צפייה בגרסה מלאה : שסתומי EGR
razzamataz
05-01-11, 20:22
הי
לאיסוזו איפון יש שני שסתומי EGR על סעפת היניקה, השאלה שלי האם שניהם צריכים להיות באותו מצב?
כרגע יש לי אחד פתוח ואחד סגור.... (בזמן פעולה, גז, וכיבוי)
כמו כן בלחיצת גז רק צינורית וואקום אחת מראה וואקום והיא דווקא מורכבת על השסתום הפתוח תמידית
מה שלא נראה לי נורמלי (אבל הצינורית השנייה תיבדק מחר)
תעיף את כל המערכת ושים מכסים במקום.
כנ"ל לגבי כל צינורות הוואקום, רק שים לב לא להשאיר צינורית פתוחה, שלא תאבד ואקום לבלמים.
למה או למה לא?
ערוך חיפוש, היו כבר דיונים בנושא.
בברכה,טושי
razzamataz
08-01-11, 20:31
קראתי והפנמתי, אז אני אנתק את המערכת אבל יש לי שתי שאלות
1. האם אין בעייה לעבור טסט אח"כ מבחינת מזהמים (אני יבצע ניתוק אלגנטי של השארת המערכת עם חסימת המעברים, כדי למנוע שאלות סקרנים)
2. האם את המעברים כדי לחסום בפחית אלומיניום מפחית שתייה (לא תמס בחום?) או לקנות יריעת חומר ליצירת אטמים (כזה ששגוזרים למידה) ופשוט לא לייצר בו פתחים למעבר הגזים ולהחליף בו את האטמים המקוריים?
בתודה
רז.
קראתי והפנמתי, אז אני אנתק את המערכת אבל יש לי שתי שאלות
1. האם אין בעייה לעבור טסט אח"כ מבחינת מזהמים (אני יבצע ניתוק אלגנטי של השארת המערכת עם חסימת המעברים, כדי למנוע שאלות סקרנים)
2. האם את המעברים כדי לחסום בפחית אלומיניום מפחית שתייה (לא תמס בחום?) או לקנות יריעת חומר ליצירת אטמים (כזה ששגוזרים למידה) ופשוט לא לייצר בו פתחים למעבר הגזים ולהחליף בו את האטמים המקוריים?
בתודה
רז.
1.אם תקרא ותבין איך מערכת EGR פועלת,תבין שאין כל קשר לבדיקת עשן בטסט.
(רמז- בדיקת עשן נעשית בהאצה ובעומס מלא על המנוע)
2. צד האגזוז חם מאד. אתה צריך להשתמש בפלאח של לפחות 6 ממ שיתן אטימה .
צד היניקה פחות חם, אבל בכל מקרה לא הייתי משתמש בפחית.
תעיף את כל החלקים המקוריים ותייצר שני פלאנג'ים במקומם. איטום עם סיליקון או עם האטמים המקוריים.
אף אחד לא באמת יודע מה היה מותקן על מנוע זקן...
בברכה,טושי
...רק שים לב לא להשאיר צינורית פתוחה, שלא תאבד ואקום לבלמים...
היי טושי,
בבקשה הסבר את הקשר לבלמים, והאם בטרופר דיזל 3.0 זה אותו דבר ?
לפי מה שהבנתי רז רצה להשעיר הכל ולנטרל ע"י חסימת צינורית הואקום - בטרופר אפשר
ע"י הכנסת כדורית של מיסב לצינורית. זה לא יעשה את העבודה - למה לפרק את הכל ?
רוני, תהיה רציני...
בלמים מוגברים ע"י וואקום.
אם יש צינור פתוח, אין ואקום...
אפשר לאטום ולבטל מערכת EGR בכל מיני שיטות. אני מעדיף להסיר הכל. פחות צפוף בתא המנוע.
בברכה,טושי
היתי רציני !
אין לי השכלה מקיפה פורמלית בתחום, אני לומד ממך, מתקלות שהיו, ושינויים שעשיתי וחקרתי.
בהגברת בלמים עוד לא נגעתי.
הגברת בלמים היא מערכת בטיחותית, היתי מצפה שהואקום שם לא יהיה קשור לEGR או מערכות אחרות. שיהיה משהוא מבודד יותר לתקלות.
