צפייה בגרסה מלאה : פגיעת צמיגים בכנפיים
יש לי בעייה ורציתי לקבל הצעות / רעיונות לפתרון.
בג'יפ שלי יש צמיגים במידה 31X10.5X15 (של ברידג'סטון)
שמותקנים על ג'נטים במידה 8
שמחוברים לסרנים DANA 44,30
שיושבים על קפיצי עלים מקוריים אבל ישנים ועייפים שעורגלו בעבר
שמחוברים בעזרת שאקלים של סופה (המרחק מחור לחור גדול ב-3 ס"מ מהשקלים המקוריים)
הג'יפ ללא בודי ליפט
הצמיגים נוגעים בכנפיים בהצלבות.
הפתרונות שחשבתי עליהם הם:
1. בודי ליפט היו המון דיונים וסיבות ללמה לא.
2. הנמכת במפסטופים יגרמו לפגיעה במהלך המתלה (וכרגע אין לי נעילות כך שמהלך המתלה קריטי מבחינתי)
3. הארכת השאקלים יפפגע ביציבות בצורה משמעותית שגם כך היא לא משהו בכלל
4. חיתוך כנפיים תיהיה בעייה עם הכנפונים ואני לא מוכן לוותר עליהם משתי סיבות, 1. בוץ 2. שוטרים
5. קפיצים ארוכים יותר, קיט חדש עולה המון, ולהכניס קפיצים מרכב ישן אחר צריך לדעת מאיזה רכב ואני לא יודע.
דעותיכם.
עירא
עירא,
גם לי יש את אותה הבעיה, ואצלי הג'יפ יושב מאוד גבוה. יותר מזה, אצלי הגלגלים האחוריים פוגעים בתאים האחוריים (שמתחת לספסלים) בקבינה. יש רק שתי דרכים לדעתי לטפל בזה, הגבהה והנמכת במפ סטופס או בודי ליפט. כפי שאתה רואה גם אני מחפש פתרון כי גם אני מאוכזב מענין הערגול.
אלעד.
AvigdorAharon
01-11-04, 09:16
גם אני רוצה לדעת את התשובה לשאלה:
קפיצים ארוכים יותר, קיט חדש עולה המון, ולהכניס קפיצים מרכב ישן אחר צריך לדעת מאיזה רכב ואני לא יודע.
מאיזה רכב ניתן להשתמש בקפיצים ארוכים יותר?
אביגדור
למה לא להנמיך את הבמפסטופ?
כרגע יש לך במפסטופ - הכנפיים! בוא תוותר על בדיוק "סנטים" אחד של מהלך מתלה, ותעביר את המעצור למקום האמיתי שלו, על ידי הנמכה מדויקת של הבמפסטופ. תעשה כמה נסיונות עד שתגיע למיקום המושלם.
זה הדבר הכי קל והכי נכון.
ערן המסוקס
01-11-04, 10:14
סנטימטר אחד מתורגם ליותר מכך במהלך הגלגל עצמו..
הפיתרון המהיר שגם לא יפגע ביציבות ולא בכלום הוא הוספת גובה לבודי רק מתחת לגריל. תוסיף שם אוקולון (או חומר אחר) בגובה 2 ס"מ ולדעתי זה יפתור לך את הבעייה..
דבר נוסף שתוכל לעשות הוא חיתוך בקאנט הפח הפנימי של הכנף, בחלק שהגלגל עוד נוגע, אם בכלל.
אצלי זה עובד, ואצלי יש אופסט גדול יותר בגלגלים מאשר אצלך, ולמרות זאת אין מגע בשום מצב.
ערן, אתה יכול להעלות תמונות של פנים הכנף הקידמית?
לגביי הגבהה של התושבת שמתחת לגריל, יותר ממה שייש שם עכשיו, אי אפשר (ניסיתי)
נמרוד, לגביי הכי קל אתה צודק. לגביי הדבר הנכון? אני לא חושב כך.
אבל כרגע זה מסתמן כפתרון הענייני, ושוב מה ששאלתי קודם וגם אביגדור בעיניין, מאיזה רכב אפשר לקחת קפיצים יותר ארוכים???
