צפייה בגרסה מלאה : בעייה בדריישאפט בין הגיר לטרנספר
שלום
ביוק שמחבר את הדריישאפט הנ"ל ביציאה מהגיר ישנו מען שרוול אשר יושב בתוך תפס המחובר לגיר. האם שרוול זה צריך להיות חופשי? אצלי הוא מסוגל להסתובב בתוך הבית ולהתחכך ביוק ולייצר רעש, תקין?
http://img19.exs.cx/my.php?loc=img19&image=0900823d801e09c7. gif
תודה רבה
עודד
אנסה שוב לשים את התמונה, מדובר בצד שמאל למעלה.
http://img19.exs.cx/img19/5710/0900823d801e09c7.gif
"from transmission case"
רק כדי להיות בטוח שהבנתי נכון, אתה שואל על החלק בצבע אפור בהיר (A) ולא על האפור הכהה (B)?
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea001d8e15297c42bc95cd8f9650030000.a spx
שלום, אלון
בדיוק A
תודה רבה
הוא אמור להיות מקובע ליוק. זה מגן אבק של B. הוא אמור להכנס קצת לתוך הגיר, אבל הוא לא נוגע שם בכלום. אצלי הוא לא מייצר רעש, לכן לא - הוא לא אמור לייצר רעש.
אלון, תודה רבה
האם הוא מסתובב אצלך סביב היוק, או שהוא תפוס?
אני חושב שהרעש הוא כתוצאה מסיבוב יחסי בין השניים, לדעתי זה לא תקין אולם איני יודע אם צריל להחליף את היוק, או אולי משהו אחר? האם הוא מסתובב כאשר אתה מסובב את הדריישאפט (מה שחייב להיות אם הוא מחובר ליוק, אולם יש לי ספק בגלל החבק בו הוא מצוי.).
מקווה שלא הפלתי עליך תיק עם השאלות שלי,
בכל אופן תודה רבה
עודד
שום תיק, בשביל זה יש ג'יפולוג. אף אחד לא מכריח אותי לענות.
ירדתי מתחת לאוטו עכשיו, אני לא מצליח לגרום לחלק להסתובב בנפרד מהדרייבשאפט. אולי חסר לי כח, אבל לא נראה לי - אני לא מצליח לראות סיבה שהחלק הזה יסתובב בנפרד מהיוק. בכל מקרה אני כבר לא בטוח, אז נחכה למישהו שיודע בוודאות.
ירדתי ובדקתי - החלק מסתובב יחד עם הדרייב שאפט, לא הצלחתי בשום מקרה לגרום לו להסתובב לבד.
תודה רבה לכולכם,
אני מניח שמאיזו סיבה הם כנראה ניתקו אצלי, וזה אומר לפרק ולהרכיב יוק אחר (אלא אם למשהו יש רעיון אחר). עכשיו איפה מסיגם חלק במכשירי תנועה? האם כדי להחליף עוד משהו על הדרך אולי מחזיר שמן? טיפים בנושא יתקבלו בברכה
תודה רבה
עודד
דרך אגב מה דעתכם על הדבקה עם אפוקסי בינתיים?
סוזי המשתוללת
03-11-04, 15:40
לא צריך להחליף יוק
פשוט לתת פיק ריתוך מכל צד וזהו
חשוב להקפיד שהחלק הבוהק (היכן שיושב המחז"ש ) לא ייגע בשום מתכת שקשורה לארדונג של הרתכת אחרת יווצר נזק למשטח ולא תהיה אטימת שמן טובה
יש איזה בחור באזור ירושלים עם סמוראי 87 שהוא מוכר בחלקים. תקנה ממנו יוק. אין לו שום סיבה לקחת ממך יותר מ100 ש"ח על זה. קוראים לו אבירם, אני בטוח שאחד החבר'ה הנחמדים כאן ייתן לך טלפון.
שלום
תודה רבה על התשובות. לאחר שחיבור הצמיד ליוק לא עזר ועדיין נשמעו חריקות נבדקה הבעייה שוב ועולה שמשום מה הדריישאפט בין הגיר לטרנספר אינו מסתובב בצורה אקסיסמטרית אלא דוחף את הגיר והטרנספר אחד כנגד השני. אינני יודע מדוע זה נוצר אולם בכל אופן אני מתכוון להחליף את היוק ביציאה מהגיר. האם זה יקר לקנות חדש? אם חדש האם רק במכשירי תנועה? מה כדי להחליף עוד על הדרך (מחזירי שמן אולי?)? כל טיפ יתקבל בברכה?