מי מייצר את הואקום ?
לפני כמה חודשים בדקתי את נושא הEGR בטרופר, כל הצינוריות ואקום והמסנן הקטן שלהם,
לא זכור לי חיבור שהולך לברקסים.
פרט עוד.
תודה
קראתי את ה-workshop manual ששמתי פה באתר,
http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/trooper_manual.pdf
פסקה 5C-41 VACUUM BOOSTER ASSEMBLY עמ-919
בשרטוט הצינורית ואקום שבתוכה שסטום חד כיווני (2) הולכת למנוע למקור ואקום.
לאיפא זה מתחבר ?
מי מקור הואקום ?
יש מלא דרכים ללמוד ברשת
how things works
יש גוגל
יש ויקיפדיה
אין טושיפדיה!
בברכה,טושי
אין טושיפדיה!
חבל.
בפגישות שלנו אצל השכן בעל ההיילקס הכרתי טושי שאוהב גם להסביר.
זה פורום טכני ויש פה כמה אנשים שלמדתי שכדאי להפנים מה שהם כותבים ואתה ביניהם.
גם השכן לא ידע וישר פלט "שאל את טושי"
טוב ביררתי, אז למי שגם לא יודע - בקיצור:
יש משאבת ואקום מחוברת מכנית למנוע בחזית (לאחד הגלגלים של מערכת הטימינג).
ממנה יוצא צינורית ואקום שהולכת ומסתאפת לכל צרכני הואקום vacuum line(מע.EGR, מגביר בלמים, משלב 4X4 ...)
חבל.
בפגישות שלנו אצל השכן בעל ההיילקס הכרתי טושי שאוהב גם להסביר.
זה פורום טכני ויש פה כמה אנשים שלמדתי שכדאי להפנים מה שהם כותבים ואתה ביניהם.
גם השכן לא ידע וישר פלט "שאל את טושי"
טוב ביררתי, אז למי שגם לא יודע - בקיצור:
יש משאבת ואקום מחוברת מכנית למנוע בחזית (לאחד הגלגלים של מערכת הטימינג).
ממנה יוצא צינורית ואקום שהולכת ומסתאפת לכל צרכני הואקום vacuum line(מע.EGR, מגביר בלמים, משלב 4X4 ...)
רוני
תפסיק להיות פולניה, ובלי לערב שכנים....
לקח לך בדיוק יום אחד להבין את נושא הוואקום, לא כזה מסובך.
באפריקה יש אימרה:
תן לכושי דג- סיפקת לו ארוחה.
למד אותו לדוג - סיפקת לו אוכל לכל חייו...
בברכה,טושי
טושי יקירי,
לא צריך שתלמד אותי לחפס מידע באינטרנט, זה בתחום המיקצועי שלי.
ונכון שאפשר להגיע למידע במקומות אחרים.
אבל פה זה "המקום", פורום טכני בדיוק בנושא ועם מישהו שיודע - אתה.
אז במקום לענות ולעזור, תראה לאיפא זה הולך.
גם אם זה טריביאלי עבורך, לי זה חידש.
היה חברי פשוט לעזור - לא חובה וזכותך לא לענות.
אני ציפיתי להסבר כמו שהיתי נוהג.
אין טעם להתקשקש בזה עוד,
בכל זאת למדתי משהו חדש בזכות התגובה שלך לרז.
בברכה, רוני:.
חבל.
בפגישות שלנו אצל השכן בעל ההיילקס הכרתי טושי שאוהב גם להסביר.
זה פורום טכני ויש פה כמה אנשים שלמדתי שכדאי להפנים מה שהם כותבים ואתה ביניהם.
גם השכן לא ידע וישר פלט "שאל את טושי"
טוב ביררתי, אז למי שגם לא יודע - בקיצור:
יש משאבת ואקום מחוברת מכנית למנוע בחזית (לאחד הגלגלים של מערכת הטימינג).
ממנה יוצא צינורית ואקום שהולכת ומסתאפת לכל צרכני הואקום vacuum line(מע.EGR, מגביר בלמים, משלב 4X4 ...)
בעל ההילקס מבקש לא להפעיל נוהל שכן מטעמים בטחונים ולא לעשות לו פירסומת !
תודה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.