התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התיעצות בנושא מיקום מע' ההזרקה על גבי הסעפת



yanivcj
28-10-04, 12:34
ברשותי CJ8 שלא מזמן הרכבתי לו מע' הזרקה של ספארי.
יש לי סעפת של קליפורד.
בסעפת הרגילה בונים מתאם שמושיב את המזרקים אחד מעל השני ב 90 מעלות לבלוק (אני מקווה שאני מסביר ברור עד כאן)
אצלי בסעפת הפתח הוא גדול יותר. http://www.jeeptrip.com/albums/xkhoux3w-5.jpg

הפתחים של הלועות במע' ההזרקה יותר גדולים מהקרבורטור המקורי של הסיקס.
בסעפת רגילה אין ברירה, הדרך היחידה לחבר את מע' ההזרקה הוא כמו שאמרתי קודם, ב 90 מעלות לבלוק, אחרת זה לא ניכנס.
מכיוון שהפתח אצלי גדול יותר חשבתי על חיבור שונה במקצת, אבל לא משנה איך שמניחים את היח' על הסעפת הלועות מגיעים בקצה לדופן של הסעפת, הדרך היחידה היא לחבר באלכסון, כלומר להניח את יח' ההזרקה קצת באלכסון, כך שהלועות לא יפגשו את הדופן של הסעפת.

וכך עשיתי, הפלטה מראה את הכיוון של הלועות יחסית לסעפת
http://www.jeeptrip.com/albums/peyqmc72-5.jpg

מה שנותן את הזוית הבאה

http://www.jeeptrip.com/albums/quh0vp5l-5.jpg

האלכסון הזה משפיע על תיפקוד המנוע, מכיוון שמזרק אחד קרוב יותר לבלוק ואילו מזרק שני רחוק יותר מהבלוק, מה שמשפיע הכי הרבה על צילינדר 1 ו 6 .

עכשיו נעבור לדיון איך אתם הייתם מרכיבים את יח' ההזרקה על הסעפת.

1. http://www.jeeptrip.com/albums/r2xgae9g-5.jpg

או

2. http://www.jeeptrip.com/albums/63i2n2pl-5.jpg


העיגולים אמורים להיות בחור של הסעפת אבל מכיוון שזה לא יצא טוב בתמונה, הנחתי אותם בחוץ.
בקיצור מה אתם הייתם בוחרים ולמה כמובן (זה הכי חשוב למה) במאונך לבלוק או במקביל לבלוק ?
יניב

איציק - 4X6ZH
28-10-04, 13:17
זה נושא מאד מורכב ומסובך . כל יצרן רכב \ מהנדס רכב חושב שיש לו פתרון יותר טוב
אין ספק שיש כאן בעיה . לדעתי אין לך הרבה בררות אלה ללכת על ניסוי של כל מצב
נכון זה מסובך .
רק כדי להבין עד כמה הנושא מורכב . תחשוב על סדר ההצתה של המנוע ודמיין לעצמך
את גל האויר בסעפת שנעצר כאשר שסתום היניקה נסגר .ומשנה כיוון תנועה כאשר שסתום יניקה אחר נפתח .
היום יצרני הרכב נוהגים לרסס במרסס אישי לכל צלינדר .
במקרה שלך יש מרסס לסרק ועוד מרסס לעומס כאשר כל מרסס מספק דלק לכל הצלינדרים .
אחת הבעיות היא קבלת סיבובי סרק לא יציבים .
או צורך לעבוד בתערובת עשירה כדי לפצות על הפסדי העירבול של הסעפת .
**************
לכן רצוי שכל סעפת יניקה תיהיה באורך שווה לכל צלינדר של אותו מנוע .
ומאד חשוב שכל סעפת פליטה תיהיה באורך שווה לכל צלינדר .
כך שהאויר יעשה תמיד אותה דרך .
והדלק צריך להיות מרוסס קרוב לשסתום היניקה במקום שמהירות האויר גבוה לקבל עירבול טוב .
***************
מסובך
שיהיה לך הרבה סבלנות .
****************
איציק

UNIX
28-10-04, 14:20
למה לא לחזור לסעפת המקורית ולבנות מתאם ?
דרך אגב אצלי זה מורכב כמו בשרטוט מספר 1 שלך ולדעתי זה הכי טוב ככה כי זה
בדיוק כמו שהקרבורטור היה מורכב .

