PDA

צפייה בגרסה מלאה : דרופ קיט-בעד או נגד?



hadtomer
21-12-10, 12:41
אהלן. אבקש את עזרתכם בסוגיה – האם להתקין דרופ קיט, או לא... אני נוהג בספורטאז' 2001 שבאמת עבר די הרבה מבחינת שיפורים. הרכב מוגבה כיום 4.5 אינטש מאחור (בלי ספייסרים) ו 3.5 אינטש מקדימה וכולל עוד כל מיני תוספות שיפה להן השתיקה. אבל אני מת להתקין דרופ קיט. מדוע? ובכן, גם בגלל העבירות (נעילות בלתי אפשריות להשגה או עולות כמו רבע ספורטאז') וגם בגלל שמשעמם לי. הכוונה אינה למשעמם לי בסגנון ילדים בני 17 שרוצים לבנות באגי משלדה של סובארית ומנוע של דודג' דארט ("כי יש לי זרוק בבית") אלא בגלל שאני, כמו כולם, משתעמם מהר מאוד אם אני לא מתעסק עם הרכב. (דרך אגב-חברי בפורום מתבקשים לא להגיב בבדיחות –אני זקוק כאן לסיוע טכני ולא לדאחקות, תפלות ככל שיהיו).<O:p</O:p
<O:p</O:p
למי שלא יודע-בניגוד לרכבים אחרים, התקנת דרופ קיט בספורטאז' היא הליך פשוט להפליא. הסיבה לכך היא שהשלדה משמשת גם בקיה רטונה-שבניגוד לספורטאז' אשר מצויד בבולמים אנכיים (רכב משפחתי), הרטונה מצוידת בבולמים אלכסוניים (יותר לשטח)- כך שהתקנת דרופ קיט בספורטאז' היא עיניין של מינימום ריתוכים-אפילו הקורה העליונה שאליה מחברים הבולמים מתחברת לשלדה עם ברגים-ויש כבר חורים בשלדה עבור המיקום המדויק- ר' המחשה:
<O:p</O:p
<O:p> http://www.4x4wire.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1186803&an=0&page=0&vc=1</O:p>
<O:p</O:p

למעשה, אפילו הקפיצים אשר מותקנים לי ברכב כבר מתאימים. חשוב לציין שאני לא הולך להשתמש בקונוסים – אלא לעגן את הקפיץ לשלדה ולסרן מלמעלה ומלמטה- יש ברכב גם נקודות עיגון יעודיות. אני חושב להשתמש בבולמים מתכוונים, נאמר של קוני (לא בהכרח) כדי לשלוט על הנוחות.

<O:p</O:p<O:p</O:p<O:p</O:p
אבל.....עם כל יתרונותיו של הדרופ קיט מבחינת עבירות, שמעתי סיפורי זוועה על קפיצים שבורים, נוחות נסיעה איומה, אפקט נדנדה של הישבן- וגם סיפורים על זה שבהצלבות קשות הגלגל אכן "נופל" כמו שצריך-אבל בגלל היעדר משקל על הגלגל, המגע שלו עם הקרקע מינימאלי ולכן הוא מסתחרר. בעלי ניסיון-אשמח לשמוע בעד ונגד.

קחו בחשבון שלא מדובר כאן סתם בעוד התייעצות הזויה של מישהו שכלל אינו מתכוון להיכנס להשקעה ולהרפתקאה-התקנת דרופ קיט בספורטאז' היא עיניין יחסית פשוט (כפי שרואים בתמונה) וגם זול למדי.<O:p</O:p

נמרוד
21-12-10, 13:07
זה לא סיפורים. התועלת שבדרופ קיט, לאחיזה, היא שולית. היא שווה למשקל של הגלגל וחצי הסרן שנוגעים באדמה, וזה בהחלט לא שקול ולא מתקרב לאפקט של נעילה מלאה.

hadtomer
21-12-10, 13:17
זה לא סיפורים. התועלת שבדרופ קיט, לאחיזה, היא שולית. היא שווה למשקל של הגלגל וחצי הסרן שנוגעים באדמה, וזה בהחלט לא שקול ולא מתקרב לאפקט של נעילה מלאה.