תודה רבה
עודד
יש שם מחז"ש שמאוד כדאי להחליף אם אתה כבר שם. זה חתיכת בעסה להחליף אותו בלי להוריד גיר, ולהוריד גיר זה עוד יותר בעסה. אז אם הוא כבר על הרצפה, תחליף גם את הקדמי.
אם יש לך כח ו200 ש"ח מיותרים, תפתח את הגיר כשהוא על הרצפה ותחליף גם את המיסבים של הצירים הראשיים. יש לי את הישנים שלי כאן איפשהו, אתה מוזמן לקחת אותם לאוטו לאגר ולבקש ממנו כאלו חדשים - אני קניתי ממנו, אני יודע שיש לו (או שהוא יכול להזמין אם אין במלאי). להתחיל לשפץ את כל הגיר זה לא נעים, בייחוד אם אתה תתחיל עם סינכרונים (180 האחד), אבל לפתוח ולראות שכל הגג"שים תקינים, לנקות קצת וכד' זה חוויה מעניינת. לקח לי סה"כ של יומיים, כולל התרוצצויות (אבל מיהרתי נורא והקדשתי לזה חלק ניכר מהיום). זו הזדמנות פג לתקן את הנזילה מאגן השמן האחורי שלך, אם יש לך כזו - הגישה אליו נוחה וקלילה (זה נפוץ מאוד בסמוראים שאני ראיתי). תבדוק טוב את תושבת הגיר (67 ש"ח) כשהיא על הרצפה - הסדקים בה מתחילים לרוב בצד העליון, בדיוק הצד שאתה לא רואה מהרצפה (קרוב לבסיס התחתון).
לגבי קנית היוק, אין לי מושג מה מחירו - אבל שלח ה"פ לסושי, אולי הוא יוכל לעזור.
אגב, אני מניח שזו הסיבה לרעידות שלך בהודעה השניה? אם כן, העתק בבקשה את התגובה שלך גם לשם - שיהיה גם לאחרים שיחפשו בעתיד.
תודה רבה, אלון
הרעידות חלפו להם אולם נראה לי שהם נבעו מצלב גמור בכניסה לדיפרנציאל האחורי. בכל אופן יוק חדש במכשירי תנועה עולה 300 ש"ח. כרגע אני לא בטוח שאכנס לסיפור של פרוק גיר אלא רק החלפת יוק ואולי מחזיר השמן המתאים. לא נראה לי שפרוק גיר ניתן לעשות לבד.
בכל אופן אשמח לקבל פרטים על אוטו לאגר לעבודות בעתיד. מקווה שהחלפת יוק תפתור את הבעייה.
תודה רבה
עודד
סוזי המשתוללת
15-11-04, 10:04
זה לא היוק
יש לך מייסבים דפוקים
כשהגל הינע מחובר תנער אותו כשאתה אוחז ביוק ממש צמוד לגיר ואם הוא זז אז יש חופש במייסבי גל עליון
פרק את הגיר - זה משחק ילדים תאמין לי
מה שכן לפני שאתה ניגש למלאכה תתקשר ותקבל את כל הפרטים איך לעשות את זה נכון מהר והכי חשוב קל
נקסוס השיא שלי ביום שישי היה שעה וחצי וזה כלל הורדה של הגיר פתיחה של הזנב סגירה והרכבה מחדש על האוטו עד למצב נסיעה -עכשיו תשאל למה ?
כי אני דביל :lol: ואם תתאמץ אז תבין לבד למה - הרמז קיים רק תתאמץ :twisted:
תודה רבה, סוזי
קיבלתי את ההמלצה וארים את הכפפה. בכל אופן אם אני ניגש לפרוק האם כדאי לקנות את המיסבים במכשירי תנועה? כ אני לא רואה את עצמי מגיע לנקסוס לנצל את נדיבותו. אני צריך לבדוק אם התהליך מתואר בספר של צ'ילטון, בכל אופן לפני הפרוק אנסה לתפוס אותך בטלפון.
המון תודה
עודד
שמע, לסושי יושב איזה גיר שהוא יכול לשחק איתו על הרצפה בבית. בטח שבשבילו זה משחק ילדים. בשבילי זה לא היה - אבל זה גם לא נורא בכלל.
צ'ילטון/היינס זה לא הספר הנכון לעבודה כזו. SERVICE MANUAL.
