PDA

צפייה בגרסה מלאה : קניית ג'מני לחובבן



Chili Pepper
28-01-11, 21:53
שלום לכולם.
אני יומיים מטייל בפורום ומתרשם מאוד לטובה!

קוראים לי גל ואני משתחרר עוד חודשיים אחרי שירות קבע של שנתיים (סמ"פ רובאית בגולני).
החלטתי שעם חלק מהכסף שחסכתי בקבע אני קונה רכב שטח ונכנס לתחום.

אחרי קצת תחקירים (חובבניים) החלטתי שאני מקציב לקנייה 70,000, ולאחרונה נסגרתי שאני רוצה ג'ימני.
צריך לציין שאני מתכנן לטוס שנה הבאה לטיול נחמד בדרום אמריקה ומצפה שהרכב יהיה איתי לפחות 4-5 שנים קדימה בזמן הלימודים, כשבסופי שבוע בעיקר אני ארצה לטייל.

אני צריך המון עזרה כיוון שאני מאוד חובבן. עד עכשיו נעזרתי בחבר בעל סוזוקי סמוראי משופר 97, שהוא די מלומד בתחום עוד מהצבא והוא הכניס לי לראש את הג'ימני.
חשבתי על שנת 07, 08, ואני נוטה יותר לכיוון הידני. אני גר בהרצליה ככה שאני מאוד חושב לנסות למצוא פה באזור רכב שמור של איזה בחורה שנסעה איתו גג לסופר וחזרה.

בכל אופן אני צריך המלצות קודם כל בנושא הבחירה בסוג הרכב- מה אתם אומרים על הג'ימני בגדול? מהדפדוף בפורום אני מתרשם שבחרתי נכון.
ומה אני יכול להוציא עם התקציב? איזה שנה? מה הקילומטראז' שאני אמור לשאוף למצוא בממוצע? האם ידני או אוטומט?
ובכל נושא השיפורים- אם התקציב שלי הוא 70K, ואני חובבן. מהם השיפורים שחובה לעשות לרכב ומה העלויות? האם כדאי לי לחשב אותם מראש? האם הם ממש חובה ברמה שאי אפשר להיכנס לשטח בלעדיהם? לדוגמה- נעילות אחוריות וקדמיות, החלפת צמיגים, הגבהה וכו'.

יש לציין שניסיון נהיגות השטח שלי מסתכם בשנת נהיגה בסופה צבאית.

תודה רבה, ומצטער אם קיימות תשובות לשאלות ששאלתי במקום אחר ולא מצאתי אותם, אשמח לקבל קישורים. תודה,
גל.

zerez
28-01-11, 22:19
אם אתה לא גבוה מידי אז בחרת טוב, גם אם אתה גבוה זה בסדר.

ג'ימני עביר גם ללא שיפורים, השאלה היא מה דרגת הקושי של המסלולים שאתה רוצה לעשות.
אני ממליץ לך להתחיל עם מיגונים, זה הכי חשוב כדי למנוע נזקים.
כשתתחיל לטייל תרגיש לבד מה חסר לך לפי סוג הטיולים שתעשה.

לירן.
28-01-11, 23:18
היי

אני חושב שבתקציבך ניתן להשיג את השנתונים שרשמת, תסתכל גם בלוחות ותתרשם.
וכן, האידיאלי מבחינתך יהיה למצוא אחד כזה מבחורה שפחדה לעלות על מדרכה,
והרכב נקי מנזקי שטח.
ולשמחתך יש כאלו, במיוחד אוטומטים.

לגבי שינויים ושיפורים בג'ימני שמטייל בשטח, בניגוד לדעתו של ידידנו zerez,
הייתי משנה כמה דברים לפני שהייתי רץ לעשות מיגונים.
עם שני סרנים חיים ומכלולים מעל קו שלדת הסולם צריך מכשולים מפגרים ושיקול דעת מוטעה לחלוטין בכדי לעשות לו נזק.

הדבר הראשון שהייתי מרכיב לו זה בולמים וקפיצים משופרים, כי המקוריים קשים מידי ונמוכים יחסית.
אם הוא אוטומטי, אז גם קולר נפרד לקירור הגיר.
צמיגים, 100% שטח יש לך מצויינים של מקסיס במידה המקורית.
לאחר מכן, אם אתה תהיה מעוניין בעבירות יותר גבוהה, אז גם נעילת דיפרנציאל אחורית ומיגון לסף הרכב ואולי גם לתיבת העברה ואוזני מוטות הרדיוס.