בהתחשב בעלות ההתקנה והיצור הנמוכה-האם ההתקנה אינה כדאית כלל? האם העבירות לא תשתפר כלל?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

hadtomer
21-12-10, 13:17
[quote=hadtomer;357279]בהתחשב בעלות ההתקנה והיצור הנמוכה-האם ההתקנה אינה כדאית כלל? האם העבירות לא תשתפר כלל?<O:p</O:p

תום לרמן
21-12-10, 13:45
הי
א נמרוד צודק
ב נשמע שהפלטפורמה שברשותך לא מתאימה לצרכים שלך.

נמרוד
21-12-10, 13:48
אני לא השתכנעתי עד היום שדרופ קיט, או מהלך מתלה קיצוני באופן כללי, משפרים את העבירות המעשית. זה נושא שנדון רבות, מאד, בהיסטוריה של הפורום, לפני 4-5 שנים לדעתי, בהקשר של לנדרוברים אבל לא רק. אני לא יודע אם חיפשת, אבל היו על זה דיונים ארוכים ומעייפים, כמובן בלי מסקנות ברורות.

landY
21-12-10, 14:25
לא הבנתי מה צריך לרתך בשביל דרופ קיט ולמה.

דרופ קיט זה פטנט נחמד שנותן משהו כמו מה שנותן דיפרנציאל מוגבל החלקה משומש. כמו שנמרוד כתב לך, אין הרבה משקל על הגלגל שיורד ולכן היעילות של זה נמוכה.

fuksi
21-12-10, 15:28
יש לי דרופ קיט כבר כ7 שנים בדיסקו
עוזר קצת בעבירות
מצטלם מעולה
נחמד בשיפוע צד-מרסן את תחושת הנהג

בסה"כ נחמד ולא יקר

hadtomer
21-12-10, 15:52
LANDY-מכיוון שאני משנה את תצורת הבולמים מאנכיים לאלכסוניים נדרש ריתוך של 2 נקודות עיגון לאוזניים התחתונות של הבולמים.


ראשית-הבנתי שהתרומה לעבירות אינה משמעותית- ואני מקבל זאת, אך לאור העלות הנמוכה יחסית של היצור וההתקנה, יתכן שאלך על זה בכל מקרה. עם זאת- מה בכל הנוגע לפגיעה בהתנהגות ובנוחות הנסיעה?

gali
21-12-10, 16:38
היי,

אני ממליץ לך על נעילה אחורית, אם אפשר ויש לדגם הזה. לאחר התקנת הנעילה אתה נוסע ברכב אחר וההתרגשות מכל מעלה היא חדשה; זה יעסיק אותך לקצת זמן.
אם בכל אופן יש לך לא מעט זמן פנוי אז תשקול לקנות דיפנדר, שם רק הזמן והכיס יגבילו אותך.

landY
21-12-10, 16:45
LANDY-מכיוון שאני משנה את תצורת הבולמים מאנכיים לאלכסוניים נדרש ריתוך של 2 נקודות עיגון לאוזניים התחתונות של הבולמים.

עכשיו הבנתי. כשמסבירים לאט אני מבין מהר :D
אז עוד חסרון במקרה שלך זה שאתה מייצר לעצמך בעייה שיכולה להסתיים בהורדה מהכביש. שינוי מבנה קוראים לזה.


מה בכל הנוגע לפגיעה בהתנהגות ובנוחות הנסיעה?
ברכב שבו לא משנים את נקודות העיגון - על הכביש אין הבדל (למעט העובדה ששינוי כזה מביא בדרך כלל בולמים איכותיים יותר) -ובשטח פחות זויות גלגול ו"נדנדות" כמו שכתב פוקסי.

