PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעיון לניתוק מייצב פשוט ל- XJ - דעתכם ? ושאלה נוספת...



JustDoB
17-12-10, 14:32
אחת הבעיות ב-XJ (לפחות שלי) היא שהבורג העליון של המוט מייצב אנכי ולא טבעת עם בושינג, לכן גם אם מנתקים את הבורג התחתון באופן מהיר לא ניתן לקפלו.
שיחקתי קצת ולהערכתי אם משחררים את התחתון ומרימים את המוטות כשהם עדין מחוברים בחלקם העליון עם המוט המייצב הראשי וגם מסובבים אותם 90 מעלות 'קדימה' ( = לכיוון הנסיעה) ואת כל זה מעגנים טוב הם לא אמורים להתנגש בשום דבר במהלך מתלה.
מה דעתכם ?
אבל - אני לא מצליח (וכנראה לא יודע איך) לשחרר את הבורג כוכב הניצב בתושבת התחתונה ! איך עושים זאת ?
תודה !

Saar
17-12-10, 17:18
הי

בזמנו, גם אני שיחקתי עם נסיונות כאלו, אחרי חודשיים של נסיונות, גיליתי שהדרך היקרה יותר, היא גם הטובה יותר.
החלפתי ל JKS, מאז אין לי בעיות, אין דפיקות מהמייצבים והמוצר בהחלט שווה את מחירו.

ספציפית לגבי הצעתך, אם הבנתי נכון, אתה רוצה לשלוף את הפין התחתון בכל פעם שתרצה לנתק,
ע"מ לעשות כן, צריך להיות לו חופש מסויים - אחרת לא יצא ויכנס.
כיוון שהחלק הזה נושא במאמצים, מהר מאוד החופש הקטן שמאפשר הכנסה והוצאה של הפין, יהפוך לחופש גדול שמאפשר תנועה מעלה/מטה לפין עצמו.
זה השלב שבו כנראה תאלץ למצוא פיתרון לחור אליפטי ב"אוזן" היוצאת מהסרן...
כמובן שזה ילווה בדפיקות בזמן הנסיעה.

צר לי להיות משבית השמחה...
(ד"א, אני ניסיתי בזמנו גם לבנות תושבת בצורת "ח" לחלק העליון שתאפשר קיפול, גם זה לא היה ממש מוצלח...)

בהצלחה,
סער.

JustDoB
17-12-10, 18:30
הי בזמנו, גם אני שיחקתי עם נסיונות כאלו, אחרי חודשיים של נסיונות, גיליתי שהדרך היקרה יותר, היא גם הטובה יותר.
החלפתי ל JKS, מאז אין לי בעיות, אין דפיקות מהמייצבים והמוצר בהחלט שווה את מחירו.
בהצלחה,
סער.

תודה על ההתייחסות,
יכול להיות שבסוף אכנע גם כן, אני עדין שוקל ומשחק.
מה לגבי הוצאת הבורג הניצב מהתושבת ? איך להוציא אותו לדעתך ?

alal
17-12-10, 19:10
תודה על ההתייחסות,
יכול להיות שבסוף אכנע גם כן, אני עדין שוקל ומשחק.
מה לגבי הוצאת הבורג הניצב מהתושבת ? איך להוציא אותו לדעתך ?

עוד אפשרות:

חתוך את הזרוע באמצע , קח צינור פלדה אשר טיפה יותר גדול מקוטר הזרוע , חתוך אותו לאורכו כך שתקבל שני חצאים ארוכים.
קדח חורים עוברים בקוטר 4~5 ממ ותפוס עם שני פיני R ניתן גם עם 4 פינים בכל זרוע לחיזוק.

תקבל ניתוק מהיר בעלות מינימאלית ועדיין לא תאבד את החוזק וגם לא יהיו רעשים .

דרך אגב אם תקדח מספר חורים אז תוכל לקבוע את אורך זרוע המייצב ואולי כך להרוויח משני העולמות, כלומר להיות מחובר ולהרגיש מנותק.