נדב42
28-01-11, 23:36
לגבי שינויים ושיפורים בג'ימני שמטייל בשטח, בניגוד לדעתו של ידידנו zerez, הייתי משנה כמה דברים לפני שהייתי רץ לעשות מיגונים.
עם שני סרנים חיים ומכלולים מעל קו שלדת הסולם צריך מכשולים מפגרים ושיקול דעת מוטעה לחלוטין בכדי לעשות לו נזק.

אני חולק עליך, ומסכים לחלוטין עם Zerez.
הבחור חסר נסיון בשטח ולכן טבעי שיטעה בשיקול הדעת. לוקח זמן ללמוד למקם את הגלגלים במקום הנכון ולזהות מפגעים פוטנציאליים למכלולים ברכב. קודם כל מיגונים, זה לא מאוד יקר, משתלם לאורך זמן, ובעיקר זה נותן שקט נפשי בנהיגה בשטח כשאתה שומע מכה או שפשוף מלמטה ומחייך לעצמך חיוך קטן שאומר "איזה מזל שיש מיגון" במקום להזדחל בהיסטריה מתחת לרכב לחפש אם נוזל משהו מאיפשהו ...

נדב.

eli8ball
29-01-11, 00:21
משתלם לאורך זמן, ובעיקר זה נותן שקט נפשי בנהיגה בשטח כשאתה שומע מכה או שפשוף מלמטה ומחייך לעצמך חיוך קטן שאומר "איזה מזל שיש מיגון" במקום להזדחל בהיסטריה מתחת לרכב לחפש אם נוזל משהו מאיפשהו ...

נדב.


הדבר הראשון מבחינתי לפחות, במיחד ברכב שטח כל כך קטן וקליל, שמאפשר לך לעבור גמעט בכל חור במצבו המקורי הוא מיגון. מה גם שזה אחד השיפורים הזולים יותר שקיימים, גם במחירו במיידי (מה שהולך לכיס של הסדנה) וגם במחיר המצטבר (הנזקים שהוא מונע). 70K זה סכום די טוב לגימיני והייתי מציע אולי לרדת שנתון אחד או שניים כדי להשאיר בצד קצת כסף ליישור קו ושיפורים ראשוניים. מה שבטוח זה רכב שהוא הפשרה הטובה ביותר מבחינת רכב יחיד גם לטיולים וגם לכביש. לא מבחינת פשרה בשטח, אלא דווקא בכביש, שם הוא נותן התנהגות לא רעה בכלל, בשטח הוא לא יפסיק להפתיע אותך, במיוחד אחרי שתלמד קצת יותר איך נוהגים עם גמד בשטח.

מבחינת מקצועיות, יש כאן לא מעט ידע שנצבר לאורך שנים של טיולים, בין אם מצעירי הפורום (אני ביניהם) ובין אם ותיקיו. וכמובן קרא את המדריכים ואת הידע בפורומים (אופצית החיפוש נמצאת שלישית משמאל בטאב העליון בכל עמוד). מה שלא תמצא בחיפוש תעלה בפורומים ויענו לך מיד. רק אל תשכח, לשטח לא יוצאים אף פעם לבד. טלפון שבצד השני שלו יש חבר הוא סוג של מישהו לצאת איתו אבל עדיף שיהיה עוד רכב. ככה הקפה רץ יותר טוב.;)

אחרון חביב, הקנייה הראשונה אחרי הגיפ (וזה כולל בתוכו ארגז כלים רציני) מבחינתי היא רצועות חילוץ. אחת קצרה כרצועת ריסון ואחת ארוכה כרצועת גרירה. מישהו כאן קרא לזה "נימוס אלמנטרי" כשאתה נתקע, רצוי שיהיו לך רצועות כדי שיוכלו לחלץ אותך..

omri_t
29-01-11, 01:46
דעתי מעט שונה:

לגבי הבחירה- הג'ימני נהדר. הוא רכב שבהחלט יכול לשמש כאוטו יומיומי במיוחד עירוני בצורה נוחה ולא יקרה מאוד אל מול רכב פרטי.
קח בחשבון שהרכב קטן מאוד, הווה אומר שאתה צריך לוודא שנוח לך לנהוג בו (לא יודע כמה אתה גדול פיזית).
מעבר לזה ברכב אין הרבה מקום כך שאם אתה בונה על נסיעות עם הרבה נוסעים או מטען- זו בעיה.
לאור מה שאני מבין מדבריך- הבחירה נכונה מאוד.

