PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא לחץ אויר - שטח מלא



דניאל מאירי
18-01-11, 15:03
שלום.
לא מזמן הרכבתי בהיילקס שלי סט מקסיס שטח מלא (205R16).
מאוד מרוצה מהם.
לא מצליח לאתר מהו לחץ האויר המומלץ לנסיעה מנהלתית בכביש.
בתחנה אחת כתוב 34 ובאחרת 25.
יש לרכב ארגז פיבר והוא לא מועמס אף פעם.
אודה לכם אם תוכלו לייעץ.
כרגע נוסע על 25 בשניהם ונראה לי קצת פחות מדי.
דניאל

tallevi
18-01-11, 16:41
אני מתגלגל על מקסיס מלא 235/75/15 35PSI על הכביש.

נדב42
18-01-11, 17:40
יש מדבקה בדלת הנהג של המלצות היצרן ?

ד ו ר ו ן
18-01-11, 22:18
בדלת נהג כתוב 25 אבל גם אני מסכים שזה נראה מעט מידי, הצמיג מאד פחוס בל.א. הזה.

tire123
19-01-11, 06:24
רצוי 28-30 פי אס אי... 25 לחץ נמוך מדי.במדה והצמיג מסחרי בחוזק של 8 פלי ניתן למלוי של 25-26 פי אס אי בתנאי שהרכב לא עמוס. צפריר

דניאל מאירי
19-01-11, 14:59
השאלה עם מה שכתוב בדלת הנהג מתייחס רק לצמיג כביש ?
יש בכלל הבדל אם מדובר בצמיג שטח מלא ?
אז על כמה סגרנו ?
להוסיף קצת (30 נניח).
אני גורם לבלאי מוגבר או משהו כזה?

ד ו ר ו ן
19-01-11, 21:42
עם צמיג 31 נוסעים בהיילקס ללא משקל בל.א. 30-32.
בגדול, בשביל לתמוך את אותו המשקל, צמיג עם נפח אויר קטן יותר ביחס לצמיג אחר, יידרש ללחץ אויר גבוה יותר.

בגלל זה 25 נראה מעט נמוך, אבל לך תדע, היפנים בד"כ משקיעים מחשבה מאחורי הדברים שלהם.

בכל הנוגע ללחץ אויר למשקל נתון, אין הבדל בין צמיג עם פרופיל שטח לצמיג עם פרופיל "כביש". מה שכן נכון הוא שצמיג עם פרופיל שטח מלא, רגיש יותר ללחץ אויר לא מתאים והתוצאה היא אכילה לא שווה של קוביות וצמיג שמתחיל להרעיש מהר יחסית בנסיעות במהירויות בינעירוניות.

יונתןמצפה
19-01-11, 23:12
דורון, יכול להיות שהלחץ המוצהר הוא בגלל שהרכב מגיע במקור עם ג'אנט טבעת ופנימית?

ד ו ר ו ן
20-01-11, 17:53
מה הקשר?

אותה מידה מגיעה גם על ג'אנטים ללא חישוק לאחר מכן.

יונתןמצפה
20-01-11, 19:34
לא יודע..
אולי בגלל שיש פנימית הצמיג מתנגד מספיק גם בלחץ אוויר מעט יותר נמוך . אבל יכול גם להיות שלא...

דניאל מאירי
24-01-11, 15:20
אמיתי ?
יש לי פנימית בפנים ?
לא נראה לי.
דניאל

יונתןמצפה
24-01-11, 15:39
אמיתי ?
יש לי פנימית בפנים ?
לא נראה לי.
דניאל

היילקס מגיע מהחברה עם ג'נטים טבעת (כמו של חלק מהמשאיות). לא ניתן להרכיב על ג'נט כזה צמיג ללא פנימית. הסיבה- לכאורה יותר קל להחליף צמיג בתנאי שטח (הרכב מיועד במקור לאפריקה היכן שאין פנצ'ריה בכל 10 ק"מ...)
ייתכן וכבר מישהו החליף את הג'נטים ברכב שלך לג'נט טיובלס. או שבצמיגים שלך יש פנימית (פחות סביר כי עד כמה שידוע לי אסור לפנצ'ריה להתקין פנימית בצמיג שמוגדר טיובלס).

כל זה לפחות לפי מיטב ידיעתי.
יונתן

avishon
24-01-11, 15:55
...בהיילקס שלי סט מקסיס שטח מלא (205R16)...
...לא מצליח לאתר מהו לחץ האויר המומלץ לנסיעה מנהלתית בכביש...
...אודה לכם אם תוכלו לייעץ...


הייעוץ הכי טוב שאני יכול לתת לך :
תרים טלפון לצמיגאי שלי , שגם הוא עם היילקס על צמיגי מאקסיס שטח מלא ותשאל אותו...
חיים (" צמיגי לייבוביץ' "/רח' נחלת יצחק בת"א) = טל' 03-6917019 .

אני עצמי , אגב , עם מאקסיס שטח מלא 235X75X15 בלחץ אוויר 34-32...

דניאל מאירי
25-01-11, 14:08
אני אבדוק איתו.
בכל אופן לא נראה לי שבחברת החשמל עשו משהו עם הג'אנטים.
מאז הוא אצלי, וגם אני לא שיניתי דבר (בעיקר מהחשש להיפגע ביטוחית).
דניאל

יונתןמצפה
25-01-11, 14:37
האם הג'נט הוא ג'נט ברזל מלא עם טבעת היקפית בינו לבין הצמיג בחלקו החיצוני?

yoav21
25-01-11, 15:56
רצוי 28-30 פי אס אי... 25 לחץ נמוך מדי.במדה והצמיג מסחרי בחוזק של 8 פלי ניתן למלוי של 25-26 פי אס אי בתנאי שהרכב לא עמוס. צפריר

בעל מקצוע שבעברו היה לו היילקס נתן תשובה מה צריך יותר:rolleyes:


יואב

itayhi
25-02-11, 23:43
אני עצמי , אגב , עם מאקסיס שטח מלא 235X75X15 בלחץ אוויר 34-32...

עם רכב ששוקל שני שליש מהרכבים המדוברים כאן...


בתחנות הדלק מפורסם רק ל"א לסונומה עם 205/75/15
סונומה עם 235/75/15 עם מקסיס ביגהורן, 25 הרגיש לי נמוך. אני מנפח 28 psi

-->