עירא.
עירא, תחשוב שוב.
אם הגלגל נעצר על ידי הכנף, זה אומר שיש עוד מרחק מסויים של אויר בין הסרן לבין הבמפסטופ כאשר הצמיג מיצה את המהלך שלו ותקוע בכנף. עד כאן נכון? אם כך למה לא למלא את המרחק המסויים הזה + דלתה קטנטנה על ידי הנמכת הבמפסטופ? מנעת את הפגיעה בכנף ונשארת עם אותו המהלך מינוס כמה מ"מ שבמילא לא עזרו לך עד עכשיו כי כשהגעת אליהם כבר אכלת את הכנף. זה הדבר הנכון לעשות בלי שום קשר לשום דבר אחר. את הבמפסטופ צריך להתאים למערכת הנתונה. למה להתעקש לא להנמיך את הבמפסטופ?
עכשיו אם אתה רוצה בכל לטפל בבעיה מהצד של הכנף זה בסדר, אתה יכול לקצץ את הכנפיים (כמו שחנן עשה) או להרים את החלק הקדמי של המרכב כמו שערן מציע, או להרים את כל המרכב עם בודיליפט מלא - הכל הולך. אבל לפי התיאור שלך, הדבר שיחיד שמפריע לך כרגע במערכת המתלים הוא שהצמיג נוגע בכנף. כלומר, הגובה בסדר, הנוחות בסדר, מהלך המתלה בסדר... הכל בסדר, חוץ מהעובדה שבקצה המהלך, הצמיג נעצר על ידי הכנף.
טוב, שכנעת אותי, נלך לעבוד...
עירא
עכשיו זחלתי קצת מתחת לג'יפ וגיליתי שכבר יש לי הנמכה של 2 ס"מ לבמפ סטופים. נו מה?
להנמיך עוד?
AvigdorAharon
01-11-04, 14:37
אני רוצה לחזור לשאלה הקודמת:
ציטוט:
קפיצים ארוכים יותר, קיט חדש עולה המון, ולהכניס קפיצים מרכב ישן אחר צריך לדעת מאיזה רכב ואני לא יודע.
מאיזה רכב ניתן להשתמש בקפיצים ארוכים יותר?
יש למישהו רעיון?
אביגדור
ערן המסוקס
01-11-04, 16:17
אם אתה לא יכול להרים את הגריל בלבד, נסה להרים גם את התושבות שלפני, מול הנהג ומול הנוסע.
הנה תמונה של החיתוך..
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceae30fa9c5386f44edb841288420030000.a spx
א. תודה על התמונות.
ב. עשיתי עכשיו כמה ניסויים של מהלך המתלה, וכרגע אני מעדיף להגביל אותו ולא לחתוך את הכנפיים, לפחות לא עד שאני אחליף את הצינורות בלם. (תראה בתמונה שפתיחת מהלך הוא ממש מתוח וייש עוד 2.5 ס"מ למהלך להיפתח עד שהוא נוגע בבמפסטופ והצמיג ממש נמעך על הכנף)
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea0bf728df914744dbb591e6eeb0020000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea8ac28f51fcc643349e3683c7a0020000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceaa8914387860c4a8594470ea2c0020000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146ceaf96b0d66f1ff4487939d4696c0020000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea4e4ce181eda544e4ac69521330020000.a spx
ערן המסוקס
01-11-04, 16:39
אני רואה שהנגיעה אצלך היא בחלק הפנימי של הכנף בכלל ולא בחלק החיצוני כמו שהיה אצלי.. אם כך יש לי רעיון לפתרון בשבילך אבל לא תאהב אותו..
ג'אנט עם אופסט גדול יותר..
התמונות קצת מטעות,
הנגיעה היא בשפה החיצונית של הכנף בדיוק במקודה שחתכת.
עירא
בודי ליפט של 4 סמ יפתור לך את הבעיה.
אצלי הוספתי אוקולון של 4 סמ פלוס קיט מקורי של הגומיות וזה פתר לי את הבעיה באופן כללי.
