צפייה בגרסה מלאה : ויטרה או גרנד ויטרה, מה אתם אומרים?
אני כבר הרבה זמן חושב על קניית גי'פ(שוב) לאחר געגועי הרבים לסמוראי.
אני מתלבט בין ויטרה ארוכה, לבין גראנד ויטרה ארוכה.
#סיבות הויטרה הישנה
אני ממש אוהב את הצורה שלה אבל היא ישנה..
יש רק אוטומט(בארוכות)
היא קלה יותר ב200 ק"ג אז אולי היא זריזה יותר וחסכונית יותר.
אבל היא ישנה
#הגראנד ויטרה הרבה פחות יפה
יש ידנית וגם מנוע 2000 סמ"ק
וכמובן חדשה יותר
מי יותר חסכונית? מי יותר עבירה? השלדה זהה?
אני אישית מעדיף את הויטארה על פני הגראנד (התשובה מתייחסת כולה לגראנד הישן יותר, עם הסרן החי מאחור). קלה יותר, חסכונית יותר, ובעיני גם יפה יותר.
אבל: הפערים בין הויטארה לגראנד (הישן כאמור) הם לא תהומיים ויש אפילו מכלולים משותפים, ובסה"כ זו אבולוציה עדינה של אותו הרכב עם אותו מבנה בסיסי ויכולות שיפור.
לגבי גיר ידני או אוטומטי - זה בעיקר עניין של העדפות נהיגה. מבחינת צריכת דלק ממוצעת אין הבדל משמעותי מאחר והגיר האוטומטי מפצה עם הילוך גבוה ארוך יותר ולכן משייט בסל"ד נמוך יותר. (הדברים נכתבים לאחר 6 שנים עם ויטארה ארוכה אוטומטית, וקרוב לשנה עם ויטארה ארוכה ידנית :twisted::twisted::twisted:)
מבחינת גיל הרכב - אני עם מודל 94, טפו-טפו-טפו אין טענות (למרות שמתחילה לאכול שמן,מקסימום אוברול עולה בערך 7K, לא אסון ...)
בהצלחה (ובעיקר, תכין הרבה סבלנות :p)
נדב.
(למרות שמתחילה לאכול שמן,מקסימום אוברול עולה בערך 7K, לא אסון ...)
7?!?! לארבע ציל' פרימטיבי?!
אני חושב שחבר משותף שלנו שילם הרבה פחות לסמוראי שלו, ולמיטב ידיעתי הבלוק לא שונה יותר מידי...
נדב. היה ברור לי שתגיב:D אתה פורום ויטרות בפני עצמו.
כמובן שאני מתייחס לגראנד הישנה יותר
הבדל המשקל ביין הרכבים כזה מהותי??
וכמובן הגראנד עם מנוע 130 כ"ס דגם ה2000 סמ"ק
7?!?! לארבע ציל' פרימטיבי?!
אני חושב שחבר משותף שלנו שילם הרבה פחות לסמוראי שלו, ולמיטב ידיעתי הבלוק לא שונה יותר מידי...
החבר שילם 5K על מנוע סמוראי 8 שסתומים, ואני מתייחס גם לעבודה באותו המוסך.
החלקים במנוע הויטארה 16V קצת יותר יקרים ... אבל גם 7K זה לא נורא... תשאל כל בעלים של ניסן פטרול ...
נדב.
נדב. היה ברור לי שתגיב:D אתה פורום ויטרות בפני עצמו.
כמובן שאני מתייחס לגראנד הישנה יותר
הבדל המשקל ביין הרכבים כזה מהותי??
וכמובן הגראנד עם מנוע 130 כ"ס דגם ה2000 סמ"ק
תשמע, כיוונת בדיוק למרכז הגזרה שלי ...
ההבדל במשקל יורגש אני מניח יותר בהקשר של המתלים מאשר של המנוע, במיוחד מנוע ה- 2000. צריכת הדלק, לעומת זאת, במיוחד במנוע ה- 2000 תהיה גבוהה יותר ...
עוד נושא לקחת בחשבון: בדוק את מידת הצמיגים ברשיון ואם יש צמיגי שטח במידה הזו. אני לא בקיא בפרטים האלו לגבי השנתונים השונים ולא יודע מה מורשה עבורם, אבל חלק מהגרנדים לפחות הגיע עם צמיגים בחתך 60. אם מישהו מכיר יותר טוב את פרטי הפרטים, נא השלימו ... אם אתה מתכוון לשנות ממילא למידה אחרת (בדרך זו או אחרת), התעלם מהפסקה הזו.
אני לא שולל את הגראנד (הישן). כמו שכתבתי, הפער לא מאוד גדול.
הויטארה הקודמת יותר לטעמי האישי, זה הכל, ויש מקום לדיעות אחרות כמובן ... לי לא חסר כוח ואני מעדיף גיר ידני (במיוחד עם קיט יחסי העברה בטראנספר :p)
הכי טוב שתעשה סיבוב על שניהם, יש פה בפורום ייצוג מספק כדי לאפשר את זה ...
