צפייה בגרסה מלאה : נעילה וגיר אוטומטיים
נעילה אוטומטית ניראת לי ממש MUST עבור גיפאי שמכבד את עצמו. לא, אני לא מעוניין בהבדלים בין נישלטת לאוט'...
אבל בכל זאת, אך נעילה כזו יתפקד תחת גיר אוט'? למייטב הבנתי ברגע שיש מומנט בכניסה לנעילה אז הציר ננעל, אך זה "מיתיישב" עם גיר אוט'? ביחוד מה קורה כאשר מכבים\מדליקים over/drive בסיבובים?
ככלל, בסיבובים אני נותן מעט גז כדאי לייצב את הרכב, להעביר מעט מישקל אחורה... מה עושים כאשר יש נעילה אוט?
תודה לעונים
רבין
לא קורה כלום. עובד מצוין, כמו עם גיר ידני.
תתקין ותלמד את התנהגות הנעילה בכניסה לפניות, במיוחד בכביש רטוב, ותנהג בהתאם.
בהחלט יש מצב שתצטרך לשנות מעט כמה מהרגלי הנהיגה הישנים, אבל לסוג הגיר באמת שאין קשר.
נעילה אוטומטית ניראת לי ממש MUST עבור גיפאי שמכבד את עצמו. לא, אני לא מעוניין בהבדלים בין נישלטת לאוט'...
אבל בכל זאת, אך נעילה כזו יתפקד תחת גיר אוט'? למייטב הבנתי ברגע שיש מומנט בכניסה לנעילה אז הציר ננעל, אך זה "מיתיישב" עם גיר אוט'? ביחוד מה קורה כאשר מכבים\מדליקים over/drive בסיבובים?
ככלל, בסיבובים אני נותן מעט גז כדאי לייצב את הרכב, להעביר מעט מישקל אחורה... מה עושים כאשר יש נעילה אוט?
תודה לעונים
רבין
הפוך גוטה.
הגיר האוטומטי יוצר טורק חיובי קל על הקייס תמיד, ומונע את השחרור והחיבור ה"אלים" יותר של המומנט שמעביר הקלאץ' בידני. קצת קשה להסביר, אבל זה עובד טוב יותר... אגב זו גם הסיבה שהחופשים שיוצרת הנעילה לאחר ההתקנה פחות מורגשים באוטומט.
נעילה מתבצעת בהכנסת מומנט חזק יחסית לקייס.
עצתי- תקרא ותבין היטב מהי הפעולה המכנית המדוייקת שמתבצעת בקייס, זה עוזר לנהיגה לדעתי.
בנוסף- תנהג קצת על רכב אוטומטי עם נעילה, ותראה שזה בקושי מורגש.
לא רוצה להיות פארטי פופר אבל התקנתי אוטומטית בסופש האחרון והדבר עובד לא רע בשטח ומחורבן בכביש. נעילה אחורית של NO SLIP. יענו פרימיום נעילה. גיר אוטומטי
התקנה לפי הספר אז שם לא הבעיה. הבעיה זה הנטיה של הנעילה להחליט לבד מתי היא רוצה להשתחרר ומתי להינעל. וזה, בוא נגיד , לא תמיד מתי שאתה רוצה בתור נהג..
התוצאה : רעשי טיק שנעים בין קליל לבין פצמ"ר 52, רעידות זנב והחלקות 'קלות' ברגעים הכי לא רצויים.
מסקנתי האישית בלבד:
לרכב יום יום שמשמש כרכב א' כולל אישה נוהגת וילדים - לא ממומלץ ועלול להוביל לקרע בחיי הנישואים שגם נעילת ARB לא תתקן.
לרכב ב' שרק אתה נוהג עליו ומוכן לרדת לעומק הדקויות של אופן פעולת הנעילה במצבי נהיגה שונים , ניתן גם ניתן.