עדיין לפעמים במצבים קיצוניים הגלגל נוגע קצת אם ההגה מופנה הצידה.
אם אתה לא רוצה לחתוך אז לדעתי זה הפיתרון.
קפיצים של פורד טרנזיט מודל ישן מתאימים מבחינת הרוחב וארוכים מעט יותר, ראיתי סיקס עם סט קפיצים כזה, הבעיה היא שצריך מס' סטים משומשים על מנת לבנות אחד טוב לג'יפ כי קפיצים של טרנזיט מפרוק הם בדרך כלל עיפים מאוד.
היתרון הוא ג'יפ נמוך ויציב עם שאקלים קצרים ומהלך מיתלה מדהים.
נמרוד
סוזי המשתוללת
04-11-04, 19:39
עירא
יש לך (מהתמונה) גם בעייה של זוית שאקל שים לב שהשאקל קרוב מאד לנקודה שבו הוא יתהפך
במצב הזה או שתחליף קפיצים לארוכים יותר שתגביל (שוב - אבל מצד שני) את פתיחת המיתלה
מחשבון פשוט שעשיתי ביומן שיפוץ הג'יפ זה כסף קטן :P
אחלה יומן והלוואי עלי כזו סבלנות ואמונה
עירא
יש לך (מהתמונה) גם בעייה של זוית שאקל שים לב שהשאקל קרוב מאד לנקודה שבו הוא יתהפך
במצב הזה או שתחליף קפיצים לארוכים יותר שתגביל (שוב - אבל מצד שני) את פתיחת המיתלה
מחשבון פשוט שעשיתי ביומן שיפוץ הג'יפ זה כסף קטן :P
אחלה יומן והלוואי עלי כזו סבלנות ואמונה
החיפושים אחרי הטרנזיטים החלו...
אומנם ביחס להכל זה כסף קטן, אבל מה לעשות שכסף ללחם כבר אין לי בגלל הג'יפ....
ואם השאקל יתהפך (כמו שכבר קרה פעם אחרי ששיחקתי קצת יותר מידיי) ניישר אותו חזרה.
עירא
אל תחפש טרנזיטים.
קח מידות- אורך מעין לעין, רוחב, עובי העלים, מספר עלים.
גש ל'מתלם' שייצרו לך בדיוק מה שמדדת. סדר גודל של מחיר- 100 עד 150 שקל לכל עלה (ייצור והרכבה).
תקבל קפיץ כמו של טרנזיט, אבל חדש.
אסף.
אסף, כוונתך למדוד טרנזיט ולייצר כזה חדש?
אם כן לא עדיף לתכנן (לא אני, מישהו שיודע יתכנן :wink:) קפיץ יותר טוב? אולי עם פחות עלים ובכך להעלות את הגובה של הסקידפלייטס וכו'?
כי מבחינה כלכלית זה לא יהיה זול, סט קפיצים אני מניח יעלה לא פחות מ-2500 ש"ח וכמו שכתבתי קודם, כרגע זו אינה אופצייה בכלל, ולכן אני חוזר לאסוף גרוטאות :lol: .
עירא
סליחה שאני מפריע,
אבל..
אם אני מבין נכון .. זה יהיה הפתרון בכל מקרה, הרכב טופל מפינת החלודה הקטנה ביותר
הרי ברור שבהקדם האפשרי אתה תעשה טיפול כולל למערכת המתלים ברגע שהתקציב יתאפשר,
בינתיים תתכנן .. או אפילו תהנה קצת מהג'יפ וכשיהיה את המזומן בוודאי כבר תדע להשקיע אותו נבונה.
אה כן, ותנמיך את המבפסטופ.
AvigdorAharon
04-11-04, 22:46
אסף כתב:
קח מידות- אורך מעין לעין, רוחב, עובי העלים, מספר עלים.
גש ל'מתלם' שייצרו לך בדיוק מה שמדדת. סדר גודל של מחיר- 100 עד 150 שקל לכל עלה (ייצור והרכבה).