אצלך התשובה בגוף השאלה... אם אתה משנה את מערכת המתלים שלך ע"י שינוי תצורת העבודה של הבולמים- אני רק יכול להניח שהרכב יתנהג אחרת. לטוב או לרע? אף אחד לא יודע את התשובה.

hadtomer
21-12-10, 19:21
שינוי מבנה לא מדאיג אותי, גם מכיוון שאף אחד לא יבחין בשינוי נקודות העיגון וגם מכיוון שישנם דברים נוספים שמסוגלים לתפוס את תשומת הלב ברכב מלבד שינוי נקודות עיגון המתלים, ועד היום, טפו טפו טפו, לא היו בעיות. בנוגע לנעילה, כפי שכתבתי-לו היתה נעילה זמינה היא כבר היתה מותקנת מזמן. בנושא הדיפנדר-ספר את זה לאשתי...הספורטאז' הוא הרכב היחיד בבית והיא צריכה קטן (יחסית, הכוונה כמובן לרכב), אוטומטי ושלא יראה יותר מדי מאיים. הספורטאז' ענה בשעתו על הדרישות, גם מבחינה תקציבית. אל תשכחו שלא כל כך קל להפיל בחניה של הבית דיפנדר ולומר לאישה "זה מה יש, תסתדרי". אני מנסה להפיק את המיטב ממצב נתון, בהתחשב במגבלות.

ד"א- LANDY- האופרציה שלך דומה לזו של אופרן?

avishon
21-12-10, 20:12
...שינוי נקודות העיגון...




:cool:

asafk
21-12-10, 21:07
תומר,
שינוי זווית העיגון של הבולמים משפיעה בצורה דראסטית על היעילות שלהם. בנוסף יידרשו בולמים ארוכים מאוד.
זה כבר הופך את ההשקעה הקטנה להשקעה גדולה. כמה גדולה? משהו כמו רבע ממחיר נעילה.
זרוק עוד שלושה רעיונות כאלו, נוריד אותך גם מהם, ותוכל לספר לה שחסכת את הסכום הדרוש לנעילה.

אסף.

נדב42
21-12-10, 23:13
אם היה להשיג נעילות הוא כבר מזמן היה מרכיב ...

תומר, לא ציינת שהקפיצים שלך ארוכים משמעותית מהסטנדרט, כך שגם אם לא תנצל אפקטיבית את כל תוספת מהלך המתלה, זה עדיין ייתן לך שיפור משמעותי מבחינת מהלך המתלה האפקטיבי לעומת המצב הקיים.

האם זה מצדיק את הפגיעה בשיכוך ? לא יודע, אף פעם לא היה לי ...

raanan
21-12-10, 23:21
אם היה להשיג נעילות הוא כבר מזמן היה מרכיב ...


דווקא יש למכירה :
http://www.jeeptrip.com/note.asp?item=36311&group=3

רענן

נדב42
21-12-10, 23:28
דווקא יש למכירה :
http://www.jeeptrip.com/note.asp?item=36311&group=3

רענן

הוא בדק אותה מזמן, לא דגם מתאים ...
(והיא מפורסמת גם פה בג'יפולוג)

sos4u
22-12-10, 01:29
לא הבנתי מה צריך לרתך בשביל דרופ קיט ולמה.

דרופ קיט זה פטנט נחמד שנותן משהו כמו מה שנותן דיפרנציאל מוגבל החלקה משומש. כמו שנמרוד כתב לך, אין הרבה משקל על הגלגל שיורד ולכן היעילות של זה נמוכה.

מה זה "דרופ קיט" ?

חנן-ג'יפולוג
22-12-10, 08:00
בנושא הדיפנדר-ספר את זה לאשתי...הספורטאז' הוא הרכב היחיד בבית והיא צריכה קטן (יחסית, הכוונה כמובן לרכב), אוטומטי ושלא יראה יותר מדי מאיים. הספורטאז' ענה בשעתו על הדרישות, גם מבחינה תקציבית. אל תשכחו שלא כל כך קל להפיל בחניה של הבית דיפנדר ולומר לאישה "זה מה יש, תסתדרי". אני מנסה להפיק את המיטב ממצב נתון, בהתחשב במגבלות.

אז ויטרה. לאישה זה כמו ספורטאז', לך זה עולם שלם שפתוח לשיפורים ובזול. נעילות אחוריות וקדמיות, יחסי העברה, הגבהות. הכול זמין ופשוט. זה הרבה יותר הגיוני וישים מלשכנע ספורטאז' להיות דיפנדר.