לגבי שיפורים- קנה ג'יפ בתקציב שישאיר לך סכום נורמאלי ליישור קו, קצת כלים ואביזרי חובה לג'יפ ולכל צרה שלא תהייה. (לצורך העניין- בחישוב גם תשאיר לך 5K בצד)
אל תשפר כלום! תתחיל לטייל, במסלולים שפויים ורגועים, עם חבר'ה שלא מתחרעים ולאט לאט תלמד מה חסר לך.

צמיגי שטח מלא או 50:50 לדעתי הם חובה בכדי לרדת מהכביש בכלל,
אם בטעות הרכב שלך יגיע עם צמיגי כביש קח זאת בחשבון.

לגבי מיגונים, הגבהות ושיפורים למניהם: שום דבר אינו חובה לדעתי האישית.
זה נגזרת של אופי הטיולים שתעשה והרצונות שלך. וכמובן התקציב..
לא מעט חבר'ה (וגם אני) עושים טעויות ששומעים לעצות כאלו ואחרות, מבצעים שינויים כאלו ואחרים- ואז לאחר זמן כשלומדים ומעמיקים מבינים שעשינו טעויות. או שעשינו מה שאנחנו לא צריכים או שעשינו מעט מידי וזה לא מספיק לצרכים שלנו....

בתחום הזה באמת אין סוף, זה תחביב בעייתי.... :)
והגעת לג'יפולוג אז אתה במקום הנכון ללמוד.

בהצלחה!

Chili Pepper
29-01-11, 11:39
חבר'ה, תודה רבה עד עכשיו, למדתי הרבה.

כשאתם אומרים מיגונים זה הכי זול- מזה זול? כמה זה עולה בערך?
מה לגבי מה שמישהו אמר פה על לרדת שנתון או שניים? מה הרוב פה אומרים? שווה לי לרדת ל2005-06 כדי להשאיר כסף בצד או להישאר ב07-08 ואם הזמן לחסוך לשיפורים כאלה ואחרים?

מה ואיפה אני יכול לקרוא על בדיקות בסיסיות לרכב? כשאני ניגש לבדוק רכב שמישהו פירסם, מה לחפש קודם? מה לבדוק? כמובן, לפני השלב השני שהוא להביא אותו לידיים מקצועיות יותר.

שוב תודה!
גל.

שגיא S
29-01-11, 12:41
חבר'ה, תודה רבה עד עכשיו, למדתי הרבה.

כשאתם אומרים מיגונים זה הכי זול- מזה זול? כמה זה עולה בערך?
מה לגבי מה שמישהו אמר פה על לרדת שנתון או שניים? מה הרוב פה אומרים? שווה לי לרדת ל2005-06 כדי להשאיר כסף בצד או להישאר ב07-08 ואם הזמן לחסוך לשיפורים כאלה ואחרים?

מה ואיפה אני יכול לקרוא על בדיקות בסיסיות לרכב? כשאני ניגש לבדוק רכב שמישהו פירסם, מה לחפש קודם? מה לבדוק? כמובן, לפני השלב השני שהוא להביא אותו לידיים מקצועיות יותר.

שוב תודה!
גל.

אני תמיד אומר שכדאי לקנות רכב אחרי שנתיים שלוש, ככה אתה לא צריך לספוג ירידת ערך מסיבית, ואתה לא "כבול" למוסכי יבואן, ויש מספיק מוסכים מורשים לא של היבואן שתוכל לטפל אצלם(זוקילנד, ארז סנטו, מורי וכו'..)
גם בשנתונים האלה הרבה כלים שתקנה כבר ממוגנים ואולי אפילו תמצא כאלה מוגבהים וככה תחסוך עוד כמה שקלים.

דרך אגב אני חושב שעדיף לך לקנות רכב מוגבה, לא בגלל הגובה והעבירות, פשוט כי מניסיון שלי היה לי יותר נוח על ג'מיני מוגבה מאשר על סטנדרטי...ויש לי הרבה שעות בתור נוסע בשני רכבים כאלה..

בהצלחה!