מסכים עם קודמי שאוטומט 'מזריק' דחף קבוע לקורונה מה שעוזר במניעת טיקים מיותרים. אבל בניגוד לדעתו של דרור - אני לא חושב שנעילה אוטמטית מתאימה לכל אחד. היא בפירוש אינה מתאימה לרכב א' שמשמש את כל המשפחה (אלא אם כן אשתך/אחותך/אמך היא מאלו שאוהבים לפרק פניון לפני ארוחת הבוקר). ותאמין לי שזה על קצה המזלג..
יכול להיות שמשהו בתהליך ההתקנה שלך לא תקין? מה שאתה מתאר לא נשמע טוב, ולא אופייני.
לא רוצה להיות פארטי פופר אבל התקנתי אוטומטית בסופש האחרון והדבר עובד לא רע בשטח ומחורבן בכביש. נעילה אחורית של NO SLIP. יענו פרימיום נעילה. גיר אוטומטי
התקנה לפי הספר אז שם לא הבעיה. הבעיה זה הנטיה של הנעילה להחליט לבד מתי היא רוצה להשתחרר ומתי להינעל. וזה, בוא נגיד , לא תמיד מתי שאתה רוצה בתור נהג..
התוצאה : רעשי טיק שנעים בין קליל לבין פצמ"ר 52, רעידות זנב והחלקות 'קלות' ברגעים הכי לא רצויים.
מסקנתי האישית בלבד:
לרכב יום יום שמשמש כרכב א' כולל אישה נוהגת וילדים - לא ממומלץ ועלול להוביל לקרע בחיי הנישואים שגם נעילת ARB לא תתקן.
לרכב ב' שרק אתה נוהג עליו ומוכן לרדת לעומק הדקויות של אופן פעולת הנעילה במצבי נהיגה שונים , ניתן גם ניתן.
מסכים עם קודמי שאוטומט 'מזריק' דחף קבוע לקורונה מה שעוזר במניעת טיקים מיותרים. אבל בניגוד לדעתו של דרור - אני לא חושב שנעילה אוטמטית מתאימה לכל אחד. היא בפירוש אינה מתאימה לרכב א' שמשמש את כל המשפחה (אלא אם כן אשתך/אחותך/אמך היא מאלו שאוהבים לפרק פניון לפני ארוחת הבוקר). ותאמין לי שזה על קצה המזלג..
בכדי להימנע מכל מה שתארת כאן, בחרתי להרכיב על הרודיאו שלי אוטומטית קדמית דווקא. מבלי להכנס לדיון העתיק של מה אמור להיות קודם למה - השיפור הוא פנטסטי והכי חשוב לא בא לידי מטרד ביום יום [כאשר אתה נוסע בהנעה אחורית]
my 2 cents
יכול להיות שמשהו בתהליך ההתקנה שלך לא תקין? מה שאתה מתאר לא נשמע טוב, ולא אופייני.
נמרוד, למה באנדרסטייטמנט?
הנו-סליפ נעילה מצויינת. היא אמורה להיות שקטה ובלתי מורגשת לחלוטין.
בטוח שמשהו בהתקנה שגוי/לא תקין. כיוונים? שימסים? קפיצים?
שום נעילה אוטומטית בעולם, כולל דטרויטים "גסים" מהדגם הישן לא מתקרבים אפילו להתנהג ככה.
מה שמתואר כאן לא אופייני, לא תקין, על פניו נשמע אפילו מסוכן ואם תשאיר את זה ככה, זה גם ייגמר בשבר באחד החלקים.
מה עושים?
לא להתעצל, ולפרק. לבדוק מה לא בסדר בתהליך ההתקנה. להתקין שוב, עם הקפדה על מדידות מרווחים וכו'.
חבר'ה, צודקים. (כרגיל!).