Bernard
22-12-10, 18:33
משעמם אמרת..
הנה פרוייקט די פשוט - תרכיב מאחור קפיצי אויר FIRESTONE 1T26D-7:


מהלך אמיתי של קצת יותר מ-"14 (כמובן שלא חייבים להשתמש בכל הפוטנציאל, אבל יש...) - תחליט איזה בולם אתה מרכיב ואיך (ישר/הפוך/אלכסוני) והוא זה שיקבע את המהלך בפועל.
מהלך המתלה נשלט לכל אורכו ולא תלוי במשקל סרן/גלגל.
גובה הרכב נשלט ואין צורך בהגבהה שמושכת תשומת לב ופוגעת ביציבות.
נוחות ללא תחרות.
התקנה פשוטה יחסית.
חסכון של כל ההתלבטות/ויכוח על יעילות/נוחות/בטיחות של DROP KIT.
לאף אחד אין כזה.
ועוד.

את הקפיצים ניתן לקנות בארה"ב ולהחליט אם ר

hadtomer
22-12-10, 19:12
אם היה להשיג נעילות הוא כבר מזמן היה מרכיב ...

תומר, לא ציינת שהקפיצים שלך ארוכים משמעותית מהסטנדרט, כך שגם אם לא תנצל אפקטיבית את כל תוספת מהלך המתלה, זה עדיין ייתן לך שיפור משמעותי מבחינת מהלך המתלה האפקטיבי לעומת המצב הקיים.

האם זה מצדיק את הפגיעה בשיכוך ? לא יודע, אף פעם לא היה לי ...

תודה על תשובה ברורה, שלא כללה רכישת קפיצי אוויר, החלפה לויטארה, דיפנדר, רוביקון או משאית ATC והתקנת נעילה שאין להשיג. נסעתי היום ברכב דומה לשלי שמותקן בו דרופ קיט והאפקט, מבחינת נוחות, אינו נורא. למעשה, לאור העובדה שכיום אני נוסע עם הקפיצים הנוכחיים , שאורכם במצב מנוחה הוא בדיוק כפול מזה של הקפיץ המקורי, אפשר לומר שבקושי מורגש שינוי. כמו כן, למרות העובדה שהמשקל היחיד שמופעל הוא של הגלגל, עדין מדובר ברכב יותר עביר, לפחות ממה שהתרשמתי.
הבולמים המותקנים ברכב הם מזן זמין להפליא-של גרנד צ'רוקי-ולבקשתי הם כוונו מספר פעמים (קוני) כדי שאבדוק את יכולות השיכוך ואתרשם שאין "אפקט נדנדה".

תודה.

יקיר גרין
23-12-10, 09:26
חשוב לציין שאני לא הולך להשתמש בקונוסים – אלא לעגן את הקפיץ לשלדה ולסרן מלמעלה ומלמטה- יש ברכב גם נקודות עיגון יעודיות.<O:p</O:p

אם הקפיץ מחובר קבוע לרכב ולסרן, זה לא דרופ-קיט ... זה מהלך בולם ארוך, בגלל חיבור שלו בזווית ...

sos4u
23-12-10, 12:58
לא סתם שאלתי, מה זה דרופ קיט ...
נראה שאתה רוצה משהו ומדבר על משהו אחר...

בהודעה האשונה שלך כתוב:

למעשה, אפילו הקפיצים אשר מותקנים לי ברכב כבר מתאימים. חשוב לציין שאני לא הולך להשתמש בקונוסים – אלא לעגן את הקפיץ לשלדה ולסרן מלמעלה ומלמטה- יש ברכב גם נקודות עיגון יעודיות. אני חושב להשתמש בבולמים מתכוונים, נאמר של קוני (לא בהכרח) כדי לשלוט על הנוחות.


מה הקשר בין זה לדרופ קיט ? או שאני מפספס משהו ? וכן, יש לי קצת נסיון גם עם הסבת הבולמים למרכז הרכב. תבוא, תתרשם ואשמח לשמוע ממך הצעות לשיפור.

לפי מה שאני מבין מהסלט, אתה רוצה להגדיל את המהלך לטובת שיפור בעבירות. [ אם הגלגל כל הזמן על הריצפה, לא צריך נעילה] - שיקול נכון, במגבלות.