נדב.
אהלן ישי,
אני כותב כבעל גרנד ולא ממקום מסחרי
לגבי המראה זה אכן עניין של טעם,בעייני הגרנד יותר יפה אך זהו לא הפרמטר הקובע.
כמו שנדב אמר הרכבים די זהים מבחינת המכלולים ואפשריות השטח.
השיקול המרכזי לדעתי מתחלק לשניים
הויטרות מתחילות להתיישן לעומת הגרנדים שנמצרים בשנתונים חדשים יותר והדבר החשוב הוא שרובם שמורים,לא ראו הרבה שטח ועם קילומטראז נמוך לעומת הויטרות. זה מתחדד כשיקול כאשר אתה קונה היום רכב לטוח ארוך.
נוחות הנסיעה ופנים הרכב בגרנד נעימים יותר.
ההבדל בצריכת הדלק לא משמעותי,ביצועי המנוע לא כל כך משמעותיים בגללי הפרשי המשקל (יש אולי יתרון לויטרה באופציות שיפור מנוע שיש לעומת הגרנד שלא קיימות לו כמעט)
אתה מוזמן לנסוע על שלי או ברכב של גיסי שיותר דומה לגרנד מקורית ולהחליט.
לגבי צמיגים המידה המקורית הינה 235.60.16 ונתן למצוא צמיגים במידה זו.
שתי האופציות הם בחירה טובה לטעמי שנותנת את התמורה בכל המישורים.
נתי
לגבי צמיגים המידה המקורית הינה 235.60.16 ונתן למצוא צמיגים במידה זו.
נתי
לדעתי באוטודטה של גרנד ויטרה כתוב 215.60.16
אני טועה?
אורי
יש לי גראנד "ארוכה" ידנית שנת 2000 סטנדרטית לגמרי ונטולת שיפורים. אני נמצא באיזור בית שמש, אז אם אתה בסביבה, אתה מוזמן לסיבוב...
-גיל.
לבעלי הגראנד 2000 ידנית מה צריכת הדלק הממוצעת?
"סוזוקי פרו" שרשמת שיפורי מנוע לויטרה למה הייתה הכוונה?
תודה לכל המגיבים.
"סוזוקי פרו" שרשמת שיפורי מנוע לויטרה למה הייתה הכוונה?
.
אני לא יודע אם זה חשוב לך אך כדי שתכיר ,הכוונה לסעפת פליטה (Headers),מערכת פליטה משופרת(צנרת אלומיניום 2" עם דאון פייפ ודוד),קאמשאפט חם,מקדמי הצתה,פילטרי אוויר למינהם קיט טורבו וכו
דברים שמגבירים את ביצועי המנוע וקיימים כמוצרי מדף לויטרה וקשה מאוד להשיג בגרנד.
אני לא חושב שזה השיקול בבחירה אך זה נתון קיים
אוקי.. הבנתי את הכיוון,;)
חשבתי משהו אקזוטי יותר, בכיוון של קומבינה למנוע V6
אני לא חושב שיצא לי לעשות בדיקה רצינית של תצרוכת הדלק אי פעם... מצטער.
אוקי.. הבנתי את הכיוון,;)
חשבתי משהו אקזוטי יותר, בכיוון של קומבינה למנוע V6
ה- V6 שווק בארה"ב, אבל הוא היה בנפח 2000 סמ"ק. עדיף כבר מנוע 2000 הרגיל, 4 צילינדרים. יותר פשוט ויותר אמין ...
אבל עזוב, עדיף לשים את הכסף על סרן ברזל קדמי ויחסי העברה בטראנספר, אלא אם כן אתה מחפש להיות ראשון ברמזור ...
נדב.
לבעלי הגראנד 2000 ידנית מה צריכת הדלק הממוצעת?
תודה לכל המגיבים.
כבעלים בעבר של GV ארוכה ידנית מודל 98 2000 סמ"ק -
1. כמו שכבר הוזכר - הבדל בצריכת דלק בין אוטומט לידני זניח עם יתרון דווקא לאוטומט (יחסים ארוכים יותר. גם בנתוני יצרן רשמיים הצריכה של האוטומט במהירויות גבוהה נמוכה יותר). אצלי ממוצע היה באיזור 1:8
2. בסה"כ רכב אמין, נוח ועביר למדי. עלות אחזקה נמוכה יחסית וכנ"ל ביטוחים.
מספר חסרונות:
1. צמיגי שטח מלא במידה המקורית אין (235/60R16). קיימים A/T בלבד ובמבחר מצומצם מאוד. הגבהה טובה תאפשר הכנסת צמיגים גדולים יותר שירחיבו המבחר. קיים נושא הרישוי - לחלק מפריע, לחלק פחות...
