PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחממות מנוע



gil_dkl
31-12-10, 18:43
שלום לכולם
ברשותי טרקטורון מדגם מגנום של פולריס- קירור מים
שמתי לב כי נורת החום דולקת ובמקביל שמתי לב כי הוונטה לא עובדת.
חיברתי את הוונטה ישירות לסוויץ, משמע, מהרגע שמדליקים את הסוויצ' הוונטה עובדת.

למרות זאת, חום המנוע עולה ונוזל הקירור מתחיל לצאת ממיכל האיבוי.
אין נזילות במערכת ויש מים ברדיטור ובמיכל האיבוי.

למישהו יש רעיון מה הבעיה?
האם משאבת המים עובדת מרגע התנעת הכלי או שיש חיישן שמפעיל אותה כאשר הטמפ' מגיעה לרף כלשהו?

בתודה מראש
ושנה אזרחית חדשה וטובה
גיל

sharonbh
31-12-10, 22:56
פתח את פקק הרדיאטור (כאשר הוא קר) מתחת למכסה הפלסטיק מלפנים ותן גז. אתה אמור לראות זרימה חזקה של מים חוזרים. אם אין או שהזרימה חלשלושה, משאבת מים דפוקה. רוב הסיכויים שזו התקלה.

אפשרות שכיחה נוספת היא שחריצי הרדיאטור התמלאו בוץ ופוגעים ביכולת שלו לקרר. בדוק ושטוף אם צריך.

לאחר שפתרת את הבעיה, תחזיר את המאוורר כך שיעבוד עם היוניט. שוב דבר טוב לא יוצא מהחיבור הישיר הזה.

בהצלחה.

gil_dkl
01-01-11, 17:15
שרון שלום
אחרי שוטטות בפורומים שונים הבנתי כי יש את הטרמו סוויץ שתפקידו להפעיל את המאורר ויש את הטרמוסטט שתפקידו לאפשר זרימה של נוזל הקירור.
כמו כן, כל עוד המנוע לא הגיע לטמפ' מסויימת הטרמוסטט לא נפתח ולא מתבצעת זרימת נוזל הקירור.

אתה מציע לפתוח את מכסה הרדיאטור כאשר המנוע קר, ללחוץ על דוושת הגז, ולראות האם קיימת זרימה של הנוזל.
נשאלת השאלה: איך תתבצע זרימה של הנוזל אם המנוע קר ולכן הטרמוסטט סגור?

בתודה מראש
גיל

חנן-ג'יפולוג
01-01-11, 18:46
אתה בטוח שיש בטרקטורון הזה טרמוסטט?

לא כל הטרק' של פולריס צוידו באביזר כזה.

gil_dkl
02-01-11, 05:10
חנן שלום
על פי הספר של היצרן יש טרמוסטט.
להלן הקישור לספר של היצרון:http://parts.polarisind.com/Assemblies.asp

תודה
גיל

sportman
02-01-11, 06:38
שלום לך
מזכרון אני הייתי הולך לכווון של משאבת מים
לגבי טרמוסטט לא זכור לי בדגמים של המגנום
הימצאות כזה.

sharonbh
02-01-11, 09:29
גם לי לא זכור טרמוסטט.
חוצמזה, אנא ציין דגם ושנה (425 סמ"ק מודל 94-95 או 500 סמ"ק ממודלים מתקדמים יותר).

tallevi
02-01-11, 20:34
אם יש תרמוסטט,אז כנראה שזאת התקלה שלך,אבל זה לא מסביר למה הוונטה לא נכנסה לעבודה.:rolleyes:
אם הוונטה לא נכנסת לעבודה,אז זה כנראה בגלל היוניט חום(תרמוסוויצ'),אבל זה לא מסביר למה אחרי שחיברת אותה ישירות,עדיין המנוע המשיך להתחמם.:rolleyes:

בהצלחה.

טל.

gil_dkl
03-01-11, 21:20
שלום לכולם
לאחר חקירת הנושא התברר כי יש ציר משותף למשאבת השמן ולמשאבת המים.
לצערי, ציר זה נשבר ולכן האימפלור לא הסתובב, משמע, מים לא זרמו במערכת.
החלפת הציר מחייבת פתיחת מנוע תחתון.
אשמח מאוד לקנות או להשאיל ממישהו את "הספר הירוק:
(Polaris ATV 250 500cc, '85'97 (Owners Workshop Manual
אינני מצליח למצוא אותו באימיול

בתודה מראש
גיל

sharonbh
03-01-11, 23:37
הציר הזה נקרא בלנסר.
כשמו, הוא מאזן את רעידות המנוע החד צילנידרי.
הוא גדול ושמן, עוד לא ראיתי כזה שבור.
בד"כ רק המיסבים שלו נשחקים. לפעמים מאחרים בהחלפה שלהם ואז נוצרת חריטה על הבלנסר שגורמת לחופש (גם אם שמים מיסבים חדשים).
אם תחפש כזה באיביי אז המילה היא counterbalance.
רכישה של חדש בארץ + עבודה ואתה על גבול השבתת הכלי.
אם השגת משומש, תבדוק טוב את איזורי המיסבים שאין חריטה על הציר - בלנסר כזה לא יהיה שווה הרבה. ייתכן שניתן לקחת אותו לחרט ע"מ שיימלא ויחליק.

בהצלחה. נשמח אם תספר איך התגברת.

gil_dkl
15-01-11, 07:12
שלום לכולם
דו"ח מצב: המנוע בחוץ, אתמול "עשיתי לו ראש", פתחתי מנוע תחתון ווהוצאתי את הציר השבור.
מסתבר, שעל גבי השסתומים היה חותמת של אימפרזה, לאחר פירוק הבלוק הבחנתי בחותמת המעידה כי מדובר במנוע יפני:"פוג'י תעשיות כבדות". משמע, סובארו. (אולי עכשיו ניתן להבין למה הכלי האמריקאי הזה נחשב אמין....)

לצערי, לא כל חלקי החילוף קיימים במלאי של היבואן (ציר, אימפלור, טרמוסטט ועוד). כמו כן החלקים מאוד יקרים.
מכיוון שמדובר בחלקים של סובארו, האם ניתן למצוא אותם(ע"י מס' קטלוגי של פולריס) במוסכי סובארו?הלא חלקי החילוף של סובארו הינם זולים וזמינים.

בתודה ראש
גיל

-->