PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת רדיו



אורן71
31-12-10, 22:29
שלום לכולם
היום רכשתי רדיו דין 1 רגיל
פרקתי את המכשיר המקורי וחיברתי את כל החיווט של הרמקולים והמתח לפי הדיאגרמה של המכשיר המקורי והחדש.
להפתעתי ברגע שחיברתי את הפלג לרדיו החדש המצבר התרוקן לגמרי!!!מיד ניתקתי הנעתי את הרכב עם קבלים ואז ניסיתי שוב ומיד התופעה חזרה על עצמה.
הנעתי שוב את הרכב חיברתי את הפלג שהרכב עובד והפעלתי את הרדיו הכל עבד במכשיר רק בלי קול (אין רמקולים)!!
בדקתי התנגדות בין +/- של כל רמקול ויש נתק...
או שהלכו הרמקולים או שמה יש בוסטר שהרמקולים עוברים דרכו??
יש לציין שהיו שני חוטים בפלג המקורי אשר לא חיברתי בחדש (אולי זה שייך?)

מה שהכי מתריד הוא ריקון המצבר בשניה שחיברתי את המכשיר, מישהו ניתקל בזה או יש למשהו מושג איך זה קורה
האם קיצרתי משהו דרך הרמקולים או מה??

תודה

alal
01-01-11, 00:36
שלום לכולם
היום רכשתי רדיו דין 1 רגיל
פרקתי את המכשיר המקורי וחיברתי את כל החיווט של הרמקולים והמתח לפי הדיאגרמה של המכשיר המקורי והחדש.
להפתעתי ברגע שחיברתי את הפלג לרדיו החדש המצבר התרוקן לגמרי!!!מיד ניתקתי הנעתי את הרכב עם קבלים ואז ניסיתי שוב ומיד התופעה חזרה על עצמה.
הנעתי שוב את הרכב חיברתי את הפלג שהרכב עובד והפעלתי את הרדיו הכל עבד במכשיר רק בלי קול (אין רמקולים)!!
בדקתי התנגדות בין +/- של כל רמקול ויש נתק...
או שהלכו הרמקולים או שמה יש בוסטר שהרמקולים עוברים דרכו??
יש לציין שהיו שני חוטים בפלג המקורי אשר לא חיברתי בחדש (אולי זה שייך?)

מה שהכי מתריד הוא ריקון המצבר בשניה שחיברתי את המכשיר, מישהו ניתקל בזה או יש למשהו מושג איך זה קורה
האם קיצרתי משהו דרך הרמקולים או מה??

תודה

מכיר את התופעה , כי זה קרה גם למתקין הרדיו שלי כשקניתי אותו .
לגרנד מגבר שיושב מתחת לכיסא נוסע אחורי שמאלי , כנראה קיצרת את המתח שלו .
בכל מקרה הרמקולים עוברים דרכו והוא צריך לקבל מתח .

תבדוק שוב את החיבורים .

אורן71
01-01-11, 09:34
היי
תודה
אלך לבדוק
השאלה היא איך קיצרתי אותו? הרי שני חוטים נוספים (כניראה של המגבר) לא חוברו כלל או שאולי שרטוט סכימת החיבורים שעל המכשיר המקורי לא נכונה וכך קיצרתי???

ועוד שאלה: לאן אני אמור לחבר את שני חוטי המגבר במכשיר החדש?

boaz1969
01-01-11, 10:17
היי
תודה
אלך לבדוק
השאלה היא איך קיצרתי אותו? הרי שני חוטים נוספים (כניראה של המגבר) לא חוברו כלל או שאולי שרטוט סכימת החיבורים שעל המכשיר המקורי לא נכונה וכך קיצרתי???

ועוד שאלה: לאן אני אמור לחבר את שני חוטי המגבר במכשיר החדש?


אם אני זוכר נכון אז החוט שיוצא מהמכשיר החדש שלא חיברת הוא בצבע כחול הוא אמור לתת הוראה למגבר להדלק כאשר אתה מדליק את הרדיו...המגבר מקבל פלוס ומינוס ישיר מהמצבר...

בהצלחה

אורן71
01-01-11, 10:47
אם אני זוכר נכון אז החוט שיוצא מהמכשיר החדש שלא חיברת הוא בצבע כחול הוא אמור לתת הוראה למגבר להדלק כאשר אתה מדליק את הרדיו...המגבר מקבל פלוס ומינוס ישיר מהמצבר...

בהצלחה

היי בועז נראה לי שאתה צודק
לאחר חקירה קטנה תברר שיש לחבר את הכחול לבן מהמכשיר החדש לפיקוד מגבר ו/או אנטנה (אשר אותה אני לא מתכוון לחבר)
מהמכשיר המקורי יש שני חוטים שלא חברתי ILL ו PARK השאלה איזה מהם הוא פיקוד המגבר ומה עם השני??
כמו כן האם סביר שזה יפתןר את בעיית פירוק המצבר??

