PDA

צפייה בגרסה מלאה : סוזוקי גי'מני - לקנות או לא לקנות?



heminew
28-12-10, 21:53
שלום לכל המכובדים,
מצאתי סוזוקי ג'ימני שמוצא חן בעיני ורציתי לקבל חוות דעת: 2005 (הדגם הרגיל, לא JLX), יד 3, יד 1-2 עברו מנכדה לסבתא (בהנחה שזה לא סיפורי סבתא...), 78,000קמ, לא ראה שטח, 4 צמיגי maxis דנדשים (215/70/15. האם יש צמיגי מקסיס כביש, או שאלה בהכרח 50/50?), טסט ל- 10 חודשים, טופל במוסך מורשה -ספר חתום עד וכולל 30,000, אחכ כבר לא רשום בספר טיפולים. הבעלים הנוכחי עשה טיפול אחד ב- 60.000, לא במורשה. האוטו שמור מאוד יפה, נראה טוב מבפנים ובחוץ, כולל המנוע ומלמטה, נהוג בידי בחורה, נהגת יחידה.
שאלתי-האם לפסול בגלל שהטיפולים האחרונים לא נעשו במורשה (טיפול 45 אולי נעשה במורשה אך לא רשום בספר, טיפול 60 בטוח לא נעשה במורשה).
אני חייב לצין שאני כבר חודשיים מחפש, וקשה למצוא משהו טוב בשנתונים האלה-גם קמ נמוך, גם יד 1/2, גם מטופל ללא פשרות. ואם כן יש משהו כזה, מבקשים עליו 7K מעל המחירון של יד 2, שהוא גם ככה גבוה משמעותית מזה של לוי יצחק. (דרך אגב-עקבתי, והם לא נמכרים במחירים האלה אבל אנשים עדיין לא מתפשרים).
מנגד-מצאתי 2004, 95000, יד 2, טופל רק במורשה כל השנים, אבל-שמור פחות טוב הן מבפנים והן מבחוץ. זה אמנם לא הכי חשוב, אבל אני תמיד תוהה אם זה לא מעיד גם על מצב המנוע.
תודה מראש

אביעד פ.
28-12-10, 22:19
המחיר שהצגת הוא המחיר הנסחר של הרכב, והוא בדרך כלל מעל המחירון בשנתונים האלה...עד כמה שאני מכיר את השוק.

אבל משהו מסריח ברכב הזה. כדי לשים צמיגים 215 על ג'ימני צריך מאמצים גדולים. זה לא עניין של ללכת למשרד הרישוי ולקבל חותמת, מי שהגדיל את המידה- עשה את זה בשביל לנסוע בשטח.
שתי אפשרויות:
1. הצמיגים לא מתאימים למידה ברישיון- ואז הם לא שווים לך גרוש- כי זה לא חוקי לנסוע איתם. אולי הם הורכבו על הרכב כקומבינה על הסבתא של צמיגייה כזו או אחרת...
2. מישהו שם אותם בכוונה- ושינה את המידה ברשיון. מה שמקיים סתירה חזקה עם "לא ראה שטח". תבדוק טוב את החלק התחתון של הרכב למכות ועיקומים בתושבות של מוטות הרדיוס ובתחתית הטרנספר ובווי העיגון שנמצאים מקדימה ומאחורה ("ווי גרירה כביכול"). אם קיימים כאלה- הרכב ראה שטח.

heminew
28-12-10, 22:26
יש מצב שטעיתי וזה 205 ולא 215...
הצמיגים חדשים לגמרי

sapog
28-12-10, 22:30
שים לב שהמידה שציינת שגויה.
מדובר על אחת משתי המידות:
205/70/15
או:
215/75/15

heminew
28-12-10, 22:33
אחלה תודה,

אם כך - אני בטוח שמדובר ב 205/70/15
אז הרכב כבר נראה פחות מסריח מבחינת הצמיגים.