משיחה עם המתלם הוא מבקש כ 3000 ש"ח לכל ארבעת הקפיצים, או שאולי הוא מתכוון לסט חדש, אולי לא הבנתי נכון...
כל מה שצריך לייצר זה את המאיה ואולי את הקונטרה מאיה (או שניתן להשתמש במאיה הקצרה יותר כקונטרה מאיה). אם באמת זה המחיר, עכשיו אני מניע ונוסע...
דרך אגב, בכמה ס"מ כדאי להאריך את המאיה?
אביגדור
נו.. 100 ש"ח לעלה, נגיד 9 עלים בקפיץ, 4 קפיצים זה כמעט 40 עלים.... 3000-4000 ש"ח נשמע סביר לרביעיה. אני מבין שעירא צריך רק זוג אחד- אז 1500-2000 שקל יסדרו אותו, לדעתי.
כוונתך למדוד טרנזיט ולייצר כזה חדש?
כן.
החלפת כבר את כל הג'יפ.. המחיר של שני קפיצים זניח.
כל מה שצריך לייצר זה את המאיה ואולי את הקונטרה מאיה (או שניתן להשתמש במאיה הקצרה יותר כקונטרה מאיה).
אין טעם להרכיב קפיץ מעלים חדשים וישנים. העלים הישנים (לא משנה מיקומם) יישברו די מהר, כתוצאה מהכוחות שהעלים החדשים מפעילים עליהם. נכון, בטווח המיידי- זה חוסך כסף. בטווח של כמה אלפי ק"מ, העלות תהיה זהה, כי בסוף כל העלים יוחלפו.
אסף.
כוונתך למדוד טרנזיט ולייצר כזה חדש?
כן.
החלפת כבר את כל הג'יפ.. המחיר של שני קפיצים זניח.
אסף.
א. זניח זה יחסי...
ב. מה לגבי מה שכתבתי קודם על לתכנן קפיץ חדש יותר טוב (הרעיון של פחות עלים נראה לי יופי אחרי מה שעשיתי לסקידפלייטס שלי בנחל קינה)
עירא
אסף כתב:
קח מידות- אורך מעין לעין, רוחב, עובי העלים, מספר עלים.
גש ל'מתלם' שייצרו לך בדיוק מה שמדדת. סדר גודל של מחיר- 100 עד 150 שקל לכל עלה (ייצור והרכבה).
משיחה עם המתלם הוא מבקש כ 3000 ש"ח לכל ארבעת הקפיצים, או שאולי הוא מתכוון לסט חדש, אולי לא הבנתי נכון...
בזמנו זה היה המחיר המוערך להחלפת מאיות בלבד, לא כל העלים. על 4 קפיצים חדשים הם רצו כ-5000 ש"ח ולא היו מוכנים להתחייב לגבי נתוני קפיץ.
עירא,
מה דעתך להתאים את הבמפסטופ למערכת מתלים הנוכחית בעלות מינימלית..
לחסוך כסף ולהנות מהג'יפ.. עד שיהיה מספיק כסף להחלפה של כל הסט.
לפי דעתי e-pitman, וכל מי שאמר להנמיך את הבאמפסטופ צודק.
תנמיך במינימום שצריך עד שהגלגל לא יגע יותר בכנף.
תחסוך לך הוצאה מיותרת וחסרת טועלת לחפש אחר קפיצים של טרנזיט שאתה לא יודע באיזה מצב הם, לפרק להרכיב, בטח כבר תרכיב בוקסות חדשות יחד עם הקפיצים, ומה עם בולמים ארוכים יותר, צריך ? לא תדע עד שתחבר ותבדוק איזה מהלך מתלה יש לך ואיזה אורך של בולם אתה צריך.
לפי דעתי, חבל על כאב הראש, כרגע תנמיך את הבאמפסטופ וכמו ש e-pitman אמר, כשיהיה לך תקציג תיקנה סט (מה שיתאים לך) מושלם + בולמים שיתאים פיקס ולא קומבינות.
