התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טחינה ברדיאטור



שילה
29-12-10, 19:22
שלום
ברשותי סמוראי 88. לאחר שהרכב התחמם, בדקתי ומצאתי טחינה ברדיאטור. פתחתי את הצנרת וניקזתי לפחות ליטר של טחינה/שמן ממערכת הקירור - מעבר המים היה סתום לחלוטין. העפתי את התרמוסטאט. ועשיתי ניקוי ראשוני.
במכסה השמן, בראש מנוע, ובמדיד השמן אין שום סימן לטחינה
יש רעיונות מה הגורם ?
תודה

hadtomer
29-12-10, 19:29
בדקתי ומצאתי טחינה ברדיאטור.
יש רעיונות מה הגורם ?



סלטי צבר?



וברצינות- בדוק אטם ראש<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

<o:p></o:p>

דרור ברלי
29-12-10, 19:49
"טחינה" = שמן במים, והרבה.
או במכלולים מכניים כמו דיפרנציאלים וגירים, מים בשמן והרבה...

כמו שנאמר קודם - בדוק קודם כל אטם ראש.

צביקה קרבורטור
29-12-10, 23:33
דרור ברלי שלום רב !
לפני בדיקת אטם ראש מנוע, יש לבדוק אם חסר בכלל שמן מנוע, באגן השמן?!
שילה לא ציינת, האם כשלב ראשון, בדקת מפלס שמן מנוע, ואם חסר כמה חסר?
אם יתברר שאכן חסר כמות שמן משמעותית, אכן אין מנוס, וכמו שהמליץ דרור ברלי, יש מנוע, וסביר להניח שהוא אכול באזור מעברי שמן.
בברכה
צביקה

מזגנים
30-12-10, 17:49
דרור ברלי שלום רב !
לפני בדיקת אטם ראש מנוע, יש לבדוק אם חסר בכלל שמן מנוע, באגן השמן?!
שילה לא ציינת, האם כשלב ראשון, בדקת מפלס שמן מנוע, ואם חסר כמה חסר?
אם יתברר שאכן חסר כמות שמן משמעותית, אכן אין מנוס, וכמו שהמליץ דרור ברלי, יש מנוע, וסביר להניח שהוא אכול באזור מעברי שמן.
בברכה
צביקה

ואם לא חסר שמן משמעותית ??? אז מה???

צביקה קרבורטור
31-12-10, 11:16
שלום רב עמוס מזגנים !
אם לא חסר שמן, משמע שאין חדירת שמן מהמנוע למערכת הקירור, ולכן סביר להניח שמדובר במערכת קירור מוזנחת, המכילה בוצה לא ידועה, הפיתרון שטיפת המערכת בלחץ מי ברז, הוספת נוזל קירור יעודי איכותי, תפתור את הבעייה, ומכאן יתברר שההר הוליד עכבר!
בברכה
צביקה

ishc
31-12-10, 11:34
שלום רב עמוס מזגנים !
אם לא חסר שמן, משמע שאין חדירת שמן מהמנוע למערכת הקירור, ולכן סביר להניח שמדובר במערכת קירור מוזנחת, המכילה בוצה לא ידועה, הפיתרון שטיפת המערכת בלחץ מי ברז, הוספת נוזל קירור יעודי איכותי, תפתור את הבעייה, ומכאן יתברר שההר הוליד עכבר!
בברכה
צביקה

איך יכול להיות שתופיע ״טחינה״ במערכת הקירור או בשמן של המנוע אם האטם לא נפרץ? הרי ה״טחינה״ מופיעה בגלל התערבבות של השמן במים.

UNIX
31-12-10, 11:57
ייתכן נפרץ קולר שמן \ קולר גיר אם קיים כזה בסמוראי
בכל אופן נשמע כמו אטם ראש

התייש
31-12-10, 11:57
ברכב שלי הוחלף ראש מנוע פעמיים בתוך שבוע לחינם. וזה בגלל שהוא היה מתחמם וחשבו שזה ראש מנוע. בסוף המכונאי החליט שמדובר בעייפות החומר של הרדיאטור (94). שם חדש ונגמר הסיפור. (אני לא יודע אם הייתה שם טחינה או לא(ברדיאטור) משום שרכשתי אותו כבר לאחר הסיפור הזה אבל יש את כל הקבלות של העבודה על הרכב החל מיומו הראשון והמוכר נראה אמין מאוד אז בקטנה). לענייננו- יכול להיות מצב של עייפות החומר הן של הרדיאטור והן של האטם. פותח השירשור לא אמר אם היו חסרים מים. אולי הייתה דליפה של מים ומאותו מקום (או מקום אחר) נכנסה גם כל הג'יפה לרדיאטור:rolleyes:. אלו רק השערות.:confused:

ishc
31-12-10, 14:12
התחממות יכולה לנבוע מאלף סיבות (טוב אולי קצת פחות מאלף...), רדיאטור שעבר זמנו, משאבת מים דפוקה, טרמוסטט תקול, פן קלאץ לא תקין ועוד... אבל "טחינה" יכולה להופיע רק כאשר מים התערבבו עם שמן (או שמישהו יתקן אותי) ולכן אטם ראש הוא החשוד העיקרי אם לא היחיד. בסמוראי לא אמור להיות קולר שמן (לפחות לא באוטו סטנדרטי).