ראשית, הנחת יסוד, אם אתה מחפש "שעשועי עבירות", טיפוס סלעים וכו' אתה לא בכיוון. זה לא פתרון. אם אין מצב לנעילה לרכב שלך, תחליף סרן או אוטו. מה שנוח לך. אין תחליף לנעילה קשיחה [ נשלטת לטעמי ] בזחילת סלעים. העניין נבחן יותר מפעם אחת, ההשוואות בוצעו והתוצאה חד משמעית, לנעילה, יש יתרון ברור.

מצד שני, אם אתה נוסע בד"כ לטייל ולפעמים נתקל במכשול כזה או אחר, ולזה אתה רוצה לתת פתרון - אפשר להתקדם.

חיבור הקפיץ גם לשילדה מצד אחד, וגם לסרן מצד שני [ ארוך ככל שיהיה ] מהווה רק חיסרון ולא יתרון. אצלי גם קדימה וגם אחורה מהלך המתלה, מוגבל. מלפנים ע"י הבולם, מאחורה ע"י רצועה. לא ע"י הקפיץ.
קח בחשבון שהגבלת התנועה ע"י הקפיץ, מגבילה את המהלך, ופוגעת באלסטיות שלו [ במידה ובפתיחה מקסימלית, הוא נמתח ]. דבר שני, למה זה טוב?
בפתיחה מקס' אם יש מצב שהקפיץ צריך להתרחק מהשלדה, תן לו. אם אתה דואג שהוא לא יחזור למקום, סדר לו מוביל. [ שיכול לשמש גם כ BumpStop ] במידת הצורך.

בולמים אלכסוניים - שינוי עיגון הבולם מאנכי לאלכסוני מפחית את יעילות הבולם. ז"א אם לבולם בניצב, יש השפעה על המכלולים הרי בולם אלכסוני ישפיע פחות [ תרצה הסבר גיאומטרי למה אפקטיביות האלכסון נמוכה יותר ובכמה - תקבל. הכל פיזיקה למתחילים. ]
בולם שעובד אלכסוני גם צריך להיות ארוך יותר כדי לקבל את אותו מהלך, [ שוב היתר תמיד ארוך יותר משתי הצלעות במשולש ישר זוית ]. מה שגורר חסרונות - בולם רגיש יותר פגיע יותר

אז למה בכל זאת לשנות ? - כי גמישות הרכב וההרמוניה הנוצרת - מדהימה ושווה את כל החסרונות
את ההבדל חשים באופן מיידי בנסיעה שמצריכה שינויי כיוון רבים מימין ומשמאל, שיפועי צד חדים וכו'

מקווה שעזרתי במשהו,
בברכת נסיעה מהנה ובטוחה !

hadtomer
23-12-10, 15:58
קלעת בול. מדובר פחות בזחילת סלעים-ויותר בצורך "פשוט לעבור" באופן יותר הרמוני ועם פחות מלחמות. אתה צודק לחלוטין לגבי נושא עיגון הקפיץ-מדובר בטעות שלי ולאחר התיעצות הובהר לי שלא מומלץ לקבע אותו בחלקו העליון-ומכאן שאכן, כל עוד הקפיץ מעוגן-לא מדובר בדרופ קיט....
תודה על התשובה בנושא ההתנהגות-חיזקת את מה שחשבתי בנושא היתרונות בשטח (גדולים) לעומת החסרונות בכביש. את הרכב כמובן שראיתי (מדבקת 666 מאחור?).

תודה-תומר

sos4u
24-12-10, 00:14
תודה על תשובה ברורה, שלא כללה רכישת קפיצי אוויר, החלפה לויטארה, דיפנדר, רוביקון או משאית ATC והתקנת נעילה שאין להשיג. נסעתי היום ברכב דומה לשלי שמותקן בו דרופ קיט והאפקט, מבחינת נוחות, אינו נורא. למעשה, לאור העובדה שכיום אני נוסע עם הקפיצים הנוכחיים , שאורכם במצב מנוחה הוא בדיוק כפול מזה של הקפיץ המקורי, אפשר לומר שבקושי מורגש שינוי. כמו כן, למרות העובדה שהמשקל היחיד שמופעל הוא של הגלגל, עדין מדובר ברכב יותר עביר, לפחות ממה שהתרשמתי.
הבולמים המותקנים ברכב הם מזן זמין להפליא-של גרנד צ'רוקי-ולבקשתי הם כוונו מספר פעמים (קוני) כדי שאבדוק את יכולות השיכוך ואתרשם שאין "אפקט נדנדה".