מה דעתך על שאר נתוני הרכב?

zerez
28-12-10, 22:35
לא הייתי פוסל רכב שקיבל טיפול אחד לא במורשה אבל הייתי מבקש לראות את החשבונית ולראות אם הוא טופל כמו שצריך.
95K למודל 2004 הם בתחום הסביר ואפילו נמוך ואם הרכב טופל כמו שצריך לא הייתי פוסל אותו ומצד שני 7K מעל המחירון זה הרבה, את הג'ימני הקודם שלי מכרתי לפני שנה במחיר מחירון ואת הנוכחי קניתי בפחות מ 1000 מעל המחירון.
יש כאן כמה שאלות:
1. כמה אתה מתכוון לנסוע? אם אתה מתכוון לעשות ק"מ גבוה יש יתרון לקנות רכב עם ק"מ נמוך.
2. כמה זמן אתה מתכוון להחזיק אותו? אם אתה מתכוון להחליף אחרי תקופה קצרה יש משמעות לשמירה על הערך.

שים לב למה שאביעד כתב ותבדוק ברשיון אם ה 215 הם חוקיים.

heminew
28-12-10, 22:43
אכן-יש סיכוי שאסע עליו די הרבה, ואחזיק אותו זמן רב יחסית - מה שנותן יתרון לק"מ נמוך.
לגבי הטיפולים שלא רשומים בספר, אבקש מחר מהנהגת שתנסה להשיג לי קבלה מהטיפול האחרון.
תודה, וסחתיין על התגובות המהירות.

Saar
30-12-10, 16:30
78000 ק"מ לרכב מודל 2005 זה לא כל כך הרבה.
אם הרכב שמור ומוצא חן בעיניך, תקנה, אם לא אז לא.
גם אם הטיפול האחרון לא בוצע במוסך מורשה ואולי בוצע בלי קבלות או לא בוצע בכלל,
תבדוק טוב את מצבו הנוכחי של הרכב.
כמו שראית, גם רכב שטופל לפי הספר לא בהכרח יהיה במצב טוב...
7000 ש"ח זה לא מעט כסף, אבל לטווח ארוך, אם זה הרכב שאתה אוהב, זה שווה.

סער.

זרקו
30-12-10, 21:41
איפה הרכב נמצא?

לא איכפת לי לבוא איתך לראות אותו.

נועם

heminew
30-12-10, 22:59
בבדיקה מעמיקה יותר מתברר שעד 2007 (טיפול 30 אלף וכולל) הרכב טופל במוסך מורשה ויש קבלות מסודרות. אח"כ כבר אין קבלות ולא רשום בספר רכב. מה שבטוח שטיפול 60 בוצע על ידי הבעלים הנוכחי, במוסך לא מורשה, ולא נראה שהיא תתאמץ להשיג קבלה/פרוט של מה היה שם למרות שביקשתי. לדבריה זה היה טיפול שגרתי. טיפול 75 לא בוצע למרות שהרכב עומד כבר על 78 אלף. כנראה חיכה לקונה....
למרות זאת-הרכב נראה טוב, ונראה שלא נסע בשטח שזה גם טוב. אני מתלבט אם בדיקה טובה לפני הקנייה (מוסך? קומפיוטסט רשל"צ?) לא תחפה על היסטורית הטיפולים הבעייתית.
בכל מקרה, סער, תודה על התובנות.

heminew
30-12-10, 23:02
נעם - הרכב נמצא ברשל"צ (עבודה) או בנתניה (בית)

אם תבוא איתי זה יהיה גדול!!

מדובר על שבוע הבא כמה שיותר מוקדם, שלא יחטף...

s_n_p
30-12-10, 23:43
אם אתה יכול להרשות לעצמך, אז כדי להיתאמץ:
http://www.yad2.co.il/Cars/4X4_info.php?CarID=196978

heminew
31-12-10, 08:02
לא יכול להרשות לעצמי... התקציב הוא 60K, בלחץ

GodsFather
31-12-10, 10:31
הרכב נוסע כל יום ראשלצ נתניה וחזרה...