אחרי שיחות ובדיקות עם התמיכה הטכנית בארה"ב של יצרן NOSLIP מסתבר שבאיסוזו החליטו לשים קייס טיפהלה יותר גדול מקייס רגיל של דנה 44 עם TRACLOC (אבל הם לא טרחו לציין זאת בטבלת יישומים! גרררר)
הדבר גורם לחופש רב מדי בין הקופלר לדרייברים.
האמת שאני לא בטוח שזה בר תיקון. אולי לשים ספייסרים דקים בין הקופלרים לקייס (ללגרים של הקייס בעצם). אבל זה פתרון שלא כתוב בספר ואני צריך מומחה אמיתי שיידע לייעץ.
מישהוא מכיר?? אני דווקא אוהב לנבור בספרות וכו וכו אבל נראה שגעתי לדד אנד. אשמח לכל קצה חוט.
בכדי להימנע מכל מה שתארת כאן, בחרתי להרכיב על הרודיאו שלי אוטומטית קדמית דווקא. מבלי להכנס לדיון העתיק של מה אמור להיות קודם למה - השיפור הוא פנטסטי והכי חשוב לא בא לידי מטרד ביום יום [כאשר אתה נוסע בהנעה אחורית]
my 2 cents
אורן - איזו נעילה התקנת מקדימה? עבודה עצמית או מוסך? ואם עצמית - כמה מורכב היה עניין הגישה - קרי, האם הצלחת לפרק את קייס החוצה בלי לפרק את כל הביצה עצמה?
וד"א : אני גם הייתי כבר באמצע הדרך לפרוייקט קדמית בלבד - אבל פה בפורום הצליחו לשנות את דעתי (כמה פוסטים של דרור בין השאר:). בעיקר בגין שיקול היעילות : אחורית מול קדמית.
אבל בהינתן מצבי העגמומי משהוא כבר לא בטוח שעשיתי נכון:(
טוב, שיכנעתם אותי שעם גיר אוט' הנעילה מנגנת טוב יותר.
קראתי בפורומים כאן והיה בחור שציין שהנעילה "הסתירה" בעייה בבלמים מאחור, הוא העדיף בצדק לריאות את חצי כוס המלאה, כלומר הרכב בולם גם כאשר ברקס בגלגל אחד לא מתפקד.
מה קורה עם ה ABS? אצלי בטראנו זה לא בעייה, כי ה ABS שולט על הסרן האחורי כמיקשה אחת, כלומר צינור לחץ שמן יחיד עבור כל הסרן האחורי.
מה קורה ברכבים חדשים יותר? או שמי שכבר יש לו ABS אז יש לו גם "נעילה" אלקטרונית?
רבין
קראתי בפורומים כאן והיה בחור שציין שהנעילה "הסתירה" בעייה בבלמים מאחור, הוא העדיף בצדק לריאות את חצי כוס המלאה, כלומר הרכב בולם גם כאשר ברקס בגלגל אחד לא מתפקד.
נשמע שההתייחסות המקורית הייתה לנעילת "זיקה".
הי,
דיון מעניין ויש לי שאלה בעקבותיה אבהיר את עמדתי.
האם נעילה אוטומטית היא במצב "נעול" כל הזמן?
כן!
היא תפתח כשיווצר לחץ גדול בין שתי הציריות של סרן עליה היא מורכבת...
כשנוסעים במשטח בעל אחיזה טובה, הכל טוב כביכול, מכוון שאז, באמת נוצר הלחץ הנדרש לפתיחתה כתוצאה מסיבוב למשל והיא נפתחת...עד כאן סביר.
מה קורה שאתה נוסע בכביש רטוב למשל, או אז התנאים לרעתך מלכתחילה - לא נוצר מספיק לחץ, מכוון שהגלגלים מחליקים על האספלט הרטוב, ואז, דווקא אז, כשהכי מסוכן להסתובב עם דיפרנציאל נעול, הנעילה לא תשתחרר - והסיכוי להחלקה מסוכנת גדל פלאים.