תודה.

לקפיץ, כל קפיץ שני גורמים שמשפיעים עליו:
1. K קבוע הקפיץ
2. אורך הקפיץ

מכאן שזה שהקפיץ שלך ארוך, לא אומר בהכרח שהוא "נוח" יותר או פחות מהמקורי.
קפיץ, צריך להתאים לאפליקציה שלה הוא מיועד. ולא רק באורך.
בהצלחה

נ.ב. 666 - כן ... מעניין שזה סימן ההיכר היחידי שציינת ...

shahav
24-12-10, 09:04
מה זה "דרופ קיט" ?

ניראה לי ששכחו להגיב לך מרוב להט...
דרופ קיט זה תוספת שמאפשרת לציר "ליפול" ולגעת באדמה. אין לזה חשיבות רבה מבחינת עבירות, כי הגלל שנופל לא מספק אחיזה, הריי אף קפיץ לא לוחץ עלו באופן משמעותי. מה שכן, כמו שנאמר פה, זה מצטלם מצויין, זה ניראה כמו מהלך בולם גדול מאוד.

Jacob80
24-12-10, 09:08
תומר,
...זרוק עוד שלושה רעיונות כאלו, נוריד אותך גם מהם, ותוכל לספר לה שחסכת את הסכום הדרוש לנעילה...

אסף.

לוגיקה מנצחת. אהבתי.

נמרוד
27-12-10, 12:24
תומר, מסתבר שאתה לא לבד - יש עוד איזה "א" עם בעיות דומות, קראתי עליו בעיתון ביום שישי:

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20101223_12 05356

גיא
27-12-10, 13:09
אני לא השתכנעתי עד היום שדרופ קיט, או מהלך מתלה קיצוני באופן כללי, משפרים את העבירות המעשית. זה נושא שנדון רבות, מאד, בהיסטוריה של הפורום, לפני 4-5 שנים לדעתי, בהקשר של לנדרוברים אבל לא רק. אני לא יודע אם חיפשת, אבל היו על זה דיונים ארוכים ומעייפים, כמובן בלי מסקנות ברורות.

יותר כמו 8 שנים בערך

וכולנו עוד מחכים לתוצאות הניסוי של חנן אחרי שיסע עם בזנטים במקום בולמי זעזועים.

חנן-ג'יפולוג
27-12-10, 14:03
אני מאז כבר עם היילקס והקפיצים המקוריים שלו די מייתרים את הניסוי עם בזנ"טים.

hadtomer
30-12-10, 06:55
תומר, מסתבר שאתה לא לבד - יש עוד איזה "א" עם בעיות דומות, קראתי עליו בעיתון ביום שישי:

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20101223_12 05356

פעם אחרונה שאני פוגש את יואב (שמחפש ויטארה ) בבור

סוזי המשתוללת
30-12-10, 18:11
זה לא סיפורים. התועלת שבדרופ קיט, לאחיזה, היא שולית. היא שווה למשקל של הגלגל וחצי הסרן שנוגעים באדמה, וזה בהחלט לא שקול ולא מתקרב לאפקט של נעילה מלאה.

אני נאלץ לחלוק עליך

ראיתי מספר טרופרים עם דרופ קיטים שבשילוב עם לימיטד סליפ (וזה מה שיש בספורטאז)עושים עבודה מעולה
גם אני לפני שנים חשבתי כמוך עד שראיתי שזה עובד ואפילו עובד טוב מאד

אני מצרף קישור של רנגלר חדש נעול פעמיים מול ספורטאג' עם דרופ קיט ו31

http://www.youtube.com/watch?v=gsnkFoZrgJI

הרנגלר מתחיל את אותו הטיפוס ב7:10 ואילו הספורטאז מתחיל ב12:35 (זמן הסרטון )

yoav21
30-12-10, 18:31
אני נאלץ לחלוק עליך

ראיתי מספר טרופרים עם דרופ קיטים שבשילוב עם לימיטד סליפ (וזה מה שיש בספורטאז)עושים עבודה מעולה
גם אני לפני שנים חשבתי כמוך עד שראיתי שזה עובד ואפילו עובד טוב מאד

אני מצרף קישור של רנגלר חדש נעול פעמיים מול ספורטאג' עם דרופ קיט ו31

http://www.youtube.com/watch?v=gsnkFoZrgJI

הרנגלר מתחיל את אותו הטיפוס ב7:10 ואילו הספורטאז מתחיל ב12:35 (זמן הסרטון )

סוזי אני לא מבין לאיזה מסקנות אתה מגיע מצפייה בסרט, אבל אני רואה
1. נהג של רנגלר שלוחץ גז במקום הלא נכון.
2. נהג של ספורטאג' נחוש.

