PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת שמן גיר אוטומאטי - האם אכן מומלץ ?



ניר ל
16-12-10, 11:35
השאלה היא כללית, כי כבר נתקלתי בסוגייה הזו במס' כלי רכב - היו דעות חלוקות והוראות שונות ומשונות של היבואנים.

השאלה היא מה היתרונות ומה החסרונות בהחלפת נוזל ממסרה אוטו', לגיר שלא טוגן כמובן (כי אז ממילא אין מה להפסיד) ?.
אני יכול לחשוב על תסחיפים שעלולים להיווצר בהחלפת נוזל, על לכלוך שעלול לחדור, על הברגות שעלולות להיטחן, על העלאת הצמיגות של הנוזל החדש ביחס למשומש.
מצד שני - אי החלפת פילטר ונוזל עד לסיום חיי הממסרה, נראה לי קצת הזוי, כל עוד לא מדובר בממסרה סגורה - אני יכול לחשוב על איבוד תכונות הנוזל, הצטברות לכלוך רב, סתימת פילטר וכו'...

איציק - 4X6ZH
16-12-10, 13:04
להחליף שמן גיר

להחליף שמן גיר
ולהקפיד על השמן המתאים

הוראות היצרן ... לא פעם נכתבות על בסיס כלכלי

איציק

ניר ל
16-12-10, 14:11
אני ארחיב את זה קצת -

בהנחה שבתנאי שימוש רגילים מוחלף הנוזל כל 50-60 אלף ק"מ , וברכב הספציפי שעליו אני מדבר לא הוחלף (בהנחיית יבואן) במשך 100K ק"מ ו 7 שנים - האם אחרי זמן רב כ"כ לא גוברת הסכנה לסחיפת משקעים כתוצאה מהחלפת שמן ?

אשר צור
16-12-10, 15:14
אני ארחיב את זה קצת -

בהנחה שבתנאי שימוש רגילים מוחלף הנוזל כל 50-60 אלף ק"מ , וברכב הספציפי שעליו אני מדבר לא הוחלף (בהנחיית יבואן) במשך 100K ק"מ ו 7 שנים - האם אחרי זמן רב כ"כ לא גוברת הסכנה לסחיפת משקעים כתוצאה מהחלפת שמן ?

כדאי לבצע החלפה רגילה. כלומר ריקון הגיר מאגן השמן, ומילוי בשמן איכותי.
לאחר נסיעה של כאלפיים ק"מ, לבצע החלפה נוספת, הכוללת ריקון המערכת כולה כולל הטורק,
והחלפת / ניקוי הפילטר.
בכל מקרה כדאי להחליף את השמן ולא לחכות עד שילך הגיר.

lior3011
16-12-10, 22:36
תקשיב אחי חייב לעשות טיפול לגיר אוטומט כל 30 אלף קילומטר או פעם בשנה
לגבי החלפת השמן מהטורק זה בילתי אפשרי לעשייה בבית אלה עם יש לך מכשיר שעושה דיאליזה שזה אומר הוא מחליף את כל השמן בגיר כולל טורק אחרי עשייצ דיאליזה עושים החלפת שמן ופיטר שמן

סוזי המשתוללת
17-12-10, 01:15
תקשיב אחי חייב לעשות טיפול לגיר אוטומט כל 30 אלף קילומטר או פעם בשנה
לגבי החלפת השמן מהטורק זה בילתי אפשרי לעשייה בבית אלה עם יש לך מכשיר שעושה דיאליזה שזה אומר הוא מחליף את כל השמן בגיר כולל טורק אחרי עשייצ דיאליזה עושים החלפת שמן ופיטר שמן

בשני המקרים אתה טועה
1)לא חייב כל 30 אלא כתלות בסוג העבודה שעושה הרכב ויש המלצות יצרן שונות בנושא
2)אפשר לעשות החלפה כולל מהטורק בבית בלי שום מכשיר מיוחד ואפילו בלי עוזרים
3)אני לא ממליץ להחליף שמן ללא פילטר - זו הדרך הבטוחה להרוג גיר ובסבירות גבוהה לא תגיע ל2000 ק"מ עקב השתחררות ג'יפה וסתימת מעברים /שסתומים

בפג'רו זה לא מסובך, אם זכרוני אינו מטעני המסנן נגיש כך שכל שעליך לעשות הוא לפרקקרטר ולהחליף מסנן
דיאליזה בשיטה ביתית אתה מוזמן להתקשר להנחיות

אגב צבע וריח הם אינדיקציה טובה מאד למצב השמן ויש רכבים שניתן לדעת את מצב השמן דרך מערכות הדיאגנוסטיקה שרושמות אירועים חריגים ומתחשבות בנ"ל בחישוב אורך החיים

raanan
17-12-10, 01:36
לי יש "כללים" אחרים,

א. רכב שלי חדש מהסוכנות, החלפת שמן גיר (מה שנוזל מפקק הריקון) כול טיפול שני של החלפת שמן מנוע.
החלפה מלאה (דיאליזה) + פילטר שמן, עפ"י הוראות היצרן.
ב. אם הרכב נקנה משומש עם היסטוריית טיפולים מסודרת (כולל החלפת שמן גיר), והשמן במצב טוב, אז להמשיך להחליף עפ"י הוראות היצרן.
ג. אם הרכב נקנה משומש ללא היסטוריית טיפולים, והשמן נראה עכור חום/שחור, לא נוגע ולא מחליף.
זה עלול לפתוח "תיבת פנדורה" והגיר דווקא "ילך" מוקדם יותר ללא בוצעה החלפת שמן הגיר.

רענן

-->