PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם זה נכון ? (איך עובדת מערכת הינע בג'יפ !)



דידין
20-01-11, 19:48
לתומי נכנסתי לסוכנות מיצובישי, ובחנתי טנדר "הנטר"
המוכרן המלוקק ניגש אלי והתחיל לספר בנפלאות הטנדר.
מה "שהדליק אותי" היה הסברו זה !
לרכב יש הנעה 4 על 2 , 4 על 4 גבוה, 4 על 4 נמוך (עד כאן בסדר), אבל הוסיף בארשת של ידען וממתיק סוד כי לרכב יש גם נעילה אחורית (ok) ובלחש בלחש הוסיף כי יש לו גם נעילת דיפרנציאל מרכזי !להזכירכם הרכב לא 4 על 4 קבוע !

לא רציתי להכנס איתו לויכוחים (אולי אני טועה?)
האם הוא צודק שיקיימת האפשרות האחרונה שהעלה ?
שכחתי לשאול אותו היכן הכפתור שמפעיל נעילת דיפרנציאל מרכזי !

חנן-ג'יפולוג
20-01-11, 19:54
אם לרכב אין אופציה ל4X4 קבוע ( 4X4 לכביש) אז אין לו דיפ' מרכזי וגם אין מה לנעול ואין צורך לנעול. ברכב כזה השילוב ל4X4 נועל את גלי ההינע האחורי והקדמי ביחד.

סוכן מכירות, אל תקח את דבריו כתורה מסיני.

liraz miller
20-01-11, 19:57
ישנם רכבי מיצובישי שיש להם תיבת העברה שבה יש גם 4X4 היי פתוח.
יכול להיות שזה המקרה.

רני דקל
20-01-11, 19:58
למיטב זכרוני בהאנטר מותקנת מערכת הסופר סלקט מיומו הראשון בארץ. http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Select

יש גם דיפרנציאל מרכזי וגם אופציה לנסוע 2X4. המוכר לא שיקר.

asafk
20-01-11, 20:05
כאמור, בהאנטר יש מערכת סופרסלקט, עם המצבים הנעה אחורית גבוה, 4X4 פתוח (דיפרנציאל מרכזי) גבוה, 4X4 נעול גבוה, ו4X4 נמוך... וגם ניוטרל.

אסף.

אייל
20-01-11, 20:09
תלוי בדגם:
הדגם הפשוט ביותר מגיע עם טרנספר 4 מצבים קלאסי (כמו בסופה) מצב 2H, 4H, 4L ו-N. יחד איתו מגיעה נעילה אחורית חשמלית.
הדגם הבא מגיע עם ה-superselect שמאפשרת גם נסיעה עם דיפ' מרכזי פתוח (מצויין לימים גשומים). גם הדגם הזה מגיע עם נעילה אחורית.

דידין
20-01-11, 20:30
מה זה
4X4 היי פתוח

לפי התגובות , אני רואה שגם המגיבים לא "נעולים" בדיוק מה יש ברכב

אבדוק מה אומרת ויקי על גיר-סלקט

patrol01
20-01-11, 20:35
תיבת SUPERSELECT מכילה 4 מצבים
2X4
4X4 HI דיפרנציאל מרכזי פתוח (נסיעה גם בכביש)
4X4 HI דיפרנציאל מרכזי נעול (נסיעה בשטח)
4X4 LOW דיפרנציאל מרכזי נעול ויחס העברה נמוך

נעילת דפרנציאל אחורית נשלטת בכל הדגמים אך בדגם המפואר ישנה גם בקרת יציבות

חנן-ג'יפולוג
20-01-11, 22:26
מה זה
4X4 היי פתוח

לפי התגובות , אני רואה שגם המגיבים לא "נעולים" בדיוק מה יש ברכב

אבדוק מה אומרת ויקי על גיר-סלקט

4X4 היי פתוח זה 4X4 לכביש, עם דיפ' מרכזי פתוח.

