צפייה בגרסה מלאה : סקר "התנעה על הבוקר"
מתןך סקרנות , בבקרים קפואים עד קרים, מה אתם עושים לאחר שמניעים את הג'יפ ?
1. מניע ונוסע.
2. מניע, מחכה דקה או שתיים ונוסע
3. מניע, מחכה שהמנוע יגיע לטמפ מסויימת, ונוסע
בקיצור, איך אתם מתייחסים למנוע ברזל גדול וכבד ?
לרוב מניע ונוסע אבל:
רק אם אני ממהר, רק אם אני משוכנע במיליוני אחוזים, שיש אוויר בצמיגים, שהשמן לא שרוף, בדוק וכ'ו. (אם יודע שחסר אז מוסיף ורק אז מניע)
אם למשל אני צריך להעמיס (נניח תיקים, או להעביר משהו לאיפשהו), אז קודם כל מניע, שהמנוע יפעל.
אצלי אין את הקטע הזה, לחכות לטמפרטורת עבודה (ויסלחו ליאלה שכן עושים כך)
אני בכל מקרה לא קורע את הרכב על הכביש. נוסע בסבבה עד שטמפרטורת הרכב מתייצבת לה, ואז נוסע כרגיל.
לרוב מניע ונוסע אבל:
רק אם אני ממהר, רק אם אני משוכנע במיליוני אחוזים, שיש אוויר בצמיגים, שהשמן לא שרוף, בדוק וכ'ו. (אם יודע שחסר אז מוסיף ורק אז מניע)
אם למשל אני צריך להעמיס (נניח תיקים, או להעביר משהו לאיפשהו), אז קודם כל מניע, שהמנוע יפעל.
אצלי אין את הקטע הזה, לחכות לטמפרטורת עבודה (ויסלחו ליאלה שכן עושים כך)
אני בכל מקרה לא קורע את הרכב על הכביש. נוסע בסבבה עד שטמפרטורת הרכב מתייצבת לה, ואז נוסע כרגיל.
עם כל הכבוד לתשובתך, מעניינות אותי יותר תשובות מבעלי מנועים קצת יותר גדולים...
פחות מעניין מנועים, שכל המנוע נכנס אצלי בצילינדר אחד ...
ולא, אין ולא הייתה כוונה לפגוע. רק למקד ...
עם כל הכבוד לתשובתך, מעניינות אותי יותר תשובות מבעלי מנועים קצת יותר גדולים...
פחות מעניין מנועים, שכל המנוע נכנס אצלי בצילינדר אחד ...
ולא, אין ולא הייתה כוונה לפגוע. רק למקד ...
אה, אז למה לא אמרת מההתחלה?
פג'רו 97 ארוכה 3500. אותה פרוצדורה כמו הסוזוקי ג'ימני.
סורנטו 2500, אותה פרוצדורה.
אפילו הניסאן טראנו הארוכה, שהייתה לאחותי עד לפני כמה חודשים, אותה פרוצדורה
מניע ואחרי כמה שניות נוסע.
מנועים ישנים עם קרבורטור אוהבים "להתחמם" טיפ-טיפה לפני התחלת נסיעה בבוקר קר, למרות שבתכל'ס זה רק עניין של תחושה, ואפשר להניע ולנסוע בלי חשש.
במנועים עם הזרקה זה לא משנה בשום מקרה - אפשר להניע ומיד לנסוע.
מניע ונוסע , משתדל לא לאמץ ב 3 דקות הראשונות (אלו הם ההוראות לאישה).
בכל מקרה במנוע יש תוסף של NANO אשר אמור "להחליק" את נושא הבוקר.
אם החומר מבצע את עבודתו או לא , לא יודע אבל זה נותן לי תחושה טובה וזה הכי חשוב.
מניע, ממתין כמה דקות בסרק ואז נוסע
לא מאמץ בהתחלה עד שהמנוע מגיע לטפרטורת עבודה
מניעה מחכה כמה דקות . ...ונוסע ברכבת...חבל על הדלק...
מניע.. מכוון את הטראק הנכון במערכת.. נוסע 4 דק' ומכבה.. (התרמוסטט לא נפתח).
יורם-דרומי
20-01-11, 22:14
מניע,
ממתין דקה
נוסע עוד 2 דקות ללא מאמץ
ואזזז,,,,,
מניע מדליק סיגריה עים קפה שחור חזק ניגמר הקפה ונוסע
וזה קורה פעם בשבוע ביום ה .
בסיטרואן המוזרקת, כשיש לי זמן - מחכה דקותיים (היא ממילא צריכה לעלות, וזה בלוק ברזל, הוא מרגיש טוב יותר כשהוא חם).
בג'יפ המאוייד - מניע ומחכה כמה דקות, פותח מכסה מנוע, מסניף את האגזוז, מחכה שהצ'וק ייסגר.