2. דיפרניאל קדמי חלש ורגיש לשברים בעומס כבד בשטח. עלות החלפה עד 8,000 ש"ח. קיימים מספר פתרונות - ריתוכים, החלפה לברזל (מעל 5000 ש"ח). לתחושתי הבעיה פחות נפוצה בידני (אצלי לא נשבר, למרות שבשני טיולים שהייתי שניים אוטומטיים שברו).
בשורה התחתונה - אם אתה מחפש רכב שטח שאפשר לחיות איתו ביום-יום, שיאפשר מעבר של מירב מסלולי הטיול בכבוד ובעלויות אחזקה נמוכות - מומלץ GV.
ה- V6 שווק בארה"ב, אבל הוא היה בנפח 2000 סמ"ק. עדיף כבר מנוע 2000 הרגיל, 4 צילינדרים. יותר פשוט ויותר אמין ...
נדב.
מנוע הV6 ששווק בארה"ב הוא 2500 סמ"'ק...:D
מנוע הV6 ששווק בארה"ב הוא 2500 סמ"'ק...:D
לדעתי אתה טועה בשנתונים ... זה מהדור של הגראנד-ויטארה ...
לדעתי אתה טועה בשנתונים ... זה מהדור של הגראנד-ויטארה ...
אוקי הבנתי... אתה התכוונת לויטרה ואני לגראנד 99-04...כנראה שכל אחד והעדפות שלו אה:D
אוקי הבנתי... אתה התכוונת לויטרה ואני לגראנד 99-04...כנראה שכל אחד והעדפות שלו אה:D
אתה הסברת לישי (פותח השרשור) שיש יותר שיפורי מנוע לויטארה מאשר לגראנד, ישי שאל איזה וענית לו, ישי הביע משאלת לב למנוע V6 ואני הסברתי שהוא מפנטז בכיוון הלא נכון, וכל זה מדובר על ויטארה ולא גראנד ...
כנראה שהגיע הזמן לישון ...
לילה טוב :p
ה- V6 שווק בארה"ב, אבל הוא היה בנפח 2000 סמ"ק. עדיף כבר מנוע 2000 הרגיל, 4 צילינדרים. יותר פשוט ויותר אמין ...
ה- V6 2000CC שווק באירופה בלבד !
בארץ יש שתיים ארוכות ידניות מיבוא אישי , אחת הכרתי יותר אינטימי.
דווקא המנוע מאוד אמין.
למרות הדימיון לויטארה הרגילה יש מס' רב של מכלולים לא חופפים .
אגב, בזמנו זממתי עליה כולל הסבה לאוטומט.
הבעיה שהקלמיני לא מתאים ולמיטב זכרוני גם הנעילה הקדמית לא מתאימה.
רענן
נ.ב- ובקשר לנושא השירשור, אם אני הייתי מתלבט, אז,
הייתי בוחר בגראנד הארוכה מהסיבות,
תא נוסעים יותר מודרני, מנוע 2000 והכי חשוב ABS
עד כמה שידוע לי אין בגרנד ויטרה ABS
לפחות לא אצלי...:confused:
עד כמה שידוע לי אין בגרנד ויטרה ABS
לפחות לא אצלי...:confused:
גם לא אצלי (GV ארוכה אוטו', שנת 2000)
יש כלה חדשה!!:D:D
ויטרה ארוכה 97 כמו שבאמת רציתי!!
איזה כיף של רכב, שונה לגמרי מהסמוראי שיהיה פעם
אבל אין ספק שהגנים הטובים של סוזוקי נמצאים שם.
(נדב אני אשמח לסקירה על אפשרויות לשיפור)
(נדב אני אשמח לסקירה על אפשרויות לשיפור)
תתחדש :p:p:p
שתף אותנו מה כבר יש בה, תמונות, או הכי טוב: קפוץ לבקר :p
נדב.
יש כלה חדשה!!:D:D
ויטרה ארוכה 97 כמו שבאמת רציתי!!
איזה כיף של רכב, שונה לגמרי מהסמוראי שיהיה פעם
אבל אין ספק שהגנים הטובים של סוזוקי נמצאים שם.
(נדב אני אשמח לסקירה על אפשרויות לשיפור)
מזל טוב..זריז אתה.
אופציות לשיפור:
האתר של זוקי פרו
ארז סנטו ממוסך טופ גיר ברעננה...
בהצלחה!!
ואני אשמח לשמוע מה כל כך שונה מסמוראי - לטוב ולרע.
מזל טוב קלולולולו :) .
תמונות בקשה...
הרכב סטנדרטי לחלוטין.. צמיגי 195??!
(יד שניה עם 130,000 ק"מ היה בשגרירות)
כלומר ממש שמור, אבל כמובן הבחורה שכחה לבדוק מיים ב10 שנים האחרונות!!
לכן החליפו מנוע, שגם כרגע לא נראה לי שקיבל יותר מדי אהבה ותשומת לב (חבל!!)
בקרוב תמונות ונראה מה נתכנן לשפר;)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.