UNIX
28-10-04, 14:24
דרך אגב אם זה עוזר לך היום הורדתי פלגים וראיתי שהתערובת יחיסית עניה אבל פלגים מס' 2 ו5 (אני לא יודע אם הם עובדים יחד) הראו שהם מקבלים קצת יותר דלק .

yanivcj
28-10-04, 20:58
אהלן איציק.
אכן כן, הנושא מורכב ולא פשוט.
ידועה לי ההיסטוריה של מערכות ההזרקה מאז ה TBI ועד ההזרקה הישירה לתוך הצילינדר גם בבנזין כמו בדיזל. ואני לא מדבר על הזרקה רב נקודתית כדוגמת הסופה, אלא על הזרקה ישירה, אתה בטח יודע על מה אני מדבר.
במיקרה שלי אין מרסס לסרק ומרסס לעומס כי במקור זה ירד ממנוע V של ספארי וכל סעפת יניקה קיבלה מרסס לכיוון שלה.
עכשיו איך אתה הייתה בוחר להרכיב את היח'.
כך בחשבון שניסוי לשני הכיוונים, זה לבנות מתאם וכל מתאם עולה כסף.

תמשיכו לפתח את הדיון, זה מאוד מעניין.

UNIX - להחליף לסעפת האורגינלית זה לא השאיפה שלי, מכמה סיבות:
1. הסעפת של קליפורד היא יותר טובה.
2. הפתח שלה יותר גדול, בפתח המקורי צריך לעשות קונוס במתאם על מנת לא לרסס על דופן הסעפת, אם מרכיבים את היח' על סעפת של קליפורד, יש יותר מקום וצריך קונוס קטן יותר על מנת לא לרסס על דופן הסעפת.
2. בסעפת המקורית אין את הבעיה הזאת כי אין שני אופציות, רק אחת אי אפשר לחבר את היח' כמו בתמונה מס' 2 כי הפתח צר, הוא בצורת מלבן.
השאלה כאן האם לחבר כמו שעושים בסעפת הרגילה, כמו בתמונה מס' 1, או האם לחבר כמו בתמונה מס' 2.

יניב.

yanivcj
28-10-04, 21:14
דבר נוסף.
אם מחברים כמו בתמונה 1, אז: מזרק אחד קרוב יותר לבלוק ומזרק שני רחוק מהבלוק, דבר שיוצר שצילינדרים 3 ו 4 הכי קרובים למזרק הקרוב לבלוק וצילינדר 1 ו 6 מאוד רחוקים ממנו. מה שגורם למרחקים שונים בין הצילינדרים למזרק.
איציק - זה בדיוק מה שאמרת מקודם .
לאומת זאת, אם מחברים כמו בתמונה מס' 2 אז: המזרקים מתרחקים קצת מהבלוק והם נמצאים שניהם במרחק שווה מהבלוק מה שמקטין את ההבדל במרחק בין 1 למזרק לבין 3 למזרק .
ניראה לי יותר נכון להתקין כמו בתמונה מס' 2.
יניב.

נמרוד
28-10-04, 22:51
אם שני המרססים עובדים עובדים בטור, בתחומי סל"ד שונים, כמו במערכת שאיציק תיאר, אז נראה לי ש1.

1. http://www.jeeptrip.com/albums/r2xgae9g-5.jpg


ואם כמו שאתה מתאר, שני המרססים זהים ופועלים במקביל, אז 2 יותר הגיוני.