MMR
29-01-11, 16:10
למיגונים יש תפקיד חשוב נוסף והוא להעשיר את קופת המזומנים של מתקיני השיפורים ;)
הפופולריות של המיגונים בישראל מאוד גבוהה לעומת מקומות אחרים בעולם, ומן הסתם זו נגזרת של המחיר הגבוה של הרכבים בארץ עקב המיסוי. משום מה אנשים חושבים שזו "תעודת ביטוח" כנגד נזקים בשטח. מילא ברכבים עם מתלה נפרד מקדימה, אבל בג'ימני?? מעולם לא שמעתי על מישהו שהצליח להרוס מיכלול עקב חוסר במיגון. אולי לטרנספר אפשר לשקול, בכל מקרה נק' התורפה שם היא התושבות כך שהמיגון לא תמיד יעזור. מדרגות צד- מומלצות. לא לשכוח שהתקנת מיגונים מורידה את מרווח הגחון בכמה סנטימטרים, וייתכן שחלק מהחבטות שהרכב סופג במיגון היו בכלל נמנעות אם הוא לא היה קיים. בנוסף צריך לזכור שפיזור החום מהמכלולים נפגע, אני מניח שמתכנני המיגון לא נותנים דעתם לנקודה זו שהינה חשובה בעיקר במאמץ ובזחילה. נק' נוספת היא שקשה לראות נזקים בהתהוות כאשר המיגון מורכב (נזילות, הזעות וכו').

הבחור טוען שיש לו ניסיון של שנה על סופה, אני מניח שהוא כבר יודע משהו על נהיגת שטח...

שחרור נעים ובהצלחה!

zerez
29-01-11, 17:47
דעתי מעט שונה:
צמיגי שטח מלא או 50:50 לדעתי הם חובה בכדי לרדת מהכביש בכלל,
אם בטעות הרכב שלך יגיע עם צמיגי כביש קח זאת בחשבון.
בהצלחה!

בשנה האחרונה אני מטייל עם צמיגי כביש ופרט לבוץ אין בעיה מיוחדת, אפשר לטייל עם צמיגי כביש.
אני חוזר על דעתי,
קנה רכב ותתחיל לטייל, לפי אופי הטיולים ולפי פרופיל המשתמש שלך תראה ותחליט במה להשקיע, לשפר ג'ימני מהתחלה עד הסוף זאת השקעה של הרבה מעל עשרת אלפים שקל, וגם זה בחסכנות.

matokik
29-01-11, 17:53
היי לפותח השירשור!
מה שאכתוב, זו דעתי הפרטית.
יש מצב שיחלקו עליי פה (איזה כייף כשחולקים עליי, זה מראה זוית ראייה שונה וחדשה), אבל שוב, זו אך ורק דעתי הפרטית:

לאחר שהתעללתי קשות,ממש בצורה מרושעת, בג'ימני 2001 שלי, הוא נכנע והחזיר נשמתו לבורא.
לאחר תיקון, החלפת גיר, וכ'ואים נוספים, הוא נמכר לקיבוץ רביבים, ומשמש שם רכב חפ"ק פעיל.
היה נעול, היו לו צמיגי 50/50 ועוד. בשעתו לא שמתי מיגונים.
(כי בדיוק כמוך, כ"חדש", בתחום הג'ימני, רציתי לבדוק אז את היכולות שלו).
היום, בג'ימני 2009 שלי, שמתי מיגון תחתון מלא, כי אז, כשהיה לי 2001, פשוט הרסתי (הרסתי=נהנתי-הייתי טמבאל-התנהגתי כדביל) את הרכב בשטח, התעללות לא נעימה בכלל.

יש לג'ימני שלי, צמיגי כביש הכי רגילים ופשוטים שיש. יגידו לך פה החבר"ה: שים שטח מלא או לכל הפחות 50/50. צודקים, אני הייתי שם 50/50 ונוסע. אבל אינני צריך את זה. אני אישית לא מתפרע ומשתולל (כמו פעם) בשטח. לא קרה לי, שמה שהחבר"ה הצליחו עם צמיגי שטח מלא, אני נכשלתי או נשארתי מאחור.
כמובן שכמו שאמרו לך, קנה, בחר, שאל שאלות, בקש לעשות סיבוב, התייעץ.
ברוך הבא למשפחת סוזוקי

MMR
29-01-11, 20:23
לאחר שהתעללתי קשות,ממש בצורה מרושעת, בג'ימני 2001 שלי, הוא נכנע והחזיר נשמתו לבורא.
לאחר תיקון, החלפת גיר, וכ'ואים נוספים, הוא נמכר לקיבוץ רביבים, ומשמש שם רכב חפ"ק פעיל.
היה נעול,
תגיד, לא אמרת בהתחלה שהוא הושבת פשוט בגלל קצר חשמלי, אפילו לא בזמן שאתה נהגת ברכב?
לא שאני מתקטנן, אבל סתם נראה מוזר כל הערפל הזה- ה"נעילות" שהיו-לא היו, הסתירות בסיפור עם ה"חבר" שנסע בשטח מעובד...

omri_t
29-01-11, 20:52
מתוקיק- הסיפור שלך הזוי לגמריי...