אני חושב שנעילות אוטומטיות צריכות להיות מותכנות ברכבי שטח שאינם נוסעים על הכביש (או לפחות כמעט ולא). בשטח, אין בעיה עם זה שהסרן נעול - נהפוך הוא, יתרון בכל הקשור לעבירות.
בכביש, לטעמי לא בריא.
דרור, אנא תקן אותי אם יש משהו טכני שלא מובן לי ולכן אני חושב כך...
ג'וי
סוזי המשתוללת
25-01-11, 08:20
ג'וי בוקר טוב
המומנט שנדרש כדי לשחרר נעילה הוא כלכך נמוך שאתה משחרר אותו עם היד !!!!
זו גם אחת הבדיקות שמבצעים בעת הרכבה של נעילה כזו
כאחד שנסע מעל 200 אלף עם נעילה אוטומטית על סמוראי (הרכב הכי בעייתי לנעילה כזו)וכאחד שאשתו נסעה על הרכב יום יום אני יכול להגיד בפה מלא שהייתי מחליף את הarb שיש לי בטרופר באוטומטית בלי לחשוב פעמיים
ההבדל המשמעותי ביותר הוא כשהאוטומטית מורכבת מקדימה ובטכניקות נהיגה ניתן לשחרר אותה מה שאי אפשר לעשות עם arb שננעל וכרגע נמצא תחת לחץ של הגלגלים - הוא לא ישתחרר אפילו שהכפתור משוחרר
אגב כשאני כותב arb אני מתכוון לכל הנשלטות החל מג'יפ וכלה במשאית
יש מצבי חירום שנעילה אוטומטית תציל אותך מהתהפכות כי היא תמשיך לספק אנרגיית תנועה גם כששלשה מתוך 4 גלגלים באויר וההבדל בין צל"ש לטר"ש הוא לחיצה קלה על הגז
מה שכן נעילה אוטומטית רגישה יותר להפרש לחצי האויר בין שני הגלגלים
הי,
דיון מעניין ויש לי שאלה בעקבותיה אבהיר את עמדתי.
האם נעילה אוטומטית היא במצב "נעול" כל הזמן?
כן!
היא תפתח כשיווצר לחץ גדול בין שתי הציריות של סרן עליה היא מורכבת...
כשנוסעים במשטח בעל אחיזה טובה, הכל טוב כביכול, מכוון שאז, באמת נוצר הלחץ הנדרש לפתיחתה כתוצאה מסיבוב למשל והיא נפתחת...עד כאן סביר.
מה קורה שאתה נוסע בכביש רטוב למשל, או אז התנאים לרעתך מלכתחילה - לא נוצר מספיק לחץ, מכוון שהגלגלים מחליקים על האספלט הרטוב, ואז, דווקא אז, כשהכי מסוכן להסתובב עם דיפרנציאל נעול, הנעילה לא תשתחרר - והסיכוי להחלקה מסוכנת גדל פלאים.
אני חושב שנעילות אוטומטיות צריכות להיות מותכנות ברכבי שטח שאינם נוסעים על הכביש (או לפחות כמעט ולא). בשטח, אין בעיה עם זה שהסרן נעול - נהפוך הוא, יתרון בכל הקשור לעבירות.
בכביש, לטעמי לא בריא.
דרור, אנא תקן אותי אם יש משהו טכני שלא מובן לי ולכן אני חושב כך...
ג'וי
ההבדל המשמעותי ביותר הוא כשהאוטומטית מורכבת מקדימה ובטכניקות נהיגה ניתן לשחרר אותה מה שאי אפשר לעשות עם arb שננעל וכרגע נמצא תחת לחץ של הגלגלים - הוא לא ישתחרר אפילו שהכפתור משוחרר
אשמח מאוד להרחבה בנקודה הזו.
בקרוב אתחיל לטייל ברכב (סמוראי טנדר) נעול נעילה אוטומטית קידמית וזו נקודה שאני מאוד מאוד חושש ממנה.