לגבי בדיקה - לא במכוני בדיקה אם אתה רוצה בדיקה אמיתית, אלא במוסך מכובד שמבין בסוג הרכב הזה (לא בהכרח מהרשימה של המורשים). בדיקה במכון יכולה להיות לך טובה כדי להוריד במחיר כי הם תמיד יגלו משהו כדי לכסתח על עצמם.

יונתןמצפה
31-12-10, 11:07
הרכב נוסע כל יום ראשלצ נתניה וחזרה...



נו אז מה?
זה לא מרחק אסטרונומי, וזה בטוח הרבה יותר בריא לרכב מלנסוע 10 נסיעות של 5 דקות ביום, בתוך העיר.
מכוניות נועדו שיסעו בהם ורכב שבאופן קבוע נוסע מרחק סביר (שעדיין לא בא לידי ביטוי בק"מ גבוה) בד"כ יהיה במצב לא רע. בין היתר גם כי תקלות אמיתיות ישר באות לידי ביטוי ומחייבות תיקון מיידי.
זה גם עוד משהו שיכול לגלות מדוע הבחורה מוכרת את הרכב- כנראה פשוט לא מתאים לה לנסיעות הללו. ובצדק.

על פניו נשמע רכב שווה.
אגב, עם ק"מ כזה שהוא נמוך יחסית, עיקוב אחד בטיפול האחרון לא ישפיע בהכרח על מצבו הכללי של הרכב. מיילה אם הרכב עם 300K ק"מ ולא טופל בצורה מסודר. אבל זה לא המצב..
עשה לו יישור קו מסודר אחרי הקנייה ולא צפויות לך בעיות. ואתה גם יכול להוריד קצת א המחיר כי "הרכב לפני טיפול גדול..."

התייש
31-12-10, 11:39
מנגד-מצאתי 2004, 95000, יד 2, טופל רק במורשה כל השנים, אבל-שמור פחות טוב הן מבפנים והן מבחוץ. זה אמנם לא הכי חשוב, אבל אני תמיד תוהה אם זה לא מעיד גם על מצב המנוע.
תודה מראש
אין קשר ישיר בין מצב המנוע למצבו האסתטי של הרכב. יכול להיות שהוא חטף קצת חבטות\ שריטות זה קורה הרבה במדינתנו הצפופה ואני אישית לא מתרגש מזה. מפריע לך?- לך קבל הצעת מחיר מפחח ותוריד במחיר! ובפנים יכול להיות שזה רכב ששימש לצרכים שונים ובגלל זה הוא נראה ככה(למשל נסיעה עם ילדים קטנים שנותנים להם במבה כדי שישתקו (תוריד את המחיר). כל עוד יש לך את כל הסטוריית הטיפולים אתה תוכל לדעת את מצב המנוע. חוץ מזה גם ככה התכוונת ללכת לבדיקה, לא?. 95000 לשנת 2004 נשמע ק"מ סביר. השאלה היא האם המחיר שנדרש גם סביר בעניך. בקיצור- לא הייתי פוסל את שניהם. הכל תלוי במצב הרכב הספציפי ובהרגשה שלך מול המוכר ומול הרכב. בהצלחה!

heminew
31-12-10, 14:53
אז בשורה התחתונה, נראה לי שאני נוטה ללכת על הרכב (ההוא מ 2005).
מחכה לתגובה מנועם - אם יוכל לבוא איתי לראות אותו.

בהמשך לתגובה שמופיעה כאן קודם - יש מוסך מומלץ באזור ראשון רבתי (עדיף) או לחילופין בנתניה, למטרת בדיקה לפני קניה?

daniel dvir
31-12-10, 15:09
יש לך בנורודיה את סדנת זוקילנד שמטפלת רק בסמוראים וג'ימנים והם יכולים לתת לך את חוות הדעת הטובה ביותר

heminew
31-12-10, 17:19
אחלה, תודה! אקח את האוטו לזוקילנד

התייש
31-12-10, 22:27
יש גם את מורי בראשל"צ- סמוראי וג'ימני בעיקר. בהצלחה- חזור עם חוויות לספר.

heminew
31-12-10, 23:08
איפה זה מורי בראשון? (או מה שם המוסך שאמצא את זה בגוגל)?