תודה

boaz1969
01-01-11, 10:57
היי בועז נראה לי שאתה צודק
לאחר חקירה קטנה תברר שיש לחבר את הכחול לבן מהמכשיר החדש לפיקוד מגבר ו/או אנטנה (אשר אותה אני לא מתכוון לחבר)
מהמכשיר המקורי יש שני חוטים שלא חברתי ILL ו PARK השאלה איזה מהם הוא פיקוד המגבר ומה עם השני??
כמו כן האם סביר שזה יפתןר את בעיית פירוק המצבר??

תודה

קח מנורת ביקורת תפתח סוויץ תבדוק שאין בהם מינוס או פלוס שלא תעשה קצר.. ונסה בנגיעה קלה חוט חוט תוך כדי שאתה מסתכל על מנורת הביקורת של המגבר אם נדלק או לא...
לגבי ריקון המצבר לא נראה לי שהרדיו דיסק יכול לרוקן ככה את המצבר...אלה אם המצבר שלך כבר עייף ! או שהחיבור הלא נכון היה הרבה זמן מחובר...

אורן71
01-01-11, 11:36
קח מנורת ביקורת תפתח סוויץ תבדוק שאין בהם מינוס או פלוס שלא תעשה קצר.. ונסה בנגיעה קלה חוט חוט תוך כדי שאתה מסתכל על מנורת הביקורת של המגבר אם נדלק או לא...
לגבי ריקון המצבר לא נראה לי שהרדיו דיסק יכול לרוקן ככה את המצבר...אלה אם המצבר שלך כבר עייף ! או שהחיבור הלא נכון היה הרבה זמן מחובר...

המצבר שלי חדש וחזק של CATERPILLAR
מתברר לי שהתופעה ידועה וצריך לשים לב לזה!!
עכשיו אני רואה שבהוראות ההתקנה של המכשיר החדש מצויינת התופעה הזו ברכבים שאין להם מצב ACC בסוויץ למשל..

talw
01-01-11, 16:06
אורן הי

אין קשר ל ACC
ריקון מצבר במהירות שתארת היתה חייבת לישרוף פיוז איפשהו
משהו מוזר
תשחזר לעצמך מה עשית בדיוק
טל

אורן71
01-01-11, 19:47
היי
לאחר מספר בדיקות להלן המסקנות פתרון זמני ושאלה...
חוט פיקוד האנטנה הוא זה שמפעיל גם את המגבר וחייב להיות מחובר לחוט כחול/לבן ברדיו ISO ללא חיבור זה לא יהיו רמקולים וגרוע מכך מצבר מתרוקן בשניה.
טל
גם אני חשבתי כך אבל בהוראות ההתקנה של המכשיר החדש רשום בפירוש על תופעה זו ברכבים שאין להם מצב ACC ואז הם מחיבים לחבר את הפיקוד לכחול / לבן (למרות שאצלנו נראה לי שיש ACC)

ולשאלה:
תוך כדי התקנת הרדיו עברו כ 20 דקות שהרדיו פעל שהמנוע לא מונע ואז שוב נגמר המצבר...
יכול להיות שלא הספקתי להתעין אותו מספיק ולכן הוא נגמר??
או שיש בעיה והמכשיר לוקח המון זרם.. אנסה לבדוק עוד כמה שעות ועד מחר בבוקר אם המכשיר פרק את המצבר שהרכב כבוי.
במידה וכן האם ניתן לנתק את המתח הקבוע ואז חוץ משמירה על הזיכרון הכל יהיה תקין או שמה חייבים לחבר מתח קבוע לרדיו בכל מקרה??

תודה

talw
01-01-11, 21:02
קצת סדר בדברים

המכשיר צריך לקבל + ליפני סוויץ (קבוע) לטובת זיכרונות דרך פיוז כלשהו
כמו כן לקבל + אחרי סוויץ (מנוע מונע) לטובת שמע דרך פיוז כלשהו

מצב ACC -סוויץ אחורה עד הסוף ,נותן + ל"אקססוריז" ובינהם רדיו ללא מנוע מונע(מצבים שאנחנו מחכים לאישה ורוצים לחסוך דלק אבל בכל זאת רוצים לישמוע את הדיסק הצרוב החדש). גם דרך פיוז כלשהו.

בכל המצבים הנ"ל אני לא מאמין שתעבור צריכה של יותר מ 15 אמפר
במידה ויש לך מצבר 60 אמפר שבעיקרון ניגמר בשעה(60AMH), והוא תקין, ופיוז לא נישרף
משהו פה מוזר
אולי מצבר גמור
אולי הדקים מלוכלכים
ועוד
טל

-->