אשמח להסבר לטכניקות שאתה מדבר עליהן.
איך מתנהגים בתנאי דרך ונהיגה שונים? - סלעים טכניים, בוץ, שבילים מהירים...
כל טיפ שהוא יתקבל בברכה :)
אני יכול ליפתור לך את הבעייה. תפרק את הקייס עם הנעילה ותביא את זה אליי.. 0505281771 אבי
אשמח להסבר לטכניקות שאתה מדבר עליהן.
איך מתנהגים בתנאי דרך ונהיגה שונים? - סלעים טכניים, בוץ, שבילים מהירים...
1. סלעים טכניים - שלב 4X4 וסע.
2. בוץ - שלב 4X4 וסע.
3. שבילים מהירים - השאר ב2X4 או שלב 4X4, וסע. לאט. לא בגלל הנעילות - אלא בגלל שזה סמוראי.
הי,
דיון מעניין ויש לי שאלה בעקבותיה אבהיר את עמדתי.
האם נעילה אוטומטית היא במצב "נעול" כל הזמן?
כן!
היא תפתח כשיווצר לחץ גדול בין שתי הציריות של סרן עליה היא מורכבת...
כשנוסעים במשטח בעל אחיזה טובה, הכל טוב כביכול, מכוון שאז, באמת נוצר הלחץ הנדרש לפתיחתה כתוצאה מסיבוב למשל והיא נפתחת...עד כאן סביר.
מה קורה שאתה נוסע בכביש רטוב למשל, או אז התנאים לרעתך מלכתחילה - לא נוצר מספיק לחץ, מכוון שהגלגלים מחליקים על האספלט הרטוב, ואז, דווקא אז, כשהכי מסוכן להסתובב עם דיפרנציאל נעול, הנעילה לא תשתחרר - והסיכוי להחלקה מסוכנת גדל פלאים.
אני חושב שנעילות אוטומטיות צריכות להיות מותכנות ברכבי שטח שאינם נוסעים על הכביש (או לפחות כמעט ולא). בשטח, אין בעיה עם זה שהסרן נעול - נהפוך הוא, יתרון בכל הקשור לעבירות.
בכביש, לטעמי לא בריא.
דרור, אנא תקן אותי אם יש משהו טכני שלא מובן לי ולכן אני חושב כך...
ג'וי
תיאורטית, אתה צודק.
גם במציאות יש משהו במה שאתה אומר.
בזמנו ניסיתי קצת פרובוקציות מכוונות על אספלט רטוב בסופה כפולת הנעילות האוטומטיות, בסביבה סטרילית ומבוקרת כמובן, כדי להתנסות בתגובות של הנעילות וללמוד.
להגיד לך שזה היה מרנין? ממש לא. כמעט כל מה שאתה מתאר, התרחש.
מצד שני, אלה היו באמת פרובוקציות. המהירות היתה גבוהה מדי ביחס לתנאים. הפניות היו פתאומיות וחדות. אף אחד לא נוהג ככה על כביש ציבורי, וממילא ברוב סוגי הג'יפים (שאינם בעלי עזרים אלקטרוניים) הייתי נזהר מאד על כביש רטוב גם עם דיפ' פתוח.
לתלות סיכונים בעצם הימצאות נעילה אוטומטית בסרן אחורי זה סוג של צביעות. ממש כמו להאשים צמיגי שטח בזה שהם "לא אוחזים טוב בכביש" ולכן "מסוכנים" אבסולוטית ודיבורים כאלה נמשעים לא פעם ולא פעמיים. או על משקל "מכוניות מסוכנות" כמו שרוב האידיוטים אומרים על ג'יפים, בגלל שהם לא מתנהגים טוב על אספלט כמו פרייבטים.