נדב42
01-01-11, 00:04
איפה זה מורי בראשון? (או מה שם המוסך שאמצא את זה בגוגל)?

את מורי תמצא פה באתר, שלח לו הודעה פרטית אם הוא לא ימצא את השרשור הזה בעצמו (שם משתמש: מורי) ...

זרקו
01-01-11, 10:09
איפה זה מורי בראשון? (או מה שם המוסך שאמצא את זה בגוגל)?

היי,
לא הייתי באתר כבר יומיים.
הטלפון שלי הוא 054-5795334
אבל,אם הרכב נמצא על קו נתניה-ראשון הסתדרת!
יש לך שני מוסכים טובים בכל אחת מהערים הללו.
אני בחופש מחר - אשמח לעזור.
נועם

heminew
03-01-11, 14:07
טוב, הגיע רגע ההכרעה ואני נזקק לעצת מומחים:
שני רכבים על הפרק - על אחד מהם אני הולך לסגור:
1-ג'ימני 2005, יד 3 (שנה וחצי ביד הנוכחית), כמעט 80K ק"מ, נהגת, לא ראה שטח, היסטורית טיפולים: עד 2007 (שזה יוצא עד וכולל טיפול 30K) - במורשה כולל ספר רכב. טיפול 45 - לא ידוע. טיפול 60-ביד הנוכחית, ללא קבלה (טיפול שגרתי), לא במורשה. טיפול 75 מחכה לי. צמיגי כביש בני חודשיים.
2- ג'ימני 2004 יד 3 ( 3 שנים ביד הנוכחית), כמעט 100K ק"מ, נהג סטודנט ש"רק מדי כמה חודשים ירד לשטח". הסתכלתי מתחת לרכב - ווי העיגון עקומים. פרט לכך בהסתכלות - שום דבר חריג (נזילות או עיקומים אחרים). היסטורית טיפולים - טופל כל 10K כולל קבלות-לא במוסך מורשה, אך באותו מוסך. הוחלפה דלת אחורית אחרי תאונה ללא שסי לדבריו. הוחלף מחזיר שמן. טיפול 90K הוחלפו פלאגים. צמיגי 50:50, יבשים (הם כמעט 3 שנים על הרכב, לדעתי צריכים החלפה).
שני הרכבים שמורים יפה מבפנים ומבחוץ, לשניהם טסט ל 8 חודשים.
.אני מעדיף שנתון 2005, ורכב שלא ראה שטח, ו 80K זה באמת מעט (הרכב הראשון). מצד שני-הרכב השני טופל יפה ונראה שהבנאדם יודע להעריך את מה שיש לו בידיים.
דרך אגב, רכב אחד אחד בנתניה ,השני ברשל"צ - לפי המלצות שקיבלתי פה אבדוק אותם בזוקילנד או אצל מורי.

מחכה לתגובות - ושוב תודה מראש לכל המגיבים.

זרקו
03-01-11, 21:32
טוב, הגיע רגע ההכרעה ואני נזקק לעצת מומחים:
שני רכבים על הפרק - על אחד מהם אני הולך לסגור:
1-ג'ימני 2005, יד 3 (שנה וחצי ביד הנוכחית), כמעט 80K ק"מ, נהגת, לא ראה שטח, היסטורית טיפולים: עד 2007 (שזה יוצא עד וכולל טיפול 30K) - במורשה כולל ספר רכב. טיפול 45 - לא ידוע. טיפול 60-ביד הנוכחית, ללא קבלה (טיפול שגרתי), לא במורשה. טיפול 75 מחכה לי. צמיגי כביש בני חודשיים.
2- ג'ימני 2004 יד 3 ( 3 שנים ביד הנוכחית), כמעט 100K ק"מ, נהג סטודנט ש"רק מדי כמה חודשים ירד לשטח". הסתכלתי מתחת לרכב - ווי העיגון עקומים. פרט לכך בהסתכלות - שום דבר חריג (נזילות או עיקומים אחרים). היסטורית טיפולים - טופל כל 10K כולל קבלות-לא במוסך מורשה, אך באותו מוסך. הוחלפה דלת אחורית אחרי תאונה ללא שסי לדבריו. הוחלף מחזיר שמן. טיפול 90K הוחלפו פלאגים. צמיגי 50:50, יבשים (הם כמעט 3 שנים על הרכב, לדעתי צריכים החלפה).
שני הרכבים שמורים יפה מבפנים ומבחוץ, לשניהם טסט ל 8 חודשים.
.אני מעדיף שנתון 2005, ורכב שלא ראה שטח, ו 80K זה באמת מעט (הרכב הראשון). מצד שני-הרכב השני טופל יפה ונראה שהבנאדם יודע להעריך את מה שיש לו בידיים.
דרך אגב, רכב אחד אחד בנתניה ,השני ברשל"צ - לפי המלצות שקיבלתי פה אבדוק אותם בזוקילנד או אצל מורי.