נמרוד - מערד
21-01-11, 10:32
יוסי היי
את הגרנד אני מניע וטס, ואת הסיקס צריך קצת לחמם.
נמרוד
אומנם קטונתי מלהעיד על סמ"קים ויש לי בבית בדיוק חצי V8, אבל אני אוהב לעשות בבוקר סיבוב מהיר סביב האוטו ולבדוק שלא ישנים לי חתולים תחתיו (קורה) אז אני בד"כ
מניע (דופק קודם על מכסה המנוע להבריח חתולים) ואז...מפעיל את הסטריאו. על CD, ומתחיל שיר, ואז עושה את הסיבוב, נכנס לאוטו ומתארגן על עצמי. רק אחרי שהCD מראה שעברה דקה וחצי מתחילת השיר, אני נוסע.
GodsFather
21-01-11, 11:13
אפשר לשנות את שם השרשור ל"מחקר פולחני הנעת שדים ורוחות" או ריקוד הגשם...
מתניע עם צ'וק
מנסה למצוא לקפה השחור תנוחה שלא ישפך (כל בוקר מחדש, בד"כ מצליח...)
מדליק סיגריה
מוריד צ'וק לחצי
נוסע לאט לקצה הישוב (2 דקות)
סוגר צ'וק ויוצא לכביש 4
כל הנ"ל אם לא נשפך עלי הקפה....
אכן שירשור שדים ורוחות וריקודי גשם.
אפשר לשנות את שם השרשור ל"מחקר פולחני הנעת שדים ורוחות" או ריקוד הגשם...
בספר רכב [ניסן טראנו] כתוב להניע להמתין 30 שניות ואז לינסוע :confused:
כיוון שאין לי מכוניות בעלות מנגנוני הרמה הידראוליים, כבר 30 שנה, על סיקסים, סופות, בלייזרים, טויוטות ופאג'רו - מניע, נוסע רגוע 2-5 דקות. צ'וק כמעט ולא נדרש בארץ שלנו.
יוצאים מן הכלל -
כאשר הרכב עומד בחנייה, עם שער שיש לסגור ולפתוח ידנית, או לחילופין -
כאשר סעפת היניקה לא מהודקת לגמרי, ואז רק כשהמנוע חם הטורים מתיישרים לגמרי.
רוני תורג'מן
22-01-11, 10:03
...מניע , מתארגן 3-4 דקות על עצמי בכיסא נהג : מראות ,מוזיקה, וכד'
מתחיל לנסוע "על הטורים" עוד 3-4 דקות עד שאני רואה ששעון החום התחיל לעלות,
ואז בהתאם לקוצר הזמן ,לקריזה ולגעגוע לקיק-דאון נותן בראש ( ולעיתים גם בהתאם למחיר הדלק...).
***הכי חשוב : הנזק הגדול ביותר הנגרם לצילינדרים/רינגים נעשה בדקות הראשונות של ההנעה , כל תוסף שלא יהייה במנוע לא יעזור אם לא ננהג בחוכמה עם הצילינדרים בדקות הזהב בבוקר שבהם החיכוך הוא גבוה מאוד,
קצת מטעה אותנו שמייד לאחר ההתנעה אם המנוע עובד "חלק" ולא מזייף או מקרטע על הבוקר אז אפשר כבר "לתת בגז" בחופשיות,כפי שהורגלנו ברכבים של פעם קרבורטורים ,ומערכות הצתה ישנות ללא בקרת מחשב .
יוסי : טוב עשית שהזכרת והבאתה לתודעת החברים כאן את חשיבות נושא ההתנעה בבוקר ,שאת התוצאות לא רואים במיידי,אך לאורך זמן מונע בלאי מואץ במנוע היקר כמו שלנו.
boaz avrahami
22-01-11, 19:26
אין דינו של הג'יפ כדינו של הלסינג.
בג'יפ אני מניע וממתין עד ששעון החום מתחיל לעלות.
התנעה בפארקינג ולאחר חצי דקה בניוטרל.
לפני תחילת תנועה אני מעביר פעם פעמיים בין רוורס ל D ע"מ שהגיר יתחיל בנסיעה עם שמן חמים ולחץ עבודה נכון.
בליסינג אני מניע ונוסע מיד...
מניע מחכה איזה חצי דקה ונוסע בליטוף הגז כמה דקות נהנה נהימת המנוע..לא מקשה על המנוע נותן לו להתעורר בכייף :)
בתור יוסי.אדום.מכון סקרים : (סמיילי נקרא מצחוק)
אז מה המסקנה מכל הסקר? זה טוב, לא טוב, נכון, לא נכון ..?
מה ההמלצה?
I am living in the us, temp here are below zero c. I am usually waiting until the rpm is below 1000.
the engine is 3.3L
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.