צפייה בגרסה מלאה : צמיגים מתעוותים - איך ולמה זה קורה?
סילברדו, נעול צמיגי גוד-ייר מקוריים. 52K ק"מ.האוטו ללא מטען בכלל, אף פעם!
צמיגים נהדרים ביום- יום.
450 ק"מ ביום, מתוכם כ- 60 בשטח בשבילים מהירים וכבושים .
נישחקים מעט מאד, אך חוטפים פנצ'רים מאבנים על ימין ועל שמאל.
השבוע, הרגשתי כי כל הרכב רועד ומבדיקה התגלה שהשניים הקדמיים (מקוריים, לא נגעתי) מעוותים.
פשוט כבר לא עגולים....נפתחים ומקבלים בטן בסוליה...
(יש לציין כי ויזואלית עדיין "יש להם בשר")
איך זה קורה?
למה זה קורה?
מה עושים כדי שזה לא יקרה בעתיד?
כל מידע שיעזור לי להיזהר ולהפיק לקח יתקבל בברכה.
אייל.
לחץ אוויר - אתה בודק?
אסף.
היי,
האם אתה מדבר רק על עיוות בסוליה או גם בדופן?
האם הסוליה נראית כמו "גלגל שיניים" - עם בליטות קטנות בהיקף?
אם כן, התופעה הזאת נובעת ממצב של חוסר בהצמדה מלאה של הצמיג לכביש -כמו כדרור של כדורסל.
נובע בדרך כלל (לא רק) מבולמים לא תקינים, נפוץ ברכבים שבהם מהלך המתלה הקדמי קצר יחסית - לדוגמא היילקס פרה ראנר ואמריקאיות שונות.
אני מניח שנסיעת שבילים יחסית מהירה וללא משקל על הרכב תורמת לתופעה אצלך.
אצלי בולמים טובים פתרו את הבעייה בפרה ראנר.
אגב, במחשבה נוספת, אולי אתה חלק מהאחראים לשבילי הקורדרוי....;)
נתי
נישחקים מעט מאד, אך חוטפים פנצ'רים מאבנים על ימין ועל שמאל.
אייל.
אתה נוהג על צמיגי-כביש, בשבילי-עפר עם אבנים, והפנצ'רים המרובים יוצרים נקודות חלשות בצמיג. אתה צריך צמיגי 50:50.
בודק לחץ אויר.
אם יורד, נדלקת גם נורת אזהרה.
איציק - 4X6ZH
23-01-11, 08:45
לפי המקובל לאחרונה בתחום הרכב
50.000 זה כבר גיל שאפשר להתחיל להחליף צמיגים
פעם צמיג היה עושה גם 100.000 אבל זה היה פעם
איציק
גם לי ש את אותו הרכב עם אותם צמיגים ולאחר שבועיים הופיעו עיוותים בצד הצמיג פניתי לחברה וקיבלתי מכתב שזה תקין ואלו החיזוקים של הצמיג (נבדק ע"י מהנדסי גוד ייר) אז שווה לך אולי לפנות לחברה שיבדקו האם יש קשר בין העיוותים בצד לבעיה שנגרמה לך.
העיוות נגרם בסוליה. ממש במרכזה.
את השקעים בצד אני מכיר ויודע, זה סוג של בסדר.
איציק - 4X6ZH
23-01-11, 15:23
לא ראיתי את הצמיגים
ואני לא מבין גדול בצמיגים .
לפי התאור שלך כנראה שיש אצלך התנפחות בין שכבות הגומי ( חדירת אויר )
וזה במקרה הטוב .
האפשרות השניה זה נזק ברשת החיזוק שעליה יצוק הגומי .
רשת החיזוק יכולה להיות מכל חומר ( בדרך כלל היא מפלדה )
תיקון הפנצרים \ ריבוי הפנצרים ( כפי שאתה כותב בשאלה שלך )
אומר שבעצם יש פגיעה במעטפת הצמיג ואז התיקון לא פעם גורר פגיעה נוספת
כי מחדירים גוף זר לתוך שכבות הצמיג .
כל תיקון \ כל סדק המעטפת הוא מקום שדרכו חודרת רטיבות לסיבי הפלדה .( מהצד החיצוני )
ואז כשהצמיג מתגלגל המים לחצים ומרימים שכבות נוספות . ( מים אי אפשר לדחוס )
כאשר הנזק בחלק הפנימי של הצמיג לחץ האויר ( הגבוה ) מוצא את דרכו בין שכבות הגומי
ומכאן ועד לפנצר הבא המרחק קצר .
צמיגים כפי שאתה מתאר הם צמיגים מסוכנים .
לא מומלץ להרבות בתיקונים .
למיטב זכרוני יש איזה מספר מקסימום של תיקונים לצמיג
יש גם מגבלה על גודל התיקון
יש מגבלה על שטח התיקון .
בקיצור החלף צמיגים בהקדם .
איציק
כשצמיגים מתעוותים זה לפעמים בגלל בולמי זעזועים דפוקים
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.