אלי למוסך מגיעים הרבה רכבים שיש להם פה ושם קומבינות, ברובם הקומבינות מתפרקות ולא מוצלחות ורק בחלק מאוד קטן הצליחה הקומבינה, בסוף משקיעים זמן וכסף במשהו שבעוד מספר חודשים יוחלף בכל מקרה, אז חבל.
יניב.
קודם כל, נמרוד הכי צדק - הנמכת הבמפסטופ לא מזיזה לך למהלך המתלה, הוא מוגבל ממילא ע"י הכנף.
שנית, אני אמדוד לך אורכים של קפיץ קדמי מול אחורי. האחורי צריך להיות ארוך יותר. זה לא סיפור להעביר את האחורים קדימה, אם אתה רוצה (אני יודע שהם 60מ"מ ולא 50 ברוחב). בניגוד למציאת קפיצי טרנזיט טובים, מציאת קפיצי CJ טובים זה קלי קלות ויש אותם בשפע. הם דבל מיליטרי, הם זמינים וזולים.
אתה תקבל יותר מהלך קדמי בעזרת ההחלפה. אם תקבל או לא תקבל גובה זה תלוי בך; אתה בוחר את הסטאפ שמתאים לך אם אתה בונה את מערכת המתלים שלך. קבועי הקפיץ ניתנים לחישוב (אם כי אצלי, לדוגמה, היה הבדל משמעוי בין התיאוריה למעשה - אני לא בטוח ממה זה נבע, אבל סביר להניח שאם מתאימים קפיצי CJ לCJ זה ייצא קרוב יותר למציאות). גם אם אתה טועה בחישוב, אתה תמיד יכול להוסיף/להוריד עלה.
קפיצים של סופה זהים באורכם לאלו של CJ?
לא נותר לי אלא להצטרף לממליצים על הנמכת הבמפ-סטופ ... רק בדוק קודם שהקפיצים שלך בגובה סביר שלא תסגור מתלה על הבמפ-סטופ בכל התכווצות מתלה.
קפיצים של סופה זהים באורכם לאלו של CJ?
אם אני לא טועה קפיצי סופה ארוכים יותר במעט.
ב. מה לגבי מה שכתבתי קודם על לתכנן קפיץ חדש יותר טוב (הרעיון של פחות עלים נראה לי יופי אחרי מה שעשיתי לסקידפלייטס שלי בנחל קינה)
עירא
בשמחה.
תכין את כל הנתונים שצריך- מה המגבלות בג'יפ (רוחב הקפיץ, אורך בין שתי התושבות, גובה במצב סטטי, גודל גלגל), מה המשקל, ומה המהלך שאתה דורש, ונתכנן קפיץ. זה לא כל כך קשה כמו שחושבים.
אסף.
תכין את כל הנתונים שצריך- מה המגבלות בג'יפ (רוחב הקפיץ, אורך בין שתי התושבות, גובה במצב סטטי, גודל גלגל), מה המשקל, ומה המהלך שאתה דורש, ונתכנן קפיץ. זה לא כל כך קשה כמו שחושבים.
אסף.
רוחב קפיץ, אני אמדוד.
אורך בין שתי התושבות, הכוונה מהמרכז בורג של התושבת הקבועה ועד למרכז בורג של השאקל כשהוא מאונך לקרקע?
גובה במצב סטטי - גובה של מה, מאיפה למדוד?
גודל גלגל, צריך לתכנן לפחות ל-33" (אם לא יותר :twisted: )
משקל - של הג'יפ במצב הסטנדרטי? (מועמס בציוד שנוסע עליו קבוע?)
מהלך נדרש, :shock: אני דורש מהלך גדול.... (אין לי מושג מה לדרוש.)
עירא
אורך בין שתי התושבות, הכוונה מהמרכז בורג של התושבת הקבועה ועד למרכז בורג של השאקל כשהוא מאונך לקרקע?
כן. גם הפרש גבה אם יש.
גובה במצב סטטי - גובה של מה, מאיפה למדוד?
של התושבות מהקרקע. לא כמו שהן היום, אלא כמו שאתה רוצה אותן שיהיו אחרי ההגבהה.
