעשית.
העולם מתחלק ל-2 אלה שמדברים ואלה שעושים.

בעניין הגלגל ספייר אתה מתכוון לעשות לו תושבת על הטמבון החדש?
ואם כן אז איך?
חנן

alal
22-12-10, 05:09
דבר ראשון סחתיין זה מזכיר לי את פרוייקט בעיית ההתחממות שעשית.
העולם מתחלק ל-2 אלה שמדברים ואלה שעושים.

בעניין הגלגל ספייר אתה מתכוון לעשות לו תושבת על הטמבון החדש?
ואם כן אז איך?
חנן

החלטתי לא לתלות את הגלגל מאחור מכמה סיבות מקצועיות יותר ופחות:

1. הוא מסתיר את החלון , אישתי היא הלקוח הקבוע של הרכב ונוסעת איתו ביום יום .
2. לא בא לי להתעסק עם הזזת המספר והתאורה (שיקול זניח).
3. בהקשר ל -1 אישתי עושה את רוב הקניות , פתיחת דלת נוספת מאחור תגרום לה להתעצבן וזה מיותר (מכיר את הסחורה) , גם ככה הג'יפ נמצא יותר מידי בפוקוס שלילי ולא צריך להוסיף אש.
4. מבדיקה שערכתי,עם צמיג בבגז' או צמיג על הגגון הרכב אוכל דלק אותו דבר ללא שינוי. במהירויות של עד 90 מקמ"ש. (לא ברור לי למה , אולי המדידה לא טובה, אולי כי הרכב גם ככה לא אוירודינאמי ושינוי כזה לא מזיז לו )

בכל מקרה לשאלתך לגבי המיקום לגלגל , בתוכנית שלי היה לבנות מתקן אשר מתחבר לתוך התושבת המרובעת במרכז הטמבון .
לתושבת יהיה ציר עם נעילה שיאפשר להפיל את הגלגל עם או נגד כיוון השעון לרוחב האוטו , בחלק העליון תפיסה (עגינה) עם חיבור מהיר של פין שליף אל פס מתכת המותקן אל הגגון או פס בגג .
כנראה שאבנה את זה בסיום הפרוייקט והמתקן ישמש אותי רק בטיולים ארוכים , דרך אגב מתקן כזה יכול להיות אוניברסאלי לכל רכב עם טמבון ברזל מקורי כגון המר שייש ו תושבת מרובעת או לחילופין ניתן לעשות לזה הסבה לוו גרירה בחיבור התחתון .

boaz avrahami
23-12-10, 00:15
כמה הם לוקחים על התענוג?

אני מחפש מישהו עם מכופפת באזור עכו , אם מישהו מכיר אשמח לקבל שם וטלפון.

אורן , זה עונה על שאלתך , אני הולך על כיפוף , נראה יותר טוב .

לא הרבה.
אני מעריך שכ-100 עד 200 שח'.
תלוי במצב רוח שלהם וכושר המיקוח שלך.
זה כולל ניקוי חול וצבע ברמה שלא תוכל להגיע אליה בשום שיטה אחרת!

alal
24-12-10, 15:45
זהו נגמר :-P, יש מקום לעוד כמה שיפורים אבל סה"כ אני מרוצה , יכול להיות שאוסיף אותם בהמשך.

פירוק והרכבה ב 10 דקות.

עלות כללית כ 350 שח , כולל צבע , ברגים , דיסקים להשחזה וליטוש , סופיות לצינורות .

התושבות המקוריות של הרכב נשמרווהם משמשות בנוסף לתושבות החדשות .

השקעת זמן כ 20 שעות , בפרקי זמן משתנים ובתנאים לא הכי אידאלים חוסר בכלים יעודיים , מקדחת עמוד וכיוצא בזה .

eysham
24-12-10, 16:26
יפה!

זה מוחזק רק ה-2 התושבות למטה או שגם מצדדים?
אם רק למטה זה יכול לווברץ לך...

איל

alal
24-12-10, 17:46
יפה!

זה מוחזק רק ה-2 התושבות למטה או שגם מצדדים?
אם רק למטה זה יכול לווברץ לך...

איל

ארבע נקודות עגינה .
בצדדים אין חיזוק אולם שני הצינורות צד מחוברים לקורה בעובי 8MM ובקצה יש להם חיזוק אחד לשני, במקרה וייווברץ , יתוקן .
הפירוק הוא קל , צבע יש , ברזלים יש הכל פתיר .

gabi2
24-12-10, 19:05
יפה מאוד אהבתי בקרוב מאוד אצלי :D

alal
25-12-10, 09:32
יפה מאוד אהבתי בקרוב מאוד אצלי :D

תודה רבה

בהמשך לשיחותינו , תתקשר אתן לך מידותו כן כמה תובנות מהבניה כדי שלא תצטרך לתקן אחרי מעשה .
אם תצטרך עזרה בפועל , אין בעיה .
בהצלחה !

רוני תורג'מן
25-12-10, 10:55
+++ כל הכבוד, יצא יפה ושימושי

מבחינת רישוי: האם יש בעיה עם מגן כזה ? קדמי או אחורי ?

alal
25-12-10, 14:28
+++ כל הכבוד, יצא יפה ושימושי

מבחינת רישוי: האם יש בעיה עם מגן כזה ? קדמי או אחורי ?