JustDoB
17-12-10, 19:23
עוד אפשרות:

חתוך את הזרוע באמצע , קח צינור פלדה אשר טיפה יותר גדול מקוטר הזרוע , חתוך אותו לאורכו כך שתקבל שני חצאים ארוכים...
הי, תודה,
יכול להיות שזו גם אפשרות למרות שאני מעדיף לא להשאיר את הכוח לקפיצי R (כמו פין גזירה),
מה גם שהמוט ב-XJ אינו ישר - יש כולה כ-4 ס"מ ישרים בין שני העיקומים.

מה שכן - לא בטוח שענית לי על השאלה איך מוציאים את הבורג הזה (כמו בפתרון שלך) - כוח או שיש משהו שצריך לדעת ?

alal
17-12-10, 19:28
הי, תודה,
יכול להיות שזו גם אפשרות למרות שאני מעדיף לא להשאיר את הכוח לקפיצי R (כמו פין גזירה),
מה גם שהמוט ב-XJ אינו ישר - יש כולה כ-4 ס"מ ישרים בין שני העיקומים.

מה שכן - לא בטוח שענית לי על השאלה איך מוציאים את הבורג הזה (כמו בפתרון שלך) - כוח או שיש משהו שצריך לדעת ?

אצלי הוא משמש כקונטרה לאום, הוא לא מחובר לזרוע !
אבל אני מאמין שקצת כח יפתח אותו , תזהר לא להחליק , החלקה אחת והכוכב יהפך למעגל .
פיני R הם רק המלצה אתה יכול לשים בורג מחוסם עם אום פרפר לפתיחה מהירה , 4 סמ מספיק לשני ברגים .
הכח הפועל שם הוא לא גדול .

JustDoB
17-12-10, 19:31
הי
...ספציפית לגבי הצעתך, אם הבנתי נכון, אתה רוצה לשלוף את הפין התחתון בכל פעם שתרצה לנתק,
ע"מ לעשות כן, צריך להיות לו חופש מסויים - אחרת לא יצא ויכנס...

הבנתי - טעות שלי.
אכן נכון יהיה להשאיר את הבורג במקומו, להכין בקצהו ניתוק מהיר כמו של אבנר (אולי אחרי אום מוברג ידנית), ורק לשלוף ממנו את מוטות הייצוב -
הם מספיק 'גמישים' כדי להיחלץ ממנו כמו בקיט של JKS ?

alal
17-12-10, 19:44
הבנתי - טעות שלי.
אכן נכון יהיה להשאיר את הבורג במקומו, להכין בקצהו ניתוק מהיר כמו של אבנר (אולי אחרי אום מוברג ידנית), ורק לשלוף ממנו את מוטות הייצוב -
הם מספיק 'גמישים' כדי להיחלץ ממנו כמו בקיט של JKS ?

תחליף את האום לפרפר או תרתך לו כנפונים לטובת הידוק ידני טוב יותר , את החור עבור פין האבטחה תעשה הכי צמוד שאפשר מאחורי האום לאחר ההידוק.

Saar
17-12-10, 20:55
הבורג יושב שם בלחץ.
בוקסה T55 תסובב אותו ובסוף הוא יצא.
תשתדל בכל הנסיונות שלך לאפשר דרך חזרה - כלומר - אל "תדפוק" חלקים שיהיה קשה לשחזר - ספציפית - אני מדבר על החור של הבורג.
ואין לחלק העליון מספיק יכולת תנועה הצידה - אם יש, הבושינגים שלך שם גמורים.

סער.

eysham
17-12-10, 21:04
הבורג יושב שם בלחץ.
בוקסה T55 תסובב אותו ובסוף הוא יצא.
תשתדל בכל הנסיונות שלך לאפשר דרך חזרה - כלומר - אל "תדפוק" חלקים שיהיה קשה לשחזר - ספציפית - אני מדבר על החור של הבורג.
ואין לחלק העליון מספיק יכולת תנועה הצידה - אם יש, הבושינגים שלך שם גמורים.