ולפותח השרשור:
תתחיל ללכת לראות ג'ימינים.
ללמוד איך הם נראים, מה המצאי שישנו בשוק.
ככה תדע למה לצפות.
תראה כמה רכבים!! זה יתן לך המון פרספקטיבה.

לדעתי, בדיקה לרכב כזה לא עושים במכון בדיקה סטנדרטי.
יש כמה מומחים בתחום, שמכירים את הרכבים הללו לעומק, שידעו לבדוק ולומר לך בדיוק למה לצפות.
מורי, זוקי-לנד ואחרים- כשיגיע הזמן תמצא כאן בקלות את כולם.
מנסוני- בדיקה כזו שווה המון. מורי בדק עבורי סמוראי ונתן תמונה מדוייקת ב 100% במחיר שווה לכל נפש.

matokik
29-01-11, 21:43
היה לי ג'ימני 2001, נפצע עקב שריפה.
מוסך השירות (שנמצא ליד הסוכנות) קנה את הרכב, שילם לי 41 (מחירון של אותו הזמן), הוספתי 73,000 וקיבלתי ג'ימני חדשה.

זהו. נורא פשוט.

בעניין הנעילות, הקודם היה נעול, נעילה אחורית.
נעל 50/50 של הנקוק.
לא היה לו מיגון תחתון (לזה שיש לי כעת, יש מיגון תחתון)
זהו.
(לא להאמין שאני אשכרה מסביר את עצמי מולכם)

Saar
29-01-11, 22:43
הי

גם אני בדיעה של לא לרוץ לשים מיגונים על רכב עם שני סרנים חיים שבנוי נכון לשטח...
צמיגי שטח או לפחות 50-50 רצויים מאוד לדעתי.
אל תפחד מרכב שראה שטח - בתנאי שטופל היטב.
סער.

רון נחמן
30-01-11, 17:35
מתוקיק- הסיפור שלך הזוי לגמריי...

ולפותח השרשור:
תתחיל ללכת לראות ג'ימינים.
ללמוד איך הם נראים, מה המצאי שישנו בשוק.
ככה תדע למה לצפות.
תראה כמה רכבים!! זה יתן לך המון פרספקטיבה.

לדעתי, בדיקה לרכב כזה לא עושים במכון בדיקה סטנדרטי.
יש כמה מומחים בתחום, שמכירים את הרכבים הללו לעומק, שידעו לבדוק ולומר לך בדיוק למה לצפות.
מורי, זוקי-לנד ואחרים- כשיגיע הזמן תמצא כאן בקלות את כולם.
מנסוני- בדיקה כזו שווה המון. מורי בדק עבורי סמוראי ונתן תמונה מדוייקת ב 100% במחיר שווה לכל נפש.

מסכים לגמרי.

לגבי המיגונים - גם אני חושב שייקח לך זמן ללמוד את מגבלות הרכב, ועדיף לשמוע מכה על המיגון מאשר נזק. מיגון טרנספר ומדרגות צד לדעתי הכרחי, כל השאר יכול לחכות... ולאט לאט כשתרגיש את מגבלות הרכב, ההמלצה הראשונה שלי היא נעילת דיפרציאל. אח"כ תפתח את הארנק רק לפי צורך - צמיגים, הגבהות למיניהן... האפשרויות, שלא כמו התקציב, בלתי מוגבלות.

זרקו
05-02-11, 18:52
גל שלום,
ברוך הבא לעולם הזה!
א. יש מיגונים שבהחלט כדאי להתקין: טרנספר, או טרנספר+גיר, רוקר פנל- היחידי כרגע בשוק זה של מורי- מדרגות יורידו לך את המרווח ב-5 ס"מ לפחות.- שניהם יסתכמו לך בכ-2,000 ש"ח)
ב. צמיגים- שידרוג זול (2000 ש"ח)
ג. הגבהות- יש כל מיני: הזולה: בולמים+אוקולונים (חדש: מ-3000 ועד 4000) היקרה: בולמים+קפיצים 5,500-6,500
ד. נעילה: 2500 כולל התקנה

כמו כן , אני נמצא בהרצליה ואתה מוזמן לבוא, לראות ולנסות.
שנית, יש ג'ימני שנראה חדש ביותר ושלא עלה אפילו מדרכה שנת 2006 שעומד בעיר למכירה (בהנחה שאתה מסתדר עם צבע אדום- בכל זאת גולני....)

מוזמן לשאול שאלות.
נועם

-->