אתה יכול לקנות במכשירי תנועה. זה יעלה לך פי 4-5.
אני אחפש לך את המיסבים והמקט"ים שלהם.
תודה רבה
זה בסדר אלון, לא חשבתי שזה יהיה לי פשוט כמו לסוזי ואפילו לא כמו לך, הקריטריון הוא שאם צריכים עושים, מה ללכת למוסך. צריך רק ללמוד ולהערך בהתאם. אני לא חושב שזה גדול עלי והדרך היחידה לברר היא לנסות.
אלון מה זה service manual? איפה קונים, משיגים, מורידים?
תודה רבה
עודד
עודד
תוסיף אותי למסנג'ר ואני אשלח לך
[email protected]
גיל
סוזי המשתוללת
15-11-04, 15:08
אין שום בעייה
תקבל את המספרים המוטבעים על המייסבים אם כי במיקרה שלי הייתי עם שני גירים פתוחים שניהם מאותו הדגם ובכל זאת מייסב אחד (המרכזי בגל העליון )היה שונה במידותיו וראיתי את זה במיקרה כך שבכל מיקרה שווה לפרק מוקדם בבוקר את הגיר (בכל זאת יום שישי)מהרכב ואח"כ לפתוח את הגיר מבלי לפרק את המייסבים החוצה אלא פשוט לרשום את המספרים הסדרתיים שטבועים אליהם ואז לקחת חבר ולנסוע להביא את המייסבים
רק כשיש לך את הכל (מייסבים סיליקון לאטימה וגלון שמן )תפרק את הגיר
חשוב מאד
שים לב כשאתה מפרק את השייבה הקפיצית (יש כמה כאלה)שהשייבה לא תעוף
חוצמזה בהמשך הפירוק יש 3 גולות קטנות שמשמשות כסטופרים אל תאבד אותם
הקפד על כיווני הוצאת/הכנסת הגגשי"ם /מכלולי שילוב /סינכרון וזהו
סמן וכתוב כל דבר שאתה לא בטוח לגביו
שים לב לצורת הכנסת שני המייסבים עם הטבעת מיקום בגל העליון ואחת בגל התחתון
חשוב מאד להקפיד על סדר הפירוק הבא : רוקן שמן פרק גלי הינע קדמי ומרכזי
את המרכזי שולפים לגמרי ואת הקדמי מפרקים רק מהדיפ וקושרים לקפיץ הימני
לאחר מכן מפרקים את הגשר השחור הדק שמתחת לגיר
את כבל הקלאץ רק מהזרוע ואת שני האומים התחתונים שבין הגיר למנוע
שני ברגים מחיבור תושבת גיר אחורית לשילדה
בשלב הזה אל תפרק את התושבת מהגיר
בתוך תא הנוסעים 4 ברגי מכסה ידית עליון והרם למעלה פרק את ראש הידית והוצא הכיסוי החוצה
שים את הידית בניוטרל והרם את הגומי הנוסף שסוגר על הידית
פתח את 3 הברגים
הרם את הידית במצב ניוטרל
פרק 4 ברגי בית הידית ובעזרת מברג / לום חלץ את בית הידית שמודבק עם סיליקון
נתק מצבר
פרק כבלי חיבור למתנע
פרק את המתנע
פרק את שני ברגי החיבור העליונים של הגיר למנוע
הגישה הכי נוחה לבורג שקרוב למצבר היא דווקא מתחת לדיסטריביוטור מכיוון ההגה
חזור אל מתחת לאוטו ועם ג'ק עגלה החזק את הגיר
עכשיו פרק את התושבת מהגיר
קח את הגיר אחורה ואז הורד בזהירות
היזהר כי בשלב הזה הוא ייפול קדימה וזו גם הדרך היחידה להוציא אותו
סדר ההרכבה אותו הדבר אבל הפוך
זו גם הדרך הנוחה ביותר והמהירה ביותר אל תנסה "לקצר " דרכים ו"לחסוך " פירוקים שלא "נראים" הכרחים כמו למשל בית הידית
תצטרך מפתחות סגורים ובוקסות במידות 10 12 14 לסגירה רצוי מפתח מומנט בכל מיקרה על תסגור חזק מדיי הכל אלומיניום וקל לדפוק הברגות
תודה רבה על התשובות
שאלה נוספת: האם צריך כלים מיוחדים על מנת להחליף את המיסבים בגיר ואת מחזירי השמן?
תודה רבה
עודד
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.