2. http://www.jeeptrip.com/albums/63i2n2pl-5.jpg

אני חושב שזה די ברור משיקולים של סימטריה והגיון פשוט. מעבר לזה, אין לי מה להוסיף לדיון הזה לצערי.

yanivcj
29-10-04, 10:16
נימרוד - אני מסכים איתך, זה בדיוק מה שכתבתי הודעה אחת למעלה.
למרות שאני משוכנע ב 100% ששני המרססים הם במקביל (בגלל הסיבה שבסעפת המקורית הם יושבים מזרק לכל 3 צילינדרים, מנוע V) אם יש מישהו שמכיר את המע' יותר לעומק, אז בבקשה תגובה. אני לא יצא לי לעבוד על הדגמים האלה במוסך, לא בתור שכיר במוסך שעבדתי ולא במוסך שלי (לפחות בינתיים).
יניב.

קיד
31-10-04, 23:50
שלום יניב.
למיטב זכרוני, מאז שהוצגה מערכת ה-TBI בשנת 88, המערכת הגיעה עם 2 מרססים שפועלים בו זמנית. הסיבה לקיומם של שני מרססים, היא הקטנה הספיקה בכל אחד, וע"י כך הגברת העירבול.
מערכת TBI בעלת 2 מרססים, הוצגה בו זמנית בארבעה סוגי מנועים לרכב: 4 צילינדר (I)בנפח 2.8 ל' ברכב S15 (אבי הסונומה), 6 צילינדר (V) בנפח 4.2 ל' ברכב ואנדורה (למעשה 4.3), מנוע 8 צילינדר (V) בנפח 5.7 ל' ברכבי 4X4 ואנדורה, CUCV .
במנועי 8 צילינדר (V) בנפח 7.4 ליטר שימשו בטנדרים בארה"ב ולא יובאו ארצה.
כמו כן שימשה מערכת TBI זהה גם בגרסה הימית של מנוע 5 ליטר (8V) שענה לשם "מרקרוזר".
כמו שאני מכיר את האמריקאים, הם פיתחו רק מערכת אחת, ושינו את הספיקה בין המנועים.
לכן, שני המרססים עובדים בו זמנית, ואין המערכת מיועדת דווקא למנוע V6.
בברכה,
קיד

קיד
31-10-04, 23:54
במידה ולא הייתי ברור,
אין המערכת עובדת במקביל וגם לא בטור.
ניתן להתייחס למרססים כיחידה אחת.
אני במקומך הייתי מאריך את בית המצערת על מנת לקבל עירבול טוב, ומהירות זרימה גבוהה וללא מערבולות.
קיד.

עמיקם
01-11-04, 15:15
גם אצלי המרססים עובדים בו זמנית.אני לא חושב שיש הבדל בהתקנה לאורך או לרוחב.

yanivcj
01-11-04, 22:23
אהלן קיד, לא טענתי שהמערכת מותאמת למנוע V, רק אמרתי שמיכוון שהיא ירדה ממנוע V וכל מזרק מופנה במקור עלפי סעפת יניקה. מכאן אני מגיע למסכנה כי המרססים עובדים ביחד ואין מרסס לסרק ומרסס לעומס.
לא הבנתי למה התכוונת שאמרת שאתה במקומי היית מאריך את בית המצערת, למה הכוונה ?

עמיקם - יש הבדל בין לאורך או לרוחב, מבחינת שיכולי סימטריה.
אצלך בסעפת המקורית אי אשפר לחבר אחרת, אבל עדיף כמו בתמונה 2 למעלה ולא כמו ב 1. וזאת במידה וניתן להתקין אותה כך.

יניב.

טדי
09-11-04, 05:09
בסעפ קליפורד החללים של הסעפת הם למעשה חלל אחד גדול
בסעפת מקבילה שנקראת אופנהאוזר ישנן מחיצות שמחלקות את החללים למידות נפח שוות לפחות בתאוריה

מה זה אומר לגבי הקליפורד אני לא בטוח אבל תן לי לבדוק לך
אני יחזור אליך במייל

UNIX
09-11-04, 10:59
המרססים עובדים תמיד בו זמנית חוץ מההנעה .
בהנעה הם עובדים אחד אחרי השני , דבר שאני לא מבין איך הוא קורא כי יש רק חוט אחד מהמחשב שנותן את הפולס למזרקים והחוט השני נותן פלוס אחרי הסוויץ .

-->