אני אומר - מי שלא יודע לנהוג, שלא ינהג! ו"לדעת לנהוג" מבחינתי זה לאו דווקא להיות הכי מהיר, אלא לדעת להפעיל שיקול דעת, להרגיש את האוטו, להכיר את מגבלותיו, להימנע מלהגיע סמוך אליהן ולהרפות מתי שצריך או טוב יותר- שנייה-שתיים קודם. אם הנהג לא מצליח/לא רוצה - ללמוד/להתרגל - להפעיל את המכונה בצורה נכונה, אז המכונה דפוקה?...
אני אומר - לפני שמזמינים נעילה, קחו סיבוב על אוטו נעול, רצוי מהדגם של האוטו שלכם, תנסו. בלי שמנסים לא יודעים, וזה לא משהו שמתרשמים ממנו בהתכתבות. לי זה נעים ונחמד - למישהו אחר זה ירגיש בדיוק ההיפך.
נקודה מאד חשובה: מי שאשתו נוהגת ברכב ביומיום - שייקח גם אותה לנסות. וממש בלי שוביניזם - אבל להרבה נשים יש בדרך כלל בעיות עם הדברים האלה שמתקתקים או מורגשים בסיבוב. אם היא מוטרדת מזה ו/או גרוע מזה - נוהגת כמו שרוב הנשים נוהגות (מצוין ובזהירות, אבל גם עם חוסר אכפתיות/מודעות מוחלט לכל מה שקורה לאוטו ומסביבו, בוודאי כשזה נוגע לעניינים טכניים. זה עצוב אבל זו עובדה מוגמרת - מבחינת רוב הבנות, לא כולן אבל הרוב, אוטו זה מכשיר שלוקח אותן ממקום למקום. מעבר לזה הוא פשוט לא מעניין אותן) - אז התשובה ברורה: אל תתקין נעילה אוטומטית! לך על נשלטת כלשהי, למרות שזה יקר יותר ואמין פחות - ותתקין את המתגים במקום לא טריביאלי לגישה למי שעלול/ה ללחוץ על זה בהיסטריה/היסח הדעת.
גם בנעילה נשלטת צריך לדעת להשתמש. זה לא סתם ללחוץ ולשחרר. יש לזה המון מגבלות וקל מאוד לגרום נזקים או להיקלע לסיכונים בשימוש לא מיומן.
מעבר לזה שמוליק הסביר הכל. למי שאוהב לנסוע בשטח ויודע מה הוא עושה ומה האוטו עושה, אין כמו נעילה אוטומטית.
וגם אצלי, אלמלא "נאלצתי" לחיות עם נעילה נשלטת מלפנים (שהיא מצוינת לכשעצמה), היתה נשארת שם הנעילה האוטומטית.
אורן - איזו נעילה התקנת מקדימה? עבודה עצמית או מוסך? ואם עצמית - כמה מורכב היה עניין הגישה - קרי, האם הצלחת לפרק את קייס החוצה בלי לפרק את כל הביצה עצמה?
וד"א : אני גם הייתי כבר באמצע הדרך לפרוייקט קדמית בלבד - אבל פה בפורום הצליחו לשנות את דעתי (כמה פוסטים של דרור בין השאר:). בעיקר בגין שיקול היעילות : אחורית מול קדמית.
אבל בהינתן מצבי העגמומי משהוא כבר לא בטוח שעשיתי נכון:(
אומנם באיחור די רציני, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם - אצלי מותקנת נעילה של אוזי לוקר. ההתקנה בוצעה במוסך והצריכה פירוק של כל הפרונט והסרת ה"ביצה". לגבי הסרן האחורי של הרודיאו - הסרן הוא תואם דנה 44 ונמכרים קיטים להסבה של סרן רודיאו לדנה 44. אולי זה מקור הצרות בנעילה שלך?