מחכה לתגובות - ושוב תודה מראש לכל המגיבים.

בהמשך לשיחתנו היום:
יתקנו אותי יודעי דבר- תאונה שגוררת החלפת דלת אחורית (שהיא גם ככה גבוהה) ללא החלפת פגוש וכו היא מוזרה קצת.
טיפול 60 אלף צריך להיות טיפול גדול יותר (פלגים)
טיפול 90 אלף הוא טיפול עוד יותר גדול- משאבת מים, רצועות וכו'.
רכב שלא ירד לשטח זה לא רע וגם הק"מ יתן לך לפחות עוד שנה.
בהצלחה

nir.samo
03-01-11, 21:38
ה-2004 ירוק במקרה?

התייש
03-01-11, 22:08
בהמשך לשיחתנו היום:
יתקנו אותי יודעי דבר- תאונה שגוררת החלפת דלת אחורית (שהיא גם ככה גבוהה) ללא החלפת פגוש וכו היא מוזרה קצת.


לאו דווקא! יכול להיות בזנ"ט, פח זבל, עמוד, עץ, סתם צינור,... להמשיך???..

heminew
03-01-11, 23:13
ה 2004 לא ירוק, אלא בז' (למה שאלת?...)

ולגבי התאונה, הוא אמר שמישהי נכנסה בו מאחור והיה עיקום קל. לדבריו הוא קצת ניםח את העניין כדי שיחליפו לו דלת. לא יודע... הבחור נראה אמין, אבל לך תדע...

עניין הטיפולים שזרקו כתב - מעניין מאוד. אני צריך לבדוק את הקבלות של הטיפולים.
תודה.

heminew
03-01-11, 23:37
טיפול 90 אלף הוא טיפול עוד יותר גדול- משאבת מים, רצועות וכו'.


זה נכון גם לדגמי 2005?

נועםנועם
04-01-11, 00:07
לא יכול להרשות לעצמי... התקציב הוא 60K, בלחץ

האם לקחת בחשבון הוצאות מיגונים, צמיגים ושיפורים? במקרה זה אולי כדאי להתאזר בסבלנות ולמצוא אחד שכבר שודרג בצורה זו או אחרת, לא חסר כאלה שלא "נוצלו" עד תום בשטח ובקניה הרווח כולו שלך, שוב הכל פקטור של סבלנות/זמן/מזל.

nir.samo
04-01-11, 23:13
ה 2004 לא ירוק, אלא בז' (למה שאלת?...)

כי אני מכיר אחד שהחליפו לו דלת אחורית (נכנסתי בו מאחורה :D), כמו שאמרו יכול להיות מצב של פגיעה בדלת בלבד כי הגלגל הרזרבי בולט יותר מהפגוש והדלת די רכה כך שהיא יכולה לספוג את כל האנרגיה של מכה עד גבול מסויים.