משקל - של הג'יפ במצב הסטנדרטי? (מועמס בציוד שנוסע עליו קבוע?)
כן. אם יש "מצב ריק" ו"מצב עמוס"- את שניהם. תשקול משקל על כל סרן לחוד.
מהלך נדרש, אני דורש מהלך גדול.... (אין לי מושג מה לדרוש.)
מה המהלך שאתה רוצה בגלגל ממצב פתוח לגמרי לסגור (בבאמפסטופ)? (תמדוד מה יש היום. רוצה יותר? רוצה פחות?)
אסף.
ציטוט:
גובה במצב סטטי - גובה של מה, מאיפה למדוד?
של התושבות מהקרקע. לא כמו שהן היום, אלא כמו שאתה רוצה אותן שיהיו אחרי ההגבהה.
טוב, זה ישמע קצת קנטרני, אבל לפי מה אני אמור להחליט מה הגובה שאני רוצה אותן? האם יש מישהו שיכול לתת את הנתון הזה לפי מדידה מקיט הגבהה של אחת החברות? (מאחד הקיטים של ה-4")
ציטוט:
משקל - של הג'יפ במצב הסטנדרטי? (מועמס בציוד שנוסע עליו קבוע?)
כן. אם יש "מצב ריק" ו"מצב עמוס"- את שניהם. תשקול משקל על כל סרן לחוד.
בעיקרון אין לי מצב ריק ומצב עמוס, פשוט יש ציוד שנמצא קבוע על הגי'פ אז אני פשוט אשקול אותו עם הציוד. לגבי השקילה של על כל סרן, הכוונה היא להעלות רק חצי ג'יפ על המישקל? (אם כן, האם משקל של משאיות יהיה מדוייק מספיק?)
ציטוט:
מהלך נדרש, אני דורש מהלך גדול.... (אין לי מושג מה לדרוש.)
מה המהלך שאתה רוצה בגלגל ממצב פתוח לגמרי לסגור (בבאמפסטופ)? (תמדוד מה יש היום. רוצה יותר? רוצה פחות?)
בהנחה שהקפיץ יעבוד על כל המהלך שלו, האם זה רלוונטי בכלל? (כלומר האורך הפיזי של הקפיץ לא יהיה הגורם שיקבע את המהלך מתלה?)
בעיקרון אני רוצה קפיץ עם מהלך מתלה טוב, שיספק נוחות מירבית, שיתן יציבות גבוהה בכביש.....
עירא
שני דברים שאני יכול לחסוך לך:
רוחב הקפיץ הקדמי שלך הוא 50 מ"מ, האחורי 60.
מיגוני סקידפלייט זה מוצר קיים שנמכר בחו"ל, אני אחטט באתרי ג'יפים ואמצא לך כמה מתישהו.
כתבתי מגילה קטנה כאן ומחקתי, אני אסכם אותה: עזוב להעתיק. לבד יצא לך בדיוק מה שאתה רוצה, לא בערך.
דווקא את הדרישות מהמהלך הייתי מצמצם. אם אתה אכן תאפיין קפיצים לבד (או אם אסף, לטובת הנושא) מהלך מתלה גדול יותר יהיה פועל יוצא בכל מקרה (סביר להניח שאתה תאריך את המאיות
). הבעיה עם מהלכים ממש ממש ארוכים היא שהם דורשים מגוון שינויים נוספים - פנהרד, דרייבשאפט וכו'. תמצא את הגבול לעבודתו התקינה של הדרייבשפט, פיתגורס קטן ויש לך את המהלך המקסימלי שאתה יכול להפיק ללא שינויים קריטיים (שום דבר יותר מספייסר בדרייבשאפט, בולמים וצינורות בלם). את מהלך הסגירה תגדיר לפי גודל הצמיג, כפי שאסף הציע. בין שני הגבהים (סגירה מוחלטת ופתיחה מוחלטת) יהיה לך את מהלך המתלה המיטבי שאתה תוכל להפיק ללא שינויים משמעותיים - זה, לדעתי, מה שאתה צריך. סביר להניח שזה יהיה ארוך יותר מהמקורי ממילא.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.