לא ידוע לי על בעיה , הרבה מהטנדרים כגון איפון וכדומה מצויידים בכאלו של "טל והדס" ועוד כל מיני יצרנים .

אבל בארץ שלנו הכל יכול להיות ,עצם זה שהגבהת את הרכב אתה כבר עלול להכשל .

בכל מקרה הטמבון בנוי כך שניתן להרכיב את טמבון הפלסטיק עליו בחזרה ללא כל בעיה . כנ"ל גם הטמבון הקידמי .

ענבר
25-12-10, 19:11
כל הכבוד על היוזמה והביצוע!

בזמנו שקניתי את הגרנד הפריע לי שהספייר תופס המון מקום בבאגז' וגלגל על הגג לא אפשרי כי לפעמים צריך להכנס לחניונים.
חשבתי על בנייה עצמית של טמבון עם מתקן לגלגל ספייר אפילו פירקתי את הטמבון המקורי והורדתי מידות ...הימים עברו והתרגלתי למצב, בטיולים מעלה את הגלגל לגג.
הפרוייקט שלך מדליק לי את החשק מחדש...

ברשותך מס' שאלות

למה משמשים החורים בפלאחים שמחברים בין 2 הצינורות?
איך התחברת לתושבות המקוריות? מלמעלה? (אם אפשר לצלם את החיבור)
מה השיקולים לבנות מצינורות לעומת פחים מכופפים?

alal
25-12-10, 21:15
כל הכבוד על היוזמה והביצוע!

בזמנו שקניתי את הגרנד הפריע לי שהספייר תופס המון מקום בבאגז' וגלגל על הגג לא אפשרי כי לפעמים צריך להכנס לחניונים.
חשבתי על בנייה עצמית של טמבון עם מתקן לגלגל ספייר אפילו פירקתי את הטמבון המקורי והורדתי מידות ...הימים עברו והתרגלתי למצב, בטיולים מעלה את הגלגל לגג.
הפרוייקט שלך מדליק לי את החשק מחדש...


ברשותך מס' שאלות

למה משמשים החורים בפלאחים שמחברים בין 2 הצינורות?
איך התחברת לתושבות המקוריות? מלמעלה? (אם אפשר לצלם את החיבור)
מה השיקולים לבנות מצינורות לעומת פחים מכופפים?



תשובות :

החורים בפלאחים נמצאים רק בשביל לשבור את המראה , רציתי חורים יותר גדולים אבל לא היה לי המקדח המתאים , אעשה זאת בקרוב .
החיבור לתושבת המקורית נעשה ע"י "ר" שמרותך לצינור ומתחבר לברגים המקוריים.
הבורג שתול בתוכו ונשען על הצינור כדי שלא יפול בפירוק.
צינורות לעומת פחים , רק משיקולי נוחיות , כדי לעבוד עם פחים צריך גיליוטינה , חותך פלזמה ומכופפת פחים.בצינורות צריך רק כיפוף פעם אחת וזהו .
חוץ מזה הקידמי שלי הוא מצינורות אז גם האחורי משלים את התמונה . אני מאמין שטמבון פחים גם יהיה כבד משמעותית מצינורות . אני אישית בעד מינימליזם , שהכל יהיה פונקציונאלי וקטן ככל האפשר מבלי לפגוע ביופי (חשוב מאוד) ובתפקוד החלק .

לגבי מתקן הגלגל :
יש לי רעיון למתקן שליף כלומר הרעיון הוא שאולי לא צריך אותו (את הספייר) על הרכב כל עוד הרכב נמצא ברדיוס הבית.
הרי רובנו נוסעים עם צמיגי 50 50 או שטח מלא , מתי פעם אחרונה היה לכם תקר ליד הבית? וגם אם היה בדרך כלל זה נגמר בנסיעה אל הפנצ'ריה ללא החלפת הגלגל.

אני חושב על מתקן שליף לגלגל ספייר אשר מחובר לציר עם תנועה בכיוון השעון או הפוך והוא מחובר ויושב בתוך הבית המרובע.

ביום יום הגלגל במחסן , לפני נסיעה ארוכה או טיול שטח מחברים ב 2 דקות ונוסעים .
רוצים לפתוח דלת חמישית , משחררים למעלה מפילים אותו ימינה או שמאלה לכיוון הריצפה ולאחר מכן סוגרים חזרה .
מבנה כזה להבדיל מהמבנים הקיימים היום שהם בתצורת דלת אשר יושבת על טמבון הברזל , אינו מעמיס מומנטים על הטמבון עקב זרוע ארוכה של תושבת הדלת הנוספת
.
אלא הוא יחובר במתקן דמוי Y כאשר החלק העליון יכול להיות מעוגן לגגון והתחתון בציר המרכזי של הטמבון .
העומס מתחלק בין תליה על החלק העליון להשענות בחלק התחתון.

מה דעתך ?<!-- THE POST -->

אייל67
26-12-10, 09:21
אבנר, סחתיין :)

נראה מינימליסטי (כמו שאתה אוהב וכמו הקידמי), אך יחד עם זאת אסתטי ויפה.
רק שעכשיו נראה לי שהאשה תזקק להרבה הרבה סבלנות על הקו לכרמיאל והלוואי שאני טועה ... ;)

אייל

-->