יונתןמצפה
04-01-11, 23:44
טוב, הגיע רגע ההכרעה ואני נזקק לעצת מומחים:
שני רכבים על הפרק - על אחד מהם אני הולך לסגור:
1-ג'ימני 2005, יד 3 (שנה וחצי ביד הנוכחית), כמעט 80K ק"מ, נהגת, לא ראה שטח, היסטורית טיפולים: עד 2007 (שזה יוצא עד וכולל טיפול 30K) - במורשה כולל ספר רכב. טיפול 45 - לא ידוע. טיפול 60-ביד הנוכחית, ללא קבלה (טיפול שגרתי), לא במורשה. טיפול 75 מחכה לי. צמיגי כביש בני חודשיים.
2- ג'ימני 2004 יד 3 ( 3 שנים ביד הנוכחית), כמעט 100K ק"מ, נהג סטודנט ש"רק מדי כמה חודשים ירד לשטח". הסתכלתי מתחת לרכב - ווי העיגון עקומים. פרט לכך בהסתכלות - שום דבר חריג (נזילות או עיקומים אחרים). היסטורית טיפולים - טופל כל 10K כולל קבלות-לא במוסך מורשה, אך באותו מוסך. הוחלפה דלת אחורית אחרי תאונה ללא שסי לדבריו. הוחלף מחזיר שמן. טיפול 90K הוחלפו פלאגים. צמיגי 50:50, יבשים (הם כמעט 3 שנים על הרכב, לדעתי צריכים החלפה).


שים לב למה שמודגש.
לדעתי, תבדוק את ה- 2005. אם יוצא תקין אין כאן בכלל שאלה! ווי עיגון עקומים מעיד על שימוש לא מושכל. (בכל זאת צריך לא מעט אנרגיה של חילוץ אגרסיבי כדי לעקם אותם. על התאונה אין לי מה להוסיף, ולגבי הצמיגים- קח בחשבון עוד 2500 ש"ח על צמיגים בתקופה הקרובה.

זו דעתי.

אביעד פ.
05-01-11, 01:40
ווי עיגון עקומים מעיד על שימוש לא מושכל. (בכל זאת צריך לא מעט אנרגיה של חילוץ אגרסיבי כדי לעקם אותם.
זה לאו בהכרח נכון!
הווים הם חלק הכי נמוך לפני הסרן הקדמי ומאחורי האחורי. הם יכולים לחטוף מכות מסלעים ומדרגות- ולא מעידות על שימוש בלתי מושכל.

מעבר לזה- גם ג'ימני נתקע לפעמים, ולרוב אין לו נקודות חילוץ חלופיות. אז עדיף לצאת מהבוץ (תרתי משמע) במחיר של עיקום הוו. גם ככה מטרתה מהתחלה הייתה רק לעגן את הרכב באוניה\גרר, ולא נעים להשאר בבוץ לא?? :)

אפשר לגלות בקלות מה מהמקרים הוא המתאים פשוט לפי כיוון הכיפוף.

heminew
05-01-11, 07:40
אני לוקח את ה 2005 לבדיקה הבוקר, אצל מורי בראשון.
אם הכל תקין אני הולך על זה.
אעדכן.

heminew
06-01-11, 23:19
רק לעדכן - בדקתי את הרכב (אצל מורי). מסתבר שהרכב ממש לא טופל כמו שצריך - היה חסר משמעותי של שמן במנוע, נזילות שמן ביד סרן קדמי ובתיבת ההעברה, צלחות בלם קדמיות שחוקות ועוד, והאוטו היה צריך טיפול גדול. לא משהו שאי אפשר להתגבר עליו וליישר קו, אבל הבעלים לא היה מוכן לספוג את עלות הטיפול הזה אז ירדתי מזה
וממש אתמול פספסתי בכמה שעות רכב אחר, 2005 יד שניה במשפחה עם 60K ק"מ. היא פרסמה בבוקר ותוך כמה שעות נתנו לה כסף על החשבון (מישהו מהפורום?...). :mad::mad:
ממשיך לחפש.
בינתיים-תודה על כל העזרה. המשך יבוא. ;)

התייש
07-01-11, 17:07
ועל זה נאמר: ישנם הרבה דגים בים אבל כולם בים.
לא נורא חבר, יבוא ג'ימני אחר. בהצלחה

-->