סער.

תוסיף לזה ריסוס יפה והשרייה של כמה שעות טובות של WD40 או דומיו.

ד ו ר ו ן
17-12-10, 23:18
הי, תודה,
יכול להיות שזו גם אפשרות למרות שאני מעדיף לא להשאיר את הכוח לקפיצי R (כמו פין גזירה)
פיני R חקלאיים (כמובן, בגודל מתאים, הכי עבים שאפשר להכניס) עמידים למדי אם אין חופש שגורם למכות עליהם, ומחזיקים מעמד טוב מאד בשימוש הנ"ל.

sos4u
20-12-10, 08:14
לא מבין מה הכיף בלהמציא גלגל ...
ומילא, אם זה היה חוסך משהו, אבל רק הזמן שהשקעת בלכתוב פה שווה יותר מסט JKS מסודר ומדוגם.
שלא לדבר על כך שאתה שם את בטחונך וגם את שלנו [ הנהגים והולכי הרגל שבאים מולך ..] בכל מיני פטנטים שהמבחן האמיתי שלהם, הוא בכביש, ובזמן אמת.

איך אמרתי, "לא מבין מה הכיף בלהמציא גלגל ... "

alal
20-12-10, 14:19
לא מבין מה הכיף בלהמציא גלגל ...
ומילא, אם זה היה חוסך משהו, אבל רק הזמן שהשקעת בלכתוב פה שווה יותר מסט JKS מסודר ומדוגם.
שלא לדבר על כך שאתה שם את בטחונך וגם את שלנו [ הנהגים והולכי הרגל שבאים מולך ..] בכל מיני פטנטים שהמבחן האמיתי שלהם, הוא בכביש, ובזמן אמת.

איך אמרתי, "לא מבין מה הכיף בלהמציא גלגל ... "


יוסי , למה אתה כועס:p

Saar
20-12-10, 14:58
EBAY (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JKS-TJ-0-2-XJ-2-3-5-ZJ-2-4-Sway-Bar-Disconnects-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aCherokee QQhashZitem35aeae06a2QQitemZ230563907234 QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcce ssories#ht_1243wt_939)

פיתרון שעולה בערך כמו 3 מיכלי דלק, מהר מאוד תשכח מההוצאה ותשאר עם מוצר איכותי.
לקדוח חור של 4 מ"מ במוט המקורי לא ישאיר ממנו הרבה...
אם אני זוכר נכון הקוטר שלו הוא 10 מ"מ או אפילו קצת פחות.

סער.

sos4u
22-12-10, 13:05
יוסי , למה אתה כועס:p

זה כשאני לא כועס ...
יותר נכון לומר שאני מודאג לפעמים מיוזמות מסוכנות.

כשתרכיב פגוש שעשית בבית, עם צבע איכותי במברשת .. אחד יגיד זה יפה, השני יגיד לא. ושניהם צודקים.
כשתקדח חור במוט קטן, שבסך הכל מחזיק לך את האוטו מקביל לכביש, ובחיים לא תרגיש בו או בחסרונו אלא אם תגיע למצב של בריחה מסכנה, במצב קיצון, ותגלה שהחור המסכן הזה מחליש את המוט למצב של שבירה תחת עומס ... פה אני דואג ... גם לנהג, וגם למי שבא מולו... וגם לתדמית שלנו כנהגים שמשפרים, ואוהבים את הרכבים שלהם יותר מנהג מזדה 3 ממוצע ...

אז לפני שמתעסקים במשהו, אני מציע לבדוק טוב טוב, ראשית, מה הסכנות, ושנית, מה הפתרונות הקיימים בשוק ומה עלותם, לפעמים ההבדלים , זניחים ....

בברכת נסיעה מהנה ובטוחה !

-->