והדגש הוא על הנהג, ולא על הטרופ קיט או הנעילה.

יואב

דרור ברלי
30-12-10, 18:46
ענק.

תומר, זה ממחיש הכי טוב את החתימה הקודמת שלך - אין נעילות, יש מוטיבציה.
אבל לא יזיק להיות גם נהג טוב. וכאן יש נהג טוב.
רואים שהוא יודע טוב מאוד את מגבלות האוטו, ושבלי נעילות ובלי מומנט הוא צריך להיות בתנועה כל הזמן, לשמור על מומנטום - וזה מה שהוא עושה. בוחר קו נכון ופשוט לא עוצר. זה הכל. שאפו.

ד ו ר ו ן
31-12-10, 18:48
אני נאלץ לחלוק עליך
ראיתי מספר טרופרים עם דרופ קיטים שבשילוב עם לימיטד סליפ (וזה מה שיש בספורטאז)עושים עבודה מעולה
גם אני לפני שנים חשבתי כמוך עד שראיתי שזה עובד ואפילו עובד טוב מאד
אני מצרף קישור של רנגלר חדש נעול פעמיים מול ספורטאג' עם דרופ קיט ו31
http://www.youtube.com/watch?v=gsnkFoZrgJI
הרנגלר מתחיל את אותו הטיפוס ב7:10 ואילו הספורטאז מתחיל ב12:35 (זמן הסרטון )
סוזי,
אני רואה נהג רנגלר שלוחץ על הגז בדיוק רגע אחרי המקום הנכון, אולי מתוך הסתמכות יתר על האחיזה שאמורה להגיע מהנעילות.
לעומתו, נהג הספורטאג' נוהג כמו מי שמכיר את המגבלות של הרכב, בוחר קו ונותן גז בלי להרפות, אין כאן עליה איטית ומבוקרת ורואים טוב מאד בתחילת הסרטון מקומות אופקיים של הצלבה שהרנגלר כלל לא מתעקב ואילו הספורטאג' נדרש לכמה נסיונות בגלל הצלבה וחוסר אחיזה.

avishon
31-12-10, 22:12
...נהג הספורטאג' נוהג כמו מי שמכיר את המגבלות של הרכב...

מה ש-"מוטי50" כבר שכח אודות נהיגת שטח עם ספורטאג' , אחרים עוד לא למדו/לומדים/ילמדו...:cool: (והוא אפילו בלי כפפות הנהיגה: :-D !)

יונתןמצפה
01-01-11, 10:11
סוזי,
אני רואה נהג רנגלר שלוחץ על הגז בדיוק רגע אחרי המקום הנכון, אולי מתוך הסתמכות יתר על האחיזה שאמורה להגיע מהנעילות.
לעומתו, נהג הספורטאג' נוהג כמו מי שמכיר את המגבלות של הרכב, בוחר קו ונותן גז בלי להרפות, אין כאן עליה איטית ומבוקרת ורואים טוב מאד בתחילת הסרטון מקומות אופקיים של הצלבה שהרנגלר כלל לא מתעקב ואילו הספורטאג' נדרש לכמה נסיונות בגלל הצלבה וחוסר אחיזה.

מקרה קלאסי של "רכב שמפצה על הנהג" מול "נהג שמפצה על הרכב".
שמוליק, נדמה לי שהיינו פעם ביחד במדרגה הזו. אם אני זוכר נכון, גם אז מה שקבע מי עולה שם ומי לא היה הנהג ולא הרכבים... (למרות שרכב שנכבה בעלייה לא יעלה גם עם הנהג הטוב ביותר... אז עולים בנסיון השני ;))

-->