מכיוון שאתה הצהרת בפתיחת השרשור שלא מדובר ברכב עם אופציה כזו, אז הראו לך כנראה את הטנדר עם הטרנספר הפשוט, כפי שאייל ציין. אתה יכול לעיין בויקי בשביל הרחבת הידע על הסופרסלקט אבל זה לא מה שיש ברכב שהראו לך.

אתה יכול לסמוך על התגובה של אייל. הוא מכיר טוב מאוד את הרכב הזה.

asafk
20-01-11, 22:29
מה זה
4X4 היי פתוח

לפי התגובות , אני רואה שגם המגיבים לא "נעולים" בדיוק מה יש ברכב

אבדוק מה אומרת ויקי על גיר-סלקט
למה לא נעולים?
לפחות 3 תגובות אומרות לך שיש מצב של 4X4 עם דיפרנציאל מרכזי פתוח.
אבל תבדוק בויקי בכל מקרה.

אסף.

דרור ברלי
20-01-11, 22:53
בעברית פשוטה - איש המכירות בסוכנות מיצובישי לא טעה.
להאנטר עם טרנספר סופר-סלקט יש דיפ' מרכזי והוא גם ננעל, הן ב-HIGH והן ב-LOW.

דידין
21-01-11, 08:01
אני רק שאלה (בעצם 2)
1 בתאור של ויקי הם מזכירים (קטע ראשון) מודגש

four rear- or four-wheel מה זה נקרא ?

2 קטע שני מודגש
viscous coupling unit - אפשר לדעת למה הכוונה ?

The system offers a choice of four rear- or four-wheel driving modes, selected using a lever mounted alongside the gear shift, and can be changed while the vehicle is in motion.[2] In 2H mode the front axle is disconnected and the vehicle is rear-wheel drive. Reduced frictional losses in the powertrain mean that fuel economy improves while noise levels are reduced.[2] 4H is a part-time four-wheel drive mode using a viscous coupling unit (VCU) and center differential to direct drive to the front wheels when the rear axle loses traction, and is capable of handling a wide variety of road conditions and speeds.[3] 4HLc locks the center differential to provide extra traction for sandy, snowy or poorly surfaced roads in "high range" mode, while 4LLc, the "low range" mode, also offers a much lower gearing, providing the maximum amount of traction. Changing between 4HLc and 4LLc is only possible with the vehicle stationary.[3]


בכלל , עד כמה שידעתי משגת,נושא הנעילה מתייחס ל"פטנט" מכני בתוך הדיפרנציאל....

וכאן מסתמכים על צמיגות השמן כנעילה ?


נכון שאין צ'אנס שאפרק "גיר" כזה , אבל כדי לא למות טיפש , מישהו יכול להסביר

בתודה

אמיר ב.א
21-01-11, 09:47
four rear- or four-wheel - הנעה 4*2 או 4*4

viscous coupling unit - אכן סוג של מצמד שעובד על צמיגות שמן (http://en.wikipedia.org/wiki/Viscous_coupling_unit).

erez.weiss
30-01-11, 09:59
שלום דידין,

אתה צודק בכך ש"נושא הנעילה מתייחס ל"פטנט" מכני בתוך הדיפרנציאל", אבל יש כמה סוגי דיפרנציאלים ונעילות.

אם אני מבין נכון, כשאתה כותב "נעילה" כוונתך לנעילת דיפרנציאל נשלטת ידנית שבה הנהג מחליט מתי הדיפרנציאל נעול ומתי לא.

קיימים מספר סוגים של נעילות דיפרנציאל (כדוגמת ETC, LSD ודומיהם) בהם מנגנונים של הרכב מדמים פעולה של נעילת דיפרנציאל כאשר מופעל trigger כלשהו. אחת השיטות לנעילה כזו מסתמכת על צמיגות השמן שבדיפרנציאל.

-->