זה הקיט:
https://id211.chi.us.securedata.net/independent4x.com/merchantmanager/product_info.php?cPath=46_51&products_id=282
האמת, עד כה עבר שבוע שהרכב האוטמט נעול אטומטית מאחור - אז הינה סיכום קטן מתוך ניסיון
על הכביש אין ביכלל שינויי בהרגליי הנהיגה ובתחושה. אם מתעקשים, אז רק במהיריות ממש *נמוכות* שבהן ניתן לסובב הגה ממש חזק, רק אז, בפול גז, מרגישים הבדל לאומת רכב עם דיפרנציאל פתוח. ולטעמי הרכב מיתנהג יותר טוב עם הנעילה.
גשם לא משנה את תגובת הרכב, ממילא זה גיפ ואי אפשר לעשות סיבוב חד, במהירות ועוד לתת בגז....
תודה למשכנעים.
רבין
סוף סוף מצאתי חיסרון משמעותי של הנעילה האוטומטית - נסיעת בוץ חלקלק, אין מה להגיד, ההיגויי על בוץ חלקלק קשה יותר עם הנעילה האוטומטית. שוב הדגש על בוץ חלק, לא כזה ששוקעים בו.
זה רק מראה עד כמה הדיפרנציאל המקורי, מוגבל ההחלקה, שווה לתחת, אפילו על בוץ חלק הוא תיפקד כדיפרנציאל פתוח לחלוטין..
רבין
אני יכול ליפתור לך את הבעייה. תפרק את הקייס עם הנעילה ותביא את זה אליי.. 0505281771 אבי
יש משהו שאתה לא יכול לפתור?.?
איין עלייך אברמלה אתה תותח!!!!!!
הבחור הזה פתר לי בעייה בסרן שאף אחד לא ידע אייך להתחיל בה!
תודה גל
סוף סוף מצאתי חיסרון משמעותי של הנעילה האוטומטית - נסיעת בוץ חלקלק, אין מה להגיד, ההיגויי על בוץ חלקלק קשה יותר עם הנעילה האוטומטית. שוב הדגש על בוץ חלק, לא כזה ששוקעים בו.
אני דווקא מצאתי שבבוץ חלקלק לנעילה יש יתרון משמעותי לעומת הדיפרנציאל הפתוח.
ההיגוי משתפר פלאים והשליטה על רכב הרבה יותר טובה ונוחה. במקום לשייט על הדרך כמו בהחלקרח, עם לחיצה עדינה על הגז הרכב נוסע לאן שתכוון את ההגה. הסיכוי שתמצא את עצמך גולש ללא שליטה לצד הדרך, או חס וחלילה לתעלה, פוחת משמעותית.
גם בכביש הרכב שומר יותר טוב על כיוון הנסיעה ופחות משייט.
אני דווקא מצאתי שבבוץ חלקלק לנעילה יש יתרון משמעותי לעומת הדיפרנציאל הפתוח.
ההיגוי משתפר פלאים והשליטה על רכב הרבה יותר טובה ונוחה. במקום לשייט על הדרך כמו בהחלקרח, עם לחיצה עדינה על הגז הרכב נוסע לאן שתכוון את ההגה. הסיכוי שתמצא את עצמך גולש ללא שליטה לצד הדרך, או חס וחלילה לתעלה, פוחת משמעותית.
גם בכביש הרכב שומר יותר טוב על כיוון הנסיעה ופחות משייט.
אני מתאר לעצמי שאתה מדבר על נעילה אוט' קידמית?!
ההיתנסות שלי היתה ב 2x4 ונעילה אחורית, ללא הנעילה נסעתי יחסית בסדר בבוץ חלקלק, אבל עכשו אני צריך לשלב ל 4X4 ביכדאי שההיגויי יהיה אפקטיבי. יתכן ואני טועה לגביי הזיכרון של נסיעה ללא נעילה אחורית... אוליי גם אז זה היה קשה...
רבין
אני מתכוון לנעילה אחורית. גם ב 2X4 השליטה משתפרת באופן מהותי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.