התחברות

צפייה בגרסה מלאה : "סטרטר סמוראי לא אוהב בוץ" - על מה ולמה?



רון נחמן
27-12-10, 20:14
כבר במעמד הקנייה של הסמוראי אמר לי המוכר ש"הסטרטר של הסמוראי לא אוהב בוץ".
מאז שמעתי את הדיאגנוזה הגורפת הזו מאנשים נוספים.
בשבוע שעבר הגעתי למצב שחשבתי שאני צריך לשפץ סטרטר, אבל הוא חזר באופן פלאי לעבוד (ללא תקלות - וללא טיפול) - אני מניח שיש קשר לעובדה שהרכב בילה קצת במים ובבוץ...

השאלות הן:
א. מה בדיוק הבעיה עם הבוץ? האם יש לסטרטר בעיה "להשתלב" או שהבוץ חודר לגלגל התנופה? (מצטער אם אני מבלבל מושגים - אנא תקנו אותי)
ב. ואחרי שהבנו את זה - למה זה קורה פחות ברכבים אחרים? יש "תרופה" מוכרת?

אגב, אני לא מתייחס לתקתוקים שנפטרים עם התקנת ריליי ("קליקי סטארט").

nir.samo
27-12-10, 21:02
המים שנכנסים ממלאים את הסטרטר בלכלוך עד שהוא מפסיק לפעול. אני נוהג לפרק את הסטרטר בסוף החורף ואחרי כל טבילה משמעותית (לא רלוונטי לחורף הנוכחי...) ולנקות אותו.
מהנסיון שלי זה מחזיר אותו לחיים ושומר עליו טוב יותר.
לגבי הרווח שליד הגלגל תנופה זה משהו אחר (גם לשם נכנס לכלוך).

יונתןמצפה
27-12-10, 21:13
פרט בבקשה מה הסימפטום של התקלה.
בלי קשר, חפש על הסולנואיד (גליל צר שצמוד לסטרטר) חוט שמחובר עם סופית. נסה לשפר את המגעים שלו. יש שיפור?

GodsFather
28-12-10, 04:37
א. כמו שיונתן המליץ, לפעמים מדובר במגעים רופפים או חשופים והבוץ שנשאר עליהם מונע מעבר זרם תקין מהמצבר. כנ"ל גם הכבל העבה יותר שהולך מהמצבר לסטרטר. לפעמים הכבלים פשוט בלויים וצריך להחליף לכבלים חדשים עם מחברים ראויים.

ב. אין אטימה של 100 אחוז בחיבור בין הסטרטר למנוע, בנוסף לכך שגלגל התנופה חשוף (יש אגב אפשרות לפחית סגירה של איזור גלגל התנופה, מקורית מהיצרן, אבל גם היא עדיין לא אוטמת ב100% )

מכיוון שאין אטימה, הג'יפה נכנסת פנימה ונשארת שם לנוח, לצבור קצת חלודה על המכלולים, להקשות על התנועה שלו ועוד. אם תפתח סטרטר לגורמים אחרי שבילית בבוץ ואו מים מטונפים, תראה את כמות הג'יפה הזו ותבין.

אל תנסה גם לאטום, זה בזבוז של זמן. פשוט תדאג לנקיון האיזור ואם אתה באמת משקיע, תפרק ותנקה גם את הסטרטר אחת לעונה (תלוי בכמות הבילוי שלך בבוץ). זה לא קשה בכלל ואחרי פעם פעמיים זה כבר נראה כמו משחק ילדים.

ג. השילוב של א+ב יחד עם מצבר שקצת נחלש.

רון נחמן
28-12-10, 13:13
א. כמו שיונתן המליץ, לפעמים מדובר במגעים רופפים או חשופים והבוץ שנשאר עליהם מונע מעבר זרם תקין מהמצבר. כנ"ל גם הכבל העבה יותר שהולך מהמצבר לסטרטר. לפעמים הכבלים פשוט בלויים וצריך להחליף לכבלים חדשים עם מחברים ראויים.

ב. אין אטימה של 100 אחוז בחיבור בין הסטרטר למנוע, בנוסף לכך שגלגל התנופה חשוף (יש אגב אפשרות לפחית סגירה של איזור גלגל התנופה, מקורית מהיצרן, אבל גם היא עדיין לא אוטמת ב100% )

מכיוון שאין אטימה, הג'יפה נכנסת פנימה ונשארת שם לנוח, לצבור קצת חלודה על המכלולים, להקשות על התנועה שלו ועוד. אם תפתח סטרטר לגורמים אחרי שבילית בבוץ ואו מים מטונפים, תראה את כמות הג'יפה הזו ותבין.

אל תנסה גם לאטום, זה בזבוז של זמן. פשוט תדאג לנקיון האיזור ואם אתה באמת משקיע, תפרק ותנקה גם את הסטרטר אחת לעונה (תלוי בכמות הבילוי שלך בבוץ). זה לא קשה בכלל ואחרי פעם פעמיים זה כבר נראה כמו משחק ילדים.

ג. השילוב של א+ב יחד עם מצבר שקצת נחלש.

עונה בדיוק על מה ששאלתי, ועוד אקסטרה.
תודה רבה!

אלדר
28-12-10, 21:08
רון, הסטרטר שלך עושה קולות(ממה שזכור לי המטיול האחרון) שהוא צריך שיפוץ שכולל החלפת פחמים בנוסף לנקיון הג'יפה שיש שם.

רון נחמן
28-12-10, 21:53
רון, הסטרטר שלך עושה קולות(ממה שזכור לי המטיול האחרון) שהוא צריך שיפוץ שכולל החלפת פחמים בנוסף לנקיון הג'יפה שיש שם.

הייתי מסכים איתך במאה אחוז, ואפילו ביררתי איפה וכמה עולה החלפה פחמים (למי שלא מתעצל לפרק לבד ולהביא לשיפוץ, התענוג יעלה 80-100 ש"ח במקום 400-550 להחלפה במשופץ)
אבל הבעיה חלפה כלא הייתה. לחלוטין. מה שמחזק את הסברה שמדובר בג'יפה שחדרה.
אני מקווה בקרוב לפרק, לנקות, להחליף פחמים (כי אם כבר אז כבר) - ולעדכן!

-->