צביקה קרבורטור
31-12-10, 19:13
ייתכן נפרץ קולר שמן \ קולר גיר אם קיים כזה בסמוראי
בכל אופן נשמע כמו אטם ראש

שלום רב !
חברים מדובר בסמוראי 88, בעל גיר ידני, משמע ללא קולר גיר, לא קיים מעבר מים לשמן, השמן ללא סימני חדירת מי קירור, לא ידוע מפלס שמן המנוע, לא ידו8ע הבאם קיים מחסור בשמן מנוע, אם בכלל, ופוןתח השרשור שהוא משתמש חדש, משתמש במושג"טחינה", שלא ידוע האם ידוע לו ההבדל בין טחינה, חומוס או סלט ירקות.
לאבחנה מדויקת מרחוק, דרוש פרטים נוספים.
בברכה
צביקה

צביקה קרבורטור
31-12-10, 19:55
התחממות יכולה לנבוע מאלף סיבות (טוב אולי קצת פחות מאלף...), רדיאטור שעבר זמנו, משאבת מים דפוקה, טרמוסטט תקול, פן קלאץ לא תקין ועוד... אבל "טחינה" יכולה להופיע רק כאשר מים התערבבו עם שמן {או שמן עם מים}(או שמישהו יתקן אותי) ולכן אטם ראש הוא החשוד העיקרי אם לא היחיד. בסמוראי לא אמור להיות קולר שמן (לפחות לא באוטו סטנדרטי).
אם נפרץ אטם ראש, באזור של מעברי שמן בבלוק, או בראש המנוע, המעבר הוא של מים לשמן, ולא להפך !!
במקרה הזה, בוצה ברדיאטור, מאובחנית כנראה בטעות,כחדירת שמן למים, שהוא מקרה נדיר, לעומת תופעת מעבר מים לשמן, שהוא נפוץ יותר, ובגלל האמולסיה שנוצרת בשמן, השמן מחליף צבעים מלאפור/לבן, מפלס השמן עולה, ונוצר מחסור ניכר במי קירור, ומכאן נהדרך להתממות המנוע, קצרה מאד.
בשרשור זה לא הוזכר מחסור במי קירור, או מחסור ניכר בשמן המנוע, לכן קיים גם מקרה תאורתי, של מחסור במי קירור, גרם להוספת מי ברז, ממיכל לא מזוהה שבו היה שמ, ומכאן הפתרון לחידת החומר הלבן והשמנוני, שצף ושנמצא ברדיאטור ובמיכל העבוי.
בברכה
צביקה

שילה
02-01-11, 11:52
תודה לכל המגיבים.
מדובר בכמות גדולה של שמן בתוך צנרת הקירור - לא בוצה שמקורה מחומר אחר.
כמות השמן שהוצאתי מהרדיאטור ונספחיו, מתאימה לחוסר בשמן מנוע לפי המדיד - היה חסר הרבה שמן באגן.

הרדיאטור והצנרת מתוחזקים בצורה סבירה, ונסתמו אך ורק מהשמן (גם התרמוסטאט נראה תקין).

לא ראיתי כל סימן לכניסה של מים לשמן אלא רק בכיוון השני, ולכן התקשיתי להבין מה הגורם - ההנחה שלי הייתה שאם יש פריצה בראש, זה יופיע לשני הכיוונים...
שלשום כבר ראיתי מעט "טחינה" במכסה מילוי השמן, אבל לא במקום אחר. מכיוון שלפי המגיבים אין בסמוראי קולר שמן, מה שנשאר זה אטם ראש.

שאלה נוספת : החלפת אטם יכולה לפתור את הבעיה בלי לקחת את הראש לחרט ?

תודה

ishc
02-01-11, 12:48
רק במידה והראש לא נפגע.

מזגנים
02-01-11, 13:36
שלום רב עמוס מזגנים !
אם לא חסר שמן, משמע שאין חדירת שמן מהמנוע למערכת הקירור, ולכן סביר להניח שמדובר במערכת קירור מוזנחת, המכילה בוצה לא ידועה, הפיתרון שטיפת המערכת בלחץ מי ברז, הוספת נוזל קירור יעודי איכותי, תפתור את הבעייה, ומכאן יתברר שההר הוליד עכבר!
בברכה
צביקה

אופססס


מסתבר שההר הוליד הר געש בצורת אטם ראש.

eran4x4
02-01-11, 15:42
מכיוון שהמנוע התחמם ממש לא מומלץ לוותר על בדיקה\שיפוץ\ישור ראש (ישור אך ורק בהתאם לצורך ואם אפשר לפצות עם אתם רשא עבה יותר בהתאם לגובה שהושחז).

talilim
02-01-11, 15:52
יופי
עכשיו עשיתם אותי רעבה....
פותח השרשור מזמין את כולם לפאלאפל....
עם הרבה טחינה....

צביקה קרבורטור
02-01-11, 23:25
אופססס


מסתבר שההר הוליד הר געש בצורת אטם ראש.
מי שמספק מידע חלקי, יקבל הכוונה חלקית בהתאם !
להבא יש לציין, האם מפלס השמן, נמוך בהתאם לכמות השמן שנמצאה ברדיאטור!
במקרה הזה, יש לשטוף את הרדיאטור בנפט, ולאחר מכן בלחץ מים, קשה עד בלתי אפשרי, לנקות רדיאטור שספח שמן אליו.
נדיר מאד שאטם ראש ישרף באזור מעברי מים, והחלפת אטם ראש לחדש , תפתור את הבעייה, יש לבדוק במ כון נתצחה לשיפוץ וישור ראשים, האם הראש מנוע לא אכול, וניתן עדיין לבצע מלוי וישור, ולהשמיש את הראש, מבלי להשביתו.
לפותח השרשור אנא חזור לעדכן.
בברכה
צביקה

-->